net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Δοκιμή: Kymco Agility City 150
Αστική ευελιξία
Διαβάστηκε από 12626 αναγνώστες
Η απλή έκδοση του Agility αποτέλεσε για αρκετά χρόνια μια ευέλικτη λύση για τις αστικές μετακινήσεις και μπορούσε να χωθεί σχεδόν παντού. Ούτε αυτό, όμως, δεν ήταν αρκετό για τους ανθρώπους της Kymco, οι οποίοι το εξόπλισαν με τροχούς 16 ιντσών, με αποτέλεσμα ένα sport scooter πόλης που κινείται σε δαιμονισμένους ρυθμούς, ανάμεσα σε αυτοκίνητα και άλλα εμπόδια.
Φυσικά, οι μεγάλοι τροχοί δεν είναι το μοναδικό νέο στοιχείο της έκδοσης City. Αν και παίζουν τεράστιο ρόλο στη συνολική του συμπεριφορά στο δρόμο, υπάρχουν κι άλλα νέα στοιχεία που το καθιστούν το πιο sport scooter της Kymco, όπως τα σωληνάκια υψηλής πίεσης(!) στα φρένα -ας μην προτρέχουμε, όμως.
Φαίνεται πως τα τελευταία χρόνια είναι πολλοί αυτοί που για την καθημερινή τους μετακίνηση απαιτούν περισσότερα πράγματα από την πρακτικότητα. Τα scooter με sport χαρακτήρα γίνονται ολοένα και πιο περιζήτητα, ειδικά από νεαρούς αναβάτες, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν την άνεση που παρέχουν η φαρδιά σέλα και οι μαλακές αναρτήσεις και τους χώρους που προσφέρουν οι μεγάλες διαστάσεις και οι μικροί τροχοί, χάριν της ακαμψίας και της σφιχτής συμπεριφοράς που θα προσφέρει ευκαιρίες για παιχνίδι.
Σε αυτήν την κατηγορία στοχεύει και το Kymco Agility City, ένα scooter με αμιγώς sport εμφάνιση και συμπεριφορά.
Σχεδίαση: Επιθετικό!
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι δεν πρέπει να κρίνεις τους άλλους από την εμφάνιση, ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, η εμφάνιση είναι αυτή που σε προδιαθέτει για αυτό που θα επακολουθήσει στη σέλα του Agility City. Ξεκινώντας από τη μάσκα, οι γωνίες των πλαστικών είναι έντονες και δίνουν τον απαραίτητο sport τόνο στο scooter. Το ίδιο συμβαίνει και με τον πολυγωνικό προβολέα και την κοντή μαύρη ζελατίνα. Τις sport διαθέσεις του προδίδει (ενώ ταυτόχρονα δικαιολογεί και το όνομα Agility) και η λεπτή σιλουέτα του, ενώ οι γωνίες συνεχίζουν επιθετικά και στο υπόλοιπο κοστούμι του. Μόνη παραφωνία στην επιθετικότητα του scooter (αλλά μεγάλο ατού στην πρακτικότητά του) είναι η μικρή σχάρα στο πίσω μέρος
Χώροι / ¶νεση: Στο μέσο όρο της κατηγορίας
Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον κορμό σε όρθια και άνετη θέση, η σέλα όμως είναι λίγο μικρή και σκληρή.
Ο sport χαρακτήρας του και οι μαζεμένες διαστάσεις έχουν σοβαρό αντίκτυπο στην άνεση του Agility, αλλά και στους αποθηκευτικούς χώρους. Ο αναβάτης θα καθίσει άνετα πάνω στη σέλα και ο χώρος για τα πόδια θα τον ικανοποιήσει. Μετά από μερικά χιλιόμετρα, όμως, οι μικρές της διαστάσεις και το σκληρό αφρώδες της θα κουράσουν. Σε αυτό θα συμβάλλουν και οι σκληρές αναρτήσεις, οι οποίες στους ελληνικούς δρόμους θα δείξουν τα μειονεκτήματά τους.
Η αρνητική πλευρά του sport χαρακτήρα του Agility City θα φανεί κι όταν ο αναβάτης θα ψάξει για χώρους. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει μόλις ένα jet κράνος, σε αντίθεση με το ντουλαπάκι της ποδιάς όπου μπορούν να φιλοξενηθούν αρκετά μικροπράγματα. Και φυσικά, τις μεταφορικές δυνατότητες του Agility αυξάνει η σχάρα, αλλά και ο γάντζος στην ποδιά, παρά το γεγονός ότι θα δεχτεί μόνο μικρές τσάντες.
Φρένα: Από supersport!
Εντάξει, τώρα που το βλέπω και γραμμένο, είμαι σίγουρος ότι υπερβάλλω λίγο, αλλά πάνω στη σέλα του Kymco πραγματικά νομίζεις ότι διαθέτεις φρένα έτοιμα για την πίστα! Η τοποθέτηση συστήματος πέδησης με σωληνάκια υψηλής πίεσης σε ένα scooter 150 κ.εκ., δεν είναι κάτι που βλέπουμε κάθε μέρα. Και η συμπεριφορά των φρένων στο δρόμο είναι σίγουρα ακραία και φέρνει μπλοκάρισμα των τροχών, αν κάνεις κάτι παραπάνω από το να χαϊδέψεις τις μανέτες. Πάντως, αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, ειδικά αν το συνηθίσεις και έχεις όρεξη για παιχνίδι.
Κινητήρας: Το σπίρτο που ανάβει τη φωτιά!
Το κινητήριο σύνολο του Agility έχει χωρητικότητα 149,4 κ.εκ., είναι αερόψυκτο και τροφοδοτείται από καρμπιρατέρ. Οι επιδόσεις του κινούνται στα πλαίσια της κατηγορίας, καθώς η ισχύς του αγγίζει τους 10,5 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και η ροπή του το 1 kgm στις 5.500 σ.α.λ. Παρά το γεγονός ότι δεν αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα scooter της κατηγορίας του, οι ρυθμίσεις του κινητήρα και της μετάδοσής του χαρίζουν σπιρτάδα και νεύρο. Αν και στην εκκίνηση από στάση, ο αναβάτης θα αντιληφθεί ένα κενό στην απόκριση του γκαζιού, ελάχιστα μέτρα παρακάτω το Agility θα απογειωθεί, εκμεταλλευόμενο το χαμηλό του βάρος.
Ποιότητα κατασκευής: Ναι μεν, αλλά…
Συνολικά, η ποιότητα κατασκευής του Agility City φαίνεται αρκετά προσεγμένη. Το φινίρισμα των πλαστικών και η βαφή κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, ωστόσο κάποιες λεπτομέρειες απογοητεύουν. Μία από αυτές στο μοντέλο της δοκιμής μας ήταν και τα σκουριασμένα αντίβαρα του τιμονιού, τα οποία, σε κάθε περίπτωση, κατέστρεψαν την καλή εικόνα του Agility.
Αναρτήσεις: Σφίγγουν τα πράγματα…
Το σετάρισμα των αναρτήσεων του Agility είναι σίγουρα σφιχτό και sport. Το μπροστινό πιρούνι και τα πίσω διπλά αμορτισέρ φροντίζουν να ενισχύσουν τις sport επιδόσεις του scooter και όχι την άνεσή του. Αν λοιπόν θέλετε να στρίβετε και να απολαμβάνετε τις μεγάλες κλίσεις, έχει τις κατάλληλες αναρτήσεις για εσάς. Από την άλλη, αν επιθυμείτε να αποφεύγετε τον αντίκτυπο από τις λακκούβες στη μέση σας, μάλλον δεν είναι αυτό το επόμενό σας scooter.
Οδηγώντας: Μετακίνηση και παιχνίδι στην πόλη
Ο σπιρτόζικος κινητήρας, η ακαμψία και η σταθερότητα του συνόλου, αλλά και τα πολύ δυνατά φρένα, θα κάνουν το Agility ένα sport παιχνίδι στα χέρια του αναβάτη.
Ήδη από τα παραπάνω θα έχετε καταλάβει πως δεν μιλάμε για ένα κατεξοχήν πρακτικό και άνετο scooter για καθημερινή μετακίνηση, αλλά για μια sport πρόταση που με λίγη συνήθεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και για τους παραπάνω σκοπούς. Βασικό του μέλημα είναι σίγουρα οι sport βόλτες και το παιχνίδι μέσα στην πόλη. Σε αυτό συνηγορεί η ακαμψία του συνόλου και τα ιδιαίτερα δυνατά φρένα, τα οποία κρίνονται μάλλον υπερβολικά για ένα scooter 150 κ.εκ. Ωστόσο, θα φανούν χρήσιμα και απολαυστικά σε όποιον θα θελήσει να παίξει λίγο παραπάνω. Προσπερνώντας τη μικρή αρχική καθυστέρηση του γκαζιού σε εκκίνηση από στάση, ο αναβάτης θα απολαύσει τη δυναμική απόκριση αυτού και τις επιδόσεις που θα ικανοποιήσουν απόλυτα στην πόλη. Ανάμεσα στα αυτοκίνητα, η λεπτή σιλουέτα του Agility θα του επιτρέψει να χωθεί παντού, ενώ το ίδιο χαρακτηριστικό θα κάνει θαύματα στο χειρισμό του scooter, καθώς οδηγείται πανεύκολα και χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Οι αναρτήσεις δίνουν πολύ καλή πληροφόρηση και θα ενοχλήσουν μόνο σε λακκούβες, όπου θα μεταφέρουν αρκετούς κραδασμούς στη μέση του αναβάτη. Πάντως, θα επανορθώσουν στις στροφές και στις εναλλαγές κλίσης, κρατώντας τους μεγάλους τροχούς του Agility βιδωμένους στο έδαφος. Τέλος, τα φρένα παραείναι δυνατά και θα φέρουν εύκολα μπλοκάρισμα των τροχών. Ωστόσο, μόλις τα συνηθίσεις, θα μπορέσεις να παίξεις μαζί τους ελεγχόμενα. Προσωπικά, διασκέδασα πολύ με αυτά και μου άρεσε αρκετά η συμπεριφορά τους, αν και δεν θα ήθελα να τα έχω σε φρενάρισμα πανικού.
Συμπέρασμα: Νεανική πρόταση
Προορίζεται κυρίως για νεαρούς αναβάτες, λόγω της αισθητικής και του sport χαρακτήρα του, αν και τα φρένα θα απαιτήσουν κάποια εμπειρία.
Το βασικό target group του Agility City 150 είναι οι νεαρής ηλικίας αναβάτες που θα εκτιμήσουν την επιθετική του εμφάνιση και θα εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρει για sport οδήγηση και παιχνίδι. Ωστόσο, δεν συνιστάται σε άπειρους αναβάτες, λόγω του απόλυτου χαρακτήρα των φρένων του. Φυσικά, ο χαρακτήρας του δεν είναι αποτρεπτικός για κανέναν, αρκεί να λάβει υπόψη του τις μικροθυσίες που θα κάνει στους τομείς της άνεσης και της πρακτικότητας. Κλείνοντας, η τιμή του είναι ένας ακόμη παράγοντας που το καθιστά κατάλληλο για πολλούς, καθώς στα 1.900 ευρώ αποτελεί ένα από τα φθηνότερα μοντέλα της κατηγορίας του.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ