Share

Παρουσίαση

Παρουσίαση
Πούπουλα
Michelin Power Pure Μέγαρα
Διαβάστηκε από 6026 αναγνώστες
Όταν το ξυπνητήρι χτυπάει στις επτά το πρωί, το μόνο που θέλω να κάνω είναι να συνεχίσω να κοιμάμαι. Όμως, σήμερα, υπάρχει κάτι για το οποίο αξίζει να σηκωθώ τέτοια ώρα. Δέκα μοτοσικλέτες στην πίστα των Μεγάρων, για την παρουσίαση του νέου, του υπερ-προηγμένου και υπερ-ελαφρού Power Pure ελαστικού της Michelin.
Οι μοτοσικλέτες εξελίσσονται. Γίνονται δυνατότερες, κερδίζουν τεχνολογία, χάνουν βάρος. Το ίδιο συμβαίνει και με τα ελαστικά τους. Δύναμη μπορεί να μην κερδίζουν, η τεχνολογία τους όμως είναι πλέον διαστημική, τόσο σε υλικά όσο και σε μεθόδους κατασκευής, ενώ άμεσος στόχος των περισσοτέρων είναι και η δραστική μείωση του βάρους τους. 
Γιατί είναι σημαντική η μείωση του βάρους στο ελαστικό; 
Ας δούμε τις δύο κατηγορίες βαρών που αφορούν στη μοτοσικλέτα. Με τη φράση "αναρτώμενο βάρος" χονδρικά αναφερόμαστε στις μάζες που φέρονται από τις αναρτήσεις. Αντίθετα, το "μη αναρτώμενο βάρος" είναι ό,τι βρίσκεται κάτω από τις αναρτήσεις, οτιδήποτε "κρέμεται" αν σηκώσουμε τη μοτοσικλέτα στον αέρα, οι τροχοί, τα φρένα, τα ελαστικά, κ.λπ. Οποιαδήποτε μείωση στο μη αναρτώμενο βάρος, έχει πολύ μεγάλες, ευεργετικές επιπτώσεις στην ευελιξία της μοτοσικλέτας (αλλάζει πολύ πιο εύκολα κατεύθυνση) και επιπρόσθετα, αλλά μικρότερα οφέλη στις επιταχύνσεις και τις επιβραδύνσεις. Γι΄αυτό και οι βελτιωτικοί οίκοι κυκλοφορούν ακριβά περιφερειακά που χρησιμοποιούνται είτε σε αγώνες είτε στην καθημερινή sport 
χρήση και αποσκοπούν ακριβώς στη μείωση του μη αναρτώμενου βάρους: ζάντες από μαγνήσιο ή ανθρακόνημα, ελαφρύτερες δαγκάνες στα φρένα, κ.ά. Μέχρι σήμερα, όμως, και μέχρι το Power Pure της Michelin, κανένας δεν είχε ποντάρει σε ελαφρύτερα ελαστικά. Σημειώστε ότι τα ελαστικά είναι το σημαντικότερο τμήμα των μη αναρτώμενων μαζών, το κομμάτι που θα γίνει εμφανέστερη οποιαδήποτε μείωση βάρους. Η Michelin αναφέρει χαρακτηριστικά ότι "το κέρδος ενός κιλού σε ένα ζεύγος ελαστικών ισοδυναμεί με μείωση της μάζας κατά τρία κιλά στους τροχούς (με τεράστιο συγκριτικά κόστος, λόγω των ευγενών υλικών που χρησιμοποιούνται σε αυτούς) ή κατά τέσσερα κιλά στα δισκόφρενα".
Ποιο είναι το μοναδικό πλεονέκτημα των Power Pure;
Ένα ζευγάρι Power Pure (με διαστάσεις 120/70 ZR 17 εμπρός και 190/50 ZR 17 πίσω) καταφέρνει να ζυγίζει ένα ολόκληρο κιλό λιγότερο(!) από το μέσο όρο, σε σχέση με το μέσο βάρος τεσσάρων άμεσων ανταγωνιστών από τις μεγάλες μάρκες, στις ίδιες διαστάσεις.
Πώς καταφέρνουν να είναι ελαφρύτερα;
Όσοι σκέφτονται ότι η Michelin απλώς… αφαίρεσε γόμα και υλικό από τα ελαστικά για να τα ελαφρύνει, διακινδυνεύοντας την ασφάλεια του αναβάτη, καλά θα κάνουν να το ξανασκεφτούν. Ο στόχος ήταν απλός: να ελαφρύνουν το νέο σπορ ελαστικό όσο το δυνατόν περισσότερο, αυξάνοντας ή διατηρώντας τις ουσιώδεις επιδόσεις, οι οποίες είναι η ασφάλεια και η χιλιομετρική απόδοση. Η Michelin κατάφερε να δώσει στο νέο σπορ ελαστικό το ίδιο πάχος γόμας προς ανάλωση που είχαν τα ελαστικά προηγούμενης γενιάς. Το μειωμένο βάρος προήλθε από νέα υλικά και είναι καρπός της τεχνολογίας MICHELIN LTT (Light Tire Technology - Τεχνολογία του Ελαφρού Ελαστικού). Τα Power Pure ενσωματώνουν ευγενή υλικά, όπως ίνες αραμίδης υψηλής μηχανικής ισχύος, που χρησιμοποιούνται σε τομείς τεχνολογίας αιχμής, όπως για παράδειγμα στην αεροναυπηγική. 
Ταυτότητα του ομίλου Michelin
Χρονολογία ίδρυσης 1889
Βιομηχανικές εγκαταστάσεις 68 μονάδες παραγωγής, κατανεμημένες σε 19 χώρες
Αριθμός μισθωτών
117.000 σε όλο τον κόσμο Κέντρο Τεχνολογιών περισσότεροι από 6.000 ερευνητές, κατανεμημένοι σε τρεις ηπείρους: Βόρεια Αμερική, Ευρώπη και Ασία
Ετήσιος προϋπολογισμός
Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D): Περισσότερα από 500 εκατομμύρια ευρώ
Ετήσια παραγωγή 
Παράγονται περίπου 190 εκατομμύρια ελαστικά και πωλούνται περισσότεροι από 15 εκατομμύρια χάρτες και οδηγοί, σε πάνω από 170 χώρες
Καθαρές πωλήσεις 2008
16,4 δισεκατομμύρια ευρώ
Ένα εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο σε φίρμες, ώστε να καλύπτονται όλοι οι τομείς της αγοράς: Michelin, BF Goodrich, Kleber, Uniroyal, Riken, Taurus, Kormoran, War rior, Pneu Laurent, Recamic, Michelin Remix, Euromaster, CI Tire Centers, Euromaster, TyrePlus.

Στη θεωρία, ένας τομέας που βελτιώνει το μικρότερο μη αναρτώμενο βάρος είναι τόσο οι επιταχύνσεις όσο και οι επιβραδύνσεις.
Τα Power Pure κατασκευάζονται σε μια πλειάδα διαστάσεων, για να ταιριάζουν σε μοτοσικλέτες διαφορετικές όσο το Duke με το R1.

Σε τι διαστάσεις θα βρω τα Power Pure;
Εμπρός ελαστικό 
120/60 ZR 17
120/70 ZR 17
Πίσω ελαστικό
160/60 ZR 17
180/55 ZR 17
190/50 ZR 17
190/55 ZR 17


Σε ποια κατηγορία ανήκουν τα Power Pure;
Δεν είναι hypersport, δεν είναι sport-touring. Η Michelin τα τοποθετεί στην κατηγορία Sport Premium, μαζί με το άλλο μοντέλο της εταιρείας, τα Pilot Power 2CT. Τι σημαίνει αυτό; Δεν είναι καθαρόαιμα ελαστικά πίστας ούτε όμως και σκληρά ελαστικά τουρισμού. Η διαφορά τους με τα Pilot Power 2CT, έγκειται στο ότι είναι κατά τι ακριβότερα, αλλά ταυτόχρονα πιο sport και πιο εξελιγμένα όσον αφορά στη συμπεριφορά τους.
Κι η γόμα τους;
Εκτός από την αυξημένη ευελιξία που προσφέρουν τα Power Pure, η Michelin στοχεύει ταυτόχρονα στη μέγιστη πρόσφυση. Για να την πετύχει, χρησιμοποίησε στα Power Pure τη νέα διπλή γόμα MICHELIN bi-gomme 2CT τελευταίας γενιάς, η οποία είναι μαλακή για κράτημα προς τα πλαϊνά (ώμοι) και σκληρή για αντοχή στο κέντρο του ελαστικού (κορώνα). Τα MICHELIN Power Pure διαθέτουν έτσι το πλεονέκτημα της επαναχεδιασμένης κατανομής της επιφάνειας επαφής ανάμεσα στις γόμες διαφορετικής σκληρότητας. Σε σχέση με τα MICHELIN Pilot Power 2CT, τα MICHELIN Power Pure έχουν αυξημένη επιφάνεια μαλακής γόμας, τόσο εμπρός όσο και πίσω
Στην πίστα των Μεγάρων
Όσοι δεν είχαν την τύχη(;) να δοκιμάσουν την πίστα των Μεγάρων, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η πρόσφυσή της σε αρκετά σημεία προσομοιάζει εκείνης ενός καλού ελληνικού δρόμου, ενώ διαθέτει και σαμαράκια, κατσαρά μέρη και σπασίματα στην άσφαλτο. Οπότε, αποτελεί ένα καλό κριτήριο για τη συμπεριφορά των Power Pure στο στίβο που θα αγωνιστούν (track-days και καθημερινή sport οδήγηση). Η πίστα δεν ήταν πολύ καθαρή (σκόνη), ενώ είχαμε στη διάθεσή μας ένα στόλο από ετερόκλητες sport μοτοσικλέτες, όλες εξοπλισμένες με Power Pure. Από supersport έως supermoto και από 600 κ.εκ. έως και 1000 κ.εκ.
Αν περιμένετε να σας πω ότι η διαφορά με τα υπόλοιπα ελαστικά είναι η μέρα με τη νύχτα, θα σας απογοητεύσω, και σε αυτό καθόλου δεν θα φταίνε τα Power Pure. Τα τελευταία συμπεριφέρθηκαν άψογα καθ΄ όλη τη διάρκεια της απολαυστικής, εκτεταμένης και καλά στημένης παρουσίασης. Κανένα παράπονο από την κορώνα τους, η οποία τους δίνει γραμμική συμπεριφορά στο πλάγιασμα, κανένα παράπονο από το κράτημα, και μεγάλα ποσά εμπιστοσύνης για να πιέσεις. Τα εν λόγω ελαστικά ταιριάζουν άριστα τόσο στα supersport όσο και στα supermoto (εδώ ίσως ήταν ακόμα καλύτερα).
Απλώς, για να φανούν με επιστημονική ακρίβεια τα πλεονεκτήματα της ευελιξίας τους, χρειάζονται ένα χρονόμετρο, ένας αγωνιζόμενος και μερικά ακόμα ανταγωνιστικά ελαστικά.
Παρόλα αυτά, ο στόχος φαίνεται να επετεύχθη. Τα Power Pure αποτελούν ένα νέο επίτευγμα της Michelin, προσφέρουν τεχνολογία αιχμής σε όλους τους τομείς (ασφάλεια, κράτημα, αντοχή και ευελιξία) και δεν πρόκειται να απογοητεύσουν κανέναν.




ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ