net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Ο Τσακ Νόρις συγχωρεί. Το Avio ποτέ!
Moto Morini Corsaro 1200 Avio
Διαβάστηκε από 20333 αναγνώστες
Στο διαδίκτυο μπορεί κανείς να βρει μια σειρά χαρακτηριστικών φράσεων που αποδεικνύουν ότι ο Τσακ Νόρις είναι ο ultimate σκληρός τύπος. Ωστόσο, μετά τη δοκιμή του Moto Morini Avio, έχουμε λόγο να πιστεύουμε ότι βρήκαμε τη Νέμεση του Τσακ. Ακόμα πιο σκληρό, ακόμα πιο άγριο, ακόμα πιο… τριχωτό.
Ποιος είναι ο Τσακ Νόρις; Μα, αγαπητοί μου, εσείς χρειάζεστε ένα ταχύρυθμο σεμινάριο. Όπως μας πληροφορεί η πάντα έγκυρη "Φρικηπαίδεια", ο Τσακ Νόρις είναι ένας από τους μεγαλύτερους υπερ-ήρωες του πλανήτη μας. Έχει σώσει τον κόσμο 27 φορές από βέβαιη καταστροφή και έχει νικήσει solo τους πιο δυνατούς εχθρούς. Βέβαια, η αλήθεια βρίσκεται πιο κάτω από τα γραπτά της "Φρικηπαίδειας". Ο Τσακ Νόρις, μαχητής πολεμικών τεχνών και γενικά "σκληρός τύπος", ήταν παλαιότερα συμπρωταγωνιστής του Μπρους Λι, σε ταινίες όπως το "Way of the Dragon". Αργότερα πρωταγωνίστησε ως Texas Ranger στη δική του σειρά, ενώ έσωσε κι ένα σκασμό Αμερικανούς αιχμαλώτους πολέμου, από το Βιετνάμ, στην ταινία "Missing in Action".
Το Avio δεν κοιμάται. Περιμένει.
Όπως καταλάβατε πιο πάνω, ο Τσακ Νόρις μπορεί να κάνει ακόμα και τον πιο σκληρό μαχητή να πέσει στα γόνατα εκλιπαρώντας για έλεος. Και όμως. Υπάρχει μια οντότητα που δεν υποκλίνεται μπροστά στον Τσακ. Ο λόγος για το Moto Morini Corsaro Avio. Ακόμα και όταν είναι σβηστό, περιμένοντας εκείνον που θα τολμήσει να το ξυπνήσει, το Avio δεν κοιμάται. Το Avio περιμένει. Περιμένει τις νέες περιπέτειες, τις νέες μάχες και τη στιγμή που κάποιος θα βρει το θάρρος -ή την αποκοτιά- να ανοίξει το γκάζι του τέρμα με πρώτη στο κιβώτιο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ποιοτικά, το Moto Morini Corsaro 1200 Avio (που από εδώ και πέρα θα λέμε σκέτα Avio για οικονομία χώρου) δείχνει αξιόμαχο. Το φινίρισμα είναι καλό, το πλαίσιο χωροδικτύωμα που θυμίζει Ducati, στιβαρό, ενώ οι "οικονομικές", πλην όμως πλήρως ρυθμιζόμενες λύσεις στις αναρτήσεις (Marzocchi μπροστά και Sachs πίσω), δεν δείχνουν διόλου άσχημες. Το ψαλίδι είναι σκέτο κτήνος, ενώ ο κινητήρας αποτελεί το απαύγασμα της Morini, όχι μόνο γιατί είναι ιταλικός και κατασκευασμένος in the house, αλλά και επειδή ο τρόπος απόδοσής του αποτελεί ορόσημο για τους V2, χτίζοντας σχεδόν μόνος του το νεώτερο μύθο της Moto Morini. Μοναδικό παράπονο το μεγάλο μέγεθός του. Οι δύο εξόφθαλμοι προβολείς κάνουν πολύ καλή δουλειά, με δύναμη και σωστά συγκεντρωμένη δέσμη. Τα τερατώδη τελικά βγαίνουν κάτω από την ουρά και θα ζεστάνουν αναβάτη και συνεπιβάτη. Τα όργανα του Avio έχουν ένα όμορφο στροφόμετρο αναλογικών ενδείξεων και μια ψηφιακή οθόνη που, εκτός του ταχύμετρου, φέρει και δεκάδες άλλες χρήσιμες ενδείξεις. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει ολικό χιλιομετρητή, δύο μερικούς χιλιομετρητές, δύο lap timers, ρολόι, δείκτη ταχύτητας κιβωτίου, ένδειξη τελικής ταχύτητας, δύο ενδείξεις μέσης ωριαίας, βολτόμετρο, θερμοκρασία κινητήρα και ένδειξη service. Φυσικά, δίπλα του θα βρείτε και όλες τις απαραίτητες ενδεικτικές λυχνίες.
Η Γη δεν περιστρέφεται. Το Avio, της δίνει φόρα.
Το κουμπάκι της μίζας έχει μια τρελή ιδιαιτερότητα. Το πιέζεις μία μόνο φορά και η μίζα περιστρέφεται συνεχώς, μέχρι να θέσει το V2 σε λειτουργία. Χμ, ok. Ο θόρυβος των τελικών είναι χορταστικός, ενώ ο V2 δουλεύει στρωτά, χωρίς μηχανικούς θορύβους.
Δυστυχώς, θέλει πολύ καλό ζέσταμα για να δουλέψει σωστά, ενώ ακόμα και μετά το ζέσταμα, ο ψεκασμός της Weber Marelli αποδεικνύεται "λίγος" πριν τις 3.500 σ.α.λ. Έτσι, στις πολύ χαμηλές στροφές, η λειτουργία του ψεκασμού είναι ασταθής και το Avio υποφέρει από… αρρυθμίες, ενώ μερικές φορές, ανοίγοντας το γκάζι, τίποτα δεν συμβαίνει. Μόλις ζεσταθεί ο κινητήρας, το φαινόμενο μειώνεται, αλλά δεν εξαφανίζεται. Ο συμπλέκτης είναι ακριβής, είναι όμως και ιδιαίτερα σκληρός -αντρικός, ρε παιδί μου.
Και το κιβώτιο; Σχετικά σκληρό κι αυτό, ενώ αραιά και πού θα εμφανίσει και μερικές νεκρές. Κι αν σκέφτεστε ότι αρκετά αρνητικά σημεία βρήκαμε στο Avio, θα θέλαμε να είχατε την ευκαιρία να οδηγήσετε τη μοτοσικλέτα όταν οι στροφές του κινητήρα περάσουν τις 3.500. Εκεί, ο ιδιοκτήτης του Avio παίρνει πίσω όλα του τα λεφτά, μιας και η γροθιά που σερβίρει το Morini είναι πραγματικά χωρίς προηγούμενο. Απαιτεί εμπειρία και μεγάλη προσοχή σε κακό οδόστρωμα ή στο βρεγμένο, καθώς το κτήνος επιταχύνει αφηνιασμένα, επιδιδόμενο σε παρανοϊκές σούζες ισχύος και σε απότομα γλιστρήματα, αν είστε πλαγιασμένος. Ο τρόπος απόδοσης του κινητήρα Bialbero Corsacorta (τα διπλά… "άλμπουρα" αναφέρονται στους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και το Corsacorta μεταφράζεται σε "κοντή διαδρομή") είναι απίστευτος και φέρνει δάκρυα χαράς σε κάθε μανιακό junkie της αδρεναλίνης και σε κάθε οπαδό της ροπάτης απόδοσης. Με πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο, το άνοιγμα του γκαζιού στο τέρμα σημαίνει σίγουρο καπάκι, πριν προλάβεις να σκεφτείς "μα τι…". Ακόμα και με δευτέρα, το Avio απογειώνει με χαρακτηριστική ευκολία τον μπροστινό τροχό του, αλλά και με τρίτη με ελαφρύ τράβηγμα. Θα φτάσετε εύκολα τα 250 χλμ./ώρα, όπου και θα επέμβει ο κόφτης. Μόνο παραπονάκι ότι η απόδοση του κινητήρα τελειώνει σχετικά γρήγορα ψηλά, μπαίνοντας στον κόφτη λίγο πιο νωρίς από ό,τι θα θέλαμε, ενώ και η προστασία από τον αέρα είναι ανύπαρκτη.
Οι αναρτήσεις τώρα είναι πολύ καλές, αν και το πίσω αμορτισέρ είναι σχετικά μαλακό και η πρώτη εντύπωση είναι της ασυμφωνίας με το πολύ σκληρό πιρούνι, που μάλιστα έχει αρκετά γρήγορη απόσβεση επαναφοράς. Επιπλέον, το κέντρο βάρος του Avio είναι λίγο ψηλό, στερώντας του λίγους πόντους ευελιξίας. Γενικά, όταν βρείτε καλό οδόστρωμα, θα διασκεδάσετε στρίβοντας με την ψυχή σας, όμως σε σαμαράκια είναι σχετικά "χοροπηδηχτό". Η θέση του συνεπιβάτη τώρα είναι μόνο για μικρές αποστάσεις, ενώ το κόψιμο του τιμονιού είναι μικρό και θα ενοχλήσει στην πόλη. Τέλος, τα φρένα είναι δυνατά και με πολύ καλή αίσθηση. Sport, όπως αξίζει στο Avio.
Οι Εσκιμώοι έχουν 100 λέξεις για το χιόνι, μα μόνο μία για το φόβο: Avio. 
Το Moto Morini 1200 Avio είναι μια πραγματικά ξεχωριστή μοτοσικλέτα. Ο κινητήρας του μόνο ενθουσιώδη σχόλια προκαλεί, ακόμα και σε αυτή την έκδοσή του -στη full-power έκδοση Veloce είναι ακόμα πιο δυνατός. 
Η ροπάτη απόδοση είναι άγρια, είναι σκληρή, είναι βίαιη. Και το υπόλοιπο πακέτο σιγοντάρει επιτυχώς την καρδιά του κτήνους. Αν η Marelli κατάφερνε να βελτιώσει λίγο περισσότερο τον ψεκασμό πριν την παραγωγή του Corsaro, μπορεί σήμερα η Morini να έχαιρε άκρας υγείας ως εταιρεία. 
Ακόμα κι έτσι, όμως, το Avio συνεχίζει να αποτελεί μία από τις κύριες επιλογές κάθε ενθουσιώδους ιταλόφιλου αναβάτη, που πάνω από όλα βάζει την οδηγική απόλαυση, το ξεχωριστό look και τα πλούσια ελέη αυτού του συγκεκριμένου, μοναδικού, V2 κτήνους.
Σούζες απολαυστικές, αλλά και βίαιες. Beware!
Αυτός ο V2 των 1200 κ.εκ. είναι όλα τα λεφτά. Πιο βίαιος ακόμα και από τον Τσακ Νόρις!
Στροφόμετρο με αναλογικές ενδείξεις και ψηφιακό ταχύμετρο, κομπλέ με δεκάδες άλλες πληροφορίες.
¶νετη η σέλα του αναβάτη, όχι όμως και του συνεπιβάτη. Οι εξατμίσεις θα σας κρατήσουν… ζεστούς.
Ιδανικό εργαλείο για χούλιγκαν που θα το ευχαριστηθούν σε διαδρομή με στροφές, σε σούζες και πλαγιολισθήσεις.
¶ριστο σε καλό οδόστρωμα το πιρούνι της Marzocchi, αν και εμφανίζεται σκληρό στα σαμαράκια.
Τιμή ( ευρώ)11.980
(+): Κτηνώδης ροπή, αγριάδα παντού, κράτημα
(-): Ψεκασμός που υπολειτουργεί χαμηλά, κιβώτιο
Χρώματα ασημί-μπλε
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας4T, V2 90ο, Υ/Ψ, 4Β
Κυβισμός (κ.εκ.)1.187
Διάμετρος x Διαδ. (χλστ.)107x66
Συμπίεση (:1)12,5
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)120/8.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)10,4/6.700
ΤροφοδοσίαΗλ. Ψεκ. Magneti Marelli 54 χλστ.
Χωρητ. ρεζερ./ ρε. (λ.)18/3
Κατανάλ. (λτ/100 χλμ.)8,6
Βάρος (kg, κενό)198
Τελ. Ταχύτ. (χλμ./ώρα)250
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο, χωροδικτύωμα
Αναρτήσεις Ε (χλστ.)Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι Marzocchi 50 mm, πλήρεις ρυθμίσεις
Διαδρομή (χλστ.)129
Αναρτήσεις ΠΜονό αμορτισέρ, πλήρεις ρυθμίσεις
Διαδρομή130
Φρένα Ε (χλστ.)2 δίσκοι, 4Ε /320 Brembo
Φρένα Π Δίσκος, 2Ε /220 Brembo
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό ΕPirelli Diablo 120/70-17"
Ελαστικό ΠPirelli Diablo 180/55-17"
Διαστάσεις
Μήκος2.070
Πλάτος810
Μεταξόνιο1.440
Ύψος σέλας830
Εξοπλισμός
ABSx
Μίζα
Μανιβέλαx
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίας
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Φέρινγκx
Ρυθμιζόμενες μανέτεςx
Κεντρικό σταντx
Πλάγιο σταντY
Σχάρα x
Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία 7,62
Ενεργητική ασφάλεια8
Οδική συμπεριφορά8
Κινητήρας-Μετάδοση9
Φρένα8
Ποιότητα κατασκευής7
¶νεση 7
Κατανάλωση7
Εξοπλισμός-Τιμή 7

 
 Ο Τσακ Νόρις συγχωρεί. Το Avio ποτέ!
Moto Morini - Ιστορία
Νεώτερη ιστορία
Morini και αγώνες


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ