8 σημεία ιδιαίτερης σημασίας στη μοτοσυκλέτα, που πρέπει να προσεχθούν οπωσδήποτε πριν ξεκινήσουμε για τις διακοπές μας!

7+1 απαραίτητες εργασίες!

Για να ξεκινήσουμε ένα ταξίδι με ασφάλεια χρειάζεται να κάνουμε έλεγχο και συντήρηση στη μοτοσικλέτα μας. Ιδού τα 8 σημεία που πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας για να έχουμε το μυαλό μας ξέγνοιαστο και αυτές τις διακοπές.

Ο προληπτικός έλεγχος και η συντήρηση στη μοτοσικλέτα μας είναι από τα βασικότερα πράγματα που πρέπει να κάνουμε πριν ξεκινήσουμε για το ταξίδι των διακοπών μας. Ο προληπτικός έλεγχος αποκτά μάλιστα ακόμη μεγαλύτερη σημασία τη συγκεκριμένη περίοδο. Οι μέρες που έχουμε μπροστά μας είναι συνήθως πολλές, η διάθεση χαλαρή και τα χιλιόμετρα που θα διανύσουμε μπορούν εύκολα να ξεπεράσουν κατά πολύ αυτά που είχαμε αρχικά προγραμματίσει, φτάνοντας επικίνδυνα ή ακόμα και ξεπερνώντας το όριο για το προκαθορισμένο service.
 
Και τι πιο άσχημο για τη διάθεσή μας από το να ψάχνουμε συνεργείο στη μέση του πουθενά, φοβούμενοι παράλληλα το τελικό αποτέλεσμα του service. Οπότε, καλό είναι, λόγω και των αρκετών σημείων που θα πρέπει να προσέξουμε, να πάρουμε την «καλή» μας και να επισκεφτούμε το συνεργείο της επιλογής μας για έναν προληπτικό έλεγχο και ένα γρήγορο service.
 
1. Πίεση στα ελαστικά
 
Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών δεν γίνεται βέβαια μόνο στο συνεργείο της επιλογής μας, καθώς είναι κάτι που πρέπει να μπορούμε να κάνουμε και εμείς. Λάθος πίεση στα ελαστικά μπορεί να μεταφραστεί σε περίεργη έως και επικίνδυνη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας μας ακόμη και στην ευθεία και φυσικά σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Οπότε καλό είναι πριν από κάθε βόλτα, είτε αυτή είναι μικρή είτε μεγάλη, να τσεκάρουμε τα ελαστικά μας. Τέλος, ρίχνουμε μια προσεκτική ματιά στο βιβλίο του κατασκευαστή, καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων προτείνονται διαφορετικές πιέσεις αν οδηγούμε μόνοι, με δεύτερο άτομο ή/και με αποσκευές.
 
2. Αλυσίδα
 
Η αλυσίδα της μοτοσικλέτας μας είναι από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να φροντίσουμε πριν ξεκινήσουμε για κάποιο ταξίδι, κάτι που μπορούμε, τουλάχιστον έως ένα σημείο, να κάνουμε και μόνοι μας. Απαραίτητη είναι η ρύθμισή της, σε περίπτωση βέβαια που χρειάζεται κάτι τέτοιο, όπως και η λίπανσή της με το ανάλογο ειδικό σπρέι. Επίσης, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας, έχουμε πάντα μαζί μας ένα σπρέι για αυτήν. Η πολλή ζέστη, η σκόνη και τα πολλά χιλιόμετρα που θα διανύσουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα, απαιτούν και συχνότερη λίπανση, ώστε να μη μειωθεί η διάρκεια της ζωής της.
 
3. Παραφλού
 
Πολύ σημαντικό σημείο για το service είναι και ο έλεγχος του παραφλού. Ειδικά, τώρα, τους πολύ ζεστούς μήνες του καλοκαιριού, ο κινητήρας θα κληθεί να λειτουργήσει σε ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες αρκετές φορές με πολύ μικρές ταχύτητες ή κοντά στο όριο της περιστροφής του (π.χ. προσπέραση). Οπότε, από θέμα ψύξης, τα πράγματα θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ιδανικά για αυτόν. Σε περίπτωση που η στάθμη του έχει πέσει, καλό είναι να προχωρήσουμε στην αντικατάστασή του, ώστε να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο και το μοτέρ μας πάντα δροσερό.
 
4. Φίλτρο αέρα
 
Εξαιρετικά εύκολος είναι ο έλεγχος του φίλτρου αέρα στους περισσότερους τύπους μοτοσικλετών. Αναλόγως δε και από τον τύπο του, μπορεί να μην χρειάζεται καν αντικατάσταση, αλλά έναν απλό καθαρισμό. Ένα βρώμικο φίλτρο μπορεί να αυξήσει αισθητά την κατανάλωση της μοτοσικλέτας μας, κάτι που θα μας στοιχίσει αρκετά σε βενζίνη σε περίπτωση που διανύσουμε πολλά χιλιόμετρα. Αν κάνουμε αρκετή απόσταση στο χώμα, τσεκάρουμε την κατάστασή του και κατά την περίοδο του ταξιδιού μας.
 
5. Τακάκια

Τα τακάκια είναι ένα από τα βασικά σημεία που πρέπει να ελέγξουμε στη μοτοσικλέτα μας. Αν το υλικό της πάστας έχει μειωθεί αρκετά, καλό είναι να προχωρήσουμε στην αντικατάστασή τους, ακόμη και αν έχουν να μας δώσουν αρκετά χιλιόμετρα μέχρι να «τελειώσουν». Αυτό γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό, αν σκοπεύουμε να ταξιδέψουμε δικάβαλοι και φορτωμένοι με αρκετά πράγματα, λόγω του αρκετά μεγαλύτερου βάρους που θα φέρουμε μαζί μας, το οποίο συνεπάγεται και πολύ μεγαλύτερη φθορά της πάστας.
 
6. Λάδια & φίλτρο λαδιού
 
Δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά πράγματα για τη σημασία που έχουν τα λάδια για τον κινητήρα. Τα αλλάζουμε μαζί με το φίλτρο λαδιού, ώστε να μην έχουμε την έγνοια τους κατά την διάρκεια των διακοπών. Καλό είναι να τσεκάρουμε και τη στάθμη τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά την περίοδο των διακοπών μας, ειδικά αν έχουμε στην κατοχή μας μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα μεσαίου κυβισμού.
 
7. Μπουζί
 
Τα μπουζί παίζουν καθοριστικό ρόλο για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα. Ο έλεγχός τους, λοιπόν, θεωρείται απαραίτητος πριν από ένα μεγάλο ταξίδι. Αν η αλλαγή τους δεν κριθεί απαραίτητη κατά τη συντήρηση της μοτοσικλέτας, καλό θα ήταν να πάρουμε μαζί μας ένα για κάθε κύλινδρο του μοτέρ, για παν ενδεχόμενο. Ούτως ή άλλως, ο χώρος που καταλαμβάνουν είναι ελάχιστος.
 
Δεν ξεχνώ!
 
Όλα τα σωληνάκια της μοτοσικλέτας μας είναι ένα στοιχείο που συνήθως παραβλέπουμε να ελέγξουμε, επειδή τείνουμε να τα αλλάζουμε μόνο όταν βρίσκονται στο τέλος της ζωής τους. Καλό θα ήταν να ζητήσουμε από το μηχανικό μας να τα ελέγξει κατά τη διάρκεια της συντήρησης, καθώς το έμπειρο μάτι του θα εντοπίσει πολύ πιο εύκολα τυχόν ρωγμές στα σημεία που λυγίζουν ή φθορά στην επιφάνειά τους, που καθιστά την αντικατάστασή τους απαραίτητη.