net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

MTX: Honda XRV 750 Africa Twin

Το Africa Twin είναι ένα το πιο διάσημα και διαχρονικά on-off, έχοντας σημειώσει πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία στη χώρα μας. Ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας του, η φιλοσοφία κατασκευής του, αλλά και η μεγάλη του αξιοπιστία, το έχουν καταστήσει μία από τις δημοφιλέστερες μεταχειρισμένες μοτοσικλέτες on-off.

 
Η ιστορία του Africa Twin ξεκινά το 1989, όταν η Honda το λανσάρισε ως μία πολιτική μοτοσικλέτα, replica των desert rally. Εκμεταλλευόμενη τη μεγάλη φήμη που είχε δημιουργήσει με την 4 φορές νικηφόρα NXR 750 στον αγώνα ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ, στην περίπτωση του Africa Twin δεν χρειάστηκε να προβεί σε κάποια ιδιαίτερη στρατηγική marketing για να αρχίσει το μοντέλο να πουλιέται σαν ζεστό ψωμί. Διέθετε σκληροτράχηλη και «περιπετειώδη» αισθητική, δικύλινδρο κινητήρα που ως σύνολο βάζει κάτω πολλούς πιο σύγχρονούς του και φιλικό χαρακτήρα. Η μεγάλη άνεση που προσέφερε, η άθραυστη κράση και η αύρα που εξέπεμπε ως μοτοσικλέτα, ήταν μερικά ακόμα στοιχεία που την έκαναν τόσο αγαπητή σε όλο τον κόσμο. Αν και η Honda διέκοψε την παραγωγή της το 2003, το Africa Twin αποτελεί ακόμα για πολλούς μία από τις καλύτερες μοτοσικλέτες on-off, ένα μοντέλο που συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον στο χώρο του μεταχειρισμένου.

Αισθητική: Αξεπέραστο

Ένα από τα μεγάλα μυστικά που κρύβεται πίσω από την επιτυχία του Africa είναι και η αισθητική του. Διαθέτοντας σμιλεμένες επιφάνειες με τέτοιο τρόπο που ακόμα και στις μέρες μας καταφέρνουν να συγκινούν, αποτελεί μία από τις πλέον διαχρονικές μοτοσικλέτες. Ιδιαίτερα από το μοντέλο του 1996 και έπειτα, όπου η Honda προχώρησε σε face lift, η αισθητική έγινε αξεπέραστη.

Εργονομία άνεση: «Καμήλα» Ο όγκος της μοτοσικλέτας είναι μεγάλος, κάτι όμως που λειτουργεί υπέρ της άνεσης, μιας και η προστασία από τα στοιχεία της φύσης είναι πολύ καλή και η θέση οδήγησης άνετη. Το τιμόνι και τα μαρσπιέ στηρίζουν σε «ανθρώπινες» γωνίες τα άκρα του αναβάτη, ενώ η φαρδιά και πλατιά σέλα θα τον κρατήσει ξεκούραστο. Η θέση για το συνεπιβάτη είναι επίσης ιδιαίτερα ανατομική και άνετη.

Κινητήρας: Δικύλινδρο διαμάντι

Ο κινητήρας του XRV 750 θα μείνει στην ιστορία τόσο για την ελαστικότητά του όσο και για τη μεγάλη του αξιοπιστία. Το δικύλινδρο σύνολο με την ακριβή χωρητικότητα των 742 κ.εκ. διαθέτει τρεις βαλβίδες σε κάθε κεφαλή και δύο μπουζί για κάθε κύλινδρο. Η απόδοσή του κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, με μέγιστη ισχύ 62 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 6,4 kgm ροπής στις 6.000 σ.α.λ.

Οδηγώντας: Μέχρι την άκρη του κόσμου

Αν ο σωματότυπός σας είναι…«compact», η αναρρίχηση στη σέλα του Africa δεν θα αποτελέσει και την πιο εύκολη διαδικασία. Ωστόσο, αυτό είναι και το μοναδικό μείον της μοτοσικλέτας, της οποίας η γενική φιλική συμπεριφορά θα σας αποζημιώσει. Η απόδοση του κινητήρα είναι ιδιαίτερα γραμμική και αν συνηθίσετε τον όγκο του μοντέλου, θα μπορέσετε να κινηθείτε και μέσα στην πόλη ικανοποιητικά. Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων θα αποσβήσουν μεγάλο μέρος των ανωμαλιών που θα βρείτε στο δρόμο σας, ενώ το μοναδικό σημείο που θα φανερώσει την ηλικία του Africa είναι το σύστημα πέδησης, που με βάση τα σημερινά κριτήρια είναι υποδεέστερο. Στο ταξίδι, η προστασία από τον αέρα και η σταθερότητα του XLV είναι χαρακτηριστική, επιτρέποντας υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Αν και το Africa Twin βασίστηκε σε μια μοτοσικλέτα που είχε διαπρέψει στους εκτός δρόμου αγώνες αντοχής, οι δυνατότητές του στο χώμα περιορίζονται, λόγω του μεγάλου του όγκου, όσο και του βάρους του στα 207 κιλά. Ωστόσο για χαλαρές διασχίσεις εκτός δρόμου σε τουριστικούς ρυθμούς, το Africa Twin χαρακτηρίζεται εξαιρετικό.

Συμπέρασμα:

Το Africa Twin αποτελεί ένα μύθο στο χώρο των δύο τροχών. Ήταν τόσο μπροστά για την εποχή του, που ακόμα και στις μέρες μας το αισθάνεται κανείς σύγχρονο! Στο χώρο του μεταχειρισμένου θα βρείτε διαθέσιμα πολλά μοντέλα, τα περισσότερα σε ιδιαίτερα καλή κατάσταση, αφού εκτός της πολύ καλής ποιότητας κατασκευής που αντέχει το χρόνο, συνήθως οι ιδιοκτήτες τους τα πρόσεχαν πολύ.

Τι να προσέξετε
Το Africa Twin είναι μια ιδιαίτερα αξιόπιστη μοτοσικλέτα. Σε μερικά μοντέλα, μετά από αρκετά χιλιόμετρα, παρατηρήθηκαν προβλήματα στη τρόμπας καυσίμου, συνεπώς επικεντρωθείτε σε αυτό το σημείο.

Τι να αλλάξετε

Τα περισσότερα Africa Twin στην αγορά του μεταχειρισμένου είναι «προικισμένα». Αν έχετε υψηλό ανάστημα, επιλέξτε μια μεγαλύτερη ζελατίνα και για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας τοποθετήστε ένα top case.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4Τ, V2, Y/Ψ Κυβισμός (κ.εκ.): 742 Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.): 62/7.500 Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 6,4/6.000 Τροφοδοσία: Καρμπιρατέρ Ρεζερβουάρ (λίτρα): 23 Εκκίνηση: Μίζα Μήκος (εκ.): 2.315 Πλάτος (εκ.): 905 Ύψος σέλας (εκ.): 860 Μεταξόνιο (εκ.): 1.565 Βάρος (κιλά): 205 Ελαστικό εμπρός: 90/90-21 Ελαστικό πίσω: 140/80-17 Φρένα εμπρός: 2Δ 276 χιλ. Φρένα πίσω: Δ 256 χιλ.

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ