net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Κωνσταντίνος Παπανδρεόυ: «62% μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων στην Ολυμπία Οδό»

Η Ολυμπία Οδός, ένα έργο που θα αναβαθμίσει σημαντικά τις οδικές αρτηρίες που συνδέουν μεγάλα αστικά κέντρα της βόρειας και βορειανατολικής Πελοποννήσου, έχει ήδη αρχίσει να κατασκευάζεται. Ο Κωνσταντίνο Παπανδρέου, εκπρόσωπος της εταιρείας λειτουργίας της Ολυμπιάς Οδού, μας μιλά για το έργο και για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας που θα προσφέρει.

 
Πείτε μας λίγα λόγια για τις δράσεις της εταιρείας σας, όσον αφορά στην οδική ασφάλεια.

Η κατασκευή 283 χιλιομέτρων αυτοκινητοδρόμου, της Κορίνθου-Πατρών και Πάτρας-Πύργου-Τσακώνας, αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των υφιστάμενων οδικών τμημάτων, με προφανή θετική επιρροή στην οδική ασφάλεια.

Εκτελούνται σημαντικές κατασκευαστικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση των υφιστάμενων τμημάτων αυτοκινητοδρόμου (Ελευσίνα-Κόρινθος 64 χλμ και Περιφερειακός Πάτρας 18 χλμ), οι οποίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη λήψη μέτρων άρσης της επικινδυνότητας με βάση στατιστικές ατυχημάτων των τελευταίων 10 ετών, την ανακατασκευή οδοστρωμάτων, τον συνολικό επανασχεδιασμό/αντικατάσταση της σήμανσης, αντικατάσταση των μεταλλικών στηθαίων στη μεσαία νησίδα με new jersey από σκυρόδεμα, πλήρη αποκατάσταση/αναβάθμιση οδοφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου (κάμερες, ηλεκτρονικές πινακίδες, τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης, συστήματα καταγραφής κυκλοφορίας και αυτόματης ανίχνευσης συμβάντων, σταθμοί μέτρησης θορύβου και ατμοσφαιρικής ρύπανσης κλπ), σύγχρονες εγκαταστάσεις συντήρησης και λειτουργίας και εγκαταστάσεις για την Πυροσβεστική και την Τροχαία, ανακατασκευή της γέφυρας της Πάχης κλπ.

Στο τομέα της λειτουργίας και συντήρησης έχει συσταθεί και λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, εξειδικευμένος μηχανισμός - ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε. (η εταιρεία λειτουργίας και συντήρησης της Ολυμπίας Οδού), με τοπικές τεχνικές βάσεις σε όλο το μήκος του άξονα (Ν. Πέραμο, Κακιά Σκάλα, Κιάτο, Ακράτα και την Πάτρα) και δύο Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό και ειδικό εξοπλισμό, ώστε να εξασφαλίζεται 24ωρη εποπτεία και έγκαιρη ανταπόκριση σε συμβάντα και έκτακτες καταστάσεις (σε συνεργασία με τις άλλες αρμόδιες Αρχές), συνεχής παρουσία σε όλο το μήκος εξειδικευμένου προσωπικού άμεσης επέμβασης και συντήρησης και υψηλό επίπεδο διορθωτικής και προληπτικής συντήρησης. Χαρακτηριστικό του επιπέδου εξυπηρέτησης είναι ότι από την έναρξη λειτουργίας μέχρι σήμερα οι Ομάδες Περιπόλων-Επέμβασης και Οδικής Βοήθειας έχουν πραγματοποιήσει περίπου 40.000 επεμβάσεις βοήθειας σε συμβάντα, που αφορούν κυρίως ακινητοποιημένα οχήματα (66%), εμπόδιο/αντικείμενο στο οδόστρωμα (22%) και διάφορα άλλα μικροσυμβάντα (μικροσυγκρούσεις με υλικές ζημιές, μποτιλιαρίσματα κλπ) με χρόνο ανταπόκρισης που κυμαίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις στα 15-περίπου λεπτά.

Επιπλέον, η Ολυμπία Οδός στον τομέα της επικοινωνίας, στα πλαίσια της συνεχούς ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των οδηγών σε θέματα οδικής ασφάλειας, ενημερώνει συστηματικά το κοινό για την εξέλιξη των εργασιών, τις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες και τις ρυθμίσεις στις ζώνες των έργων, μέσω ειδικών φυλλαδίων, εντύπων και δελτίων τύπου, ενώ υλοποιεί και δράσεις εκπαίδευσης σε σχολεία.

Έχετε στοιχεία σχετικά με το ποσοστό μείωσης των ατυχημάτων στον τομέα ευθύνης σας, από τότε που ανέλαβε η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. το συγκεκριμένο έργο;

Συγκρίνοντας στοιχεία ατυχημάτων, πριν την Έναρξη Παραχώρησης και μετά, και ειδικότερα στοιχεία ατυχημάτων της περιόδου Αύγουστος 2007 έως Ιούλιος 2008 (τελευταίο έτος λειτουργίας με το προηγούμενο θεσμικό καθεστώς), σε σχέση με τα 2 τελευταία χρόνια (καθεστώς Παραχώρησης), ο συνολικός αριθμός ατυχημάτων με παθόντες μειώθηκε σε δύο χρόνια κατά 35% και τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 62% στο σύνολο του Έργου (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα).

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει για το τμήμα της Κορίνθου-Πατρών, για το οποίο καταβάλετε, κάτω από αντίξοες συνθήκες κατασκευής παράλληλα με λειτουργία, μία ιδιαίτερη προσπάθεια στο τομέα της οδικής ασφάλειας, με στόχο να κατασκευασθεί το έργο στον μικρότερο δυνατό χρόνο, με την ελάχιστη δυνατή όχληση και με το μέγιστο δυνατό επίπεδο ασφάλειας (για τους διερχόμενους αλλά και τους εργαζομένους). Ο απολογισμός μέχρι στιγμής, είναι ιδιαίτερα θετικός και ενθαρρυντικός για την συνέχεια, στα δύο πρώτα χρόνια από την έναρξη της παραχώρησης ο συνολικός αριθμός των ατυχημάτων με παθόντες μειώθηκε κατά 42% και τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 68% σε σχέση με την προτέρα κατάσταση.

Διαθέτετε στοιχεία, σχετικά με το πως και κατά πόσο οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι συμβάλλουν στη μείωση των ατυχημάτων;

Οι αυτοκινητόδρομοι είναι εκ σχεδιασμού οι ασφαλέστερες οδοί, καθώς διαχωρίζονται τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, οι διασταυρώσεις με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο γίνονται ανισόπεδα, δεν επιτρέπονται άλλες προσβάσεις, ο αριθμός των λωρίδων κυκλοφορίας εξασφαλίζει την ασφάλεια των προσπεράσεων, απαγορεύεται η κίνηση των πεζών και προσφέρουν στους χρήστες ένα περιβάλλον με ομοιόμορφα χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του EuroRAP (European Road Assessment Program), οι αυτοκινητόδρομοι είναι οι ασφαλέστερες οδοί αφού σε αυτούς οι δείκτες θανατηφόρων ατυχημάτων είναι περίπου 5 φορές μικρότεροι σε σχέση με το λοιπό υπεραστικό δίκτυο.

 

??????? ????????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ