net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

«H MV Agusta F3 θα αποδίδει 140 ίππους!»

Τάδε έφη Τζιοβάνι Καστιλιόνι, γενικός διευθυντής της MV Agusta και υιός του γνωστού σε όλους μας Κλαούντιο Καστιλιόνι. Ο Καστιλιόνι… junior, μίλησε για όλους και για όλα σε μια εφΆ όλης της ύλης συνέντευξη, που παραχώρησε στο αμερικανικό Hell For Leather.

 
Σταχυολογούμε μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της συνέντευξης:

Για τον επαναπατρισμό – εξαγορά της MV Agusta

«Ήταν πολύ δύσκολη υπόθεση, πολύ πιο δύσκολη από όσο θα πίστευε καθένας, αλλά μετά από εννέα μήνες διαπραγματεύσεων, καταφέραμε να αποκτήσουμε πάλι την εταιρεία και αυτό αποτελεί μια «νίκη», τόσο σε προσωπικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο. Οι περισσότεροι –συμπεριλαμβανομένης και της συζύγου μου- θεωρούσαν ότι αυτό που πάμε να επιχειρήσουμε είναι καθαρή τρέλα, ωστόσο μερικές φορές το πάθος υπερβαίνει τη λογική…»

Για τη Harley Davidson

«Η Harley Davidson επένδυσε μεγάλα κεφάλαια στη MV Agusta, περισσότερα από 60 εκατομμύρια ευρώ. Ο κύριος όγκος αυτών των χρημάτων δαπανήθηκε στην εξέλιξη της F4 και των Brutale 990 και 1090, ενώ ακόμα 10 εκατομμύρια ευρώ διοχετεύτηκαν στα ταμεία της εταιρείας πέρυσι, προκειμένου να ολοκληρωθεί το project F3. Όμως η Harley Davidson ήταν και είναι μια πολυεθνική εταιρεία πολύ μεγάλου μεγέθους, με ανάλογο management. Αυτό έχει τα θετικά του και τα αρνητικά του. Από τη μία υπήρξε αυτή η αμεσότητα στη διάθεση των κεφαλαίων, από την άλλη όμως, η διαχείριση δεν ήταν τόσο ευπροσάρμοστη στις απαιτήσεις μιας μικρού μεγέθους εταιρείας, όπως είναι η MV Agusta».

Για την επέκταση της γκάμας

«Προς το παρόν εμμένουμε στα supersport και στα hypersport. Δεν αποκλείουμε φυσικά οτιδήποτε άλλο, ωστόσο σε αυτή τη χρονική περίοδο και με τις δεδομένες συνθήκες, θα πρέπει να επενδύσουμε στις κατηγορίες όπου η MV Agusta αναγνωρίζεται παγκοσμίως. Γνωρίζουμε ότι η συγκεκριμένη αγορά συρρικνώνεται με γεωμετρικούς ρυθμούς, αλλά η εταιρεία έχει χτίσει το θρύλο της γύρω από γρήγορες και εξωτικές μοτοσικλέτες. Δε θα πρέπει να παραλείπουμε άλλωστε το ότι έχουμε και την Cagiva, της οποίας η γκάμα ανέκαθεν ήταν πολυπληθής και πολυσυλλεκτική. Πάντως, σε ό,τι αφορά στην MV Agusta, δεν πιστεύω ότι αυτή είναι η σωστή στιγμή για «άνοιγμα» και σε άλλες κατηγορίες, όπως sport touring και touring επί παραδείγματι».

Για το χαρακτήρα της MV Agusta

«Σχεδίαση, κληρονομιά, παράδοση και τεχνολογία. Δίνουμε ιδιαίτερο βάρος σε αυτά και εμμένουμε σε ό,τι πρεσβεύει το έμβλημά μας, το οποίο μας συνδέει με το παρελθόν, με την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών, όπου και ξεκίνησαν όλα. Σε ό,τι αφορά στις μοτοσικλέτες μας, πιστεύω ότι αποπνέουν μια μοναδικότητα, κάτι το ξεχωριστό. Έχουμε «χρέος» κάθε φορά που παρουσιάζουμε ένα νέο μοντέλο, αυτό να είναι πιο γρήγορο και ισχυρό από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί, γιατί όταν κάποιος επενδύει σε μια MV Agusta, πληρώνει περισσότερα, αλλά ζητάει και περισσότερα. Αυτός είναι και ο στόχος μας με τη νέα F3 άλλωστε».

Για τη F3

«H σχεδίασή της είναι πραγματικά μοναδική, χωρίς ωστόσο να έχει αποκόψει τους δεσμούς με την «οικογένεια» των μοντέλων της MV. Ξεχωριστός είναι επίσης και ο κινητήρας, ο πιο ισχυρός της κατηγορίας, σχεδιασμένος από το 0 και με ένα πλήρες αυτοματοποιημένο ride-by-wire γκάζι. Η εξέλιξή του συνεχίζεται ακόμη και αυτή τη στιγμή αποδίδει στο δυναμόμετρο 137 ίππους, οπότε πιστεύω ότι θα φτάσουμε στους 140 εύκολα. Θα είναι ο πρώτος τρικύλινδρος παραγωγής με εξ ολοκλήρου ηλεκτρονική διαχείριση και κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά που τον διαφοροποιούν από τα υπόλοιπα μηχανικά σύνολα της κατηγορίας. Έχουμε συμπληρώσει περισσότερα από 110.000 χιλιόμετρα σε δοκιμές, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα σε ό,τι αφορά στην αξιοπιστία και στην απόδοση. Ας πούμε ότι έχουμε ολοκληρώσει το 90% των δοκιμών πλέον και μας μένει ένα 10% ακόμη. Η F3 θα είναι επίσης η μικρότερων διαστάσεων μοτοσικλέτα της κατηγορίας. Πραγματικά πλησιάζει ένα 125 σε μέγεθος».

Για την αύξηση της παραγωγής

«H Harley Davidson είχε ένα στόχο παραγωγής 40.000 μονάδων ετησίως. Εμείς έχουμε επαναπροσδιορίσει το στόχο αυτό, προτιμώντας να είμαστε πιο προσγειωμένοι. Πιστεύουμε ότι μέσα στα επόμενα 5 χρόνια η παραγωγή θα αυξηθεί σταδιακά, φθάνοντας στις 10 με 12.000 μονάδες maximum. Έχουμε θέσει αυτό το όριο γιατί η υπέρβασή του οδηγεί σε «υπερπληθυσμό» μοτοσικλετών στην αγορά και αναπόφευκτα μετά επέρχεται και η απαξίωσή τους. Αυτή τη στιγμή παράγουμε 4.000 μοτοσικλέτες ετησίως και με τη F3 θα διπλασιάσουμε αυτό το νούμερο. Ίσως να φθάσουμε και στις 10.000, αλλά, όπως τόνισα, έχει τεθεί ένα αυστηρό όριο».

Για την «αναγέννηση» της Cagiva

«Αυτό συμπεριλαμβανόταν μέσα στα πλάνα της Harley Davidson, που ήθελε να αποκτήσει πρόσβαση και σε άλλες κατηγορίες μοτοσικλετών στην Ευρώπη. Το σκεφτόμαστε εμείς; Προς το παρόν θα επενδύσουμε μόνο στην MV Agusta. Η εταιρεία χρειάζεται αυτή τη στιγμή το 100% της προσοχής μας».

Για την αγωνιστική εμπλοκή

«Αν εξετάσει κάποιος τις πωλήσεις της Yamaha R1, θα διαπιστώσει ότι αυτές δεν αυξήθηκαν αναλόγως των πρωταθλημάτων που κέρδισε ο Rossi. To ίδιο ισχύει για την Ducati επίσης. ΠαρΆ όλο που δαπανά τεράστια κεφάλαια στους αγώνες, η αύξηση στις πωλήσεις της δε σημειώθηκε από τα απόλυτα sport μοντέλα της γκάμας της, αλλά από μοτοσικλέτες άλλων κατηγοριών. Είμαι σίγουρος ότι οι αγώνες δε συνδέονται σε καμία περίπτωση με την αύξηση των πωλήσεων. Οι αγώνες εξυπηρετούν άλλους σκοπούς, όπως την αύξηση της αναγνωρισιμότητας μιας εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο. Για παράδειγμα, η γιαγιά μου γνωρίζει την Ducati, λόγω των αγώνων! Για εμάς και για τα μεγέθη παραγωγής μας οι αγώνες δε μας είναι απαραίτητοι. Πρώτον, γιατί δεν πρόκειται να αυξήσουν τις πωλήσεις μας και δεύτερον γιατί οι αγώνες κοστίζουν πολύ και εμείς θέλουμε να επενδύσουμε στις μοτοσικλέτες μας, όχι στις πίστες».

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ