To πρωτότυπο Concept e αποτελεί μία πιθανή πρόταση των Βαυαρών στην κατηγορία των maxi scooter και από ό,τι φαίνεται όχι και τη μοναδική, αφού μέχρι το τέλος της χρονιάς θα παρουσιαστούν ακόμη δύο μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης!
Οι Γερμανοί θέλουν να κάνουν μεγάλη αίσθηση στην κατηγορία των πολυτελών maxi scooter με την πρώτη τους κιόλας προσπάθεια. Πέρα από το ηλεκτρικό πρωτότυπο που αναλύουμε παρακάτω και θα δούμε στην παραγωγή στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον οι άνθρωποι της BMW ετοιμάζουν και άλλες εκπλήξεις. Σύμφωνα, λοιπόν και με την επίσημη ανακοίνωσή τους θα παρουσιάσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς όχι ένα αλλά δύο νέα maxi scooter με κινητήρες εσωτερικής καύσης τα οποία θα στοχεύουν στην άνετη και παράλληλα πολυτελή μετακίνηση αναβάτη και συνεπιβάτη. Κοινό χαρακτηριστικό τους αποτελούν οι κινητήρες, οι οποίοι και στις δύο περιπτώσεις θα είναι δικύλινδροι! Άλλα στοιχεία δεν έχουμε προς το παρόν στα χέρια μας αν και μία μικρή διαρροή πληροφοριών μέσα στις επόμενες ημέρες είναι πάντα αναμενόμενη. Προς το παρόν πάμε να ρίξουμε μία πιο προσεκτική ματιά στο Concept e.
Σίγουρα η σχεδίαση του πρωτότυπου ξεφεύγει αρκετά από το μοντέλο που ίσως περάσει τελικά στην παραγωγή. Δείχνει όμως τη σαφή πρόθεση της γερμανικής εταιρίας να δημιουργήσει ένα μοντέλο με δυναμικές γραμμές το οποίο θα ξεφεύγει από την πεπατημένη. Το πίσω μέρος της κατασκευής είναι και το πιο αθλητικό και κάλλιστα θα μπορούσε να προέρχεται από μία σπορ μοτοσικλέτα, με τον ανεμιστήρα πάνω από τον πίσω τροχό να κλέβει την παράσταση και σχεδιαστικά. Το εμπρός μέρος είναι αρκετά τυπικό για scooter, από πλευράς όγκων, με τη σχεδίαση των ενιαίων πλαϊνών πλαστικών να θυμίζει αμυδρά τις μεγάλες τετρακύλινδρες μοτοσικλέτες της BMW. Κοιτώντας του από μπροστά οι γραμμές του κινούνται σε καθαρά πρωτότυπα επίπεδα που σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα δεν θα τις δούμε στο μοντέλο παραγωγής.
Στο τομέα της εργονομίας αυτό που κεντρίζει την προσοχή του παρατηρητή είναι φυσικά η μεγάλη έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του τιμονιού που συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την κατάσταση του Concept e και φυσικά στοιχεία για την μπαταρία και τα επίπεδα φόρτισής και αυτονομίας. Εντύπωση προκαλεί και η σχεδίαση των μπουτόν τα οποία μοιάζουν να είναι αφής. Όμορφη λεπτομέρεια, την εφαρμογή της οποίας θα θέλαμε να δούμε και στην παραγωγή, η έλλειψη καθρεπτών και η αντικατάστασή τους με κάμερες στο πίσω μέρος και μικρές οθόνες στο ταμπλώ.
Τέλος, η σχεδίαση των τροχών του πρωτότυπου είναι εμπνευσμένη από τα αυτοκίνητα της εταιρίας.
Στο τομέα του ηλεκτρικού μοτέρ και των επιδόσεων και ειδικά στην επιτάχυνση η BMW υπόσχεται τιμές που δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τα υπόλοιπα maxi scooter της αγοράς με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα η αυτονομία της μπαταρίας, που ανακτά μέρος της ενέργειάς της κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, αγγίζει τα 100 χλμ., μία τιμή αρκετά καλή για καθημερινές μετακινήσεις αλλά όχι και για βόλτες έξω από την πόλη. Οι μηχανικοί της εταιρίας δουλεύουν επίσης και στους υπόλοιπους τομείς των επιδόσεων κάνοντας λόγο μέχρι το μοντέλο να περάσει στην παραγωγή θα έχει αξιοπρεπή τελική ταχύτητα αλλά και ρεπρίζ που θα επιτρέπουν την ασφαλή προσπέραση ακόμη και στον αυτοκινητόδρομο και με δεύτερο άτομο στη σέλα. Τέλος, η φόρτιση της μπαταρίας, σε περίπτωση που έχει αδειάσει εντελώς θα διαρκεί λιγότερο από τρεις ώρες και μπορεί να πραγματοποιηθεί από οποιαδήποτε οικιακή πρίζα. Άλλα στοιχεία για την απόδοση του ηλεκτρικού μοτέρ αλλά και γενικότερα για τη νέα σχεδιαστική μελέτη της BMW δεν έχουν αποκαλυφθεί προς το παρόν, κάτι που ίσως γίνει με την παρουσίαση των δύο premium maxi scooter που θα παρουσιάσει η εταιρία πριν το τέλος του 2011.