net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Σπορ και πρακτικό.

Δεν παίζει στην κατηγορία της εκκεντρικότητας αλλά στην απλότητα και τη φινέτσα που χαρακτηρίζει αρκετά από τα scooter της Peugeot.

Το επαρκές γκάζι και οι σφιχτές του αναρτήσεις κάνουν ακόμη πιο διασκεδαστική τη διαδρομή του LXR 200 όταν συναντά στροφιλίκια.

To LXR είναι εξαιρετικά ευέλικτο και σου δίνει ελαφριά αίσθηση, χάρη στις διαστάσεις, στο στήσιμο και στον κινητήρα του.

Δεν είναι απαγορευτικός αλλά ούτε και απόλυτα επαρκής ο χώρος κάτω από τη σέλα. Θα χωρέσει αρκετά μικροπράγματα ή ένα jet κράνος.

Στη μετακίνηση εντός πόλης, παίρνει άριστα το σύστημα των φρένων και αναρτήσεων, ενώ λίγο περισσότερη προσοχή θα απαιτήσει στις μεγαλύτερες ταχύτητες.

Ο υγρόψυκτος ψεκαστός κινητήρας των 171,2 κυβικών εκατοστών, αποδίδει 16 ίππους και το δούλεμά του είναι γραμμικό και σχετικά αθόρυβο.

Μη την ψάχνετε κάτω από τη σέλα. Η τάπα βενζίνης είναι εξωτερική και ανοίγει με το κλειδί του scooter.

Θυμίζει χειριστήριο Nintendo, αλλά ποιος δεν έχει παίξει έστω και μια φορά στη ζωή του; Άκρως λιτό, με τις απαραίτητες ενδείξεις.

Σταθερό και μανιτζέβελο, θα ανταποκριθεί άμεσα στις απαιτήσεις της καθημερινής σας μετακίνησης.

Η πληθωρική και μαλακή σέλα με αντιολισθητικό κάλυμμα, δε θα κουράσει ούτε τον αναβάτη αλλά ούτε και τον συνεπιβάτη, ακόμη και σε μεγαλύτερης διάρκειας διαδρομές.

Δοκιμή: Peugeot LXR 200i

Με το LXR, η Peugeot ολοκληρώνει την οικογένεια των scooter της με μεγάλους τροχούς και παρουσιάζει έναν από τους καλύτερους συνδυασμούς ποιότητας – τιμής.

 
H Peugeot, μια παγκόσμια αναγνωρισμένη μάρκα αυτοκινήτων, κατασκεύαζε μοτοσικλέτες πριν ακόμη ξεκινήσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα. Το πρώτο της δίτροχο έκανε την εμφάνισή του το 1902 και βρισκόταν ανάμεσα σ’ εκείνες τις εταιρείες που αντιμετώπισαν την πρόκληση των πρώτων Isle of Man ΤΤ διοργανώσεων, πίσω στο 1907. Με τέτοια ιστορία και γνώσεις, η τεχνολογία της βρίσκεται ανάμεσα στις κορυφαίες του χώρου. Πλέον, η Peugeot προσφέρει μία ολοκληρωμένη γκάμα scooter επικεντρωμένη στην προοδευτικότητα, στην αξιοπιστία, στο κλασικό look, στη διασκέδαση και στα σπορ. Στο θέμα μας τώρα, το LXR 200i είναι πιο λεπτό και ελαφρύτερο από το γνωστό Geopolis της εταιρείας, ενώ μοιράζεται πάρα πολλά κοινά με το HD200 Evo της συνεργάτιδας της και κατασκευάστριας, SYM. Τα 200 κυβικά εκατοστά του, αποτελούν την ιδανικότερη λύση για μέσα στη πόλη αλλά και για συχνές εξορμήσεις και βόλτες στους κοντινούς εκτός πόλης προορισμούς, κάτι το οποίο αδυνατεί να κάνει, εν μέρει, το μικρότερο 125άρι αδερφάκι του. Η Peugeot έκανε και επιπλέον έρευνα αεροδυναμικής, ώστε να μειώσει το θόρυβο της επιτάχυνσης που παράγεται από τον τραχύ κινητήρα, κάνοντας τη λειτουργία του ακόμη πιο ήσυχη.

Αισθητική: Γαλλική φινέτσα

Το Peugeot LXR, δε φτιάχτηκε για να τραβήξει τα βλέμματα στους δρόμους. Η εμφάνισή του είναι απλή, με μερικές αιχμηρές πινελιές και θεληματικές καμπύλες που δίνουν την αίσθηση ενός χρήσιμου και φινετσάτου μεταφορικού μέσου για την πόλη. Και αυτό ακριβώς είναι. Η κοντή μαύρη ζελατίνα στη μάσκα, δίνει έναν πιο σπορ αέρα και το μπροστινό φανάρι κάτω από τους πληθωρικούς αεραγωγούς είναι όμορφο, καλοσχηματισμένο και λειτουργικό. Η εξάτμιση του είναι μικρή και διακριτική και με την νίκελ τάπα της προσθέτει ένα ακόμη πιο λουξ αέρα στο scooter. Το ίδιο ισχύει και για τους καθρέπτες που μπορεί στην όψη να φαίνονται ανεπαρκείς, αλλά στη χρήση αποδεικνύουν το άκρως αντίθετο. Το πάνελ των οργάνων του σε πάει για μια στιγμή στο παρελθόν με την απλότητά του, αλλά σε σύγκριση με άλλα scooter της κατηγορίας του, σε επαναφέρει στη σημερινή πραγματικότητα και σε κάνει να εκτιμήσεις την αναλογική του προσφορά με τον επαρκή φωτισμό, τις απαραίτητες ενδείξεις αλλά και το ψηφιακό ρολόι!

Χώροι / Άνεση:Σημασία στα απαραίτητα

Ο χώρος κάτω από τη σέλα του LXR μπορεί να φιλοξενήσει σίγουρα ένα jet κράνος, ενώ αν διαθέτετε full face, καλό θα ήταν να δοκιμάσετε πρώτα αν χωράει το δικό σας μοντέλο –εφόσον επιθυμείτε να χρησιμοποιείτε το χώρο γι’ αυτό αποκλειστικά. Άλλη μία πρόταση για το επιπλέον φορτίο είναι η μεγάλη σχάρα που διαθέτει, ενώ μια αρκετά μεγάλη τσάντα μπορεί να χωρέσει και στην ποδιά. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και χάρη στο μπόλικο μαλακό αφρώδες της σέλας, δε θα δώσει πολλά περιθώρια για παράπονα είτε από τον οδηγό είτε από τον συνεπιβάτη. Το τιμόνι βρίσκεται σε άνετη θέση, ενώ ο χώρος για τα πόδια είναι αρκετός και η πρόσβαση στο έδαφος γίνεται με ευκολία από τους αναβάτες μετρίου αναστήματος ενώ, αν και δεν είναι το ελαφρύτερο, η μετακίνησή του με σβηστό κινητήρα είναι αρκετά εύκολη. Ένα από τα ατού του είναι πως διαθέτει κεντρικό αλλά και πλαϊνό σταντ, κάτι που δεν παρατηρείται συχνά στα νέα μοντέλα της κατηγορίας. Αξίζει να σημειώσουμε -και να θυμίσουμε, στη δική μου περίπτωση- πως, η τάπα του ρεζερβουάρ είναι εξωτερική, πίσω και αριστερά από τη σέλα. Τέλος, ένα άλλο ξεχωριστό χαρακτηριστικό του LXR είναι πως η σέλα σηκώνεται πατώντας τον διακόπτη των φώτων της μεγάλης σκάλας.

Φρένα/ Αναρτήσεις: Υπεροχή εντός πόλης

Τα δύο δισκόφρενα των 220 χιλιοστών προσφέρουν πέδηση με ακρίβεια και ασφάλεια, με μόνη ιδιαιτερότητα πως χρειάζεται περισσότερη προσοχή, όταν το LXR έχει αναπτύξει τη μέγιστη ταχύτητά του μιας και δεν διαθέτουν τέλεια προοδευτικότητα. Οι αναρτήσεις του είναι σφιχτές και θα απορροφήσουν τις περισσότερες κακοτεχνίες χωρίς να ταλαιπωρήσουν τον αναβάτη, με το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και το διπλό πίσω αμορτισέρ να τα καταφέρνουν μια χαρά μέσα στην πόλη. Παραφωνία στην όλη υπόθεση ίσως να αποτελέσει η πληροφόρηση του μπροστινού που, κυρίως στα ανοιχτά κομμάτια και τις μεγαλύτερες ταχύτητες, δίνει μία αίσθηση ελαφρότητας που δεν είναι και η ιδανικότερη, ιδιαίτερα αν έχει πολλούς πλευρικούς και μετωπικούς ανέμους.

Κινητήρας: Υπέρ-αρκετός

Ο υγρόψυκτος ψεκαστός κινητήρας των 171,2 κυβικών εκατοστών, αποδίδει 16 ίππους και το δούλεμά του είναι γραμμικό και σχετικά αθόρυβο. Επιταχύνει αρκετά γρήγορα και συνεχίζει τη σπιρτόζα λειτουργία του μέχρι και τα 80 χλμ./ώρα απ’ όπου έπειτα, αργά αλλά σταθερά, θα κάνει την βελόνα του κοντέρ να αγγίξει μέχρι και τα 130 χλμ./ ώρα. Στην κατανάλωση (4,5 λίτρα/ 100 χλμ.) δεν είναι το καλύτερο της κατηγορίας του, αλλά με συντηρητική οδήγηση το ρεζερβουάρ των 8 λίτρων θα σας βγάλει για τουλάχιστον 190 χλμ., κάτι που επιτρέπει τις μικρές εξορμήσεις εκτός πόλης, χωρίς στάσεις για ανεφοδιασμό. Οδηγώντας : Αστική δύναμη

Ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στο LXR 200i, η ελαφριά αίσθηση γίνεται άμεσα αντιληπτή με ορισμένους μόνο ενδοιασμούς για την κατανομή του βάρους που φαίνεται να συγκεντρώνεται κυρίως στο πίσω μέρος του scooter. Οι εκκινήσεις του είναι ιδανικές για τους αρχάριους στο χώρο, χωρίς να φοβίζουν. Μέσα στην κίνηση, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους ανταγωνιστές του. Είναι ευέλικτο, χώνεται παντού χάρη στην λεπτή κατασκευή του και έχει το απαραίτητο γκάζι για να ξεκολλήσει και να υπερνικήσει οποιοδήποτε εμπόδιο. Η σταθερότητά του δεν θα κλονιστεί από τις μικρές λακκούβες και τα περίσσια τεχνητά εμπόδια του δρόμου, με τις αναρτήσεις να κάνουν άψογη δουλειά και να το κρατούν στη πορεία του. Τα μικρά και απότομα φρεναρίσματα είναι παιχνιδάκι για το μικρομεσαίο Peugeot στη μετακίνηση μέσα στην πόλη, με τους 220άρηδες δίσκους να ανταποκρίνονται άμεσα, όμως θέλει αρκετή προσοχή όταν θα κινηθεί κανείς σε ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα μιας και το μπροστινό μέρος του scooter μοιάζει σαν να μην έχει την απαιτούμενη πρόσφυση. Άνετα θα μετακινηθεί και με δεύτερο άτομο στη σέλα, με τον συνεπιβάτη να έχει εύκολη και άμεση πρόσβαση στις χειρολαβές της σχάρας και μαρσπιέ που δεν κουράζουν χάρη στη σωστή θέση ύψους. Στις ανοιχτές διαδρομές, κινείται ικανοποιητικά με μια σταθερή ταχύτητα στα 90 – 100 χλμ./ώρα διαθέτοντας επιπλέον γκάζι για προσπεράσεις, ενώ το τιμόνι παρουσιάζει κάποιες μικρές ταλαντώσεις από τα 120 χλμ./ώρα και μετά. Παρ’ όλα αυτά, αρκετά διασκεδαστικό είναι όταν συναντά στροφές δίνοντας μια αίσθηση ασφάλειας και επιτρέποντας καλές κλίσεις σε συνδυασμό με το εύκολο γκάζι του.

Συμπέρασμα: Μια ιδανική λύση

Το Peugeot LXR 200i είναι το ιδανικό εργαλείο για την ασφαλή μετακίνηση μέσα στη πόλη. Απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους, νέους και παλιούς, ανεξαρτήτως φύλου αναβάτες και διαθέτει το απαραίτητο –και κάτι παραπάνω- γκάζι για να σας ξεκολλήσει από τους συνωστισμένους δρόμους, ενώ θα σας συντροφεύσει και στις εξορμήσεις σας σε κοντινές επαρχιακές διαδρομές και τοποθεσίες. Αν τα 125 κυβικά εκατοστά σας φαίνονται λίγα για αρχή ή για δεύτερο μέσο μετακίνησης, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας πως το LXR έχει να προσφέρει τις ίδιες συμπαγείς διαστάσεις, την άνεση και την ευελιξία σε ακόμη πιο δελεαστική τιμή (προσφορά στα 2,660 ευρώ) που θα μπορούσε κανείς να συναντήσει μόνο στα scooter της μικρής κατηγορίας, χωρίς να υπολείπεται της ποιότητας και της λειτουργικότητας.

 

PEUGEOT - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ