• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Eπειδή η… τέλεια μοτοσικλέτα υπάρχει μόνο στο μυαλό του εκάστοτε αναβάτη, κάθε μοτοσικλέτα του συγκριτικού μας, προσπαθεί να βρει τις ιδανικές ισορροπίες!

Honda Transalp: Οδηγική νιρβάνα με τσαγανό από τον κινητήρα και απίθανο C-ABS.

Kawasaki Versys: Sport χαρακτήρας με κορυφαίο εξοπλισμό, και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις.

Suzuki V-Strom: Πόλυ καλή προστασία από τα στοιχεία της φύσης και μοναδική αίσθηση άνεσης στις υψηλές ταχύτητες.

Ο καλός, ο «κακός», κι ο λουσάτος!

Στο σημερινό συγκριτικό, το ανανεωμένο Suzuki V-Strom ανταγωνίζεται το Kawasaki Versys 650 και το Honda Transalp 700. Τρεις διαφορετικές προτάσεις, για να καλύψουν όλα τα γούστα.

 
Όλα έχουν να κάνουν με τις ισορροπίες. Κι επειδή η… τέλεια μοτοσικλέτα υπάρχει μόνο στο μυαλό του εκάστοτε αναβάτη, κάθε μοτοσικλέτα του συγκριτικού μας, προσπαθεί να βρει τις ιδανικές ισορροπίες. Ισορροπίες που θα τη βοηθήσουν να ταιριάξει σε ένα συγκεκριμένο προφίλ μιας υπο-ομάδας αναβατών της On-Off κατηγορίας. Καλά το καταλάβατε. Όπως δεν υπάρχει μία μοτοσικλέτα που να τα κάνει όλα τέλεια, έτσι δεν υπάρχει και ένα συγκεκριμένο προφίλ αναβάτη που να αντιπροσωπεύει απόλυτα όλη την κατηγορία. Κάποιοι προτιμούν μια φιλική μοτοσικλέτα που να μη «βγάζει δόντια» ποτέ, ενώ αντίθετα κάποιοι τη θέλουν sport, και μπορούν να ανεχθούν μια λογική μείωση στις ανέσεις τους. Τέλος, πολλοί τη θέλουν μεγάλη σε διαστάσεις, και λουσάτη, για ταξίδι μέχρι τελικής πτώσης. Όλοι θα πάρουν αυτό που θέλουν, αναλόγως την εταιρεία, και αναλόγως τη φιλοσοφία που συνοδεύει κάθε μοτοσικλέτα.

Το καθένα για το κοινό του
Μερικές φορές, τα συγκριτικά γίνονται ευκολότερα, λόγω της διαφορετικής κατεύθυνσης των κατασκευαστών. Έτσι κι εδώ, στα ιαπωνικά On-Off της μεσαίας κατηγορίας, τα πράγματα το σωτήριο έτος 2012 έχουν ως εξής. Τρία μοντέλα, με βαθιές ρίζες και ένδοξο παρελθόν, που διεξάγουν βίους με διαμετρικά αντίθετες κατευθύνσεις. Το Honda Transalp 700, απευθύνεται στο… λογικό αναβάτη της παρέας, που ψάχνει μια μοτοσικλέτα φιλική, καθόλου ακραία, εύκολη στην καθημερινή συμβίωση, με έμφαση στην αστική οδήγηση. Ταυτόχρονα, είναι η μόνη μοτοσικλέτα με συνδυασμένα φρένα, ενώ το ABS της συνδυάζεται και αναδεικνύεται με το CBS, αφήνοντας πολύ καλή εικόνα στον αναβάτη. Ο κινητήρας εδώ είναι ηλεκτρικός, όμως έχει ξυπνήσει, και ζωηρέψει ευχάριστα, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Σημεία κλειδιά; Ηρεμία πνεύματος, σφιχτές αναρτήσεις, αλεξίσφαιρος κινητήρας. Αν θέλεις να το μετατρέψεις σε ταξιδιωτικό εργαλείο, με μια ζελατίνα κι ένα τριβάλιτσο, θα το καταφέρεις, αν και οι χώροι του δεν είναι το ίδιο γενναιόδωροι, όπως του Suzuki. Στο χώμα θα κινηθεί με σχετική άνεση, παρότι έχασε τον 21 ιντσών μπροστινό τροχό του Transalp 650, και παρότι οι αναρτήσεις του έχουν γίνει αμιγώς ασφάλτινες. Αντίθετα με το Transalp, το Kawasaki Versys 650 αναζητά τον ινδιάνο αναβάτη, για να τον προκαλέσει να επιδοθεί σε ακραίες οδηγικές καταστάσεις. Το design του είναι γωνιώδες και επιθετικό, ενώ και ο εξοπλισμός του δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις του. Εντυπωσιακό ανάποδο πιρούνι, δίσκοι τύπου μαργαρίτας στα φρένα, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, μπροστινός τροχός 17 ιντσών που αδιαφορεί επιδεικτικά για το χώμα, εξωτικά στιβαρό ψαλίδι, και sport, φαρδύ ελαστικό 160/60 πίσω. Ταυτόχρονα, ο κινητήρας του προσφέρεται για σούζες, αν και πρέπει να ξεπεράσει τις 3-4 χιλιάδες στροφές για να δώσει όλα όσα έχει να δώσει. Σημεία κλειδιά; Ζωντανή αίσθηση κινητήρα, δυνατά φρένα, επιθετική εμφάνιση. Αν αποφασίσεις να μετατρέψεις το Kawasaki σε ταξιδιωτικό εργαλείο, θα δυσκολευτείς ελαφρώς, καθώς είναι η μόνη μοτοσικλέτα που δεν παίρνει τριβάλιτσο -το καινούργιο Versys 1000 έχει νέα ουρά για να μην παρουσιάζει αυτό το πρόβλημα. Ταυτόχρονα, μερικοί κραδασμοί, τονίζουν μεν τη ζωντάνια του συνόλου, αλλά κόβουν ελαφρώς πόντους σε άνεση και σε… ορατότητα μέσω των καθρεπτών –θολώνουν σε συγκεκριμένες στροφές. Στο χώμα θα χρειαστεί προσοχή, αφού είναι το μόνο με μπροστινό τροχό 17 ιντσών, που δίνει μικρότερα περιθώρια αντίδρασης στο γλίστρημα. Το ανανεωμένο Suzuki V-Strom 650, είναι το ταξιδιωτικό όπλο του συγκριτικού. Μπορεί στην προηγούμενη έκδοση του να ήταν πιο ογκώδες, χαρακτηριστικό που αποτελεί ατού για αρκετούς φίλους της κατηγορίας, όμως και στη σημερινή του έκδοση, με τα πλαστικά να έχουν χάσει τον… τσαμπουκά του όγκου τους, η μοτοσικλέτα της Suzuki δεν έχει χάσει τους μεγάλους χώρους που αποτελούσαν τη δύναμη της, ούτε και την κορυφαία προστασία του αναβάτη από τα στοιχεία. Ταυτόχρονα, διαθέτει ένα κινητήρα, που λες και έχει φτιαχτεί να κρατάει… ρελαντί, στα 150-180χλμ/ώρα, ενώ θα ανεβάσει σχετικά εύκολα και πάνω από τα 190, ακόμα και σε ανηφόρα, αντίθετα με τα άλλα δύο. Αυτό που σου μένει, είναι η αίσθηση της άκοπης άνεσης σε αυτά τα χιλιόμετρα, μια αίσθηση ανεπανάληπτη στην κατηγορία. Από design, το V-Strom ακροβατεί ανάμεσα στις λιτές γραμμές και τη συντηρητική άποψη του Transalp, και στην ακραία κοψιά του Versys. Όμορφο το πορτοκαλί χρώμα της δοκιμής, λίγο περίεργα τα… πτερύγια στα πλαϊνά του ψυγείου, που θυμίζουν ελαφρώς RF900. Σημεία κλειδιά; Ταξίδι, άνεση και προστασία, υψηλές μουαγέν. Στο χώμα, θέλει προσοχή το ABS, καθώς είναι ευαίσθητο, και μπαίνει σε λειτουργία αρκετά πιο νωρίς από ό,τι θα έπρεπε.

 

ΟΔΗΓΟΥΜΕ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ