Με δικύλινδρο κινητήρα, σχεδίαση που παραπέμπει στο κορυφαίο B-King και υψηλή ποιότητα κατασκευής η νέα μοτοσικλέτα της ιαπωνικής εταιρίας θέλει να αφήσει το δικό της στίγμα στην κατηγορία.
Οι 250άρες street μοτοσικλέτες αποτελούσαν, μέχρι πριν από λίγα χρόνια, είδος υπό εξαφάνιση. Τα μεσαία scooter κατάφεραν να πάρουν τη μερίδα του λέοντος σε αυτόν το κυβισμό και να τις εκτοπίσουν από τον δίτροχο χάρτη χάρη στις επιδόσεις, την πρακτικότητα, το στιλ αλλά και τη τεράστια ποικιλία που τα χαρακτηρίζει. Όμως, πλέον, μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως η αναβίωσή τους είναι γεγονός. Οι νέες αυτές street μοτοσικλέτες μπαίνουν σιγά-σιγά ξανά στη ζωή μας και μας ξαναθυμίζουν με τον καλύτερο τρόπο πως, όσο καλά και πρακτικά και αν είναι τα scooter, ο πιο σωστός τρόπος για να κάνει κάποιος το βήμα σε μία μεγαλύτερη μοτοσικλέτα είναι το να περάσει πρώτα από μία μικρότερη. Μπορεί βέβαια να παραμείνει στη σέλα της και να απολαμβάνει φιλικότητα, οικονομία και ευχρηστία σε καθημερινή βάση, αλλά και συμπεριφορά και ενεργητική ασφάλεια που μόνο μία μοτοσικλέτα μπορεί να προσφέρει. Αυτό ακριβώς υπόσχεται να κάνει και το νέο Inazuma GW250. Η μικρή Αστραπή (αυτό σημαίνει το Inazuma στα Γιαπωνέζικα) έρχεται για να βάλει τη Suzuki ξανά σε αυτή την κατηγορία και μάλιστα δυνατά. Ρόλο σε αυτό θα παίξει και η τιμή της, η οποία, αναμένεται να εκπλήξει (θετικά) το κοινό, σύμφωνα, με την ελληνική αντιπροσωπεία, αλλάζοντας ίσως ακόμη και τις ισορροπίες της κατηγορίας.
Σχεδίαση-Εργονομία: Με γονίδια κορυφής
Ο τίτλος αναφέρεται φυσικά στη σχεδίαση του Inazuma η οποία υιοθετεί στοιχεία από την κορυφαία γυμνή μοτοσικλέτα της Suzuki, το πανίσχυρο B-King. Τα στοιχεία αυτά εντοπίζονται, τόσο στη σχεδίαση του προβολέα, όσο και των φλας που έχουν ενσωματωθεί στα πλαϊνά πλαστικά. Εντυπωσιακό, για την κατηγορία, είναι και το πίσω μέρος της νέας μοτοσικλέτας λόγω των δύο τελικών της εξάτμισης που την κάνουν να μοιάζει και στην πράξη με μοντέλο μεγαλύτερου κυβισμού. Στα χνάρια του B-King κινείται και η σχεδίαση του πίνακα οργάνων με τις λυχνίες να έχουν συγκεντρωθεί αριστερά, μία μεγάλη ψηφιακή οθόνη δεξιά και στη μέση ένα αναλογικό ταχύμετρο. Καινοτομία στον πίνακα οργάνων μπορεί να θεωρηθεί το ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα shift light. Στο πρώτο επίπεδο, παραμένει ανενεργό και στο δεύτερο που ονομάζεται normal ενεργοποιείται σε υψηλότερες ταχύτητες. Στο τρίτο mode (eco), το shift ενεργοποιείται σε χαμηλότερη ταχύτητα προειδοποιώντας τον αναβάτη ώστε να μη ξεπεράσει το όριο και συμβάλλοντας έτσι στην χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Στον τομέα της πρακτικότητας, το νέο ιαπωνικό μοντέλο δείχνει έτοιμο να ριχτεί στη μάχη της καθημερινότητας. Η σέλα είναι αρκετά χαμηλή και δεν ξεπερνά σε ύψος τα 780 χλστ., τα κλιπόν βρίσκονται αρκετά ψηλότερα από την πλάκα του τιμονιού και η μανέτα του φρένου είναι ρυθμιζόμενη. Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται και η ποιότητα κατασκευής του Inazuma, όπως διαπιστώσαμε από τη σύντομη αλλά στατική επαφή που είχαμε μαζί του κατά την παρουσίασή του στο δημοσιογραφικό κοινό της Ελλάδας.
Κινητήρας: Ροπή και οικονομία
Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας αποτελεί μία καινούρια μονάδα από τη Suzuki. Είναι υγρόψυκτος, φέρει έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού για την τροφοδοσία του, με το τελευταίο να διαθέτει και αισθητήρα οξυγόνου για χαμηλότερη κατανάλωση και πιο αποδοτική καύση. Έμφαση πρέπει να δοθεί στις υποτετράγωνες διαστάσεις των κυλίνδρων του, οι οποίες επιλέχθηκαν έτσι, ώστε το μοτέρ να αποδίδει ζωηρά στο πιο κρίσιμο φάσμα για την καθημερινή μετακίνηση, αυτό των χαμηλών και μεσαίων στροφών που σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία βρίσκεται κοντά και γύρω από τις 4.000 σ.α.λ.. Τέλος, προς όφελος της πολιτισμένης λειτουργίας, το μοτέρ φέρει και άξονα εξισορρόπησης για την εξουδετέρωση των ανεπιθύμητων κραδασμών, ενώ η μετάδοση πραγματοποιείται με αλυσίδα μέσω κιβωτίου έξι σχέσεων.
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Νέας σχεδίασης είναι και το κλειστού τύπου, διπλής ραχοκοκαλιάς, ατσάλινο πλαίσιο του Inazuma.
Δημιουργήθηκε με στόχο την αντοχή και την ακαμψία, ενώ, σύμφωνα με τη Suzuki, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην ευχάριστη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στο δρόμο. Για την ανάρτηση του πίσω τροχού χρησιμοποιείται μονό αμορτισέρ κεντρικά τοποθετημένο, ενώ για την ανάρτηση του εμπρόσθιου τροχού έχει τοποθετηθεί ένα συμβατικό πιρούνι που φέρει και ενισχυτική γέφυρα για τη βελτίωση της ακαμψίας. Τέλος, οι ζάντες είναι τρίμπρατσες αλουμινίου 17ιντσών και τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 110/80 και 140/70 μπροστά και πίσω αντίστοιχα.