Τα τρία μοντέλα αποτελούν τρεις παρόμοιες προτάσεις στο χώρο των μεσαίων κυβικών. Παρόμοιες, βέβαια, είναι ως προς τον εξοπλισμό τους, αλλά όχι και ως προς τη φιλοσοφία τους, καθώς αυτή έχει διαχωριστεί ανάμεσα στις τρεις μοτοσικλέτες. Το CBR500R είναι ο sport εκπρόσωπος της γκάμας, το CB500F αποτελεί ένα γυμνό all-round και το CB500X ένα πρακτικό on-off. Και τα τρία μοντέλα, πάντως, απευθύνονται κυρίως σε νεαρής ηλικίας αναβάτες, οι οποίοι είτε είναι κάτοχοι του επερχόμενου διπλώματος Α2 είτε επιθυμούν την ομαλή μετάβαση από τα 125 κ.εκ. σε μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσικλέτες.
Παρά τις διαφορές τους στη φιλοσοφία, πάντως, τα τρία μοντέλα διαθέτουν πολλά κοινά στοιχεία. Ο δικύλινδρος κινητήρας και το ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο έχουν τοποθετηθεί αυτούσια και στα τρία μοντέλα, ενώ σημαντικές ομοιότητες συναντάμε και στον περιφερειακό εξοπλισμό.
Ας δούμε, όμως, τα τρία νέα μοντέλα της Honda ένα-ένα:
CBR500R
O sport εκπρόσωπος της νέας σειράς έχει σχεδιαστεί να αποδίδει τα μέγιστα σε δρόμους με στροφιλίκι – ακόμη και πίστες (η Honda, άλλωστε, το προορίζει και για το European Junior Cup του 2013). Επιπλέον, είναι αρκετά φιλικό και πρακτικό, ώστε να μην απογοητεύσει μέσα στους δρόμους της πόλης. Εμφανισιακά, μοιράζεται πολλά στοιχεία με τη supesrport ναυαρχίδα της Honda, το CBR 1000RR.
Ο κινητήρας του είναι δικύλινδρος, οχταβάλβιδος και υγρόψυκτος. Επιλέχθηκε από τη Honda, χάρη στο μικρό του βάρος, την ικανοποιητική του λειτουργία σε ολόκληρο το φάσμα των στροφών και την ελαστικότητά του. Ολόκληρος ο σχεδιασμός του, άλλωστε, αποσκοπούσε στα τρία αυτά στοιχεία, καθώς και στη συγκέντρωση των μαζών κοντά στο κέντρο βάρους του και στις μειωμένες τριβές. Επιπλέον, θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τον σχεδιασμό των τετρακύλινδρων κινητήρων της σειράς RR. Άλλο ένα κοινό στοιχείο με τα supersport της Honda είναι το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι σχετικά κοντό και χαρίζει νεύρο στον κινητήρα.
Σύμφωνα με τη Honda, το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού που τοποθετήθηκε παρέχει άψογη απόκριση του γκαζιού και οι επιδόσεις του έχουν ως εξής: η μέγιστη ισχύς των 46,9 ίππων έρχεται στις 8.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 4,39 kgm στις 7.000 σ.α.λ..
Αυτά, όμως, δεν είναι τα μοναδικά στοιχεία που κάνουν το νέο κινητήρα της Honda να ξεχωρίζει. Το δικύλινδρο σύνολο βρίθει τεχνολογιών και έξυπνων λύσεων που αυξάνουν την απόδοσή του. Ο σχεδιασμός του συστήματος ψύξης έγινε μέσω ηλεκτρονικής ανάλυσης, μεγιστοποιώντας την αποτελεσματικότητά του και επιτρέποντας την τοποθέτηση μικρότερης και ελαφρύτερης τρόμπας νερού. Ηλεκτρονική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε και στον σχεδιασμό των πιστονιών, αλλά και για τη ροή καυσίμου, με αποτέλεσμα η διαδρομή του μίγματος από το φιλτροκούτι στην εξάτμιση να είναι όσο το δυνατόν πιο ευθεία – παράλληλα, μια πλάκα στο φιλτροκούτι διαχωρίζει τη ροή του αέρα σε κάθε κύλινδρο.
Το περιμετρικό πλαίσιο, επίσης κοινό και για τα τρία μοντέλα, είναι κατασκευασμένο από ατσάλι. Σύμφωνα με τη Honda, είναι ελαφρύ και αρκετά άκαμπτο, ώστε να εξαλείφει σε μεγάλο βαθμό τους κραδασμούς – όχι τόσο άκαμπτο, όμως, που να εμποδίζει τον αναβάτη να εκτιμήσει τη μορφολογία του οδοστρώματος. Το μεταξόνιο είναι στα 1.410 χλστ., ενώ οι τιμές της γωνίας κάστερ και του τρέιλ είναι 25.5° και 102 χλστ. αντίστοιχα. Ο σχεδιασμός του και η τοποθέτηση του κινητήρα κοντά στο ψαλίδι επιτρέπουν τη συγκέντρωση των μαζών και προσφέρουν ευελιξία στη μοτοσικλέτα.
Όσον αφορά στον περιφερειακό εξοπλισμό του, το CBR500R (όπως και τα άλλα δύο της σειράς) υιοθετεί συμβατικές λύσεις. Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 41 χλστ. έχει διαδρομή 120 χλστ., ενώ το μονό αμορτισέρ πίσω ρυθμίζεται σε εννιά θέσεις ως προς την προφόρτιση. Στα φρένα συναντάμε δίσκο wave, διαμέτρου 320 χλστ., και διπίστονη δαγκάνα μπροστά και δίσκο 240 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω. Φυσικά, θα υπάρχει και στάνταρ ABS. Οι τροχοί, τέλος, έχουν διάμετρο 17 ιντσών.
Το CBR500R θα είναι διαθέσιμο σε τρεις χρωματισμούς: λευκό περλέ, μαύρο και ασημί.
CB 500F
Υιοθετώντας τον περισσότερο all-round χαρακτήρα από τα τρία, το CB500F είναι μια γυμνή μοτοσικλέτα που έχει επηρεαστεί σχεδιαστικά από το CB 1000R.
Ο κινητήρας του είναι ίδιος με αυτόν του CBR500R που σας παρουσιάσαμε παραπάνω. Οι ίδιες τεχνολογικές λύσεις και οι ίδιες επιδόσεις εγγυώνται για την ομαλή λειτουργία του συνόλου και για συμπεριφορά που ευνοεί την οδήγηση όχι μόνο μέσα στην πόλη, αλλά και έξω από αυτή. Το ίδιο συμβαίνει και με το πλαίσιο, το οποίο ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τη σταθερότητα και την ευκολία που προσφέρει το CB500F στην οδήγηση, αλλά και με τη συντριπτική πλειοψηφία του περιφερειακού εξοπλισμού.
Οι διαφορές, ανάμεσα στα δύο, όπως εύκολα μπορεί να συμπεράνει κανείς, εντοπίζονται κυρίως στη θέση οδήγησης (η σέλα πάντως, βρίσκεται στο ίδιο ύψος), η οποία στην περίπτωση του CB είναι πιο όρθια, και στο βάρος. Συγκεκριμένα, το γυμνό CB500F είναι ελαφρύτερο του CBR500R κατά 4 κιλά.
Το CB500F θα διατίθεται στους εξής χρωματισμούς: λευκό περλέ, μαύρο και κόκκινο.
CB500X
To τρίτο μοντέλο της νέας σειράς της Honda, το CB500X αποτελεί τον adventure εκπρόσωπο. Η αισθητική του μας παραπέμπει σε αυτή του Crosstourer και η θέση οδήγησης είναι η πιο όρθια, με το φαρδύ τιμόνι να ακολουθεί τα στάνταρ της κατηγορίας. Αν και σαφώς ψηλότερο από τα άλλα δύο, το CB500X διαφέρει ελάχιστα στα βασικά του σημεία.
Ο κινητήρας παραμένει ίδιος και εδώ, μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας σε σχεδιασμό και επιδόσεις. Ίδιο είναι και το πλαίσιο, με τις διαστάσεις της μοτοσικλέτας, όμως, να διαφοροποιούνται. Το μεταξόνιο είναι στα 1.421 χλστ., ενώ μεγαλύτερες είναι και οι τιμές του μήκους (1.421 χλστ.) και πλάτους (830 χλστ.) της μοτοσικλέτας, καθώς και το ύψος της σέλας (810 χλστ.). Οι διαφορές αυτές οφείλονται στις ψηλότερες αναρτήσεις, οι οποίες χαρίζουν και εκτός δρόμου δυνατότητες στο CB500X. Το πιρούνι έχει αυξημένη κατά 20 χλστ. διαδρομή (στα 140 χλστ.), ενώ το μήκος του ψαλιδιού φτάνει τα 564 χλστ. Ο υπόλοιπος περιφερειακός εξοπλισμός του (όπως φρένα και τροχοί) παραμένει ίδιος με αυτόν των άλλων δύο μοντέλων.
Το CB500X θα είναι διαθέσιμο σε λευκό περλέ, μαύρο και κόκκινο χρωματισμό.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά CBR500R (CB500F) (CB500X) | |
Κινητήρας | 4Τ, Υ/Ψ, 8Β |
Χωρητικότητα (κ.εκ.) | 471 |
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) | 67 x 66.8 |
Συμπίεση | 10.7: 1 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 46,9/8,500 |
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) | 4,39/7,000 |
Τροφοδοσία | Ηλ. Ψεκασμός |
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 15,7 (15,7) (17,3) |
Πλαίσιο | Ατσάλινο, περιμετρικό |
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος) | 2.075 x 740 (2.075 x 780) (2.095 x 830) |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 1410 (1.410) (1.421) |
Ύψος σέλας (χλστ.) | 790 (790) (810) |
Βάρος (κιλά, πλήρες) | 194 (190) (195) |
Ανάρτηση Εμπρός | Τηλ. Πιρούνι 41 χλστ. |
Ανάρτηση Πίσω | Μονό αμορτισέρ |
Τροχοί (Ε/Π) | 120/70-17" / 160/60-17" |
Φρένο Εμπρός | Δ/320 |
Φρένο Πίσω | Δ/240 |
Royal Enfield Shotgun 650 by Icon Motorsports: Η πιο «απόλυτη» Enfield μέχρι σήμερα
Επαναφέρει την KLE η Kawasaki;
BMW R 12 S: Κλασική μόνο στην όψη, με boxer 1.170 κ.εκ. 109 ίππων και keyless
Μεταλλικά τακάκια Newfren: Καθαρίζουν και λειαίνουν τους δίσκους
Kymco Micare 125: “Eργάτης” πόλης με μόλις 1.945 ευρώ
Ορίστε από πού βγήκε η ονομασία «παπάκι» (+video)
Scooter2Dakar: Με SYM ADX 300 για 8.000 (αφιλόξενα) χιλιόμετρα
X-Brake Δισκόπλακες Μοτοσυκλέτας, Scooter, Παπιού, ATV
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr