Τα CTX700 και CTX700N παρουσίασε η Honda. Τα δύο νέα cruiser, χρησιμοποιούν το μοτέρ των NC700 και εγκαινιάζουν μια νέα σειρά μοτοσικλετών για τη ιαπωνική εταιρία.
«Αυτά τα νέα μοντέλα που παρουσιάστηκαν σήμερα είναι (μόνο) τα πρώτα από μία ολόκληρη οικογένεια μοτοσικλετών CTX…» δήλωσε ο υπεύθυνος Τύπου της Honda Αμερικής, Bill Savino ο οποίος πρόσθεσε πως στο μέλλον θα δούμε και άλλες μοτοσικλέτες αυτής της σειράς οι οποίες όμως θα διαφέρουν μεταξύ τους ως προς την χωρητικότητα αλλά και την αρχιτεκτονική των μοτέρ τους. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική των κατασκευαστών οι οποίοι χρησιμοποιούν ακρωνύμια για να χαρακτηρίσουν μια οικογένεια μοντέλών που φέρουν ένα συγκεκριμένο τύπο κινητήρα.
Στη περίπτωση των CTX-με το ακρωνύμιο να μεταφράζεται σε Comfort (άνεση), Technology (τεχνολογία) και eXperience(εμπειρία)-μετράνε περισσότερο τα γενικότερα και πιο αόριστα χαρακτηριστικά που μπορεί να μοιράζονται κάποιες μοτοσικλέτες. Η νέα σειρά της Honda θα χαρακτηρίζεται σε γενικές γραμμές από υψηλά επίπεδα άνεσης και τεχνολογίας αλλά και της μοναδικής οδηγικής εμπειρίας που θα προσφέρουν στον αναβάτη τους με έμφαση στην ευκολία στους χειρισμούς και τις δυνατότητές τους σε ένα ευρύ πεδίο χρήσης.
Σε κοινή βάση
Όπως είπαμε τα δύο νέα μοντέλα θα χρησιμοποιούν το εξαιρετικά οικονομικό μοτέρ που είδαμε για πρώτη φορά στα NC700. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει και έκδοση DCT με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Διαφορές φαίνεται να μην υπάρχουν ούτε στον τομέα του πλαισίου και των αναρτήσεων με τις τελευταίες όμως να παρουσιάζονται με σημαντικά μειωμένη διαδρομή (106,6 και 109,2 χλστ. εμπρός και πίσω σε σχέση με τα 153,5 και 150 του NC700X). Η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται στο καινούριο υποπλαίσιο το οποίο, σε συνδυασμό με την μικρότερη διαδρομή των αναρτήσεων και την διαφορετικής σχεδίασης σέλα έχει φέρει το ύψος της τελευταίας στα μόλις 720 χλστ. (από 830 στο NC700) με το κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας να έχει χαμηλώσει ανάλογα. Αυτά τα δύο κάνουν τα νέα CTS ιδιαίτερα προσιτά στους βραχύσωμους αναβάτες.
Η παραπάνω αντιπαράθεση στοιχείων δεν έγινε φυσικά για να συγκρίνουμε τα δύο μοντέλα μεταξύ τους καθότι απευθύνονται σε ένα-ελαφρώς- διαφορετικό κοινό. Απλά έχει ενδιαφέρον να δει κανείς πώς από την ίδια βάση και με μικρές διαφοροποιήσεις μπορούν να δημιουργηθούν μοντέλα που απευθύνονται σε διαφορετικούς αναβάτες έχοντας πάντα σαν στόχο τους την οικονομία και την ευκολία στη χρήση.
Τέλος, λόγω του χαμηλώματος μικρές διαφορές προκύπτουν στο μεταξόνιο το οποίο ανέρχεται στα 1.530 χλστ. έναντι των 1.540 του NC700X και στη γωνία κάστερ (27,7 μοίρες από 27).
Αισθητικές διαφορές με πρακτικές προεκτάσεις
Μεταξύ τους τα δύο CTX διαφέρουν φυσικά, στον τομέα της εμφάνισης με το μπικίνι φέρινγκ του CTX700 να κάνει εδώ τη διαφορά τόσο στη σχεδίαση όσο φυσικά και στην προστασία του αναβάτη από τον αέρα. Να πούμε σε αυτό το σημείο πως η έμπνευση για τη σχεδίασή του προήλθε από τη ναυαρχίδα της ιαπωνικής εταιρίας, Goldwing GL1800. Κατά τα άλλα οι δύο μοτοσικλέτες είναι πανομοιότυπες με το γυμνό να βρίσκεται πιο κοντά στο ευρωπαϊκό κοινό όσον αφορά την αισθητική του.
Προς το παρόν δεν υπάρχει πληροφόρηση για την εισαγωγή των δύο νέων Honda στην Ευρώπη. Για την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών η τιμή της βασικής έκδοσης (χωρίς DCT και C-ABS) έχει οριστεί λίγο πάνω από τα 5.200 ευρώ. Περισσότερα για τα νέα μοντέλα της Honda μπορείτε να βρείτε εδώ.