net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Η συγκεκριμένη ημί-ενεργητική ανάρτηση δουλεύει απίστευτα καλά, αποτελώντας αυτή τη στιγμή την πιο εντυπωσιακή τεχνολογία στο χώρο

Πάρα πολλές πληροφορίες στην ψηφιακή οθόνη , που στην αρχή μπερδεύεουν

Το Cruise Control έχει σχεδιαστεί για άνεση στον αυτοκινητόδρομο

Απίστευτο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο!

Απίστευτο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο!
Δεν γίνεται να αρχίσουμε από αλλού. Η ηλεκτρονική επανάσταση είναι το άλφα και το ωμέγα στις νέες μεγάλες μοτοσικλέτες και το Caponord αποτελεί προπομπό αυτής της επανάστασης. Ας δούμε το γιατί:

Dual Channel ABS
Το ABS δύο καναλιών αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό στο Caponord, ενώ ο αναβάτης μπορεί να το απενεργοποιήσει, αν έτσι θέλει. Πρόκειται για σύστημα τελευταίας γενιάς που δεν ενοχλεί στο ελάχιστο τον αναβάτη, με τον τελευταίο να μην αντιλαμβάνεται καν το πότε μπαίνει σε λειτουργία! 
ATC (Aprilia Traction Control)

Το Traction Control της Aprilia είναι το συγκεκριμένο σύστημα που είδαμε πρώτη φορά στο Aprilia Performance Ride Control του Superbike RSV4! Σχεδιασμένο από την Aprilia, ρυθμισμένο ώστε να βρίσκει μέγιστη πρόσφυση σε οποιαδήποτε επιφάνεια, προορισμένο να αυξάνει την ασφάλεια στην οδήγηση και την εμπιστοσύνη του αναβάτη. Το ATC ρυθμίζεται από τον αναβάτη σε τρία στάδια (levels), ενώ μπορεί και να απενεργοποιηθεί, αν εσείς θέλετε. 

Ας δούμε τα στάδια.
Level1: για μια ανόθευτη sport οδηγική εμπειρία, γεμάτη αδρεναλίνη!
Level2: κατάλληλο για την πόλη και για το ταξίδι.
Level3: ιδανικό για ασφαλή οδήγηση σε δύσκολες συνθήκες, όπως η οδήγηση σε οδόστρωμα με χαμηλό δείκτη πρόσφυσης.

ADD (Aprilia Dynamic Damping)
Το ADD είναι το ολοκαίνουργιο σύστημα ημί-ενεργητικής ανάρτησης της Aprilia, σύστημα που διαθέτει τέσσερις πατέντες παρακαλώ! Η Aprilia υποστηρίζει πως πρόκειται για σύστημα που θέτει νέα στάνταρ σε παγκόσμιο επίπεδο, όσον αφορά στην τεχνολογία, στην αποδοτικότητα και στην αξιοπιστία.

Ο τρόπος λειτουργίας του ADD είναι ο ακόλουθος: το σύστημα καταγράφει την ενέργεια που μεταδίδεται στη μοτοσικλέτα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, και ρυθμίζει σε πραγματικό χρόνο το υδραυλικό πιρούνι και το πίσω αμορτισέρ, ώστε να ελαχιστοποιεί τις επιταχύνσεις στο πλαίσιο, με επακόλουθο την αύξηση της άνεσης. Για να επιτύχει τη μέγιστη απόδοση στις συχνότητες λειτουργίας πιρουνιού και αμορτισέρ, το ADD χρησιμοποιεί ένα πατενταρισμένο αλγόριθμο προσανατολισμένο στην άνεση, που αναπτύχθηκε από την Aprilia. Ο συγκεκριμένος αλγόριθμος συνδυάζει 2 διαφορετικούς αλγόριθμους από τα δύο πιο γνωστά συστήματα αυτή τη στιγμή στις ημί-ενεργητικές αναρτήσεις, δηλαδή από το σύστημα skyhook, και από ένα δεύτερο σύστημα που βασίζεται σε επιταχυνσιόμετρα.

Το σύστημα αναγνωρίζει τα διαφορετικά στάδια της οδήγησης (επιτάχυνση, κλείσιμο γκαζιού, φρενάρισμα, συνεχές γκάζι) και αλλάζει τις ρυθμίσεις πιρουνιού και αμορτισέρ, με τη βοήθεια μιας ακόμα πατέντας που επιτρέπει να οριστούν συγκεκριμένες καμπύλες υδραυλικής ρύθμισης μέσα στην κλίμακα ρυθμίσεων. Η καλή λειτουργία του συστήματος βασίζεται σε μια σειρά αισθητήρων από τον κόσμο του αυτοκινήτου, που επιτρέπουν να μετρηθεί με μεγάλη ακρίβεια η έκταση του πιρουνιού και του αμορτισέρ. Σε αυτό τον τομέα, η Aprilia έχει πατεντάρει μια μοναδική λύση για να μετρήσει την ταχύτητα έκτασης του πιρουνιού, μέσω ενός αισθητήρα πίεσης.

Στα συστήματα ανάρτησης με ηλεκτρομηχανική ρύθμιση που διατίθενται αυτή τη στιγμή στην αγορά, ο αναβάτης αλλάζει ο ίδιος τις ρυθμίσεις τους από ένα κουμπί στο τιμόνι, ανάλογα με το στιλ οδήγησης και τις συνθήκες. Αντίθετα, στο εντελώς αυτόματο σύστημα ADD της Aprilia, το μόνο που έχει να κάνει ο αναβάτης είναι να αφοσιωθεί στην οδήγηση, χωρίς να τον απασχολούν οι ρυθμίσεις της ανάρτησης!

Ηλεκτρική ρύθμιση προφόρτισης
Στην έκδοση Travel Pack, το  Caponord έρχεται με ένα αμορτισέρ piggy back, στο οποίο η προφόρτιση ρυθμίζεται ηλεκτρικά σε 4 θέσεις. Οι θέσεις αυτές αφορούν στην οδήγηση solo, στην οδήγηση solo με αποσκευές, σε οδήγηση με συνεπιβάτη, και στην οδήγηση με συνεπιβάτη και με αποσκευές. Σημειώστε πως, για να ρυθμίσετε την προφόρτιση, πρέπει να έχετε αναμμένο τον κινητήρα, ώστε να διαφυλαχθεί η μπαταρία. Τώρα, εκτός από τις 4 αυτές θέσεις, το Caponord επιτρέπει στον αναβάτη του να αφήσει την προφόρτιση στον αυτόματο πιλότο, με το σύστημα να επιλέγει μόνο του την κατάλληλη προφόρτιση, ανάλογα με το βάρος της μοτοσικλέτας την κάθε στιγμή.
Ride by Wire

Η Aprilia είχε πιστέψει από την αρχή στο Ride by Wire, στο γνωστό μας ηλεκτρόγκαζο, το σύστημα δηλαδή που καταργεί τη ντίζα γκαζιού. Ένας αισθητήρας λαμβάνει τις εντολές του αναβάτη από την περιστροφή του γκριπ, και τις φιλτράρει μέσω υπολογιστικής μονάδας, δίνοντας τις βέλτιστες εντολές όσον αφορά στην τροφοδοσία –παίρνοντας υπόψη του και την οικονομία καυσίμου. Με το Ride by Wire, εξαλείφεται το τίναγμα στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού στις χαμηλές στροφές, ενώ στις μεσαίες η απόκριση είναι αυξημένη, και στις υψηλές η δύναμη έρχεται ανεμπόδιστα. Η αίσθηση είναι κατά πολύ βελτιωμένη, συγκρίνοντας το με το πρώτο Ride by Wire που είχε φορεθεί στο Shiver το 2007.

ACC (Aprilia Cruise Control)
Το Cruise Control της Aprilia είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και απλό, ενώ ενεργοποιείται με ένα μεγάλο κουμπί στο δεξί γκριπ. Με το Cruise Control ο αναβάτης μπορεί να κλειδώσει το γκάζι στο ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο, με το Caponord να διατηρεί την επιθυμητή ταχύτητα, ακόμα και αν συναντήσετε ανηφόρες αλλά και κατηφόρες! Το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα, όταν ο αναβάτης αγγίξει το φρένο ή το συμπλέκτη. Το Cruise Control πρωτίστως αυξάνει την άνεση του αναβάτη, ενώ βελτιώνει και την οικονομία καυσίμου.
Multimap (διαφορετικοί χάρτες ανάφλεξης)

Στην ανάφλεξη, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει τρεις διαφορετικούς χάρτες, ανάλογα με τις συνθήκες ή τη διάθεση του. Rain, Touring και Sport. Στον Sport, ο αναβάτης έχει τη μέγιστη απόδοση, με γρήγορη απόκριση στο γκάζι, κατάλληλη για sport οδήγηση. Στον Touring, η απόδοση παραμένει στο μέγιστο, όμως η απόκριση είναι πιο γλυκιά, καταλληλότερη για καθημερινή οδήγηση. Και στον Rain, η ιπποδύναμη περιορίζεται στους 100 ίππους, ώστε να παρέχει ευκολότερο έλεγχο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.
Aprilia Multimedia Platform (πλατφόρμα πολυμέσων)

Το σύστημα της Aprilia επιτρέπει στον αναβάτη του Caponord να συνδέσει το smartphone του (Iphone ή κινητό με android) με τη μοτοσικλέτα, μετατρέποντας το σε ένα trip computer, ικανό να διαχειριστεί όλες τις πληροφορίες που αφορούν στο όχημα! Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει τόσο τις πληροφορίες που θέλει να βλέπει ανά πάσα στιγμή, όσο και την γραφική τους απεικόνιση (ψηφιακές ενδείξεις, ή κλασσικά ρολόγια, κλπ.). Για να μπορέσει ο αναβάτης να χρησιμοποιήσει το smartphone του, χρειάζεται να αγοράσει το Multimedia support (το επίσημο αξεσουάρ της Aprilia), και μια βάση στήριξης στα όργανα της μοτοσικλέτας.

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ