Αισθητική / ποιότητα κατασκευής: Θυμίζει μοτοσικλέτα
Όταν αρχίζεις μια παράγραφο δοκιμής παπιού με τα λόγια «θυμίζει μοτοσικλέτα», μόνο θετικό μπορεί να είναι. Βλέπετε, τα παπιά μπορεί να αποτελούν το απαύγασμα της χρηστικότητας, έχουν όμως σαφείς περιορισμούς όσον αφορά στην οδική τους συμπεριφορά (δυο αμορτισέρ πίσω, «αναιμικά» πιρούνια και ψαλίδια, ελαστικότητες πλαισίου, κλπ).
Kι αν το Athlete δεν διαθέτει ούτε υποψία ποδιάς, όμως αυτό δεν του κόβει χρηστικούς πόντους, αφού τα τελευταία χρόνια οι ποδιές των παπιών ούτως ή άλλως δεν προστατεύουν τον αναβάτη, καθώς έχουν μπει σε… δίαιτα για αισθητικούς λόγους. Με την απουσία της ποδιάς, και με την αντικατάσταση της με πλαστικό εξόγκωμα που θυμίζει έξυπνα ρεζερβουάρ μοτοσικλέτας (πρόκειται όντως για το κάλυμμα του ρεζερβουάρ), και με καμουφλάρισμα του φίλτρου αέρα, ώστε να θυμίζει… ψυγείο, το Athlete δείχνει 99% μοτοσικλέτα! Η μόνη πλευρά που σε βάζει σε υποψίες για την… καταγωγή του είναι η απουσία της μανέτας του συμπλέκτη.
Τα sport γονίδια συνεχίζονται στο τιμόνι τύπου κλιπ-ον, στην όμορφη καρίνα που περικλείει τον κινητήρα, στα δισκόφρενα μαργαρίτες, στην ενισχυτική γέφυρα στο ψαλίδι, στο μονό αμορτισέρ, στην αιχμηρή ουρά, αλλά και στην εντυπωσιακή μάσκα που ενσωματώνει σε ένα ενιαίο κρύσταλλο προβολείς και φλας! Το φινίρισμα γενικά, και η κατασκευή αποπνέουν υψηλή ποιότητα. Στη μάσκα βρίσκονται και οι βάσεις για τον… αριθμό κυκλοφορίας, κατάλοιπο της ασιατικής καταγωγής του Athlete. Από εμφάνιση λοιπόν, για όσους αρέσκονται σε sport χαρακτήρα, το Athlete πραγματικά σκίζει.
Ανεση / εργονομία: Πιο sport από τα άλλα παπιά
Τα κλιπ-ον μην τα φοβάστε. Φορτίζουν λίγο παραπάνω τα χέρια του αναβάτη, και δεν χαρίζουν ακριβώς την ίδια όρθια θέση με τα υπόλοιπα παπιά, αλλά μην τρελαθούμε κιόλας, δεν μιλάμε για θέση οδήγησης όμοια με… Superbike. Όρθια κάθεσαι, άντε με λίγες μοίρες παραπάνω κλίση προς τα μπροστά, όμως δεν πρόκειται να πιαστεί κανείς λόγω αυτών των κλιπ-ον. Παρ’ όλα αυτά, η πρώτη αίσθηση στο τιμόνι είναι όντως πιο βαριά σε σχέση με τα κλασικά παπιά, και χρειάζεται λίγη εξοικείωση -έρχεται μόνη της μετά την πρώτη βόλτα.
Αντίστοιχα, σε ελιγμούς με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η ευελιξία δεν είναι ίδια με των παπιών που γνωρίζατε, αλλά ελαφρώς μειωμένη –το Athlete έχει όμως αυξημένη σταθερότητα μόλις ανέβουν τα χιλιόμετρα. Οι καθρέπτες τώρα είναι ένα θύμα των σχετικά στενών κλιπ-ον, αφού το κοντό στέλεχος τους σημαίνει πως, για να δείτε πίσω σας, πρέπει να μαζέψετε τον αντίστοιχο ώμο και αγκώνα. Η σέλα είναι πολύ άνετη, τόσο για τον αναβάτη, όσο και για το συνεπιβάτη, ενώ υπάρχουν και χειρολαβές για τον τελευταίο. Τα όργανα είναι λιτά, με ένα αναλογικών ενδείξεων κοντέρ, ολικό χιλιομετρητή και 4 λυχνίες. Το κάλυμμα του ρεζερβουάρ κλειδώνει, ενώ υπάρχει διακόπτης στο πλαϊνό μέρος του Athlete, για τη ρεζέρβα.
Το τσοκ του καρμπιρατέρ βρίσκεται στο τιμόνι, ενώ το Kawasaki διαθέτει πλάγιο και διπλό σταντ. Το πλάγιο σταντ δεν κόβει την ανάφλεξη όταν υπάρχει ταχύτητα στο κιβώτιο, έχει όμως δυνατό ελατήριο που το μαζεύει άμεσα μόλις το Athlete έρθει όρθιο. Καλοδεχούμενη χρηστική πινελιά, ο πολύ μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, που θα χωρέσει μια κουλούρα, αλλά και αδιάβροχα.
Κινητήρας: Γεμάτες επιταχύνσεις
Οι 10 ανακοινώσιμοι ίπποι του αερόψυκτου κινητήρα δεν είναι οι πιο πολλοί της κατηγορίας, όμως ο τρόπος απόδοσης του μοτέρ είναι απολαυστικός, και γεμάτος. Ειδικά οι επιταχύνσεις δεν θα αφήσουν κανένα παραπονεμένο, ενώ το Athlete θα πιάσει τα 110χλμ/ώρα παντού (και σε ελαφριά ανωφέρεια), ενώ σε ελαφρά κατωφέρεια θα δείξει 120, και σε κατηφόρα θα πιάσει τα 130. Κραδασμοί δεν υπάρχουν πριν τα 90, ενώ ακόμα και μετά από το κατώφλι εκείνο, είναι ελάχιστοι και δεν ενοχλούν. Μόνο στα 120-130 γίνονται αρκετά αισθητοί, τόσο σε σέλα, όσο και στα μαρσπιέ.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, δυσκολευτήκαμε να κλείσουμε το γκάζι (είναι γλυκό το άτιμο, και το Athlete σε εμπνέει να το κρατάς ανοιχτό), και παρ’ όλα αυτά η μέγιστη κατανάλωση κυμάνθηκε στα 3 λίτρα/100 χιλιόμετρα! Εντυπωσιακό. Αν καταφέρετε να οδηγήσετε ήρεμα, τότε αυτή θα πέσει ακόμα χαμηλότερα -εμείς καταφέραμε να δούμε 2,8lt/100χλμ. δίχως να… καταπιέσουμε πάρα πολύ τον δεξιό μας καρπό.
Πρέπει να σημειώσουμε πως, ο κινητήρας του Athlete διαθέτει και σύστημα DFLS (Double Filter Lubrication System), δηλαδή δυο φίλτρα λαδιού, για ακόμα μεγαλύτερη αξιοπιστία και μακροζωία. Όσον αφορά στο κιβώτιο τώρα, το Athlete διαθέτει 4 σχέσεις, και ακριβέστατο, όσο και βολικό κιβώτιο τύπου «μύλος».
Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα: Κορυφαίo σε όλους τους τομείς!
Εδώ είναι που το Athlete σε κερδίζει ολοκληρωτικά. Γιατί, τι να κάνεις τις γέφυρες, τα κλιπ-ον, και το μονό αμορτισέρ πίσω, αν είναι μόνο για εμφάνιση και δεν αποδίδουν στην πράξη;
Ευτυχώς όμως, τα περιφερειακά του Athlete χαρίζουν πολύτιμη ουσία στην οδήγηση του παπιού -φανταστείτε πως μας φαίνεται περίεργο να το λέμε… παπί. Βάλτε στο μυαλό σας καλοστημένα μοτοσικλετάκια 125 κυβικών, και θα πάρετε μια ακριβέστερη ιδέα για το αποτέλεσμα που έχουν τα συγκεκριμένα περιφερειακά στην οδήγηση του Kawasaki. Εδώ έχουμε ένα πραγματικά άκαμπτο πλαίσιο, ένα σεβαστών διαστάσεων πιρούνι, ένα πολύ καλό σε χαρακτηριστικά απόσβεσης μονό αμορτισέρ Unitrack που συνεργάζεται άψογα με το μπροστινό σύστημα και μια γέφυρα στο ψαλίδι που προσδίδει λαχταριστή μονοκόμματη συμπεριφορά στο Athlete.
Τέρμα στο γνωστό φαινόμενο «κομμένο στα δύο» που χαρακτηρίζει τα περισσότερα χρηστικά παπιά, όταν αρχίσεις να τα πιέζεις στο όριο. Και μιας και μιλάμε για όριο, τα δυο δισκόφρενα έχουν μεγάλη δύναμη, ενώ παρέχουν και την απαραίτητη πληροφόρηση, ώστε να σταματάτε πάντα με ασφάλεια. Αν πάλι δεν χορτάσατε μόνο με την απαρίθμηση των προσόντων του Kawasaki, επιτρέψτε μας να σας δώσουμε στην επόμενη παράγραφο μια πιο συγκεκριμένη εικόνα για τη μοναδική οδηγική εμπειρία που βιώνει κανείς πάνω στη σέλα του πράσινου αθλητή.
Οδηγώντας: Ανεπανάληπτη εμπειρία
Δεν σας κρύβω πως για μερικά δευτερόλεπτα, όταν κάθισα στη σέλα του Athlete και έσκυψα ελαφρώς για να πιάσω τα κλιπ-ον, δεν έβαλα μπροστά τον κινητήρα. Αισθανόμουν λίγο μπερδεμένος, καθώς α) δεν έβρισκα τη μανέτα του συμπλέκτη, και β) αναρωτιόμουν ποια ήταν η διάταξη των σχέσεων του κιβωτίου. Χρειάστηκε να θυμίσω λίγο στον εαυτό μου το γεγονός πως καβαλούσα παπί, για να έρθουν τα πράγματα στη θέση τους.
Η μίζα το βάζει μπροστά άμεσα, ενώ το ίδιο άμεσα και εύκολα παίρνει μπροστά και με τη σωστά σχεδιασμένη μανιβέλα -δικλείδα ασφαλείας για την περίπτωση που μείνεις από ηλεκτρικά. Η πρώτη μπαίνει αθόρυβα, ανοίγεις το γκάζι, και ορμάς για να πάρεις την pole position! Το παρουσιαστικό, η ελαφρώς σκυφτή στάση οδήγησης και γενικότερα ο «πολεμικός» sport χαρακτήρας που αποπνέει το Athlete, σε σπρώχνουν να κινηθείς γρήγορα, και όταν το κάνεις, αποζημιώνεσαι και με το παραπάνω.
Πρώτη αποκάλυψη, η συμπεριφορά του μονού αμορτισέρ στα σαμάρια και στις λακκούβες, όπου όχι μόνο δεν χάνει την επαφή του με το οδόστρωμα, ούτε όμως… «χορεύει» ανεξέλεγκτα μετά από κάποια βίαιη συμπίεση, ούτε και τερματίζει, διατηρώντας ατόφια την άνεση του αναβάτη. Μοτοσικλέτα, λέμε! Δεύτερη εντύπωση; Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις μπορούν να διαχειριστούν ακόμα και τη διπλάσια ιπποδύναμη. Τόσο καλά είναι. Παίρνεις φόρα και στρίβεις με την τελική, και ούτε που ιδρώνει το αυτάκι του Athlete.
Με όλα! Εκείνο ατάραχο. Το μόνο αρνητικό είναι τα ασιατικά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης από νάιλον της IRC. Δεν στέκονται στο ύψος των υψηλών δυνατοτήτων του Athlete, και αποτελούν τον αδύναμο κρίκο στο κράτημα σε απαιτητικές συνθήκες (είτε προσπαθείς να… ξύσεις γόνατο, είτε σε μεγάλη κλίση υπό βροχή ή σε γλιστερό οδόστρωμα). Τουλάχιστον σε προειδοποιούν νωρίς -όμως αν τα αλλάξετε, θα μπορέσετε να απολαύσετε το υπέροχο κράτημα του Athlete στο επίπεδο που του αξίζει.
Τα φρένα είναι άγκυρες, ενώ σου δίνουν και πολύτιμη πληροφόρηση. Μέσα στην κίνηση, το Athlete είναι πραγματικός σίφουνας, ενώ χαρίζει πλατύ χαμόγελο όποτε βρείτε απαιτητικές διαδρομές, με στροφές, ενώ και στην Εθνική Οδό τα καταφέρνει περίφημα. Ένα ακόμη σημείο που ξεχωρίζει το moto-cub της Kawasaki είναι στα βλέμματα που το πολιορκούν παντού. Ετοιμαστείτε για ατελείωτους διάλογους με τους υπόλοιπους αναβάτες σε κάθε φανάρι!
Συμπέρασμα – Και εμφάνιση, αλλά και ουσία
Sport, αθλητικό, δυναμικό, καλοστημένο. Τι να πούμε; Όχι μόνο μας έπεισε ο αθλητής της Kawasaki, αλλά μας έψησε και μας πώρωσε! Σε σημείο που αποφασίσαμε να δούμε με πόση ευκολία ξύνει κανείς γόνατο στη σέλα του. Η απάντηση ήταν ένα εμφατικό «εύκολα», ακόμα και με τα ελαστικά της IRC! Αν του βάλετε ένα διαφορετικό σετ ελαστικών, ετοιμαστείτε κυριολεκτικά για πάρτι, που κανείς δεν ξέρει που θα σταματήσει -ίσως να σας δώσει και αφορμή για συμμετοχή και σε αγώνες παπιών. Εν κατακλείδι, το Athlete 125 έχει και την εμφάνιση, έχει και τη συμπεριφορά μικρής sport μοτοσικλέτας, δίχως να ξενίζει τους οπαδούς των παπιών, αποτελώντας μια από τις πιο τίμιες και «αληθινές» προτάσεις για τους ανήσυχους αναβάτες. Τσίτα τα γκάζια!
Κινητήρας 4T, 1Κ, Α/Ψ,2Β/Κ, 1EEK
Κυβισμός (κ.εκ.) 125
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) 561x50,6
Συμπίεση (:1) 9,8
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 10/8.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 0,9/6.000
Τροφοδοσία Καρμπιρατέρ Keihin PB18
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα) 5,2
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 2,8
Βάρος (kg, γεμάτο) 104
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 110
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε Τηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή (χλστ.) Δ.Α.
Αναρτήσεις Π Μονό αμορτισέρ
Διαδρομή Δ.Α.
Φρένα Ε (χλστ.) Δ
Φρένα Π (χλστ.) Δ
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε 70/90-17 IRC
Ελαστικό Π 80/90-17 IRC
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.) 1.920
Πλάτος (χλστ.) 650
Μεταξόνιο (χλστ.) 970
Ύψος σέλας (χλστ.) Δ.Α.
Εξοπλισμός
ABS _
Μίζα Y
Μανιβέλα Υ
Στροφόμετρο _
Κοντέρ Y
Ένδειξη θερμοκρασίας _
Ένδειξη βενζίνης _
Μερικός χιλιομετρητής _
Φέρινγκ _
Ρυθμιζόμενες μανέτες _
Κεντρικό σταντ Y
Πλάγιο σταντ Y
Σχάρα _
Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση _
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση Υ