Πρώτη δοκιμή Kymco K-XCT 300i
Για να μπορεί ένα scooter να θεωρηθεί sport, θα πρέπει να διαθέτει επιδόσεις, τη συμπεριφορά που θα επιτρέπει στον αναβάτη να το πιέσει με ασφάλεια και, φυσικά, την εμφάνιση που θα ολοκληρώνει το πακέτο. Όπως το K-XCT 300i της Kymco!
Το K-XCT, λοιπόν, αποτελεί ένα πραγματικό sport scooter το οποίο μπορεί να τρέξει και να πιεστεί χωρίς να διαμαρτυρηθεί ή να απολέσει ελάχιστη από την εμπιστοσύνη που του δείχνει ο αναβάτης του. Και, όπως είναι φυσικό, αυτές του οι ικανότητες αποδεικνύονται εξαιρετικά χρήσιμες όχι στο ελεγχόμενο περιβάλλον μιας πίστας, αλλά στο αφιλόξενο και καθ’ όλα απρόβλεπτο περιβάλλον της μεγαλούπολης, εκεί που ο αναβάτης θα πρέπει να αποφύγει και να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο.
Φυσικά, ο μεγαλύτερος σύμμαχος του είναι το ίδιο το K-XCT. Διαθέτει έναν ισχυρό και εξαιρετικό σε λειτουργία κινητήρα, πολύ προσεγμένο σχεδιασμό και πολύ καλή ποιότητα κύλισης, στοιχεία που του επιτρέπουν να εξαφανίσει το βάρος του και να αποδράσει με μαγικό τρόπο από τους πηγμένους δρόμους της πόλης.
Μπορεί στο απαίδευτο μάτι το νέο scooter της Kymco να φαίνεται ογκώδες και ίσως δύσκολο στη χρήση, αυτό, όμως, είναι η μοναδική ψευδαίσθηση στην παράσταση που δίνει το K-XCT στην πόλη. Ο σχεδιασμός του μελετήθηκε προσεκτικά από τους υπεύθυνους της Kymco, οι οποίοι είχαν μια συγκεκριμένη αποστολή να εκτελέσουν: να φτιάξουν ένα scooter με δυναμική εμφάνιση και πιο sport χαρακτήρα σε σχέση με το επιτυχημένο Downtown. Το κοινό το ζήτησε και οι άνθρωποι της Kymco του έδωσαν αυτό που ήθελε.
Αν και έχει βασιστεί σε μεγάλο βαθμό στο Downtown (άλλωστε, διαθέτει τον ίδιο κινητήρα και το πλαίσιό του είναι βασισμένο στο αντίστοιχο του Downtown), το K-XCT έχει έναν εντελώς νέο χαρακτήρα, χάρη στις μετατροπές που πραγματοποιήθηκαν.
Αισθητική: Σχεδιασμένο για να τραβά τα βλέμματα
Αν κάποιος έπρεπε να περιγράψει με μια λέξη την αισθητική του K-XCT, η λέξη αυτή θα ήταν «γωνίες». Kι αν μπορούσε να χρησιμοποιήσει και μια δεύτερη λέξη, η απάντησή του θα ήταν «πολλές γωνίες». Αυτές, άλλωστε, αποτελούν το βασικό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού του K-XCT. Οι σχεδιαστές της Kymco περιόρισαν σε σημαντικό βαθμό τον όγκο που θα έδινε ένα κοστούμι με πλαστικά… συνηθισμένου σχεδιασμού και σχεδίασαν προσεκτικά το K-XCT, χαρίζοντάς του επιθετική αισθητική και πολλές γωνίες.
Στη μάσκα δεσπόζουν οι δίδυμοι προβολείς, τεχνολογίας LED, οι οποίοι πλαισιώνονται από δύο LED guides (για πρώτη φορά σε scooter παραγωγής). Αν και ψηλά η μάσκα είναι πιο ογκώδης, ώστε να προστατεύει τον αναβάτη από τον αέρα, στο μέσο της είναι εξαιρετικά λεπτή και καταλήγει σε δύο εντυπωσιακού σχεδιασμού προστατευτικά ψυγείου. Στο πάνω άκρο, η μαύρη ζελατίνα υιοθετεί μια sport αισθητική, η οποία ολοκληρώνεται από τις επιβλητικές εισαγωγές αέρα που βρίσκονται από κάτω της.
Μετακινώντας το βλέμμα προς τα πίσω ο (ήδη εντυπωσιασμένος) παρατηρητής θα κολλήσει σε αρκετές προσεγμένες λεπτομέρειες, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη υγρών κρυστάλλων, ο αιχμηρός σχεδιασμός κάτω από το μπροστινό άκρο της σέλα, το τριγωνικό τελικό εξάτμισης και τα διακριτικά τοποθετημένα αναδιπλούμενα μαρσπιέ του συνεπιβάτη. Ακολουθώντας αυτές τις λεπτομέρειες, θα καταλήξει στην ανασηκωμένη ουρά με τη φαρδιά σέλα, τις εργονομικά σχεδιασμένες χειρολαβές του συνεπιβάτη και το φωτιστικό σώμα τεχνολογίας LED. Συμπερασματικά, η αισθητική του K-XCT είναι sport. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και κάτι περισσότερο από sport, μιας και δεν έχουμε ξαναδεί τόσο αιχμηρή σχεδίαση σε άλλα scooter.
Χώροι / Ανεση: Προσφέρει ουσία, όχι πολυτέλεια
Αν και το K-XCT δεν προσφέρει την άνεση και τους χώρους που είχαμε συνηθίσει από το παραπλήσιο Downtown, είναι εξαιρετικά άνετο και διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους. Η σέλα είναι στενότερη από του Downtown αλλά φαρδιά (ενώ στο μπροστινό μέρος της στενεύει για να βολέψει τους πιο μικρόσωμους αναβάτες) και το αφρώδες της δεν πρόκειται να κουράσει ούτε μετά από πολλά χιλιόμετρα. Σε αυτό παίζει ρόλο και ο εργονομικός σχεδιασμός της.
Ο αναβάτης θα «κουμπώσει» με φυσικότητα στη θέση οδήγησης και τα πόδια του θα απλωθούν έως ένα σημείο στην ποδιά, η οποία προσφέρει μεγάλη προστασία από αέρα και νερά, χάρη στον σχεδιασμό της. Η θέση του μπορεί να αλλάξει από σκυφτή σε όρθια και έπειτα σε πιο χαλαρή, χωρίς ο αναβάτης να νιώσει ότι χάνει μέρος του ελέγχου που έχει πάνω στο scooter.
Ωστόσο, δεν πρόκειται για ένα scooter-πολυθρόνα. Και αυτό θα το συνειδητοποιήσουν κυρίως οι ψηλότεροι αναβάτες, όταν τα γόνατά τους ακουμπήσουν στα πλαστικά της μάσκας του K-XCT. Δε θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, όμως, καθώς το τιμόνι θα γυρίσει χωρίς να βρει στα γόνατά τους. Παραπονεμένος, τέλος, δε θα μείνει ούτε ο συνεπιβάτης. Οι υπεύθυνοι της Kymco δεν τοποθέτησαν ψηλότερα τη σέλα, ώστε να μη διακυβευτεί η καλή συμπεριφορά του scooter όταν βρίσκονται δύο άτομα πάνω της, αλλά ο αναβάτης κερδίζει μεγαλύτερη προστασία από τον αέρα, χάρη σε αυτό το γεγονός.
Όσον αφορά στους χώρους, αυτοί είναι τουλάχιστον ικανοποιητικοί. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει χωρίς πρόβλημα ένα full face κράνος και κάποια μικροπράγματα, ενώ υπάρχει κι ένα ντουλαπάκι στο αριστερό μέρος της ποδιάς, το οποίο διαθέτει παροχή ρεύματος. Επιπλέον, κάτω από το τιμόνι υπάρχει και ο ειδικός γάντζος. Σε αυτόν ο αναβάτης μπορεί να κρεμάσει μια τσάντα – όχι πολύ μεγάλη, όμως, αφού η ποδιά διαθέτει κεντρικό τούνελ και δεν είναι επίπεδη.
Κινητήρας: Ακόμη καλύτερος G5
O κινητήρας του K-XCT είναι παλιός μας γνώριμος. Πρόκειται για τον μονοκύλινδρο και υγρόψυκτο G5 των 298,9 κ.εκ. της Kymco, έναν κινητήρα που ξεχωρίζει για τις επιδόσεις του, οι οποίες βρίσκονται ψηλότερα από αυτές του ανταγωνισμού. Ο G5 μας είχε ήδη αφήσει με τις καλύτερες εντυπώσεις, χάρη στο Downtown, το οποίο είναι το ισχυρότερο scooter της κατηγορίας , και το People GTi 300, το οποίο είναι το γρηγορότερο της κατηγορίας. Με λίγα λόγια, ήξερα λίγο-πολύ τι να περιμένω από τις επιδόσεις και τη λειτουργία του μοτέρ του K-XCT. Η Kymco, όμως, πραγματοποίησε κάποιες αλλαγές, οι οποίες βελτίωσαν τη λειτουργία του.
Πρώτα απ’ όλα, τοποθέτησε νέο σώμα ψεκασμού στην τροφοδοσία, το οποίο προέρχεται από το εργοστάσιο της Keihin, ενώ προέβη και σε κάποιες αλλαγές στη ροή καυσίμου, ώστε να μειωθεί η κατανάλωση και να βελτιωθεί η λειτουργία του κινητήρα. Ο τελευταίος δέχτηκε και ρυθμίσεις στη χαρτογράφηση του εγκεφάλου, καθώς και άλλες ρυθμίσεις που είχαν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της λειτουργίας του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Όλες οι βελτιώσεις που πραγματοποιήθηκαν είχαν ως αποτέλεσμα υψηλές επιδόσεις (αυτές παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, με την ισχύ να αγγίζει τους 28 ίππους και τη ροπή τα 2,96 kgm), αμεσότητα του γκαζιού και βελτιωμένη συμπεριφορά στις χαμηλές και μεσαίες σ.α.λ..
Παράλληλα, όμως, οι τεχνικοί της Kymco κέρδισαν κι ένα ακόμη στοίχημα: σε πολλές περιπτώσεις, η βελτίωση της λειτουργίας του κινητήρα χαμηλά έχει ως άμεσο αποτέλεσμα κάποιες παραχωρήσεις στις υψηλότερες στροφές λειτουργίας. Στην περίπτωση του K-XCT, όμως, η πολύ καλή εικόνα στις μεγάλες ταχύτητες παραμένει – στοιχείο σημαντικό για τους αναβάτες που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν και ταξίδια στη σέλα του.
Αναρτήσεις: Δε λυγίζουν στην πίεση
Όσο αιχμηρό κι αν ήταν στον σχεδιασμό του, όσο ψηλές επιδόσεις κι αν του χάριζε ο κινητήρας του, το K-XCT 300i δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί sport, αν οι αναρτήσεις του διαμαρτύρονταν στο πρώτο σημάδι πίεσης. Και αφού διαπίστωσα ότι αυτό δε συμβαίνει και οι αναρτήσεις είναι δεκτικές στην sport οδήγηση, μπορώ με ήσυχη τη συνείδησή μου να το χαρακτηρίσω sport.
Μέσα στο κέντρο, εκεί που αναβάτης θα εκμεταλλευτεί το εξαιρετικό ζύγισμα του scooter και θα κινηθεί σβέλτα ανάμεσα στα αυτοκίνητα, θα βρει έναν ακόμη σύμμαχο στις αναρτήσεις του K-XCT.
Το πιρούνι και το δυο αμορτισέρ πίσω έχουν σφιχτές ρυθμίσεις, προκειμένου να χαρίζουν αντοχές στην πίεση και σταθερότητα σε κάθε περίπτωση – στην ευθεία ή στη στροφή. Οι σφιχτές ρυθμίσεις, βέβαια, κλέβουν κατά κανόνα κάποιους πόντους από την άνεση. Και αυτές του K-XCT δεν αποτελούν εξαίρεση. Ωστόσο, αναβάτης και συνεπιβάτης θα δυσανασχετήσουν μόνο στην περίπτωση που πέσουν σε κάποια ανωμαλία με πολλά χιλιόμετρα, καθώς, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η απόσβεση είναι προοδευτική και ικανοποιεί.
Φρένα: Θυμίζουν supersport!
H Κymco μας έχει συνηθίσει να προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω σε πολλά από τα μοντέλα της και κάποιος καλομαθημένος από αυτή την τακτική θα το βρει στο σύστημα πέδησης του K-XCT. Παράλληλα, οι δίσκοι είναι τύπου μαργαρίτα και ο μπροστινός είναι επίσης πλευστός. Και, τέλος, τα σωληνάκια είναι υψηλής πίεσης.
Στο δρόμο αυτά μεταφράζονται σε άφθονη δύναμη στα φρένα. Παράλληλα, όμως, η λειτουργία τους είναι προοδευτική και η επιβράδυνση δε γίνεται με απότομο τρόπο. Ωστόσο, στους ελληνικούς δρόμους πάντα καραδοκεί το μπλοκάρισμα των τροχών. Με λίγη εξάσκηση, ο αναβάτης θα βρει τη χρυσή τομή και θα καταφέρνει να φρενάρει άμεσα, χωρίς να μπλοκάρει κάποιον τροχό.
Πλαίσιο: Βελτιώθηκε κι αυτό
Αν και το K-XCT διαθέτει το ίδιο πλαίσιο με το Downtown, η Kymco προχώρησε σε κάποιες βελτιώσεις. Αυτές είχαν ως αποτέλεσμα ένα πλαίσιο μικρότερων διαστάσεων κι ένα scooter πιο ευκίνητο που προσφέρει καλύτερο έλεγχο στον αναβάτη του.
Συγκεκριμένα, οι βελτιώσεις αυτές μείωσαν το μήκος κατά 80 χλστ., το πλάτος κατά 25 χλστ. και το μεταξόνιο κατά 95 χλστ., σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη του Downtown. Παράλληλα, το K-XCT είναι ψηλότερο κατά 130 χλστ.
Οι αλλαγές αυτές ευθύνονται όχι μόνο για τις αλλαγές στα τεχνικά χαρακτηριστικά του K-XCT (σε σχέση πάντα με αυτά του συγγενούς Downtown), αλλά και για ένα από τα καλύτερα στοιχεία του scooter: το εξαιρετικό ζύγισμά του, το οποίο σε κάνει να ξεχνάς άμεσα το βάρος του και σου επιτρέπει να κινείσαι με τρομερή ευελιξία, ακόμη και σε sport ρυθμούς.
Οδηγώντας : Η μεγάλη απόδραση από την κίνηση!
Όπως ανέφερα και στην αρχή, το K-XCT καταφέρνει με απαράμιλλη μαεστρία να εξαφανίσει τα 164 κιλά του και να αποδράσει από τα δεσμά της κίνησης με μαγικό τρόπο, όπως ο θρυλικός Χάρι Χουντίνι κάποιες δεκαετίες πριν. Ωστόσο, δεν το επιτυγχάνει χάρη σε μαγικά κόλπα, αλλά στα καλύτερα στοιχεία του, όλα εμφανή στο δρόμο.
Το πρώτο είναι το εξαιρετικό ζύγισμά του. Το 164 κιλών scooter δεν είναι το πιο ελαφρύ ή πιο μαζεμένο σε διαστάσεις στην κατηγορία του. Οδηγώντας το, όμως, ειδικά σε συνθήκες κίνησης, θα ορκιζόσουν ότι είναι! Οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται με τη σκέψη και οι εναλλαγές κλίσης γίνονται τόσο άμεσα που θα ήθελες να έχεις μαζί σου το K-XCT σε έναν επαρχιακό ορεινό δρόμο. Επιπλέον, το K-XCT παραμένει πάντοτε σταθερό και προσφέρει πολύ καλό έλεγχο στον αναβάτη, δίνοντάς του εμπιστοσύνη και την ευκαιρία να εξασκήσει τις ικανότητές του στη γρήγορη – ακόμη και στη sport – οδήγηση. Το δεύτερο δεν είναι άλλο από τον κινητήρα G5. Σε συνδυασμό με τη σχετικά κοντή τελική μετάδοση, ο κινητήρας χαρίζει άμεσες αποκρίσεις του γκαζιού και εκρηκτικότητα στο K-XCT.
Αγαπημένη μου ασχολία τις μέρες που μοιράστηκα με το scooter της Kymco ήταν να ανοίγω το γκάζι σε ανοιχτό δρόμο και να βλέπω τους αριθμούς στο ψηφιακό ταχύμετρο να εναλλάσσονται με μεγάλη ταχύτητα – τρομερά διασκεδαστικό! Ακόμη και σε ψηλότερες ταχύτητες που πλησιάζουν ή ξεπερνούν τα 100 χλμ./ώρα, το K-XCT διαθέτει ακόμη νεύρο και μπορεί να επιταχύνει άμεσα.
Το τρίτο είναι ένα σύνολο χαρακτηριστικών και λεπτομερειών που βελτιώνουν τις ικανότητες του K-XCT. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, τα δυνατά φρένα, η θέση οδήγησης και ο πολύ καλός έλεγχος που δίνει στον αναβάτη είναι κάποια ακόμη από τα… σύνεργα του K-XCT για τη μεγαλύτερη παράστασή του: τη μεγάλη απόδραση από τα δεσμά της κίνησης.
Συμπέρασμα: Πραγματικά sport
Οι sport δυνατότητες του K-XCT είναι το χαρακτηριστικό που υπερισχύει πάνω στο scooter. Ως γνήσιο scooter, όμως, το K-XCT δε χρησιμοποιεί αυτές τις δυνατότητες σε πίστες, αλλά στους δρόμους της πόλης, εκεί που εντυπωσιάζει με την ευελιξία του. Εκρηκτικό και ανθεκτικό στην πίεση, το K-XCT θα κινηθεί σβέλτα ανάμεσα στα αυτοκίνητα και θα χωρέσει ακόμη και σε μέρη που δε θα πίστευες ότι μπορούσε. Βασιζόμενο στο πολύ καλό ζύγισμά του και στις επιδόσεις του κινητήρα μπορεί να μετατρέψει την καθημερινή μετακίνηση σε μια απόλυτα διασκεδαστική διαδικασία, επιτρέποντας στον αναβάτη να κινηθεί σε sport ρυθμούς, χωρίς να ανησυχεί για την ασφάλεια ή τη σταθερότητα – αυτά είναι δεδομένα.
Η τιμή του στα 4.795 ευρώ (χωρίς Ε.Τ.Τ.) – εναλλακτικά μπορεί κάποιος να το αποκτήσει τοις μετρητοίς με μόλις 4.495 ευρώ – το καθιστά ένα από τα ακριβότερα της κατηγορίας, αλλά το K-XCT δικαιολογεί αυτό το γεγονός, χάρη στον πλούσιο και προσεγμένο εξοπλισμό του και την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4T, 1Κ, Y/Ψ, 4Β
Κυβισμός (κ.εκ.) 298,9
Διάμ. x Διαδρ. (χλστ). Δ.Α.
Συμπίεση (:1) Δ.Α.
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 28/7.800
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 2,96/6.250
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) 11
Καταν. (λίτρα/100χλμ.) 4,3
Βάρος (kg, κενό) 164
Τελ. Ταχ.(χλμ./ώρα) 155
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε Τηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή (χιλ.) Δ.Α.
Αναρτήσεις Π Δυο αμορτισέρ, προφόρτιση
Διαδρομή Δ.Α.
Φρένα Ε (χλστ.) Δ
Φρένα Π (χλστ.) Δ
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε Maxxis 120/70-14"
Ελαστικό Π Maxxis 150/70-13"
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.) 2.120
Πλάτος (χλστ.) 785
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.450
Ύψος σέλας (χλστ.) 810
Εξοπλισμός
ABS ΟΧΙ
Μίζα NAI
Μανιβέλα ΟΧΙ
Στροφόμετρο NAI
Κοντέρ NAI
Ένδειξη θερμοκρασίας NAI
Ένδειξη βενζίνης NAI
Μερικός χιλιομετρητής NAI
Φέρινγκ ΟΧΙ
Ρυθμιζόμενες μανέτες 4
Κεντρικό σταντ NAI
Πλάγιο σταντ NAI
Σχάρα ΟΧΙ
Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση ΟΧΙ
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση NAI