Στα δοκιμαστικά είχαμε αρκετές εναλλαγές και εκπλήξεις, που όμως δεν μεταφράστηκαν σε αντίστοιχες καταστάσεις στον αγώνα. Έτσι, στο δεύτερο session ο Rossi βρέθηκε πρώτος, ενώ και η Ducati έδειχνε πολύ δυνατή, με τον Hayden να γράφει τον 2ο ταχύτερο γύρο στα τρίτα δοκιμαστικά, και να σημειώνει νέο ρεκόρ τελικής ταχύτητας με 341,5χλμ/ώρα! Όμως και ο Crutchlow ήταν συνέχεια στην πρώτη τριάδα των χρόνων. Τελικά, η pole position πήγε στον Dani Pedrosa, που διέλυσε το ρεκόρ πίστας που κατείχε από το… 2008 ο Casey Stoner.
Ο αγώνας Τα φώτα της εκκίνησης σβήνουν, ο αγώνας ξεκινάει, και ο Lorenzo βρίσκεται δίπλα-δίπλα με τον Pedrosa. Στο τέλος της ευθείας, ο Jorge φρενάρει τελευταίος, και τίθεται εκείνος επικεφαλής της κούρσας. Μεγάλο «μπαμ» κάνει και ο Marquez, που από την 6η θέση βρίσκεται τρίτος στην πρώτη στροφή. Πίσω τους έρχεται ο Crutchlow, και πέμπτος είναι ο Rossi.
Ο Lorenzo βάζει κάτω το κεφάλι, και πραγματοποιεί αυτό που όλοι περίμεναν από τον Pedrosa. Σταθερά γρήγορο γυρολόγιο, με διαφορά που σιγά-σιγά ανοίγει, ενώ κανένας δεν μπόρεσε όχι να τον απειλήσει, αλλά ούτε και να τον πλησιάσει. Μπράβο στο Lorenzo, όμως έτσι φυσικά το θέαμα υπέφερε, και τα βλέμματα εστιάστηκαν πιο πίσω. Όμως ούτε εκεί είχαμε μάχες, με τον αγώνα να αποδεικνύεται από τους πιο βαρετούς της φετινής χρονιάς.
Ακόμα και η «οικογενειακή» μάχη μεταξύ Pedrosa και Marquez, αποδείχτηκε το λιγότερο… βαρετή. Ο Marquez κάθισε υπομονετικά πίσω από τον Pedrosa, μέχρι που ο Lorenzo άρχισε να ξεφεύγει. Στον 24ο από τους 25 γύρους, προσπάθησε να κάνει την κίνηση του, και να περάσει τον Dani, όμως βρήκε την πόρτα κλειστή, και «έλιωσε» τη μανέτα του μπροστινού φρένου για να μην υπάρξει επαφή, και παραλίγο να πέσει! Έτσι έμεινε λίγο πίσω, και έφτασε να απειλήσει τον Pedrosa μόνο στη γραμμή του τερματισμού, όπου τερμάτισαν με ελάχιστη διαφορά.
Πέρα από την έλλειψη ανταγωνισμού, ο αγώνας της Καταλονίας σημαδεύτηκε από αρκετές πτώσεις, με πιο σημαντική εκείνη του Crutchlow, που έχασε το μπροστινό ενώ ήταν τέταρτος, έπεσε κι εγκατέλειψε. Πτώση όμως και εγκατάλειψη είχε και ο Hayden, που ενώ είχε καταφέρει να προσπεράσει τον Bradl, έχασε κι εκείνος το μπροστινό και έπεσε. Κανείς δεν χτύπησε, όμως και οι δύο αναβάτες ήταν -εύλογα- ιδιαίτερα θυμωμένοι με… τον εαυτό τους. Με πτώσεις εγκατέλειψαν όμως τόσο ο Alvaro Bautista (που παραλίγο να ξαναπάρει μαζί του τον Rossi), ο Michael Laverty και ο Michele Pirro, που όμως ξαναμπήκε στον αγώνα και τερμάτισε 10ος.
Ο Rossi είχε ένα μοναχικό αγώνα στην τέταρτη θέση, αρκετά μακριά από τους πρωταγωνιστές, και σίγουρα θα πρέπει να αναρωτιέται πόσες δυνάμεις του έχουν μείνει για να καταφέρει να απειλήσει τη νέα γενιά του MotoGP. Εμείς λέμε, όχι πολλές. Παρόλα αυτά, κατάφερε να ανέβει μια θέση στη βαθμολογία (είναι πέμπτος πλέον), περνώντας τον… Dovizioso, έστω και για 1 βαθμό! Ο Dovizioso είχε μια μικρή μάχη με τον Bradley Smith, μάχη που ο αναβάτης της Ducati θα έχανε για λίγο. Έτσι, ο Smith τερμάτισε 6ος, που είναι και το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του.
Η CRT με την καλύτερη θέση στον τερματισμό ήταν εκείνη του Aleix Espargaro για έκτη φορά φέτος, στην 8η θέση. Με μεγάλη διαφορά το καλύτερο αποτέλεσμα για φέτος ήταν η 9η θέση για τον Colin Edwards, επίσης με CRT. Στην βαθμολογία του πρωταθλήματος ο Dani Pedrosa συνεχίζει να προηγείται, αν και με τις 2 τελευταίες νίκες του ο Lorenzo ροκανίζει τη διαφορά μεταξύ τους.
Η μάχη συνεχίζεται στο GP του Assen, στην Ολλανδία, στις 30 Ιουνίου.