Adventure μέχρι 200 κιλά που πάνε άνετα στο χώμα

Adventure μέχρι 200 κιλά που πάνε άνετα στο χώμα

- Ζυγίζουν μέχρι 200 κιλά με άδειο ντεπόζιτο.
- Ανήκουν στην Α κατηγορία και βγάζουν πάνω από 70 ίππους.
- Εξοπλίζονται με ακτινωτές ζάντες 19” ή 21”
- Έχουν διαδρομή μπροστινής ανάρτησης τουλάχιστον 200mm.

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Μέχρι 200 κιλά με άδειο ντεπόζιτο

Όταν κάποιος θέλει να βγάλει τη μοτοσυκλέτα του στο χώμα, το βάρος αρχίζει και αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ρόλο από ότι στη άσφαλτο. Φυσικά δεν μιλάμε μόνο για στρωμένο, πατημένο και εύκολο χωματόδρομο, όπου ακόμα και μια Street μοτοσυκλέτα μπορεί με λίγη προσοχή να διασχίσει, αλλά αναφερόμαστε σε λίγο πιο απαιτητικά τεραίν, όπως νεροφαγώματα, πέτρες και μονοπάτια. Εκεί λοιπόν, το βάρος (αλλά και η κατανομή του) παίζουν τεράστιο ρόλο στο πως μπορεί ένας αναβάτης να ανταπεξέλθει  και – το κυριότερο – να ευχαριστηθεί τη διαδρομή. Έτσι αποφασίσαμε να μαζέψουμε τις Adventure μοτοσυκλέτες που έχουν βάρος (χωρίς καύσιμα) κάτω από 200 κιλά, ένα σημείο ορόσημο, τόσο στον πραγματικό κόσμο, όσο και στο μυαλό των περισσοτέρων.

 

Μοντέλο Βάρος Ιπποδύναμη Απόσταση από το έδαφος Διαδρομή Αναρτήσεψν (Εμπρός/Πίσω) Τιμή 
Aprilia Tuareg 660 190,6 80 240 240/240 12.290
Yamaha Tenere 700 Rally 191 73,7 240 210/200 13.200
Yamaha Terere 700 193 72,3 240 210/200 11.600
Yamaha Tenere 700 Extreme 193 72,3 260 230/220 12.500
Honda Transalp 750 195,5 90,5 210 200/190 11.500
KTM 790 Adventure 199 95,1 233 200/200 11.750
KTM 890 Adventure 200 104,6 233 200/200 16.300

Αποδίδουν πάνω από 70 ίππους

Εύκολα θα βρούμε αρκετές Adventure μοτοσυκλέτες να ζυγίζουν κάτω από 200 κιλά και για αυτό αποφασίσαμε σε αυτό το άρθρο να συμπεριλάβουμε μόνο μοτοσυκλέτες της Α κατηγορίας. Στο μέλλον θα ακολουθήσει σίγουρα και άρθρο για τις Α2 Adventure, όμως εκεί το «όριο των κιλών» θα πρέπει να κατέβει αρκετά – για να έχει κάποιο νόημα η σύγκριση. Έτσι εδώ έχουμε μόνο μοτοσυκλέτες που ξεπερνάνε το όριο της A2 κατηγορίας (35 Kw, ήτοι 46,9 ίπποι) και που μάλιστα αποδίδουν και αρκετά παραπάνω ίππους κάνοντας πράγματα λίγο πιο απαιτητικά και ξεχωρίζοντας 5 μοντέλα από όλα τα υπόλοιπα. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Με ακτινωτές ζάντες 19” ή 21”

Ένα ακόμα βασικό χαρακτηριστικό είναι η διάμετρος της μπροστινής ζάντας, αλλά και το υλικό κατασκευής. Η γενική παραδοχή είναι ότι ένας μπροστινός τροχός 21” είναι ο καλύτερος για το χώμα, ενώ ο 19άρης είναι μια «μεσοβέζικη» λύση ανάμεσα στον φουλ χωμάτινο 21” και στον «ασφάλτινο» 17”. Ακόμη, για την είσοδο στο χώμα καλύτερες είναι οι ακτινωτές ζάντες, λόγω της παραπάνω ευκαμψίας που προσφέρουν σε σχέση με αυτές του κράματος αλουμινίου. Αυτό και πάλι μπορεί να κάνει τη διαφορά όχι τόσο στον στρωτό και εύκολο χωματόδρομο, αλλά εκεί που τα πράγματα αρχίζουν να «ζορίζουν». Έτσι, κριτήριο για την επιλογή των μοτοσυκλετών αυτού του άρθρου ήταν και το να έχουν ακτινωτές ζάντες και μεγάλο μπροστινό τροχό.

Διαδρομή μπροστινής ανάρτησης τουλάχιστον 200mm

Τέλος, η διαδρομή των αναρτήσεων παίζει τεράστιο ρόλο στις Off-Road δυνατότητες κάθε μοτοσυκλέτας. Αν το πιρούνι τερματίζει με την παραμικρή ανωμαλία τότε σίγουρα αυτή η μοτοσυκλέτα δεν μπορεί να σου προσφέρει κάτι σε μια χωμάτινη διαδρομή, όπου θα πρέπει να κάνει υπερωρίες, είτε σε βαθύτερες ανωμαλίες είτε σε άλματα. Έτσι, ορίσαμε ως κατώτερο όριο για την εισαγωγή σε αυτό το άρθρο, μια μοτοσυκλέτα να έχει τουλάχιστον 200mm διαδρομή μπροστά και αντίστοιχα να υπάρχει μια μεγάλη διαδρομή πίσω. Φυσικά, τα προαναφερθέντα στοιχεία δεν είναι τα μοναδικά που ορίζουν τις δυνατότητες μιας μοτοσυκλέτας στο χώμα, καθώς η κατανομή του βάρους, η εργονομία της όρθιας θέσης οδήγησης και πολλοί ακόμα παράγοντες όπως η ίδια η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας, μπορούν να δώσουν μια καλύτερη εικόνα για το τι μπορεί να κάνει μια μοτοσυκλέτα στο χώμα. Και φυσικά – ίσως το πιο σημαντικό – είναι οι ίδιες οι ικανότητες του αναβάτη, όταν σταματάει η άσφαλτος και ξεκινάει η …λάσπη.