Το Monster. Η original γυμνή μοτοσικλέτα. Ένα σχεδιαστικό αριστούργημα του Miguel Galluzzi. Πρωτοπαρουσιάστηκε το 1993, δημιουργώντας σχολή γυμνών μοτοσικλετών, αλλά και fan club που όμοιο του δεν απαντάται στην ιστορία της μοτοσικλέτας. Η μινιμαλιστική του άποψη, και οι ικανότητες του στις αστικές -και όχι μόνο- μάχες, το έκανε μοναδική επιτυχία, ενώ μετά από το αρχικό μοντέλο των 900 κυβικών κυκλοφόρησε σε δεκάδες εκδόσεις. Το Monster ακόμα και σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο best-seller στην ιστορία της φίρμας, με περισσότερες από 290.000 πωλήσεις. Τώρα, περισσότερες από 2 δεκαετίες μετά την παρουσίαση του πρώτου Monster, η νέα γενιά τεράτων είναι μαζί μας. Το Ducati Monster 821 αποτελεί όχι μόνο το πιο εξελιγμένο, αλλά παράλληλα το καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο τέρας που έχουμε οδηγήσει ποτέ!
Αισθητική / ποιότητα κατασκευής: Che belezza! – Τι ομορφιά!
Το Monster 821 αισθητικά πατάει πάνω στις γραμμές του μεγάλου αδελφού 1200, που παρουσιάστηκε πρώτο. Χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει, το μεγάλο ρεζερβουάρ, που χαρίζει τσαμπουκά με τον όγκο του, δίνει έμφαση στη λεπτή «μέση» της μοτοσικλέτας, και προσθέτει πόντους στο επιθετικό look του τέρατος. Ο μεγάλων διαστάσεων, και χαμηλά τοποθετημένος, οβάλ προβολέας έχει μεν LED λαμπτήρες στάσης, αλλά οι λαμπτήρες κίνησης είναι αλογόνου -μας είπαν πως θα ανέβαινε το κόστος αν σχεδιαζόταν από την αρχή τα φώτα να είναι 100% LED. Παρόλα αυτά το πίσω φωτιστικό σώμα είναι 100% LED. Στο μάτι του εξεταστή, ξεχωρίζει επίσης το χαρακτηριστικό πλαίσιο χωροδικτύωμα, που δεν είναι πια περιμετρικό αλλά πιάνει στην κυλινδροκεφαλή, με τον κινητήρα να αποτελεί φέρων τμήμα του πλαισίου! Ένα ακόμη σημείο που θριαμβεύει το ιταλικό design είναι οι διαδρομές των 2 σε 1 σε 2 εξατμίσεων, και τα διπλά τελικά τους. Έργα τέχνης, από τις εξαγωγές μέχρι τα τελικά –πού να ακούσετε και ήχο. Το ψυγείο προεξέχει λίγο, είναι όμως κι αυτό προσεγμένο σε design, και ο όγκος του προσθέτει στο γενικό μυώδες look. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, η συναρμογή πλαστικών και μετάλλων άριστη, ενώ οι καθρέπτες είναι όμορφοι, αλλά και λειτουργικοί. Μικρό παράπονο από το γεγονός πως τα αυτοκόλλητα δεν έχουν περαστεί με βερνίκι πουθενά -σε 2-3 μοτοσικλέτες το «Ducati Safety Pack» είχε φύγει από το μπροστινό φτερό. Τέλος, το ψαλίδι δεν είναι μονόμπρατσο όπως στο 1200, και δεν έχει την ίδια exclusive όψη, αλλά μικρό το κακό, τη δουλειά του (φοβερό κράτημα και μικρό κόστος) την κάνει και με το παραπάνω.
Ανεση / εργονομία: Fantastico! – Φανταστικά!
Η σέλα είναι σχετικά ψηλή (810χλστ.) στην αρχική της θέση, όμως ρυθμίζεται εύκολα, δίχως εργαλεία, και χαμηλώνει μέχρι και τα 785 χιλιοστά –υπάρχουν και πιο χαμηλές σέλες στα 765 και 745 χιλιοστά, αλλά και… ψηλότερη στα 830χλστ., ως accessories! Εγώ την άφησα στην ψηλή θέση, αφού με ύψος 1.70 πάταγα καλά το ένα πόδι κάτω. Ξεκλειδώνοντας την, αφαιρείται εύκολα, μονοκόμματα τόσο η σέλα αναβάτη, όσο και συνεπιβάτη, όμως από κάτω δεν χωράει σχεδόν τίποτα. Ανεβαίνοντας πάνω στο Monster 821, ανακαλύπτεις πως οι γωνίες είναι αρκετά χαλαρές στα χέρια, τα οποία πιάνουν ένα φαρδύ και ψηλό τιμόνι -άριστες λαβές τόσο για αστική χρήση, όσο και για sport, με λίγο σκύψιμο. Τα πόδια δε διπλώνουν πολύ, μόνο οι ψηλότεροι ίσως να παραπονεθούν λίγο. Δυο εργονομικές ιδιαιτερότητες έχει το Monster 821, που αποτέλεσαν αφορμή για παράπονα. Η πρώτη είναι πως αναβάτες με μεγάλο πέλμα (εγώ με νούμερο 42 δεν είχα θέμα) δεν έχουν αρκετό χώρο για το δεξί πόδι, καθώς βρίσκει η φτέρνα πάνω στο κάλυμμα του τελικού εξάτμισης. Δεν καίγεται το παπούτσι, απλώς είναι περίεργο να βρίσκει (στους ψηλούς πάντα) η φτέρνα κάπου. Δεύτερη ιδιαιτερότητα, που ισχύει για όλα τα αναστήματα, το δεξί καλάμι του αναβάτη βρίσκει στο προστατευτικό του σωλήνα της εξάτμισης που περνάει από το πλάι. Και πάλι δεν καίγεται, αλλά είναι λίγο περίεργο να σφίγγεις τα πόδια σου και το δεξί να βρίσκει στο κάλυμμα. Σημειώστε πάντως, πως το τελευταίο το παρατηρήσαμε μόνο στην πρώτη επαφή μας, που ήταν σε βόλτα στην πόλη. Την δεύτερη μέρα, που βγήκαμε στον επαρχιακό, και μετά από 130 χιλιόμετρα σβέλτης οδήγησης, ανακαλύψαμε πως ούτε καν το είχαμε προσέξει! Εντωμεταξύ, το νέο ρεζερβουάρ προσφέρει εκπληκτικές «φωλιές» για τα γόνατα του αναβάτη (το καλύτερο «γράπωμα» που έχουμε συναντήσει), βοηθώντας απίστευτα τις αλλαγές κλίσεις! Τα μαρσπιέ έχουν ελαστικά παρεμβύσματα για τους κραδασμούς, όμως γλιστράνε λίγο -υπάρχουν μεταλλικά, στα επίσημα αξεσουάρ. Η ψηφιακή οθόνη των οργάνων παρέχει πληθώρα πληροφοριών (2 δείκτες κατανάλωσης καυσίμου, ένδειξη χιλιομέτρων με ρεζέρβα, χρονόμετρο, θερμοκρασία περιβάλλοντος και κινητήρα, ρολόι, ώρα που βρίσκεστε πάνω στη σέλα, μέση ωριαία, riding modes, κλπ.), συνεχίζει όμως να μην διαθέτει δείκτη καυσίμου, ούτε και δείκτη ταχύτητας κιβωτίου. Ταυτόχρονα, για να ρυθμίσει ο αναβάτης DTC και ABS, απαιτείται λίγη εξοικείωση. Ανάμεσα στις λυχνίες βρίσκουμε και εκείνη του Immobiliser, μια πορτοκαλί λυχνία για την παρέμβαση του DTC, και κόκκινες λυχνίες για την υπερστροφία. Καθώς τα συγκεκριμένα Monster είχαν μονόσελο (στο στάνταρ εξοπλισμό), δεν μπορούμε να πούμε πολλά για τη σέλα του συνεπιβάτη, πάντως ο τελευταίος έχει και χειρολαβές.
Κινητήρας: Incredibile! – Απίστευτος!
Ο V2 Testastretta 11ο, υγρόψυκτος κινητήρας προέρχεται από τα νέα Hypermotard και Hyperstrada, με αρκετές όμως, σημαντικές βελτιώσεις. Η ανακοινώσιμη ιπποδύναμη είναι κατά 2 άλογα μεγαλύτερη από του Hypermotard, ενώ διαφορετική είναι και η καμπύλη απόδοσης. Στα ενδότερα του κινητήρα, ο στρόφαλος διαθέτει νέα κεντρικά ρουλεμάν, με βελτιωμένη λίπανση, ενώ όπως και στο Hypermotard τα διαστήματα service είναι φοβερά αραιά -ρύθμιση βαλβίδων κάθε 30.000 χιλιόμετρα! Νέος είναι και ο ψεκασμός, με συνεργασία Continental και Mikuni, με βελτιωμένα αποτελέσματα σε σχέση με το Hypermotard (σταθερό ρελαντί, καλύτερη απόκριση, κλπ.). Η Ducati έφτιαξε και τον μηχανικό συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης APTC, ο οποίος έχασε το αρνητικό χαρακτηριστικό που είχε στα Hypermotard, με το τίναγμα στην κρύα εκκίνηση (είναι πλέον άψογος).
Ηλεκτρονικά συστήματα: Di massima sicurezza - μέγιστη ασφάλεια
Όπως και το Hypermotard 821, έτσι και το Monster 821 διαθέτει Ride-by-wire, αλλά και DSP (Ducati Safety Pack) -βελτιωμένο μάλιστα!
Ducati Safety Pack (DSP)
Πακέτο ασφάλειας που περιλαμβάνει δικάναλο ABS, ρυθμιζόμενο σε 3 επίπεδα (2 επίπεδα στο Hypermotard), και Traction Control 8 επιπέδων, με τον αναβάτη να μπορεί να παραμετροποιήσει -και να απενεργοποιήσει- πλήρως και τα δύο αυτά συστήματα. Μάλιστα η μοτοσικλέτα μπορεί να κρατήσει στη μνήμη τις προτιμήσεις του αναβάτη, ώστε να μην χρειάζεται εκείνος να ρυθμίζει ξανά και ξανά DTC και ABS. Παράλληλα το Hyperstrada διαθέτει και 3 συνδυαστικά mode, με προκαθορισμένα επίπεδα Traction Control, ABS, Ride-by-wire αλλά και απόδοσης κινητήρα, για χρήση Sport, Touring, ή Urban (πόλη ή βροχή). Και εδώ υπάρχει δυνατότητα απομνημόνευσης των προτιμήσεων σας. Ας δούμε τα τρία αυτά modes.
Sport
Η επιλογή Sport δίνει τα μέγιστα στον αναβάτη. Δηλαδή 112 ίππους, με ιδιαίτερα άμεση απόδοση στο RbW γκάζι, επίπεδο 3 στο Traction Control, και επίπεδο 1 στο ABS. Λιγότερο παρεμβατικό σε sport οδήγηση, επιτρέπει σούζες και ελαφρύ ανασήκωμα του πίσω τροχού. Aρκετά νευρικό για τουριστική χρήση.
Touring
Το mode που συνδυάζει τα καλύτερα των 2 άκρων. Εκατόν δώδεκα ίπποι από τον κινητήρα, αλλά πιο γλυκιά απόδοση στο RbW, επίπεδο 4 στο Traction Control, και επίπεδο 2 στο ABS, με αυξημένη ασφάλεια.
Urban
Το Urban είναι η βέλτιστη ρύθμιση για αστική κίνηση, για βροχή, και για οδόστρωμα με μειωμένη πρόσφυση. Προσφέρει απόδοση 75 ίππων, με ιδιαίτερα χαλαρή απόκριση από το RbW, επίπεδο 6 στο Traction Control, και επίπεδο 3 στο ABS.
Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα: Meraviglioso - Θαυμάσια
Το πλαίσιο χωροδικτύωμα στο νέο Monster είναι νέας γενιάς, πιάνει στην κυλινδροκεφαλή, με τρόπο που εισήγαγε το Super-exclusive Panigale. Σύμφωνα με τη Ducati το νέο αυτό πλαίσιο προσφέρει… διπλάσια ακαμψία σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα, ενώ ταυτόχρονα έχει ελάχιστο βάρος. Αυξημένο κατά 30χλστ. είναι το μεταξόνιο του Monster 821, με κέρδη στη σταθερότητα. Όμως και το τιμόνι είναι τοποθετημένο 40χλστ. ψηλότερα, και 40χλστ. πιο κοντά στον αναβάτη -καλύτερος έλεγχος εκτός πίστας και μεγαλύτερη άνεση. Το ανάποδο πιρούνι των 43χλστ. μπροστά ανήκει στην Kayaba, δεν διαθέτει ρυθμίσεις, παρόλα αυτά επιδεικνύει εκπληκτική συμπεριφορά. Πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ της Sachs (όμορφο το κίτρινο ελατήριο, ξεγελάει ότι είναι Ohlins), με ρυθμίσεις προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς. Στα φρένα, το 821 φοράει ότι καλύτερο από τη Brembo, με ακτινικές μονομπλόκ δαγκάνες μπροστά, ακτινικά τοποθετημένη τρόμπα φρένου, ρυθμιζόμενη μανέτα, δίσκους 320 χιλιοστών, κομπλέ με ABS. Απόδοση και αίσθηση; Έντεκα στα δέκα!
Οδηγώντας: Mamma Mia! – Μανούλα μου!
Η πρώτη μέρα της αποστολής έμελλε να μας βρει, ένα σμάρι 30 συντάκτες από όλο τον κόσμο καβάλα σε ισάριθμα Ducati Monster 821, να οργώνουμε την πόλη της Μπολόνια. Αστυνομικοί, καβάλα σε Ducati Multistrada μας συνόδευαν, κλείνοντας τις διασταυρώσεις μπροστά μας, για να κάνουμε ανενόχλητοι τη βόλτα μας! Όποτε σταματάγαμε σε κάποιο φανάρι, άρχιζαν τα δύσκολα. Με θερμοκρασία περιβάλλοντος 30 βαθμούς, το Monster δεν άργησε να φτάσει τους 106 βαθμούς, με τη ζέστη του μοτέρ να ψήνει τα πόδια. Παρόλα αυτά, στην πόλη το 821 απέδειξε και με το παραπάνω την ευελιξία του, την ικανότητα του να μην κοπανάει τον αναβάτη στο κακό οδόστρωμα, τη σβελτάδα του, και την απίστευτη ακουστική εμπειρία που προσφέρουν τα δύο τελικά του! Αφήστε που σε κάθε κλείσιμο του γκαζιού, ξεφεύγουν σκασίματα και μπουμπουνητά που ευφραίνουν καρδία αναβάτη. Η κόρνα έχει αστεία χροιά, οι καθρέπτες άριστοι, το τιμόνι κόβει ικανοποιητικότατα. Συμπλέκτης ακριβής και αρκετά μαλακός, κιβώτιο θετικό, αν και λίγο σκληρό -βρήκαμε μια-δυο νεκρές μόνο τη δεύτερη μέρα ανάμεσα σε κάποιες ταχύτητες ψηλά. Και περνάμε και στη δεύτερη μέρα η οποία περιελάμβανε 130 χιλιόμετρα σε φανταστικό επαρχιακό στροφιλίκι. Αν δεν έχετε επισκεφτεί το Futa Pass, να πάτε, είναι μαγικός τόπος, με φοβερές φουρκέτες, συνεχείς ανηφορικές και κατηφορικές στροφές μέσα σε δάσος, με πολύ καλή άσφαλτο. Παραδοσιακά, εδώ δοκιμάζονται όλα τα Ducati δρόμου πριν βγουν στην παραγωγή. Κατακούτελα μας χτύπησε η ποιότητα του κρατήματος του Monster 821. Δεν έχουμε οδηγήσει το 1200, αλλά συνάδελφοι μας πληροφόρησαν πως ο μεγάλος αδελφός είναι πιο άκαμπτος, μην απορροφώντας όλες τις ανωμαλίες ενός τυπικού ιταλικού / ελληνικού δρόμου. Όχι όμως το 821. Δεν είναι άκαμπτες, ούτε όμως και μαλακές οι αναρτήσεις αυτές, που κάνουν φανταστική δουλειά, τόσο σε καλή, όσο και σε μέτρια άσφαλτο, με τα νέα Pirelli Diablo Rosso II να βεντουζώνουν στο δρόμο! Εύκολες, μεγάλες κλίσεις, με υποδειγματική σταθερότητα, με δυνατότητα διόρθωσης βαθιά μέσα στη στροφή και με εκπληκτικά φρένα. Τα τελευταία διαθέτουν φοβερή δύναμη, με δάγκωμα που αν θέλεις εκμεταλλεύεσαι, αν δεν θέλεις όμως, απλώς το… παρακάμπτεις. Τόσο καλή είναι η αίσθηση, που μπορείς να ρυθμίσεις με χειρουργική ακρίβεια την πέδηση. Μόνο το πίσω φρένο θέλει αρκετή πίεση για να αποδώσει, όμως έτσι δεν μπλοκάρει εύκολα (είχα βγάλει από την αρχή εκτός λειτουργίας, τόσο ABS όσο και DTC). Δεν ξέρουμε με ποιο μαγικό τρόπο ρύθμισαν την καμπύλη απόδοσης, πάντως σε έξοδο από στροφή το Monster 821 κυριολεκτικά εκτοξευόταν μπροστά, πωρώνοντας σε με την επιτάχυνση αλλά και με τον ήχο του. Θα σηκωθεί σούζα μόνο αν θέλεις, με ελάχιστη χρήση του συμπλέκτη, με 1η ή 2α στο κιβώτιο. Δεν είναι ένα hooligan’s tool με τον ίδιο τρόπο που είναι το MT-09, είναι όμως πολύ πιο ποιοτικό σε κράτημα και φρενάρισμα, ένα εργαλείο απόλαυσης σε οποιαδήποτε διαδρομή με στροφές.
Συμπέρασμα: Fantastico!
Το Ducati Monster 821 είναι μια μοτοσικλετάρα για αναβάτες που θέλουν διασκέδαση στην οδήγηση, χαρακτήρα, ιταλικό design, αλλά και σύγχρονη τεχνολογία, αξιοπιστία και ποιότητα κατασκευής. Με σβέλτη οδήγηση ο δείκτης κατανάλωσης έδειξε 5,7-5,9lt/100χλμ., ενώ τα 30.000 χιλιόμετρα μεταξύ των μεγάλων service είναι πραγματικό υπέρ-ατού στις μέρες μας. Όμως πάνω από όλα, βάζουμε την απίστευτη οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει το νέο Monster, δίχως δράματα, δίχως απαιτήσεις από τον αναβάτη, ανταμείβοντας τον πλουσιοπάροχα ακόμα και στην πιο μικρή βόλτα πάνω στη σέλα του. Avanti!
|
|
Κινητήρας |
4T, Testastretta 11ο V2 90ο, Y/Ψ, 4Β/Κ, Desmo |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
821 |
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) |
88x67,5 |
Συμπίεση (:1) |
12,8 |
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) |
112/9.250 |
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) |
9,1/7.750 |
Τροφοδοσία |
Ψεκασμός Continental, σώματα 52χλστ. Της Mikuni, full ride by wire |
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα) |
17,5 |
Βάρος (kg, γεμάτο) |
205,5 |
|
|
|
|
Τύπος |
Ατσάλινο χωροδικτύωμα, με έδραση στην κυλινδροκεφαλή |
Αναρτήσεις Ε |
Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι Kayaba 43χλστ. |
Διαδρομή (χλστ.) |
130 |
Αναρτήσεις Π |
Μονό Αμορτισέρ Sachs, ΠΕ, ΑΕ |
Διαδρομή |
140 |
Φρένα Ε (χλστ.) |
2Δ / 320, monoblock ακτινικές δαγκάνες Brembo M4-32, 4Ε, ακτινικά τοποθετημένη τρόμπα, ABS |
Φρένα Π (χλστ.) |
Δ /245, 2E, ΑBS |
|
|
|
|
Ελαστικό Ε |
Pirelli Diablo Rosso II 120/70-17" |
Ελαστικό Π |
Pirelli Diablo Rosso II 180/60-17" |
|
|
|
|
Μήκος (χλστ.) |
Δ.Α. |
Πλάτος (χλστ.) |
867 |
Μεταξόνιο (χλστ.) |
1.480 |
Ύψος σέλας (χλστ.) |
785-810 |
|
|
|
|
ABS |
Υ |
Μίζα |
Y |
Μανιβέλα |
_ |
Στροφόμετρο |
Y |
Κοντέρ |
Y |
Ένδειξη θερμοκρασίας |
Υ |
Ένδειξη βενζίνης |
_ |
Μερικός χιλιομετρητής |
Y |
Φέρινγκ |
_ |
Ρυθμιζόμενες μανέτες |
Υ |
Κεντρικό σταντ |
_ |
Πλάγιο σταντ |
Y |
Σχάρα |
_ |
Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση |
_ |
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση |
Υ |
Τα 4 πιο φθηνά γυμνά ρετρό, με δίπλωμα αυτοκινήτου
Yadea Fierider: Ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτροκίνηση
Νέα Royal Alloy Gran Turismo: Με φουλ εξοπλισμό κάτω από 3.000 ευρώ
Παρουσίαση κάλυμμα σέλας Winger: Θερμομονωτικό & αδιάβροχο, με μόλις 10 ευρώ
Hyosung Bobber 300 Evo: Κλασική Bobber εμφάνιση με V-twin κινητήρα
Malcom Smith: Η αιώνια διαδρομή ενός «χωμάτινου» θρύλου
1.400 νέες κάμερες για παραβίαση κόκκινου και υπερβολική ταχύτητα
Το κράνος του Valentino Rossi ανάσα ανακούφισης για τους πλημμυροπαθείς
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr