Εδώ να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλάμε για μεσαία adventure άνω των 400 κυβικών που δεν θα τρομάξουν τον αρχάριο αναβάτη και ταυτόχρονα πληρούν τις προδιαγραφές των 47 ίππων για κατόχους Α2 διπλώματος. Πρωταγωνιστές εδώ είναι τα δύο 500αρια, CB 500X και TRK 502, ενώ έχουμε και μια νέα εισαγωγή το ολόφρεσκο 390 Adventure.
Benelli TRK 502
Τιμή: 6.550 ευρώ (χωρίς Τ.Τ)
Το «value for money» ταιριάζει γάντι στο TRK, καθώς προσφέρει πολλά τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού, όσο και οδικής απόλαυσης σε προσιτή τιμή. Θα μπορούσε άνετα να είναι η μοτοσυκλέτα, που θα εισάγει τον νέο αναβάτη στον κόσμο των δυο τροχών. Αντικρίζοντας το TRK βλέπεις μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα με μοντέρνα σχεδίαση. Οι αιχμές και οι γωνίες των πλαστικών δίνουν μια περιπετειώδη εμφάνιση, ενώ τεχνολογίας LED είναι τα φώτα θέσης, το πίσω φωτιστικό σώμα αλλά και τα φλας. Η σέλα είναι άνετη χάρη στο πλούσιο αφρώδες, ενώ η μικρή της απόσταση από το έδαφος, 815 χιλιοστά, σημαίνει ότι ακόμα και αναβάτες χαμηλού αναστήματος, μπορούν να πατήσουν γερά στο έδαφος και να μανουβράρουν με ασφάλεια τη μοτοσυκλέτα. Υπεύθυνος για την κίνηση του TRK είναι ο δικύλινδρος εν σειρά, τετράχρονος κινητήρας των 499.6 κυβικών με τις τετραβάλβιδες κεφαλές και τους δύο εκκεντροφόρους. Η απόδοσή του είναι 47 ίπποι στις 8.500σ.α.λ. και 4,6 κιλά ροπής στις 4.500σ.α.λ., κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα Α2. Είναι υπέρ του δέοντος φιλικός, χωρίς κανένα ξέσπασμα και η ομαλή παροχή δύναμης γίνεται άμεσα αντιληπτή. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και το εργονομικό τρίγωνο τιμόνι σέλα - μαρσπιέ δίνει φυσιολογικές γωνίες σε γόνατα και αγκώνες. Όλα πάνω του λειτουργούν με ήπιο τρόπο και μπορείς να το χρησιμοποιείς καθημερινά για τις μετακινήσεις σου. Καταφέρνει να κρύβει με μαεστρία το βάρος του, είναι ευκίνητο και αλλάζει κατεύθυνση χωρίς τον παραμικρό δισταγμό. Όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, το μοναδικό πράγμα του θα προβληματίσει τον αναβάτη είναι οι υψηλές στροφές του κινητήρα και οι κραδασμοί που εμφανίζονται. Είναι, όμως, σταθερό και δεν παρουσιάζει ταλαντώσεις.
Honda CB 500X
Τιμή: 7.400 ευρώ
Tο CB 500 X έχει βελτιωθεί αισθητά με στόχο να γίνει πιο περιπετειώδες, διατηρώντας παράλληλα όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ως μια μοτοσικλέτα καθημερινής μετακίνησης. Οι άνθρωποι της Ιαπωνικής εταιρίας προχώρησαν σε στοχευόμενες αλλαγές, οι οποίες αναμόρφωσαν το νέο μοντέλο, δίνοντας του μια πιο μοντέρνα και φρέσκια εμφάνιση. Η σέλα έχει αυξήσει το ύψος της από το έδαφος, ωστόσο έχει διατηρηθεί η εύκολη πρόσβαση και κατά συνέπεια η καθημερινή ευχρηστία. Είναι αφράτη σε αίσθηση και εξασφαλίζει ξεκούραστες μετακινήσεις σε οδηγό και συνεπιβάτη. Η ζελατίνα ψήλωσε και σε συνδυασμό με την βελτιωμένη αεροδυναμική, προσφέρει περισσότερη προστασία από τον αέρα στον ανοιχτό δρόμο. Ο νέος, πλήρως εξοπλισμένος πίνακας οργάνων έχει μεγαλύτερη ψηφιακή LCD οθόνη. Ο δικύλινδρος 8-βάλδιδος υγρόψυκτος κινητήρας των 471 κυβικών εκατοστών, είναι αρκετά δημοφιλής για την φιλικότητα, την ισορροπημένη απόδοση και το πλεονέκτημα της καταλληλότητας του, για κατόχους διπλώματος Α2. Στην νέα του εκδοχή, στόχος ήταν η ενίσχυση της ροπής στη χαμηλομεσαία περιοχή στροφών και η βελτίωση της απόκρισης. Στην πράξη η ροπή έχει βελτιώθηκε κατά 4%, στο φάσμα μεταξύ 3.000 -7.000 σ.α.λ. Η μέγιστη τιμή της ανέρχεται στα 4,4kg-m στις 7.000σ.α.λ με την ιπποδύναμη να φτάνει τους 47 ίππους στις 8.500σ.α.λ. Νέα προσθήκη ο συμπλέκτης ολίσθησης-υποβοήθησης ταχυτήτων, που επιτρέπει ελαφρύτερες αλλαγές ταχυτήτων και εξομαλύνει τα απότομα κατεβάσματα. Το εργονομικό τρίγωνο σχηματίζει μια υπέρ-άνετη θέση οδήγησης χάρη στην ψηλότερη σέλα και τις μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων. Αύξηση είχαμε και στο μεταξόνιο που έφτασε στα 1445 χιλιοστά. Ο νέος 19άρης τροχός βελτιώνει το χειρισμό και σου δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ενώ η καλύτερη συγκέντρωση των μαζών εξασφαλίζει καλύτερο κράτημα στις στροφές και βέλτιστη κατανομή βάρους που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες.
KTM 390 Adventure
Τιμή: 6.490 ευρώ
Το 390 Adventure έχει σκοπό να γνωρίσει τον κόσμο της KTM και της περιπέτειας σε κάθε αναβάτη που ζητά μια μοτοσυκλέτα για όλες τις χρήσεις. Η εμφάνιση κινείται στα πρότυπα των υπόλοιπων μοντέλων της KTM όντας σύγχρονη και αιχμηρή, όπως μας έχει συνηθίσει ο σχεδιαστικός οίκος Kiska. Η σέλα δύο τμημάτων βρίσκεται στα 855χιλ από το έδαφος και διαθέτει αντιολισθητικό κάλυμμα και επαρκές αφρώδες, ενώ το μπροστινό τμήμα της είναι πιο στενό ώστε τα πόδια να φτάνουν εύκολα στο έδαφος. Η έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών εντυπωσιάζει τόσο σε όψη, όσο και σε πληροφόρηση. Φυσικά υπάρχει και η δυνατότητα για σύνδεση με smartphone μέσω Bluetooth, για διαχείριση κλήσεων, μουσικής ή πλοήγησης GPS μέσω της εφαρμογής KTM MY RIDE. Το 390 Adventure δανείζεται την αθλητική καρδιά του 390 Duke που είναι έτοιμη και για τις Euro 5 προδιαγραφές και αποδίδει 44 ίππους στις 9.000 σ.α.λ και 3,8 kgm ροπής στις 7.000σ.α.λ, νούμερα που προσεγγίζουν το ανώτατο όριο του διπλώματος Α2. Διαθέτει επίσης γκάζι Ride by wire, συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης, Traction Control, καθώς και quick shifter για ανεβο-κατεβάσματα ταχυτήτων αλλά στον προαιρετικό εξοπλισμό. Η συνεργασία στιβαρού πλαισίου και αναρτήσεων έχουν ως αποτέλεσμα το 390 να αλλάζει κατεύθυνση πανεύκολα, με την τροχιά του 19αρη μπροστινού τροχού να μένει ακριβώς εκεί που έχεις επιλέξει χωρίς να δημιουργείται καμία ασάφεια στη διάρκεια της στροφής. Σε διαδρομή εκτός δρόμου με σκληρό-πετρώδες χώμα, το μικρό βάρος είναι πολύτιμος σύμμαχος, κάνοντας το 390 Adventure ιδανικό για αυτούς που κάνουν τις πρώτες τους χωμάτινες εξερευνήσεις και όχι μόνο.