LIVE: κίνηση στους δρόμους

Είναι ώρα να επανασχεδιαστεί από την αρχή η ύλη των τεστ μοτοσικλέτας, και να αποκτήσει επαφή με τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στους δρόμους.

Η πολυπλοκότητα και το υψηλό κόστος των νέων διπλωμάτων που ισχύουν από τις αρχές του 2013, σπρώχνουν τους αναβάτες εκτός δικύκλου, ή στην παρανομία.

Η FEMA για τα διπλώματα μοτοσικλέτας

Η FEMA (Federation of European Motoryclist's Associations) αναλύει τις θέσεις της πάνω στις εξετάσεις για δίπλωμα μοτοσικλέτας, που δεν παρέχουν τις σωστές γνώσεις για να επιβιώσει ο νέος αναβάτης στο δημόσιο δρόμο.

 
Σύμφωνα με τη FEMA, που εκπροσωπεί όλες τις ευρωπαικές οργανώσεις για τα δικαιώματα των μοτοσικλετιστών: "η υψηλής ποιότητας, αλλά και οικονομική βασική εκπαίδευση αναβάτη είναι πιθανώς το πιο σημαντικό μέτρο για να βελτιωθεί η ασφάλεια των δικυκλιστών. Κάθε Ευρωπαίος πολίτης που θέλει να αρχίσει να οδηγεί μοτοσικλέτα, θα πρέπει να έχει εύκολη πρόσβαση σε αυτού του τύπου την εκπαίδευση. Η βασική εκπαίδευση αναβάτη θα πρέπει να διδάσκει τις τεχνικές, τη γνώση και τη συμπεριφορά που απαιτούνται για να επιβιώσεις στο δρόμο, όχι απλώς την τεχνική για να περάσεις τις εξετάσεις για το δίπλωμα. Η βασική εκπαίδευση θα πρέπει να προέρχεται από ένα συμφωνημένο πρόγραμμα των E.E./FEMA/FIM/ACEM, να περιγράφεται λεπτομερώς, σε μια συμφωνημένη από κοινού, διδακτέα ύλη για την κατηγορία Α. Οι εκπαιδευτές ιδανικά θα πρέπει να είναι έμπειροι αναβάτες, και δεν θα επιτρέπεται σε κανένα να εκπαιδεύσει αναβάτες, αν δεν έχει συμμετάσχει σε επισήμως αναγνωρισμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για εκπαιδευτές. 

Οι εξετάσεις για το δίπλωμα
Οι εξετάσεις του διπλώματος δεν πρέπει να αποτελούνται από περίεργες ασκήσεις, ελάχιστα σχετικές με τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης, με συνέπεια ικανότατοι υποψήφιοι να αποτυγχάνουν στα τεστ, ενώ λιγότεροι ικανοί αναβάτες που απλώς έχουν μάθει "τα κόλπα" να παίρνουν το δίπλωμα. Οι εξετάσεις για το δίπλωμα αποτελούν ένα πιστοποιητικό ποιότητας για την επάρκεια του αναβάτη στις βασικές ικανότητες, τη γνώση και τη συμπεριφορά που χρειάζονται για να χειριστεί με ασφάλεια μια μοτοσικλέτα σε δημόσιους δρόμους, και είναι μεγίστης σημασίας οι εξετάσεις να έχουν σχεδιαστεί ακριβώς για αυτό το στόχο. Όπως οι εκπαιδευτές, έτσι και οι εξεταστές θα πρέπει ιδανικά να είναι έμπειροι αναβάτες, με απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν παρακολουθήσει επίσημα αναγνωρισμένα αντίστοιχα εκπαιδευτικά προγράμματα.

"Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς"
Αν η εκπαίδευση και οι εξετάσεις γίνουν υπερβολικά πολύπλοκες και υπερβολικά ακριβές, υπάρχει ένα πραγματικό ρίσκο, οι πολίτες να επιλέξουν να οδηγούν δίχως δίπλωμα οδήγησης, πράγμα παράνομο και εξαιρετικά επικίνδυνο. Η παρούσα οδηγία για τα ευρωπαϊκά διπλώματα εστιάζει μόνο στο ρυθμιστικό πλαίσιο, και δεν ασχολείται με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, σχολιάζοντας το μόνο εν συντομία, κι έτσι αγνοώντας εντελώς τον σκοπό της εκπαίδευσης και της εξέτασης. Αν ο υποψήφιος έχει πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας και χαμηλού κόστους, αποτελεσματική εκπαίδευση, με σωστά εκπαιδευμένους εκπαιδευτές, και έχοντας περάσει ένα σωστά σχεδιασμένο τεστ, τότε ο κίνδυνος για ένα 18χρονο είναι ο ίδιος, είτε οδηγεί αυτοκίνητο, είτε μοτοσικλέτα. Και αν ο αναβάτης έχει εκπαιδευτεί σωστά να χειρίζεται μια μοτοσικλέτα σε δημόσιους δρόμους, δεν είναι περισσότερο επικίνδυνο να οδηγεί μια μοτοσικλέτα με 148 άλογα, από ότι είναι να οδηγεί μια μοτοσικλέτα με 48 άλογα.  

Πανευρωπαϊκή πρόσβαση
Τα όποια θετικά αποτελέσματα της ισχύουσας νομοθεσίας στην ασφάλεια αναβάτη δεν έχουν εξεταστεί, και παραμένουν ασαφή. Έτσι, η FEMA θέλει να ανατρέψει τις σημερινές, ανούσια αυστηρές και πολύπλοκες συνθήκες που αφορούν στα διπλώματα μοτοσικλέτας, και να παρέχει πανευρωπαϊκή πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου, οικονομική εκπαίδευση αναβάτη, και ένα τεστ που θα εξασφαλίζει πως ο νέος αναβάτης έχει τις ικανότητες, τις γνώσεις, και τη σωστή συμπεριφορά, που απαιτούνται για να χειριστεί με ασφάλεια μια μοτοσικλέτα σε δημόσιους δρόμους. 

 

???????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ