Αρκετές και σημαντικές αλλαγές συνοδεύουν το ανανεωμένο CRF250R για το 2016, ενώ το CRF450R συνεχίζει βασιζόμενο στη μεγάλη εμπορική επιτυχία του περσινού μοντέλου με βελτιώσεις στα σημεία.
Η Honda, μιμούμενη τις κινήσεις που έκανε πέρυσι για την αναβάθμιση και συνολική βελτίωση στην απόδοση του CRF450R, φέτος σχεδίασε μια νέα κεφαλή για τον κινητήρα του μικρού CRF.
Δίχως να αλλάζουν οι διαστάσεις του κινητήρα σε κάτι, ο στόχος της επανασχεδίασης γίνεται προφανής εκ του θεωρητικού αποτελέσματος που ανακοινώνει η Honda: Γενναία τόνωση των επιδόσεων ψηλά δίχως απώλειες χαμηλά (με μικρό κέρδος και εδώ μάλιστα, λέει ο κατασκευαστής!), χωρίς επιπτώσεις στην απόκριση του γκαζιού ή τη συνολική γραμμικότητα του μοτέρ. Για να ολοκληρωθεί σωστά η αλλαγή αυτή, επανασχεδιάστηκε επίσης το σύστημα εξαγωγής με έναν νέο θάλαμο αντήχησης (resonator chamber) στους λαιμούς και νέα εσωτερική γεωμετρία στα δύο τελικά. Επίσης, επανασχεδιασμό είχαμε και στο φιλτροκούτι για καλύτερη τη ροή του αέρα.
Στον τομέα των αναρτήσεων, μια σειρά από εσωτερικές αλλαγές στο πιρούνι της Showa SFF-TAC-Air έρχονται να συμπληρώσουν την αύξηση κατά 5 χιλιοστά στο μήκος του πάνω μέρους του πιρουνιού. Ο στόχος των αλλαγών αυτών είναι να προσφέρει η ανάρτηση καλύτερη αίσθηση στον αναβάτη, μεγαλύτερη ακρίβεια στις ρυθμίσεις και τελικά περισσότερη πρόσφυση. Ανάλογες αλλαγές έγιναν και στις ρυθμίσεις του αμορτισέρ πίσω.
CRF450R
Πέρυσι η Honda είχε προχωρήσει σε μια εκτενέστατη αναβάθμιση του κορυφαίου της ΜΧ μοντέλου. Με μια νέα κεφαλή σχεδιασμένη από το HRC στον κινητήρα, νέες εξατμίσεις και νέο πρόγραμμα στον ψεκασμό δύο καναλιών PGM-FI, το 450 απέκτησε δύναμη ψηλά, καλύτερη απόδοση της ισχύος και καλύτερη συμπεριφορά στις χαμηλές στροφές.
Επιπλέον εξοπλίστηκε με το Engine Mode Select Button (EMSB), ένα κουμπί από το οποίο ο αναβάτης μπορούσε πλέον να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις.
Για φέτος ο κινητήρας του 450 δεν έχει αλλάξει σε τίποτε. Γιατί να το κάνει άλλωστε όταν το CRF450R του 2015 έγινε ανάρπαστο και η παραγωγή της Honda εξαντλήθηκε;
Για το 2016 λοιπόν η Honda προχώρησε σε ρυθμίσεις στην ανάρτηση μόνο. Το εξαιρετικό πιρούνι 48 χλστ. KYB Pneumatic Spring Forks (PSF2) έχει επαναρυθμιστεί εσωτερικά για καλύτερη συμπεριφορά στις αλλαγές κατεύθυνσης και στη σταθερότητα. Για τον λόγο αυτόν το στέλεχος του πιρουνιού σε κάθε καλάμι μάκρυνε λιγάκι, δίχως αυτό να επηρεάζει τη διαδρομή της ανάρτησης, αλλά αυξάνοντας το συνολικό μήκος του πιρουνιού.
Οι υδραυλικές αποσβέσεις του πιρουνιού έγιναν πιο σφικτές φέτος για να προσφέρουν καλύτερο έλεγχο και το εύρος ρυθμίσεων είναι επίσης μεγαλύτερο.
Στο αμορτισέρ έχουμε επίσης πιο σφικτές αποσβέσεις, ειδικά στην επαναφορά στο πάνω μισό της διαδρομής του, καθώς και νέα γεωμετρία στο μοχλικό Pro-Link. Προσθέτουμε ένα μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων και ιδού οι βασικότερες αλλαγές στην ανάρτηση του 250 για το 2016.