Ο Ινδός γίγαντας της βιομηχανίας αυτοκινήτων και δικύκλων, Mahindra, κατέθεσε πρόταση για την εξαγορά του 51% της Peugeot Scooters, με μια προσφορά που από ότι φαίνεται αποδέχονται οι Γάλλοι.
Η Mahindra Two Wheelers Ltd. (MTWL) (ο τομέας των δικύκλων της Mahindra) προτίθεται να πληρώσει συνολικά 28 εκατομμύρια ευρώ για το πλειοψηφικό πακέτο της Peugeot Scooters. Η είδηση είχε κάνει την εμφάνιση της στις αρχές του μήνα ως φήμη, όμως τώρα επιβεβαιώνεται από τις 2 εταιρείες.
H Mahindra θα δώσε 15 εκατομμύρια ως προκαταβολή, επενδύοντας άμεσα στην ανάπτυξη της εταιρείας, και 13 ακόμη αργότερα, ώστε να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο στην Peugeot Scooters, μια από τις πιο ιστορικές φίρμες του κόσμου, με έτος ίδρυσης το 1898. Σημειώστε πως η Peugeot Scooters διαθέτει εργοστάσια στη Γαλλία, στην Κίνα και την Ταιβάν.
Σύμφωνα με οικονομικές εφημερίδες, το τμήμα scooter της Peugeot είναι μεν ο δεύτερος μεγαλύτερος ευρωπαικός κατασκευαστής scooter, αλλά δεν είναι κερδοφόρα επιχείρηση. "Σε μια ευρωπαική αγορά που βρίσκεται σε κάθετη πτώση, για αρκετά χρόνια τώρα, η συνεργασία με τη Mahindra θα επιτρέψει στην Peugeot Scooters να επεκτείνει την επιχειρηματική μας βάη, και να επιταχύνει τη διεθνή μας ανάπτυξη", δήλωσε εκπρόσωπος της Peugeot.
Οι προθέσεις της Mahindra από ότι φαίνεται είναι από τη μία να φέρει την Peugeot στην Ινδία, και από την άλλη να αποκτήσει βάση στην Ευρώπη. Και με την οικονομική ευρωστία των Ινδών, θα πρέπει να περιμένουμε πολλά από την Peugeot, τα επόμενα χρόνια!
Σημειώστε πως με τη συμφωνία αυτή, που αναμένεται να κλείσει μέσα στους επόμενους 3 μήνες, η Peugeot Scooters θα διατηρήσει το διευθυντικό της προσωπικό, μαζί και με τον Διευθύνωντα Σύμβουλό της, ενώ η Mahindra δεσμεύεται να μην προχωρήσει σε αναδιάρθρωση της εταιρείας, τουλάχιστον για τα επόμενα 2 χρόνια.
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Mahindra, Pawan Goenka δήλωσε πως οι τέσσερις τομείς προς τους οποίους θα δουλέψει η συνεργασία Mahindra-Peugeot θα είναι να χτίσουν τη φίρμα, να επιταχύνουν την παγκόσμια ανάπτυξη της εταιρείας, να επενδύσουν και να διευρύνουν τη γκάμα της εταιρείας, και να συνεργαστούν στις προμήθειες και στις πωλήσεις.
Αυτή είναι η δεύτερη μεγάλη εξαγορά από τη Mahindra, με την πρώτη να είναι εκείνη της Kinetic, το 2008, που έβαλε έτσι την εταιρεία στην αγορά δικύκλου. Η κίνηση αυτή αναμένεται να τη βοηθήσει να αντεπεξέλθει έναντι του μεγάλου ανταγωνισμού απέναντι στους κύριους παίκτες στην αγορά δικύκλου στην Ινδία, δηλαδή απέναντι στις Hero, Honda και Bajaj.