net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

H Suzuki V-Strom 250: Θα είναι αυτή η μοτοσυκλέτα η αρχή μιας νέας κατηγορίας;

Έρχεται η μεγάλη επιστροφή;

Νέα μοντέλα και ειδήσεις οι οποίες αφορούν μικρές on-off και adventure μοτοσυκλέτες, οδηγούν στο συμπέρασμα πως μια νέα κατηγορία είναι στα σκαριά! Τι δυναμική όμως θα έχει η κατηγορία αυτή στην αγορά;

 
Επί περίπου ένα χρόνο, η μοτοσυκλετιστική επικαιρότητα είναι κυριολεκτικά γεμάτη από ειδήσεις που αφορούν μοντέλα μιας κατηγορίας η οποία είχε ουσιαστικά εκλείψει, τουλάχιστον από το προσκήνιο. Μιλάμε, φυσικά, για τα μικρού κυβισμού on-off.
 
Ήδη, η Suzuki παρουσίασε το V-Strom 250, ενώ περιμένουμε και ένα ακόμη μοντέλο από την BMW, στα 300 κ.εκ. Ακόμα, όλα δείχνουν ότι και η Kawasaki ετοιμάζει την δική της επίθεση με ένα μικρό Versys, αλλά και η ΚΤΜ μας απασχολεί επί μήνες με το επικείμενο 390 Adventure και η Honda παρουσίασε το CBF190X πριν λίγες ημέρες… Είναι προφανές ότι η κατηγορία έχει πάρει φωτιά!

Σε αυτό το σημείο, είναι ενδιαφέρον να θυμηθούμε και ολίγη προϊστορία. Πριν από 20-30 χρόνια, μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού της κατηγορίας, όπως τα Yamaha XT 250, Honda Dominator και AX-1, Suzuki DR 250 και άλλες, κατέκλυζαν τους δρόμους και όχι μόνο. Τα μοντέλα αυτά, όντας πολυχρηστικά, εξυπηρετούσαν στα πάντα: Οι αναβάτες τις χρησιμοποιούσαν για καθημερινή μετακίνηση, για αποδράσεις διασκέδασης και φυσικά για το χώμα!

Ωστόσο, οι τεχνολογικές  εξελίξεις οδήγησαν τελικά, σε ένα κενό στην αγορά. Πλέον, όποιος θέλει να αγοράσει adventure bike –όπως πλέον ονοματίζεται η κατηγορία-, θα πρέπει να ξεκινήσει από τουλάχιστον 650 κ.εκ., ενώ οι περισσότερες προτάσεις ξεπερνούν το λίτρο! Επιπλέον, η τάση των μοντέλων αυτών να προσανατολίζονται προς στην άσφαλτο είναι ολοένα και πιο έντονη, ενώ οι διαστάσεις, το βάρος και φυσικά οι τιμές έχουν πάρει… την ανιούσα! Συνεπώς, μιλάμε και για μια αναπόφευκτη μείωση της χρηστικότητας τους, έτσι δεν είναι;

Τα τελευταία χρόνια είναι κάτι παραπάνω από προφανής, η στροφή των αναβατών σε μοντέλα μικρότερου κυβισμού. Οι λόγοι, το μικρότερο κόστος χρήσης, οι χαμηλότερες καταναλώσεις, η ευκολία στη χρήση αλλά και κάτι πολύ σημαντικό: οι περιορισμοί των διπλωμάτων για τους νεότερους αναβάτες. Φαίνεται λοιπόν ότι οι κατασκευαστές μελέτησαν τις τάσεις της αγοράς και συνειδητοποίησαν το εξής: Εάν συνδυάσουν τα πολύ δημοφιλή –διότι είναι- adventure bikes με κινητήρες μικρότερου κυβισμού, τότε μιλάμε για μια νέα κατηγορία, με προδιαγραφές να κάνει ακόμα και πάταγο! Χαρακτηριστικά, με την ανακοίνωση της παρουσίασης του V-Strom 250, οι αναγνώστες μας το υποδέχθηκαν θερμότατα, με απόψεις να μιλούν ακόμη και «για την πιο κατάλληλη κατηγορία μοτοσυκλέτας για την Ελλάδα»

Υπάρχει όμως και ένα ακόμα ερώτημα… Μήπως, τελικά, ο μικρότερος κυβισμός, αντί για τον μεγαλύτερο, είναι ο σωστός προσανατολισμός για μία πραγματικά on-off μοτοσυκλέτα; Σκεφτείτε ότι για χρήση στο χώμα, είναι απολύτως απαραίτητα στοιχεία όπως το μικρό βάρος, η ευελιξία, οι μεγάλοι τροχοί αλλά και ισχύς που δεν θα είναι υπερβολική. Μήπως λοιπόν τα νέα μοντέλα που έρχονται πετυχαίνουν «διάνα» αυτόν τον στόχο;

Εσάς, ποια είναι η γνώμη σας; Μπορούν τα νέα, μικρού κυβισμού adventure bikes να γίνουν μια νέα κατηγορία; Θα πετύχουν στην αγορά η οι αναβάτες θα συνεχίσουν να προτιμούν την δοκιμασμένη, μεγαλύτερη συνταγή; Θα αγοράζατε εσείς μια adventure μικρού κυβισμού; Και εν τέλει, πως πρέπει να είναι το «σωστό» on-off;
 
 

 
  • ioannis v πειραιας

    Δεν χρειαζονται μεγαλες αναλυσεις σχετικα με αυτη τη κατηγορια. Οπως μπορει καποιος να βρει παπουτσια ρουχα καλτσες στο νουμερο του και συμφωνα με τη τσεπη του ετσι θα πρεπει να μπορει να βρει και μηχανη.Γιατι εαν θελω να παρω ον οφ θα πρεπει να αγορασω πανω απο 650κ.εκ να δαπανησω ενα τσουβαλι λεφτα και να βγαλω μεγαλυτερο διπλωμα που πιθανοτατα δεν θα εχω συν ασφαλειες τελη κλπ.?Τωρα εαν ειναι βαρια με λιγα κυβικα εαν σερνεται η οχι αυτο ειναι θεμα επιλογης απο πολους παραγοντες πριν την αγορα και αναλογα τη χρηση.Αλλοι μπορει να τη λατρεψουν την κατηγορια και αλλοι θα τη μισησουν το βασικο ομως ειναι να υπαρχει δικαιωμα επιλογης.Τωρα κατα ποσο θα πετυχουν στην αγορα εχει να κανει με τη τιμη τους η οποια θα φανταζει ακριβη οσο και χαμηλη να ειναι σε σχεση με τα αρχικα μοντελα λογω των οικονομικων μας που ειναι σε συνεχομενη πτωση.Με λιγα λογια ουτε αυτες θα μπορουμε να τις αγορασουμε αλλα μονο να τις βλεπουμε!

      10
  • Κωστας

    Αυτη η κατηγορια ειναι ιδανικη για ολες τις χρησεις εκτος μεγαλων ταξιδιων. Ειμαι κατοχος ενος XT350 απο το 1998 (μονο μανιβελα) και οτι μηχανακι και να εχω παραλληλα αυτο δεν το πουλαω με τιποτα.Απο εκδρομες μεχρι αγριο enduro.Θα πιασει αυτη η επιστροφη στα μικρα κυβικα ΑΛΛΑ μην δουμε υλοιποιησεις vstrom με τοσα πλαστικα και βαρος σε λιγα κυβικα.Δεν εχει νοημα.

      8
  • αν το πηγαινεις μεχρι 100-110(δυσκολο)

    μια χαρα θα ειναι,παραπανω καθε 50000χλμ θα θελει ανοιγμα

      2
  • Δημήτρης

    Πάταγο θα κάνουν ή πατάταγο; Η είδηση του νέου V-Strom 250 είναι πρωτοσέλιδο παντού στον μοτοσυκλετιστικό τύπο και πραγματικά αναρωτιέμαι ποιός κοροϊοδεύει ποιόν πλέον. Οι εταιρίες το κοινό, οι δημοσιογράφοι το κοινό ή το κοινό τον ίδιο τον εαυτό του; Σύντομη απάντηση λίγο απ'όλα... Έζησα πολύ ενεργά, μοτοσυκλετιστικά, την δεκαετία του 90 όπου τα μικρά εντουράκια ήταν πραγματικά πασπαρτού. Καθημερινή μετακίνηση στην πόλη με ευελιξία και χαμηλό κόστος, μικρά η και μεγαλύτερα ταξίδια, ακόμα και αγώνες για τους πιο ανήσυχους. Πάμε τώρα στο σωτήριο 2017 και το επερχόμενο V-Strom 250. Τι σχέση έχει αυτό το μηχανάκι με τα προηγούμενα; Καμία! Με 178 κιλά βάρος για ποιά χρηστικότητα, χώμα και ευκολία στη χρήση κάνει λόγο ο αρθρογράφος; Το ίδιο περίπου βάρος έχουν και τα μεσαία on-off. Επίσης τα 25 άλογα ήταν ένα μέτριο νούμερο για τα 250 κυβικά ακόμα και στα 80s. Αρκεί να σας θυμήσω ότι το πολύ δημοφιλές KLR 250, από το μακρινό 1984, έβγαζε 28 άλογα! Φορτωμένο το V-Strom 250 με τριβάλιτσο, έτσι όπως διαφημίζεται δηλαδή, θα δυσκολεύεται να υπερνικήσει την αδράνεια(25hp - 178kg). Δεν τολμώ να σκεφτώ καν και δεύτερο άτομο στη σέλα. Tαξίδι; Tο άλλο με τον Τοτό το ξέρεις; Ντυμένα με ένα κάρο πλαστικά, νέοι οδηγοί σκεφτείτε τις μικροπτώσεις, πιο φαρδιά λάστιχα και υδροψυκτους κινητήρες πόσο πιο οικονομικά πιστεύετε ότι θα είναι από τα σημερινά 650 on-off στη συντήρηση; Τέλος για να μην ξεχνιόμαστε τα περισσότερα εντουράκια από τα 80s και τα 90ς ήταν Made in Japan...

      19
  • ΣΤΡΑΤΟΣ

    Δεν ξέρω αν θα κάνουν πάταγο αλλά είμαι σίγουρος ότι θα πετύχουν. Ειδικά στην χώρα μας, με τους άθλιους δρόμους, θα πουλήσουν σίγουρα καλά. Νομίζω αυτά τα κυβικά σε αυτή την κατηγορία είναι η χρυσή τομή. Συνδυάζουν χαμηλό κόστος αγοράς και χρήσης, είναι ελαφριά κάτι πολύ σημαντικό, και μπορείς να πας και σε χώμα χωρίς το άγχος που σου δημιουργεί ένα μεγάλο ON OF. Είμαι κάτοχος VARADERO και ξέρω από πρώτο χέρι τι σημαίνει μεγάλο βάρος και μεγάλος όγκος ειδικά στο χώμα. Περιμένω με ανυπομονησία να τα δω να κυκλοφορούν ανάμεσά μας.

      8
  • petritis

    ηρθε η ωρα για την μεγαλη επανασταση στους δυο τροχους θα κανουν θραυση τα μικρα ον οφφ

      6
  • Photax

    Λόγω της αυξημένης ζήτησης των αναπτυσσόμενων χωρών, αλλά ειδικα της Κίνας, Ινδίας και Ινδοκίνας οι μοτοσυκλέτες αυτές είναι πλεον γεγονος! Το πιθανότερο δε, είναι να κατασκευάζονται στις θυγατρικές των μεγάλων εταιρειών στην Ινδία, Ταϋλάνδη, Ινδονησία κλπ. Μια αντίστοιχη κίνηση επέτρεψε στην πλειονότητα των Ευρωπαίων ν'αγοράσουν προσιτά σκούτερ των "ευγενών" κατασκευαστών σε τιμές αρκετά προσιτές. ’λλωστε είναι πρόσφατο το παράδειγμα της KTM που σε συνεργασία με την Bajaj ,παράγει το γυμνά μοντέλα μικρομεσαιου κυβισμού στην Ινδία, τα οποία πωλεί σε μη απαγορευτικές τιμές. Ίσως έφτασε η εποχή που θα μπορούμε ξανά να εξασφαλίσουμε μια νέα, ασφαλή και διασκεδαστική μοτοσυκλέτα με λιγότερα απο 4.000 €. Μακαρι!

      7
  • Προδρομος Γιαννοπουλος

    Πολυ ωραιες μοτο,ειχα 1 kawasaki kle 250 υπεροχο εργαλειο για την πολη και κοντινες αποδρασεις,δεν καταλαβαινες λακουβες,τωρα με το σκουτερ σε καθε λακουβα νομιζεις θα διαλυθει και ας ειναι και honda

      12
  • Βασίλης

    ΔΕν ξέρω κατα πόσο θα αγκαλιάσει την κατηγορία το κοινό στην Ελλάδα. Πάντως είμαι περίεργος να δώ. Σημαντικό όμως "σκαλί" για αυτούς που θέλουν να ανέβουν κατηγορία με περισσότερη ασφάλεια

      6
  • Γιαννης

    Μαζεύω λεφτά ελπιζωντας ναβγαλει η Yamaha ένα νέο tdr με τον κινητήρα του mt03. Ειμαι φανατικά υπέρ των μικρομεσαίων κυβισμων με 35-50 ίππους αφού μπορείς να ταξιδεύεις άνετα με 120-130 αλλά και να το χρησιμοποιείς εύκολα στην αγγαρεία της πολης

      34
  • γιαννακης

    Όσο βλέπουμε νέες μοτοσυκλέτες, όλα είναι ωραία. Τα μεγάλα για τους...μεγάλους και τα μικρά για τους υπόλοιπους. Προσωπικά βλέπω με πολύ καλό μάτι αυτή την νέα κατηγορία που αναφέρετε, καθώς ανοίγει πολλές πόρτες. Εννοείται ότι έχουμε ξεφύγει στα on-off, είναι πολλά πια τα κυβικά ’ρη. Ας δούμε κάτι καινούργιο. Δεν νομίζω να αποτύχει η κατηγορία, για πάταγο όμως, πρέπει να περιμένουμε.

      13

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ