net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Kawasaki Ninja ZX-12 R

Kawasaki ZX-12 R: Η Ninja της ταχύτητας

Η Kawasaki Ninja ZX-12 R ήταν η πιο σπορ και ισχυρότερη αντίπαλος, αλλά δεν κατάφερε να εκθρονίσει τη Hayabusa. Η maxi Akashi ήταν μια από τις 3 βασίλισσες της ταχύτητας.

 
Ήταν στα μέσα της δεκαετίας του `90, όταν ξεκίνησε μια περίοδος που χαρακτηρίστηκε από την προσπάθεια των Ιαπώνων κατασκευαστών να φτάσουν τα 300χλμ/ώρα σε μια μοτοσυκλέτα. Εκείνη την εποχή οι supersport μοτοσυκλέτες ήταν τα «διαμάντια» της παραγωγής. Παρόλα αυτά, υπήρχε η ανάγκη για να γίνει κάτι ξεχωριστό από τις εταιρείες. Το μυστικό της επιτυχίας ήταν η ταχύτητα. Ο «χορός» ξεκίνησε με το Honda CBR 1100 XX, το οποίο ακολούθησε το Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa και το Kawasaki ZX-12 R. Αυτά τα 3 μοντέλα αποτελούν το βασίλειο της ταχύτητας.
 
Όταν παρουσιάστηκε  το Kawasaki Ninja ZX-12 R το 2000, το "Super Ninja" είχε ένα μόνο σκοπό: να νικήσει την πανίσχυρη Hayabusa. Για να γίνει αυτό, η εταιρεία χρησιμοποίησε τεχνογνωσία, που προέρχεται από έρευνα στον τομέα της αεροδιαστημικής. Έτσι δημιούργησε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικές επιφάνειες στη μοτοσυκλέτα. Η εμφάνιση του ZX-12R δεν ήταν τόσο ακραία όσο εκείνη της Hayabusa, ούτε τόσο κομψή όσο αυτή του Honda CBR 1100 XX. Ο στόχος ήταν να έχει καθαρές γραμμές, να προσφέρει καλύτερη προστασία στον αναβάτη και κυρίως να βελτιωθεί ο 4κύλινδρος κινητήρας σε σειρά με 179 ίππους. Αυτομάτως απέκτησε 4 περισσότερους ίππους από το αντίπαλο της Suzuki.
 
Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του σχεδιασμού του ZX-12R ήταν η εισαγωγή του αέρα που διαχωριζόταν από την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα. Το πλεονέκτημα αυτού ήταν να βελτιωθεί η ροή του αέρα σε υψηλές ταχύτητες. Η τεράστια εμπειρία της Kawasaki Heavy Industries από την άποψη της αεροδυναμικής σημειώνεται, επίσης, και στην παρουσία πτερυγίων και στις δυο πλευρές του φέρινγκ.
 
Μια άλλη ιδιαιτερότητα του Ninja ZX-12 R ήταν στο monocoque πλαίσιο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της μετωπικής επιφάνειας, με τη δομή του αέρα να διέρχεται πάνω από τον κινητήτρα. 
 
Παρά τις προσπάθειες των μηχανικών της Kawasaki, η μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα από τη σειρά Ninja, δε μπορούσε να εκθρονίσει τη Hayabusa. Η Ninja ZX-12 R με τα 305 χλμ/ώρα, παρά τους λίγο περισσότερους ίππους, δε μπορούσε να ξεπεράσει τα 312 χλμ/ώρα του GSX-R 1300. Ακόμα και το επόμενο ZZR-1400 (γνωστό και ως ZX-14, που παρουσιάστηκε το 2006) κυκλοφόρησε στην αγορά με περιορισμένη ταχύτητα στα 298 χλμ/ώρα.
 

 
  • fragoulatzis ioannis

    Η ασχετοσυνη στο μεγα λειο της !!! το ΖΧ1200 2000 mod.ξεφτυλιζε κυριολεχτικα !! το busa αφηνωντας το κολωνες πισω ! τα 312 gps ! ανηκουν στο ΖΧ12 ..τεστ ΜΟΤΟ , κ μετα βιας το busa 308 απο 303 του ΧΧ 1100...Δεν κατατεθηκε επισημα απ,την kawasaki να μπει στο βιβλιο gunes για να μη μηνει απουλιτο στοκ ! μιας που δε προλαβε τη νομοθεσια ! τα επομενα απο 01-05 305 gps ! με κοφτη στα 300 την εχτη ..μεχρι κ σημερα 2021 !!! δεν εχει βγει πιο γρηγορο στη παραγωγη ,ειμαι κατοχος 20 χρονια 1ο χερι ! ο μονος τροπος να περασουν οι κατοχοι busa ena ZX12R ειναι να κρυφοκυβισουναι ...κ σε καλλο μαστορα...

      6
  • Γιαννης

    Δυστυχώς από μόνη της η αεροδιαστημική δεν φτάνει....το μηχανάκι ήταν πολύ νευρικό στις ανωμαλίες του δρόμου και πολύ λιγότερο μελετημένο από το μπουσα

      10

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ