net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Το σχέδιο με το υπερτροφοδοτούμενο 600 τοποθετεί τον κομπρέσορα στο ίδιο σημείο όπως και στο H2R, πίσω ακριβώς από το μποκ των κυλίνδρων.

Η κάτοχη του συμπιεστή.

Το ZX-6R είναι μια μοτοσικλέτα που ουσιαστικά βασίζεται στο μοντέλο του 2009 δίχως πολλές αλλαγές. Εδώ ο επετειακός χρωματισμός του 2015.

Kawasaki ZX-6R με κομπρέσορα

Η Kawasaki κατέθεσε νέα πατέντα για κινητήρα με υπερσυμπιεστή και ο αγγλικός Τύπος μεταδίδει πως οι πληροφορίες του από το Akashi επιβεβαιώνουν ότι προορίζεται για μια νέα γενιά ZX-6R για τον δρόμο.

 
Την προηγούμενη φορά που η Kawasaki κινήθηκε προς μια λογική υπερτροφοδοσίας, αυτή ξεκίνησε από μια πατέντα για τετρακύλινδρο κινητήρα με κομπρέσορα (υπερσυμπιεστή) και κατέληξε στο γνωστό και μη εξαιρετέο H2R των 300 ίππων.

Τώρα μαθαίνουμε πως οι Ιάπωνες έχουν καταθέσει μια νέα πατέντα για έναν τέτοιο κινητήρα, δίχως κάποια επίσημη επιβεβαίωση για το τι ακριβώς είναι αυτός και για ποια μοτοσικλέτα προορίζεται. Η ιστοσελίδα More Bikes ισχυρίζεται πως έχει πληροφορίες από το ιαπωνικό εργοστάσιο, σύμφωνα με τις οποίες ο νέος κινητήρας πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε μια παραλλαγή του Supersport μοντέλου της.

Στους αγώνες δεν επιτρέπεται καμιά μορφή υπετροφοδοσίας, οπότε μπορούμε να ξεχάσουμε ένα αγωνιστικό ZX-6R με τέτοια κόλπα, ωστόσο θυμόμαστε πως η Kawasaki έχει μια παράδοση να βγάζει διπλά εξακοσάρια. Το ξεκίνησε την προηγούμενη δεκαετία με το 636 που καθόταν στη γκάμα της δίπλα στο βασικό 600 – το οποίο έτρεχε και στο Παγκόσμιο Supersport.

Το 2013 επανήλθε στο ίδιο μοτίβο. Ενώ το ZX-6R της ήταν ουσιαστικά η ίδια μοτοσικλέτα που γνωρίζαμε από το 2009 ως και το 2012 με μερικές βελτιώσεις στα σημεία, το ZX636 που εμφανίστηκε ήταν μια νέα μοτοσικλέτα προορισμένη για τον δρόμο και όχι τις πίστες.

Στην ίδια λογική λοιπόν, εικάζεται πως γύρω στο 2017 πρέπει να περιμένουμε ένα ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο 600 δρόμου με κομπρέσορα. Η κίνηση έχει λογική, καθώς αφενός θα εκμεταλλευτεί τη διαφημιστική φήμη και την αίγλη που έχει δημιουργήσει το H2R, αφετέρου με μια λελογισμένη χρήση αυτής της μορφής υπερτροφοδοσίας μπορεί να επιτύχει σημαντικά κέρδη σε δύναμη με σχετική οικονομία καυσίμου – αφού μια καλή αύξηση στη ροπή θα κάνει τον κινητήρα αποδοτικότερο σε χαμηλότερες στροφές. Για αρκετά στελέχη της βιομηχανίας μοτοσικλετών, αυτός είναι ένας δρόμος που στο μέλλον εκτιμάται πως θα γίνει όλο και πιο δημοφιλής στους κατασκευαστές.

Προς το παρόν ας κρατήσουμε μικρό καλάθι μέχρι να δούμε αν οι φήμες αυτές ευσταθούν ή απλά έχουν “φουσκώσει” από κάποιον υπερφιλόδοξο συνάδελφο.

 

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ