net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Συνειδητοποιούμε πόσο μεγάλο κίνδυνο διατρέχουμε, όταν βγαίνουμε στο δρόμο χωρίς προστατευτικό εξοπλισμό;

Μα γιατί δεν προστατευόμαστε;

Η σημασία της χρήσης κράνους και προστατευτικού εξοπλισμού στην μοτοσυκλέτα, δεν επιδέχεται καμίας απολύτως αμφισβήτησης. Γιατί λοιπόν, είναι τόσοι πολλοί οι αναβάτες που δεν τα χρησιμοποιούν;

 
Γενικά, σαν λαός, είμαστε πολύ πεισματάρηδες. Αν βάλουμε κάτι στο κεφάλι μας, πολύ συχνά νομίζουμε ότι είναι αυτό και μόνο αυτό το σωστό και όχι απλά δεν ακούμε την άλλη γνώμη, αλλά την αφορίζουμε κιόλας. Αυτό που δεν λέμε να βάλουμε όμως στο κεφάλι μας γενικότερα, είναι τόσο το κράνος αλλά και η ανάγκη να χρησιμοποιούμε εξοπλισμό προστασίας μας στην μοτοσυκλέτα.  Αν και έχουν γίνει σημαντικά βήματα στην χρήση κράνους, θα λέγαμε ότι αυτό είναι αποτέλεσμα μάλλον… των προστίμων της αστυνομίας και όχι της συνειδητοποίησης της ανάγκης για χρήση τους.
 
Όσον αφορά τον συμπληρωματικό εξοπλισμό, πολλοί αναβάτες θεωρούν ότι μπουφάν-γάντια-μπότες δεν είναι απαραίτητα στις μικρές ταχύτητες ή μέσα στην πόλη-είτε σε χρήση scooter ή παπιού, αντί μοτοσυκλέτας... Αυτό όμως είναι ένας πολύ επικίνδυνος μύθος, αφού στατιστικά, τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία συμβαίνουν ακριβώς σε αυτές τις συνθήκες!

Γιατί λοιπόν δεν προστατευόμαστε; Τι πρέπει να συμβεί, για να καταλάβουμε την σημασία του κράνους, του μπουφάν, των γαντιών; Ή βασικά… έχουμε σκεφτεί τι μπορεί να συμβεί, σε περίπτωση που ένας αναβάτης πάθει ατύχημα χωρίς εξοπλισμό;

Ας τα πιάσουμε λοιπόν σιγά σιγά, χωρίς πολλά επιστημονικά δεδομένα και εκτεταμένη «αριθμολογία». Μια πτώση από απλό γλίστρημα του ποδιού, για έναν άνθρωπο ύψους 1,70, σημαίνει ότι το κεφάλι του θα χτυπήσει το έδαφος με ταχύτητα περίπου 20 χμ/ώρα. Είναι γνωστό ότι τέτοιου είδους πτώσεις μπορούν πολύ εύκολα, να είναι θανατηφόρες. Τι λοιπόν μπορεί να μας κάνει να πιστεύουμε, ότι μπορούμε να επιβιώσουμε από μια πιθανή πρόσκρουση σε όχημα, οδόστρωμα η πεζοδρόμιο;… Γιατί κατά πάσα πιθανότητα, το ατύχημα αυτό ΔΕΝ θα μας συμβεί με 20 χιλιόμετρα την ώρα…

Αφήνοντας το ζήτημα του κράνους στην άκρη, ας περάσουμε στο μπουφάν και στα γάντια. Πόση σημασία έχουν αυτά τα δύο τμήματα εξοπλισμού; Πάμε πάλι με ένα απλό παράδειγμα: Θα θέλατε να ακουμπήσετε τα γυμνά σας χέρια πάνω σε έναν τροχό μηχανουργείου που λειτουργεί; Όχι, ε; Αυτή ακριβώς όμως είναι η αναλογία, αν ένας αναβάτης πέσει στην άσφαλτο και συρθεί για αρκετά μέτρα! Έχετε δει φωτογραφίες στο Internet, από αναβάτες που κυριολεκτικά κατέστρεψαν το δέρμα τους μετά από ατύχημα, στο οποίο δεν φορούσαν εξοπλισμό; Φανταζόμαστε ότι δεν θα θέλατε να είστε στην θέση τους…

Και όμως, παρά τον προφανή κίνδυνο, όπως είπαμε και παραπάνω, είναι τεράστιος ο αριθμός μοτοσυκλετιστών που τον αγνοούν, επιδεικτικά θα τολμούσαμε να πούμε. Μήπως λοιπόν, όσο «κακό» και αν ακούγεται, πρέπει να πάθουμε για να μάθουμε; Μήπως αυτός είναι ο τρόπος ένας τελείως ασυνείδητος αναβάτης να καταλάβει τι κίνδυνο διατρέχει, αφού δεν μπορεί να σκεφτεί λογικά και με την ασφάλειά του ως προτεραιότητα;

Προς Θεού, για να μην… παρεξηγηθούμε κιόλας, δεν ευχόμαστε το κακό σε κανέναν αναβάτη. Ωστόσο, η διαρκής ασυνειδησία είναι, από ένα σημείο και πέρα, επιλογή. Και καθώς κάθε άνθρωπος έχει την ευθύνη των πράξεών του… στο τέλος ξυρίζουν το γαμπρό!
Για αυτό, ας σκεφτούμε όλοι τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την χρήση της μοτοσυκλέτας. Ο προστατευτικός εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητος και, επιπλέον, η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από την θεραπεία. Ας μην ξεχνάμε επίσης το εξής: Κάποιος μας περιμένει να επιστρέψουμε, υγιείς και ζωντανοί, κάθε μέρα. Σε ποιο βαθμό συνειδητοποιούμε ότι μια δική μας απερισκεψία, μπορεί να καταστρέψει όχι μόνο την δική μας ζωή, αλλά και πολλών άλλων;

Εσείς, τι πιστεύετε; Γιατί οι αναβάτες που δεν χρησιμοποιούν σωστό εξοπλισμό είναι τόσο πολυάριθμοι; Θεωρείτε ότι συνειδητοποιούν τους πιθανούς κινδύνους; Ποιος είναι ο τρόπος να καταλάβει ένας αναβάτης την σημασία του εξοπλισμού; Η απλή λογική αρκεί ή πρέπει δυστυχώς να συμβεί το… κάτι άλλο; Μήπως θα έπρεπε να τιμωρείται ως παράβαση η μη χρήση εξοπλισμού εν γένει, αντί μόνο το κράνος; 

 
  • xtzman

    Μεχμέτ 13/12/2016, 10:15. 60 ΧΛΜ και μπαίνει μια σφήγκα στο μάτι σου, μπαίνει στην βερμούδα σου η στο φανελάκι σου , χάνεις τον ελέγχω και πέφτεις πάνω μου , μπερδεύεται η σαγιονάρα στον λεβιέ του φρένου χάνεις τον ελέγχω και πέφτεις πάνω μου. Μάντεψε !!!! ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΈΓΙΝΕ ΚΑΙ ΔΙΚΟ ΜΟΥ

      13
  • ioannis pireas

    Δυστηχως δεν εχουμε παιδεια ουτε σαν μοτοσυκλετιστες ουτε σαν οδηγοι αυτοκινητου ουτε σαν πεζοι με λιγα λογια ειμαστε αξιοι της μοιρας μας.

     
  • ioannis pireas

    Δυστηχως δεν εχουμε παιδεια ουτε σαν μοτοσυκλετιστες ουτε σαν οδηγοι αυτοκινητου ουτε σαν πεζοι με λιγα λογια ειμαστε αξιοι της μοιρας μας.

      2
  • Μεχμέτ

    Προς Yannis 13/12/2016, 12:05. Συμφωνώ με όλα αυτά που γράφεις φίλε μου. Εγώ θα πρότεινα όμως το εξής: Καμία ασφαλιστική εταιρεία και κανένα κρατικό ασφαλιστικό ίδρυμα να μην πληρώσει (με νόμο φυσικά) όσους σπάνε τα κεφάλια τους ή μένουν ανάπηροι επειδή δεν φορούσαν κράνος, όπως ακριβώς γίνετε όταν είναι κάποιος υπό επήρεια αλκοόλ ή δεν κατέχει την απαραίτητη άδεια οδήγησης ώστε κανένας από εμάς τους άλλους μ@λ@κ@ς να μην επωμιστούμε τα νοσήλια ή την αναπηρική σύνταξη των "έξυπνων" που περιγράφεις πολύ σωστά. Ούτε η ασφαλιστική, ούτε το κράτος αλλά ούτε και εμείς έμμεσα να πληρώνουμε τις μαγκιές των άλλων. ’ντε να τους δω τότε.

     
  • Gerasimos

    Φυσικά και πρέπει να φοράμε κράνος και προστατευτικό εξοπλισμό,αλλά να ρωτήσω και κάτι άλλο:γιατί ο Φ.Π.Α.,την αγορά του συγκεκριμένου εξοπλισμού ανήκει στον φόρο πολυτελείας;

      12
  • Yannis

    Φυσικά και ΠΡΕΠΕΙ να τιμωρούνται όσοι δεν έχουν τη κατάλληλη προστασία. Και μάλιστα να τιμωρούνται όσο το δυνατόν σκληρότερα, αφαίρεση άδειας, πινακίδας, διπλώματος και χρηματικού προστίμου. Ιδιαίτερα μεγάλου προστίμου, ανάλογου του κόστους νοσηλείων ενός σοβαρού ατυχήματος. Όλοι εμείς οι υπόλοιποι πληρώνουμε αυτά τα νοσήλεια. Θα γνωρίζετε πόσο κοστίζει μία μέρα στην εντατική φαντάζομαι, πόσο οι φυσικοθεραπείες και πόσο τα χειρουργία, για να μη το πάμε παρακάτω σε διά βίου νοσήλεια και οικονομική στήριξη ανθρώπων με αναπηρία. Εμείς πληρώνουμε κράνη, μπουφάν, γάντια κ.τ.λ. για να είναι οι άλλοι γκόμενοι πάνω στα χιλιάρια τους με το μαλλί κλαρίνο και με την ασφάλεια ότι ένα ρημαδιασμένο σύστημα υγείας θα τους κάνει καλά όταν δε κρατήσουν τη μηχανή όρθια. 'Ελα στο Λονδίνο να οδηγήσεις μηχανάκι χωρίς κράνος και θα δεις τι έχεις να πάθεις. Η εικόνα tdm με κλαρινογκόμενο με φανελάκι και παντόφλα και μαλλί κόκκορας είναι ντροπή μας και ντροπή για την ευφυία του ανθρώπινου γένους. Έχουμε 2017. Ας πάμε λίγο μπροστά.

      20
  • Μεχμέτ

    Φυσικά και ΔΕΝ πρέπει να τιμωρούνται όσοι δεν φοράνε κράνος ή προστατευτικό εξοπλισμό αν και εγώ προσωπικά πάντα φοράω κράνος Είναι επιλογή καθενός. Εάν σπάσει το κεφάλι του δικό του πρόβλημα. Εμένα δεν με πειράζει καθόλου. Θα πρέπει όμως να τιμωρούνται και μάλιστα πολύ αυστηρά όσοι βγάζουν τις εξατμίσεις και μαρσάρουν μαύρα μεσάνυχτα ξυπνώντας τον κόσμο από τα κρεβάτια τους, όπως και όλοι αυτοί που περνάνε με κόκκινο ή οδηγούν υπό επήρεια αλκοόλ.

      8

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ