Με πολλές μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές σε όλους τους τομείς παρουσιάζονται τα νέα enduro μοντέλα της Beta με στόχο τόσο τις καλύτερες επιδόσεις όσο και την αξιοπιστία.
Οι τροποποιήσεις των νέων μοντέλων της ιταλικής εταιρίας γίνονται, όπως πάντα, μέσα από τη στενή συνεργασία της Beta με την εργοστασιακή αγωνιστική ομάδα αλλά και τις παρατηρήσεις των πελατών και αυτό, σύμφωνα με την ίδιά, έχει φέρει τη μοτοσικλέτα πιο κοντά στον αναβάτη όσον αφορά τις επιδόσεις και την ευκολία οδήγησης.
Οι πρώτες αλλαγές του νέου Beta RR εντοπίζονται στην αισθητική με το νέο κόκκινο-άσπρο συνδυασμό αλλά και τα νέα γραφικά. Νέο είναι και το κάλυμμα της σέλας αλλά και ο σκελετός της έχει γίνει πιο άκαμπτος ώστε να «πατά» καλύτερα στο πλαίσιο και να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση. Το εμπρός φτερό είναι νέας σχεδίασης αλλά και μεγαλύτερης αντοχής και το μεσαίο και εμπρόσθιο τμήμα του είναι φαρδύτερο από πριν προστατεύοντας έτσι τον αναβάτη πιο αποτελεσματικά από τα νερά. Οι πιο σημαντικές αλλαγές βέβαια είναι αυτές που ακολουθούν και αφορούν βέβαια τα μηχανικά της μέρη. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Πλαισιο/αναρτήσεις/φρένα: Βελτιώσεις σε όλα τα σημεία
Το πλαίσιο της μοτοσικλέτας εξελίχθηκε περαιτέρω με μικρές αλλά πολυάριθμες βελτιώσεις στα υλικά και τη γεωμετρία των πλακιδίων ενίσχυσης και στήριξης με σκοπό να μειωθούν οι τάσεις που ασκούνται πάνω του, οι οποίες, σύμφωνα με την Beta έχουν περιοριστεί τώρα στο ελάχιστο.
Σημαντικές είναι και οι βελτιώσεις που έχουν γίνει στο εσωτερικό του πιρουνιού, τόσο στα φυσίγγια όσο και στις βαλβίδες. Οι ανοχές μεταξύ των εμβόλων απόσβεσης και του εσωτερικού του φυσιγγίου μειώθηκαν ενώ μικρότερος είναι και ο συντελεστής τριβής των καλαμιών βελτιώνοντας έτσι τη συμπεριφορά στα σκληρά, κοφτά εμπόδια όσο και στις πέτρες. Παράλληλα μία νέα πάνω τάπα διευκολύνει τόσο τη συντήρηση όσο και τη ρύθμιση της απόσβεσης επαναφοράς. Η διάμετρος στο εσωτερικό του φυσιγγίου είναι τώρα 12 χλστ. για βελτιωμένη ροή λαδιού, καλύτερη απόκριση ενώ νέα είναι και η ρύθμιση της βαλβίδας ανακούφισης. Το νέο λιπαντικό που χρησιμοποιείται είναι σχεδιασμένο να ελαχιστοποιεί τις τριβές και να μειώνει τη θερμοκρασία λειτουργίας. Όλα αυτά τα νέα χαρακτηριστικά προσδίδουν στο πιρούνι ομαλότερη αίσθηση, μεγαλύτερη ακρίβεια στην οδήγηση και καλύτερη συμπεριφορά στα μεγάλα «χτυπήματα». Αλλαγές έχουμε και στο αμορτισέρ όπου έχει αλλάξει η διάμετρος της διόδου ανακούφισης και μαζί με τον νέο κωνικό ρυθμιστή, επιτρέπουν ακριβέστερη ρύθμιση της απόσβεσης επαναφοράς. Σε συνδυασμό με το νέο ελατήριο των 5.4 kg/mm δίνουν, σύμφωνα με την ιταλική εταιρία, ακριβέστερη λειτουργία. Αυτές οι αλλαγές μαζί με τις νέες ρυθμίσεις των βαλβίδων (valving), παρέχουν μεγαλύτερη σταθερότητα και αυξάνουν την αυτοπεποίθηση του αναβάτη. Τέλος, χάρη στη νέα θερμική επεξεργασία τα δισκόφρενα έχουν αυξήσει τη διάρκεια ζωής τους αλλά και την αποτελεσματικότητά τους.
Κινητήρας: Πιο ομαλές αλλαγές
Οι σημαντικότερες αλλαγές που πραγματοποίησε η Beta αφορούν το κιβώτιο της μοτοσικλέτας της αλλά και το έμβολο της έκδοσης των 350 κ.εκ. Τα εξαρτήματα του πρώτου δέχτηκαν νέα επεξεργασία, ο επιλογέας απέκτησε νέα γεωμετρία για ακριβέστερη και ομαλότερη αλλαγή ταχυτήτων, ενώ τα νέα ρουλεμάν αυξάνουν την αντοχή στο χρόνο. Τέλος, το έμβολο του «350» απέκτησε νέο προφίλ και οι οπές τις λίπανσης τοποθετήθηκαν σε νέα σημεία, κάτι που αυξάνει την αξιοπιστία του και μειώνει την κατανάλωση του λιπαντικού.
Τα νέα τετράχρονα Beta θα είναι διαθέσιμα από τον Αύγουστο και οι τιμές τους θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με τα προηγούμενα μοντέλα, ενώ οι αγωνιζόμενοι θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν έκπτωση 400 ευρώ για αγωνιστική χρήση.