• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το μικρό YZF είναι πιο ετοιμοπόλεμο από ποτέ.

Για το 2014, ανανεώθηκε σε design, φόρεσε ανάποδο πιρούνι, υπέροχη ψηφιακή οθόνη, κι έγινε πιο Sport αλλά και πιο... οικονομικό.

Ευέλικτο, με μηδαμινό βάρος, το πετάς κάτω, και αλλάζεις κλίση με τη σκέψη.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις τρεις κατακόρυφα τοποθετημένες οθόνες, που τον μοιράζεται με το «αδελφό» MT-125.

Eντυπωσιακό για τα κυβικά του το πίσω ψαλίδι

Όπως και στο ΜΤ-125, είδαμε 2,2-2,5lt/100χλμ., που μεταφράζονται σε αυτονομία που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα... 500 χιλιόμετρα!

Τα φρένα είναι άμεμπτα παντού, με δύναμη και αίσθηση.

Special Akrapovic στα extra.

Οδηγούμε: Yamaha YZF R-125

Το Yamaha YZF-R125 είχε κάνει αίσθηση όταν παρουσιάστηκε το 2008. Για το 2014, ανανεώθηκε σε design, φόρεσε ανάποδο πιρούνι, υπέροχη ψηφιακή οθόνη, κι έγινε πιο Sport αλλά και πιο... οικονομικό.

 

Yamaha YZF-R125 & MT-125 μοιράζονται την ίδια βάση, δηλαδή κινητήρα, πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα, διαφέροντας στην εμφάνιση, στη στάση σώματος, και στο εκτιμώμενο πεδίο δράσης. Αν για το MT-125, ιδανικό πεδίο είναι η πόλη, για το YZF-R125 πεδίο δράσης είναι κάθε δρόμος με στροφές, ή η πίστα. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως δεν θα τα καταφέρετε να επιβιώσετε στην αστική ζούγκλα με το R125, αν έτσι επιθυμείτε, όμως η σκυφτή θέση οδήγησης και το βάρος που πέφτει στους καρπούς είναι όπως και να το κάνουμε τροφή για σκέψη.

YZF-R125: Με μια ματιά οι αλλαγές του 2014

  • Επανασχεδιασμένο φέρινγκ, με επιρροές από το R6

  • Εισαγωγή αέρα ανάμεσα στους προβολείς

  • Ανάποδο πιρούνι, αντί για το προηγούμενο συμβατικό

  • Νέα, ψηφιακά όργανα (αναλογικό στροφόμετρο στο προηγούμενο)

  • Νέος ψεκασμός για αυξημένη οικονομία

  • Ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα φρένου μπροστά

  • Νέοι, ελαφρύτεροι τροχοί, με μπράτσα σχήματος “Υ”

  • Επανασχεδιασμένος σύνδεσμος πίσω ανάρτησης για μεγαλύτερη άνεση

  • Νέο, carbon-look φτερό μπροστά

  • Επανασχεδιασμένο τελικό εξάτμισης

  • Λεβιέ πίσω φρένου, και λεβιέ ταχυτήτων από αλουμίνιο

  • Αλουμινένια μαρσπιέ συνεπιβάτη

  • Μικρότερη και κοντύτερη βάση πινακίδας

  • Νέο design σε ουρά, και πίσω φως

Αισθητική / ποιότητα κατασκευής: Θυμίζει R6

Το φέρινγκ του νέου
YZF-R125 έχει δανειστεί στοιχεία από τον μεγάλο αδελφό R6, και διαθέτει νέα μάσκα, με βασικό διαφοροποιό στοιχείο τον αεραγωγό στη μέση. Τι ήθελε να κάνει η Yamaha; Να δώσει ακόμα περισσότερη race αίγλη στο μικρό YZF, που πλέον δείχνει πιο ετοιμοπόλεμο από ποτέ. Πολεμικό χαρακτήρα δίνει και το νέο φτερό σε carbon-look, ενώ το επανασχεδιασμένο τελείωμα του τελικού της εξάτμισης είναι σαφώς ομορφότερο από πριν. “Αγωνιάρικη” είναι και η πιο διακριτική βάση του αριθμού κυκλοφορίας, ώστε να σε πωρώνει ακόμα περισσότερο. Το αλουμίνιο κάνει την εμφάνιση του σε ποδωστήρια και μαρσπιέ συνεπιβάτη, ενώ νέο είναι και το πίσω φωτιστικό σώμα.

Στην παρουσίαση, η
Yamaha μας τόνισε πως ενώ η εταιρεία ήθελε να προχωρήσει σε ανανέωση, παρόλα αυτά, επειδή το σχήμα του R125 είναι τόσο επιτυχημένο, δεν θέλησαν να απομακρυνθούν πολύ από το προηγούμενο design και να αλλάξουν τα πάντα. Οι αλλαγές είναι στρατηγική σημασίας, και το σχέδιο πατάει στο παλιό, με βελτιώσεις σε καίριες λεπτομέρειες. Το ανάποδο πιρούνι εκτός από αυξημένη ακαμψία χαρίζει status στον ιδιοκτήτη, ενώ η ακτινική δαγκάνα αλλά και η μούρη με το design του R6 χαρίζουν... έξτρα κυβικά. Πανέμορφοι και οι τρεις χρωματισμοί, όπως και τα νέα γραφικά, ενώ η συνολική ποιότητα του YZF-R125 είναι πραγματικά υπέρ-υψηλή!

Ανεση / εργονομία: Αέρα και τους φάγαμε!

Η στάση οδήγησης είναι επιθετική, τοποθετώντας τον αναβάτη σχετικά σκυφτό, και με αρκετό βάρος από το σώμα να πέφτει στους καρπούς. Φυσικά δεν μιλάμε για στάση το ίδιο πολεμική με τα μεγαλύτερα Supersport και Superbike αδέλφια του, είναι παρόλα αυτά σκυφτή. Το γεγονός αυτό δεν θα ενοχλήσει σε μικρές βόλτες, όμως όσο περνάει η ώρα θα κουράσει, ενώ πρέπει να ταξιδεύεις κοντά στην τελική για να πάρει μέρος του βάρους ο αέρας. Αν από την άλλη χρησιμοποιήσετε το R125 για το σκοπό που σχεδιάστηκε -ειδικά αν μπείτε σε πίστα- η στάση έχει σαφές νόημα, είναι εκπληκτικά αποτελεσματική, και θα σας βοηθήσει να φορτίσετε ιδανικά το μπροστινό τροχό. Η σέλα είναι αρκετά ψηλή, παρόλα αυτά το τιμόνι κόβει πολύ και θα σας ξελασπώσει στην πόλη. Οι καθρέπτες έχουν μέτριο οπτικό πεδίο, ενώ η ψηφιακή οθόνη (και αυτή ίδια με το ΜΤ-125) είναι φανταστική, όπως και το γεγονός πως οι ενδείξεις αλλάζουν από ένα κουμπί στο τιμόνι!

Κινητήρας: Δυνατός και οικονομικός

Ακόμα και στην περίπτωση μιας μοτοσικλέτας σαν το YZF-R125, όπου κύριο λόγο στο project παίζει το Racing DNA, καμία εταιρεία δεν μπορεί να αγνοεί τις σύγχρονες επιταγές για οικονομία. Έτσι και η Yamaha, με το νέο ψεκασμό της μικρής sport μοτοσικλέτας της εκτινάσσει την οικονομία καυσίμου σε απίστευτα επίπεδα, οικονομία που δεν αλλάζει ιδιαίτερα, όπως και να οδηγείτε. Όπως και στο ΜΤ-125, είδαμε 2,1-2,5lt/100χλμ., που μεταφράζονται σε αυτονομία που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα... 500 χιλιόμετρα! Μόνο στην εκκίνηση ίσως θελήσει μια απειροελάχιστη βοήθεια από το συμπλέκτη, αλλά μετά, αλλάζοντας σχέσεις στις ψηλές στροφές, το μικρό R6 θα κινηθεί απολαυστικά, τόσο στην πόλη, όσο και σε δρόμο με στροφές, αλλά και στην πίστα.

Πλαίσιο / αναρτήσεις / φρένα: Σύγχρονη sport άποψη

Το ανάποδο πιρούνι των 41χλστ. δεν διαθέτει ρυθμίσεις, όπως ούτε άλλωστε και το πίσω αμορτισέρ. Κάνουν όμως καλά τη δουλειά τους, αν και θέλουν προσοχή σε ανωμαλίες του οδοστρώματος, καθώς είναι αμφότερα σφιχτά -ενώ το αμορτισέρ έχει πολύ μικρή διαδρομή. Τα φρένα είναι άμεμπτα παντού, με δύναμη και αίσθηση. Οι αδύναμοι κρίκοι για να εξερευνήσετε τις sport δυνατότητες του R125 (που είναι πραγματικές και σεβαστές), είναι τα σκληρά ελαστικά Pilot Sport της Michelin, και σε μικρότερο βαθμό το πίσω αμορτισέρ που είναι βασικό. Παρόλα αυτά, η Yamaha αναφέρει μεγαλύτερη άνεση στην καθημερινή χρήση, λόγω της επανασχεδιασμένης λειτουργίας του συνδέσμου της πίσω ανάρτησης.

Οδηγώντας: Δώσε μου λάστιχα και πίστα!

Μέσα στην πόλη, κουράστηκα, το παραδέχομαι. Από φανάρι σε φανάρι, με το βάρος του κορμού να πέφτει στα χέρια. Ουφ. Ευτυχώς, βγήκαμε στον επαρχιακό. Πανηγύρι. Οι δυνατότητες του R125 εμφανέστατες. Ευέλικτο, με μηδαμινό βάρος, το πετάς κάτω, και αλλάζεις κλίση με τη σκέψη. Κοκκινίζεις τις ταχύτητες, και στην κατηφόρα βρίσκεις κόφτη στα... 138 κοντεράτα χιλιόμετρα! Το ξυραφένιο κράτημα της μικρής sport μοτοσικλέτας έρχονται να χαλάσουν λίγο τα σκληρά ελαστικά, τα οποία σε γλιστερό οδόστρωμα δεν εμπνέουν για πολλά.

Όταν όμως μπήκαμε στην πίστα, και ζεστάθηκαν τα Pilot Sport, έγινε χαμός! Δυστυχώς οι γύροι μετρημένοι, και δίχως ανταγωνισμό, για τον φόβο της πτώσης. Μόνος ο καθένας, να κάνει ένα γύρο, και μετά να σταματάει, περιμένοντας τους άλλους. Και πάλι από την αρχή, μην αφήνοντας σε να πιάσεις ρυθμό. Εκνευρίζομαι που το σκέφτομαι, ειδικά όταν ακόμα κι έτσι, το R125 άρχισε να βεντουζώνει στην άσφαλτο, με τον κινητήρα να δείχνει πραγματικά δυνατός, και με τις κλίσεις ολοένα να μεγαλώνουν. Κι όταν έφτανα στην ευθεία, με 100 στο κοντέρ, ένα γενναίο πάτημα της μανέτας του φρένου οδηγούσε σε απολαυστικό, απόλυτα ελεγχόμενο rolling endo, που μου έφτιαχνε τη διάθεση. Μόνο 6-7 γύρους κράτησε το γλέντι, και μετά βγήκαμε ξανά εκτός πίστας. Πού να φόραγαν και κάποιο σετ μαλακών ελαστικών τα μηχανάκια, θα γινόταν πανικός!

Συμπέρασμα: Αθλητικό σχολείο

Η ανανέωση του YZF-R125 κρίνεται απόλυτα επιτυχημένη. Απίθανη sport πρόταση, με ποιότητα και εξαιρετικές λεπτομέρειες, που θα καλύψει τις ανάγκες τόσο των πιτσιρικάδων που θέλουν racing look -μα και ουσία-, αλλά και όσων ψάχνουν μια πραγματική sport τετράχρονη μοτοσικλέτα στα 125 κυβικά. Με μόνο αλλαγή ένα σετ μαλακών ελαστικών θα σας χαρίσει ατελείωτες ώρες απόλαυσης, τόσο σε δρόμο όσο και σε πίστα. Και μάλιστα δεν χρειάζεται μεγάλη πίστα, άλλωστε θα αισθανόταν ελαφρώς χαμένη εκεί λόγω μεγέθους, ενώ και στην Ελλάδα οι πίστες μας... αποχαιρέτησαν. Βρείτε μια πίστα καρτ, που έχουμε σε αφθονία στη χώρα μας, και μπείτε μέσα καβάλα στο YZF-R125. Δεν θα θέλετε να βγείτε!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά   
Κινητήρας: 4T, 1Κ, Υ/Ψ, 2ΕΕΚ, 4Β
Κυβισμός (κ.εκ.): 124,7
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ): 52x58,6
Συμπίεση (:1): 11,2
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.): 15/9.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1,25/8.000
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα): 11,5 / Δ.Α.
Βάρος (kg, γεμάτο): 140
    
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα   
Τύπος: Ατσάλινο, Deltabox, 2 δοκών
Αναρτήσεις Ε: Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm
Διαδρομή (χλστ.): 130
Αναρτήσεις Π: Μονό αμορτισέρ
Διαδρομή: 114
Φρένα Ε (χλστ.): Δίσκος, 2Ε /292, ακτινική δαγκάνα
Φρένα Π (χλστ.): Δίσκος, 1Ε /230
   
Τροχοί-Ελαστικά   
Ελαστικό Ε: 100/80-17
Ελαστικό Π: 130/70-17
    
Διαστάσεις   
Μήκος: 1.955
Πλάτος: 680
Μεταξόνιο: 1.355
Ύψος σέλας: 825
   
Εξοπλισμός   
Μίζα  
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίας
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Φέρινγκ
Πλάγιο σταντ

 

ΟΔΗΓΟΥΜΕ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ