Ομάδα μηχανικών προσπαθεί να σπάσει ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας
Ομάδα μηχανικών προσπαθεί να σπάσει ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας
Ομάδα μηχανικών προσπαθεί να σπάσει ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας
Ομάδα μηχανικών προσπαθεί να σπάσει ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας
Ομάδα μηχανικών προσπαθεί να σπάσει ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας
  • Ομάδα μηχανικών προσπαθεί να σπάσει ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας
  • Ομάδα μηχανικών προσπαθεί να σπάσει ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας
  • Ομάδα μηχανικών προσπαθεί να σπάσει ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας
  • Ομάδα μηχανικών προσπαθεί να σπάσει ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας
  • Ομάδα μηχανικών προσπαθεί να σπάσει ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας

Ομάδα μηχανικών προσπαθεί να σπάσει ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας

V Duct: Μοτοσυκλέτα διάτρητη στο κέντρο της
70% πιο αεροδυναμική από την Hayabusa
Ισχύς γύρω στα 134 άλογα από 4 ηλεκτροκινητήρες
Αναζητά χρηματοδότηση η ομάδα για να σπάσει το ρεκόρ

V Duct: Μοτοσυκλέτα διάτρητη στο κέντρο της

Το καλοκαίρι του 2021 μία ομάδα μηχανικών από το Northamptonshire της Αγγλίας αποκάλυψε μία νέα ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με το όνομα WMC250EV, με την οποία σκοπεύουν να καταρρίψουν το ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικών μοτοσυκλετών χρησιμοποιώντας ένα επαναστατικό αεροδυναμικό Design. Αυτό ονομάζεται V-Duct και δημιουργεί μία πρωτόγνωρη για το μάτι εικόνα, αφού το κέντρο της μοτοσυκλέτας είναι εντελώς διάτρητο. Κατασκευάστηκε από την White Motorcycle Concepts και αποτελεί το πρώτο Project της αγγλικής εταιρείας.
 

70% πιο αεροδυναμική από την Hayabusa

Οι πρώτες εξομοιώσεις σε υπολογιστή και δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα έδειξαν πως η αντίσταση του WMC250EV είναι κατά 70% χαμηλότερη από εκείνη του Suzuki Hayabusa, μίας μοτοσυκλέτας που στην εποχή της επαναπροσδιόρισε την αεροδυναμική στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, επιτρέποντάς της να είναι η γρηγορότερη στον κόσμο (μέχρι να εκθρονιστεί). Αυτό επιτυγχάνεται καθώς ο αεραγωγός που είναι κατασκευασμένος από Carbon επιτρέπει στον αέρα να περνάει μέσα από την μοτοσυκλέτα και όχι γύρω από αυτήν όπως συμβαίνει σε όλες τις συμβατικές μοτοσυκλέτες, με αποτέλεσμα να δημιουργεί μικρότερη αντίσταση και να φορτίζεται περισσότερο ο μπροστινός τροχός σε υψηλές ταχύτητες. Η εταιρεία έχει βγάλει στην παραγωγή μία σειρά μοτοσυκλετών μάλιστα, που χρησιμοποιούν το V-Duct αλλά σε μία πολύ πιο ήπια μορφή και είναι βασισμένες στο τρίκυκλο Yamaha Tricity 300. Από την έναρξη του project το WMC250EV έχει βρεθεί σε αμέτρητες εκθέσεις μηχανοκίνητων οχημάτων ενώ έχει λάβει συμμετοχή και στο θρυλικό Goodwood Festival of Speed, μία ανάβαση 1,86 χιλιομέτρων. Παρόλα αυτά, η ομάδα δεν έχει επιχειρήσει ακόμα να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας στην κατηγορία "sub-300kg partially streamlined electric", αεροδυναμικών, ηλεκτρικών μοτοσυκλετών που ζυγίζουν λιγότερο από 300 κιλά.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ισχύς γύρω στα 134 άλογα από 4 ηλεκτροκινητήρες

Το ρεκόρ προς το παρόν ανήκει στην Voxan Wattman η οποία κατάφερε να φτάσει την ταχύτητα των 455,73 χλμ/ω τον Νοέμβριο του 2021 στα ικανά χέρια του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή στα Superbikes (WSBK), Max Biaggi. Ο ηλεκτροκινητήρας του ήταν ο ίδιος που χρησιμοποιεί η ομάδα Venturi Racing στο μονοθέσιό της στο πρωτάθλημα της Formula Ε. "Έχουμε τεστάρει το WMC250EV μέχρι και τα 200 μίλια/ω (320χλμ/ω) με ένα προσωρινό σύστημα μετάδοσης σε αεροδιαδρόμους της Αγγλίας, όπως επίσης και σε αεροδυναμική σήραγγα του MIRA Technology Park" λέει ο Robert White ιδρυτής και CEO της WMC. "Έχουμε συλλέξει πληροφορίες από τις δοκιμές και σύμφωνα με την υπολογιστική ρευστοδυναμική η μοτοσυκλέτα έχει αρκετά καλή συμπεριφορά μέχρι τα 320 χλμ/ω με περίπου 95-100kW ισχύος (~134 άλογα)". Το προσωρινό σύστημα μετάδοσης αποτελείται από ένα σύνολο 4 ηλεκτροκινητήρων (2 σε κάθε τροχό), με τους μπροστινούς να αποδίδουν 20 kW ο καθένας και τους πίσω από 30 kW. Το πλάνο της ομάδας τώρα είναι να ανεβάσουν το επίπεδο και την ταχύτητα, αυξάνοντας την ισχύ και αυτός είναι ο λόγος που αναζητούν οικονομική υποστήριξη.  
 

Αναζητά χρηματοδότηση η ομάδα για να σπάσει το ρεκόρ

"Πρέπει να αυξήσουμε την τάση λειτουργίας στα 800-900 Volts, αναζητώντας ισχύ έως και 250 kW (335 αλόγων περίπου). Για αυτόν τον λόγο χρειαζόμαστε συστήματα ασφαλείας με συνεχή και άμεση επικοινωνία αντίστοιχα με αυτά της Formula 1. Θέλουμε να επιτύχουμε ένα τεράστιο ποσοστό μετατροπής ενέργειας ώστε να μπορέσουμε να καταρρίψουμε το ρεκόρ χωρίς να υπερβούμε το όριο των 300 κιλών (ώστε να ζυγίζει η μπαταρία όσο το δυνατόν λιγότερο και να μπορεί να μετατρέψει μεγάλο ποσό ενέργειας, γρήγορα σε κινητική ενέργεια). Αυτό βέβαια είναι ένα κοστοβόρο εγχείρημα" αναφέρει η White. "Χρειαζόμαστε χρηματοδότηση όχι μόνο για την μπαταρία αλλά και για την επιστράτευση ενός τμήματος R&D, γνωρίζω πως κάτι τέτοιο είναι αναγκαίο έχοντας εργαστεί στο Le Mans και την Formula 1.  Χρειαζόμαστε μηχανικούς που να επιβλέπουν την διαδικασία κάθε στιγμή ώστε να αποφευχθεί ένα καταστροφικό ατύχημα, αφού οι ταχύτητες αυτές είναι πολύ επικίνδυνες για τον αναβάτη ". Παρά τις προκλήσεις όμως η ομάδα της WMC παραμένει αισιόδοξη ότι με την σωστή υποστήριξη θα καταφέρει να σπάσει εύκολα το φράγμα των 250 μιλιών/ω (400χλμ/ω) ενώ θα πλησιάσει και πιθανότατα καταρρίψει το ρεκόρ των 283.