Παράνομα συνεργεία: Αναγκαία ή μάστιγα;

Παράνομα συνεργεία: Αναγκαία ή μάστιγα;

Τα «μαύρα» συνεργεία υπάρχουν πλέον σε κάθε γειτονιά και όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες δικύκλων αποφασίζουν να εμπιστευτούν τα όχημα τους σε αυτά, παρά σε νόμιμα! Τελικά κάνουν καλό στην τσέπη ή στο τέλος πληρώνεις παραπάνω;

Παράνομα συνεργεία παντού

Σε αυλές σπιτιών, υπόγεια parking, ακόμα και στο δρόμο όλο και περισσότερα παράνομα συνεργεία εμφανίζονται. Η ακρίβεια έδωσε την «κατάλληλη» ώθηση σε κατόχους οχημάτων να αναζητήσουν μαύρα συνεργεία που ζητάνε πολύ λιγότερα χρήματα σε σχέση με τα νόμιμα και τις αντιπροσωπίες. Επίσης πολλοί μηχανικοί βλέποντας την ζήτηση για τέτοιες «υπηρεσίες» άρχισαν να παίρνουν δουλειά για το σπίτι, κάνοντας κακό τόσο στην επιχείρηση που δουλεύουν, όσο και στο ίδιο το κράτος, αφού ουσιαστικά το κλέβουν μη πληρώνοντας ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές κτλ. Μπορεί τα φθηνά εργατικά και οι πιο "χαμηλές τιμές" να τράβηξαν κόσμο σε παράνομα συνεργεία, αλλά οι κίνδυνοι που υπάρχουν είναι σαφώς μεγαλύτεροι και πιο σημαντικοί από μερικές δεκάδες ευρώ.

Ανταλλακτικά από το «καλάθι»

Το φθηνό κόστος του service σε παράνομο συνεργείο δεν σημαίνει ότι πάντα ο μηχανικός κόβει από τα δικά του εργατικά. Πολλές φορές αγοράζουν ανταλλακτικά χαμηλής τιμής κι αμφιβόλου ποιότητας που υστερούν σε αξιοπιστία και σε διάρκεια ζωής, με αποτέλεσμα να χρειάζονται πιο σύντομα αλλαγή, εκμηδενίζοντας την διαφορά του κόστους με ένα γνήσιο ή επώνυμης εταιρείας ανταλλακτικό.

Δεν έχουν τη σωστή τεχνογνωσία και τα κατάλληλα εργαλεία

Όσο πιο σύγχρονο ένα όχημα, τόσο πιο πολύπλοκο το service του. Δεν εννοούμε την αλλαγή λαδιών ή τακακιών που ακόμα στις περισσότερες μοτοσυκλέτες παραμένει μια απλή διαδικασία. Αναφερόμαστε σε ηλεκτρονικά συστήματα που χρειάζονται σύνδεση με υπολογιστή με το κατάλληλο λογισμικό για να «δείξουν» αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, και το λογισμικό κοστίζει πολλά και οι εταιρείες φυσικά δεν το διαθέτουν ελεύθερα. `Αρα είναι σχεδόν απίθανο κάποιος που έχει παράνομο συνεργείο να μπει σε τέτοια έξοδα, ενώ είναι το ίδιο δύσκολο να έχει όλα τα ειδικά εργαλεία για όλες τις μοτοσυκλέτες που χρειάζονται για να γίνουν συγκεκριμένες εργασίες, διότι πολλές φορές κοστίζουν εκατοντάδες ευρώ. Αποτέλεσμα μερικές εργασίες να γίνονται στο περίπου και με «εργαλεία-πατέντες» που μπορεί να δημιουργήσουν μεγαλύτερες ζημιές από τις αρχικές.

Χωρίς εγγύηση και βιβλιαράκι service

Εννοείται ότι τα συνεργεία που δεν έχουν νομική υπόσταση, δεν μπορούν να δώσουν γραπτή εγγύηση, μόνο προφορική κι "αν". Οπότε αν κάτι στραβώσει με το service, ο ιδιοκτήτης δεν μπορεί να βρει το δίκιο του και ίσως αναγκαστεί να ξαναπληρώσει ακόμα περισσότερα για να διορθωθεί η όποια ζημιά. Το μόνο που θα μπορεί να κάνει είναι καταγγελία για το ίδιο το "συνεργείο" και δικαστικές διαμάχες που θα κρατήσουν χρόνια. Επίσης χάνεται η εγγύηση του οχήματος, ενώ δεν μπορεί να σφραγιστεί το βιβλίο service, με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων να χάνεται η μεταπωλητική αξία της μοτοσυκλέτας, αφού ο  ιδιοκτήτης δεν μπορεί να αποδείξει τη "σωστή" συντήρηση της.  

Συνέχεια του άρθρου >>>