net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Θα έρθει η στιγμή που η οδήγηση της μοτοσυκλέτας μας δεν θα είναι δική μας υπόθεση;

Πότε θα χάσουμε τον έλεγχο;

Η εξέλιξη της τεχνολογίας παραμένει ραγδαία και η αυτόνομη οδήγηση εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο στον χώρο της αυτοκίνησης. Πότε λοιπόν θα έρθει η στιγμή που θα κυριαρχήσει και στη μοτοσυκλέτα, παίρνοντας όμως τον έλεγχο από τα χέρια μας;

 
Αφορμή για το συγκεκριμένο άρθρο, αποτέλεσε η παρουσίαση του concept Vision NEXT 100 της BMW Motorrad, μια άποψη της βαυαρικής εταιρείας, για τις μοτοσικλέτες που θα στελεχώνουν την γκάμα της στο μέλλον. O φουτουρισμός είναι διάχυτος στο σχετικό video, αναβάτρια με στολή που θυμίζει super hero, καβαλά μια μοτοσικλέτα εμπνευσμένη σχεδιαστικά από την R23 του 1923, φορά τα HUD γυαλιά και ξεκινά για την βόλτα της στο μελλοντικό San Francisco και τα περίχωρα αυτού. Όλα ωραία και καλά αλλά που είναι το κράνος; Διαβάζεις λοιπόν το συνοδευτικό κείμενο και πληροφορείσαι ότι ούτε αυτό αλλά ούτε και ο υπόλοιπος προστατευτικός εξοπλισμός  θα είναι απαραίτητος στις μελλοντικές μοτοσικλέτες, καθότι αυτές, πολύ απλά, δεν θα πέφτουν. Και όχι μόνο δεν θα πέφτουν αλλά επίσης θα αποτρέπουν την εμπλοκή σε ατυχήματα διορθώνοντας τυχόν λάθη.

Δεν ακούγεται άσχημο εκ πρώτης, μέχρι που να συνειδητοποιήσει κανείς ότι για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να αφαιρεθεί ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της οδηγικής συμμετοχής του αναβάτη. H BΜW αποφεύγει φυσικά να αναφερθεί σε αυτό, παρουσιάζοντας μια εξωραϊσμένη άποψη, όμως δεν γίνεται να μην αναρωτηθεί κανείς… Για να μην το περιορίσουμε μόνο στην BMW, είναι σίγουρο, πως το σύνολο των κατασκευαστών θα πάει προς αυτή την κατεύθυνση στο μέλλον. Πότε;  Ήδη η αυτόνομη οδήγηση είναι πραγματικότητα για τα αυτοκίνητα (σε περιορισμένος εύρος χρήσης προς το παρόν) και δεδομένης της γεωμετρικής προόδου στην εξέλιξη αυτής, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια θα έχουμε σίγουρα ένα πλήρως αυτόνομο οδηγικά αυτοκίνητο. Ένα όχημα που  θα παρκάρει και θα πηγαίνει μόνο του, με τους επιβαίνοντες σε αυτό  να επιλέγουν απλώς τον προορισμό.

Στην μοτοσικλέτα πιθανόν να αργήσει λίγο περισσότερο αυτή εξέλιξη και υποθέτουμε (ή να πούμε επλπίζουμε; ) ότι η αυτονομία στην οδήγηση δεν θα είναι καθολική, αφήνοντας ένα σεβαστό ποσοστό χειρισμού στον αναβάτη. Αν βρεθούν οι ισορροπίες μεταξύ της αυτοματοποιημένης παρέμβασης που θα αυξάνει την ασφάλεια και της συμμετοχής του αναβάτη στην οδήγηση, ίσως τα μέλλον να μην φαντάζει τόσο δυστοπικό για τους δύο τροχούς. Σίγουρα επίσης, μια αυτόνομη μοτοσικλέτα, μπορεί να προσελκύσει χιλιάδες κόσμου που μέχρι πρότινος φοβόταν να οδηγήσει ισορροπώντας πάνω σε δύο τροχούς, λύνοντας το πρόβλημα τις κυκλοφορίας στις μεγαλουπόλεις. Φανταστείτε ένα scooter που δεν… πέφτει, να πηγαίνει μόνο του στο κέντρο. Είναι σίγουρα προτιμότερο από ένα αυτοκίνητο που θα καίει περισσότερο και θα καταλαμβάνει τριπλάσιο (και βάλε) χώρο για την στάθμευση του. Από την άλλη, φανταστείτε επίσης κάποιος που δεν έχει μεγάλη εμπειρία, να κάνει… download το αρχείο με τα settings και τις πληροφορίες για την εκάστοτε διαδρομή και να απολαμβάνει μια εμπειρία αντίστοιχη του roller coaster επί ασφάλτου, χωρίς τον κίνδυνο ατυχήματος.

Σε καμία περίπτωση βέβαια δεν παρουσιάζουμε αυτές τις περιπτώσεις ως κάτι θετικό για όσους έχουν μάθει να οδηγούν μοτοσικλέτα με τον… παραδοσιακό τρόπο. Γνωρίζουμε και γνωρίζετε, ότι ο πυρήνας αυτού που ονομάζουμε «μοτοσικλέτα» είναι ακριβώς το ότι για οδηγήσεις μια πρέπει να συμμετέχεις και εσύ. Αν αφαιρεθεί αυτό το στοιχείο, χάνεται όλη η ουσία.

Πως βλέπετε εσείς λοιπόν όλες αυτές τις εξελίξεις; Πιστεύετε ότι θα έρθει κάποτε μια μέρα που οι μοτοσικλέτες θα πηγαίνουν μόνες τους, στον αυτόματο πιλότο;

 

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ