net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

To Kawasaki Versys-X 300, ένα από τα νέα μικρά on-off. Πιστεύετε ότι οι κατασκευαστές μας...σπρώχνουν στην νέα κατηγορία;

Που μας στέλνουν οι κατασκευαστές;

Η ετήσια EICMA, η παγκοσμίως μεγαλύτερη έκθεση μοτοσυκλέτας, διαδραματίζεται συνεπέστατα και φέτος, ενώ ήδη μας τροφοδότησε με πάρα πολλά νέα μοντέλα, όπως ήταν αναμενόμενο.

 
«Ομοβροντία» ανανεωμένων και νέων μοτοσυκλετών, αναμενόμενες παρουσίες και εκπλήξεις, αλλά και πολλά άλλα! Πως όμως αποκωδικοποιούνται, στην γλώσσα της αγοράς, τα μοντέλα που μας παρουσίασαν οι εταιρείες; Και τελικά, τι και πως ενδιαφέρει τους μοτοσυκλετιστές, μέσα από όλα αυτά που είδαμε στην EICMA;

Είναι πλέον ολοφάνερο ότι η νέα τάση, η οποία οδεύει προς κυριαρχία στην αγορά, είναι τα μικρού κυβισμού Adventure και On-Off. Και πως μπορεί να το αρνηθεί κανείς αυτό άλλωστε, όταν οι εταιρείες επέλεξαν την EICMA, αντί της Intermot, για να παρουσιάσουν τα μοντέλα αυτής της νέας κατηγορίας!

Suzuki V-Strom 250, Kawasaki Versys-X 300, BMW G310GS, ανανεωμένο Honda CRF250L και νέο CRF 250 Rally είναι τα μοντέλα που έδωσαν… πολύ βροντερά το «παρών» στην έκθεση και συζητήθηκαν περισσότερο από κάθε τι άλλο, από το αναγνωστικό μας κοινό! Σαφώς, όπως ήταν αναμενόμενο, οι αντιδράσεις ποικίλουν έντονα. Άλλοι θεωρούν ότι η νέα κατηγορία έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στο μέλλον, κάποιοι άλλοι μιλούν για καταδικασμένες μοτοσυκλέτες, που υπόσχονται πολλά αλλά δεν θα μπορέσουν τελικά να τα πραγματοποιήσουν.

Το μόνο σίγουρο είναι, ότι η πρώτη φάση του «πλάνου» των κατασκευαστών πέτυχε: Όλο το μοτοσυκλετιστικό κοινό του κόσμου μιλά για τα μικρά On-Off και Adventure bikes. Αν σκεφτεί κανείς το «hype» γύρω από τα –πολύ- μεγάλα αδέρφια τους, είναι λογική συνέπεια: Οι αναβάτες συζητούν για το πώς τα νέα αυτά μοντέλα θα ανταποκρίνονται στις προσδοκίες, έχοντας σημαντικά μικρότερη ισχύ και κυβισμό, αλλά ταυτόχρονα μεγάλη ευελιξία, μικρό βάρος και βέβαιη  χρηστικότητα.

Κακά τα ψέματα, δεν μπορούν όλοι  να αποκτήσουν μεγάλες on-off μοτοσυκλέτες. Είναι κάτι παραπάνω από σαφής η στροφή του μοτοσυκλετιστικού κοινού στους μικρότερους κυβισμούς και αυτό γίνεται ολοένα και πιο αντιληπτό, όπως είχαμε πει και προ ολίγων ημερών, σε άλλο θέμα μας. Είναι λοιπόν fact πλέον, ότι οι εταιρείες μας στέλνουν στις μικρού κυβισμού on-off μοτοσυκλέτες για του χρόνου!

Βέβαια, εκτός αυτών, στην EICMA φυσικά είδαμε και πολλά εντυπωσιακά πρωτότυπα, μοτοσυκλέτες κατασκευασμένες από ανθρακόνημα, αλλά και πολλές «περιορισμένες» εκδόσεις σε διάφορα μοντέλα! Θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς ότι το γεγονός αυτό συμβάλλει σημαντικά στον εντυπωσιασμό και στην αίγλη. Εμείς θα λέγαμε πως ναι, αυτό ισχύει, ταυτόχρονα όμως αποκαλύπτει και μία σοβαρή λεπτομέρεια: Οι εταιρείες και δεν θέλουν, και δεν μπορούν να παράξουν ακόμη μοντέλα στο επίπεδο που υπόσχονται. Ασχολούνται λοιπόν με το να μας κρατούν στην αναμονή, αφήνοντας τους… έχοντες να αγοράζουν τα «ελίτ» μοντέλα τους, σερβίροντας μας ταυτόχρονα ζεστό ψωμί με προζύμι, με την μορφή των μικρότερων και πιο προσιτών μοτοσυκλετών.

Τι προσπαθούν λοιπόν να πετύχουν οι εταιρείες, με αυτή τη στροφή; Θέλουν να μας βάλουν στην κατηγορία των on-off, εκμεταλλευόμενοι την επιτυχία των μοντέλων μεγάλου κυβισμού και να μας κάνουν αργότερα να… ανεβούμε και εμείς σε κυβικά; Ή μήπως απλά έπιασαν τον παλμό της εποχής, δηλαδή οικονομικά και προσιτά μοντέλα για καθημερινή χρήση; Επιπλέον, πιστεύετε ότι μπορεί η νέα αυτή κατηγορία να προσελκύσει περισσότερο κόσμο στην μοτοσυκλέτα και στο δίκυκλο γενικότερα; 
 
 

 
  • Δημητρης

    Kαποτε με σκαρτα 70αλογα του Super Tenere, σαρωναν ολοκληρη την Ευρωπη. Η τεχνολογια προχωρα, και ενα συγχρονο 300ρι ειναι υπερ αρκετο για πολη αλλα και εκτος, ενω ενα αντιστοιχο 500ρι ακομα και για τουρισμο μεγαλου βεληνεκους. Μοτοσυκλετες οπως ειπωθηκε 300-500cc ειναι το μελλον για τον μεσο αναβατη που δεν αναζητα "να ξυνει γονατα" και να περναει απο τα δαση του Oregon ατσαλακωτος

     
  • Δημήτρης

    Η κατηγορία 250-500cc φαίνεται να έχει πολύ μέλλον. Kαι σίγουρα έχει παρελθόν. Κακά τα ψέμματα, στις μοτοσυκλέτες δε χρειάζονται περισσότερα από 50 άλογα για να κάνεις τη δουλειά σου μέσα στην πόλη και σε ήρεμα ταξιδάκια. Από εκεί και πάνω μιλάμε για απόλαυση του γκαζιού και τίποτα παραπάνω από ουσία. Εξαρτάται πάντα τι ψάχνεις, μικρό, οικονομικό και πρακτικό για κάθε μέρα και κάποιο ταξιδάκι ή ακριβό και γκαζιάρικο μηχανάκι πολλών €€€;

      5
  • NIKOS

    Θα συμφωνήσω πως συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες θα βοηθήσουν να πληρωθεί το κένο που υπάρχει. Ισως και κάποιοι -αν έρθουν σε λογική τιμή- να τα προτιμήσουν αντι για scooter μεσαίου κυβισμού. Νομίζω όμως ότι θα ανοίξει τον δρόμο και για τα μεγάλα adventure on-off θα μπορέσει να γίνει πιο εύκολα η μετάβαση.... μπορεί και όχι, θα δείξει

      1
  • panos

    Καλοδεχούμενες οι κατηγορίες αυτές των μικρών cc, αρκεί να ξέρεις τι ζητάς από το μηχανάκι σου, ήτοι μικρό βεληνεκές ταξιδιού το οποίο δεν έχει να κάνει με την άνεση αλλά με την αντοχή του μοτέρ. (με μονοκύλινδρο έστω και υδρόψυκτο, φορτωμένο και τσίτα το γκάζι, στη 3 ετία θα είσαι για κυλινδροπίστονο).

      1
  • σταματης

    Εγώ αυτό που ξέρω είναι ότι αυτή η "νέα κατηγορία" είναι επιτέλους ενδιαφέρουσες μοτοσυκλέτες. Ούτε κτήνη βάρους και ισχύος, ούτε κομπιουτεράκια στα ηλεκτρονικά και ας ελπίσουμε ούτε και πανάκριβες. Βουρ στον πατσά.

      6

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ