net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Πρωτοποριακή εφαρμογή για προσομοίωση οδήγησης μοτοσυκλέτας

Προσομοιωτής μοτοσυκλέτας

Η Βρετανική εταιρεία ειδικού λογισμικού rFpro κατασκεύασε ένα πρόγραμμα που υποστηρίζει τον DIL, τον πρώτο προσομοιωτή οδήγησης μοτοσυκλέτας. Η τεχνολογία επιτρέπει στους κατασκευαστές να αξιολογήσουν εναλλακτικές διαμορφώσεις πλαισίου κάνοντας δοκιμές σε ένα ελεγχόμενο και ασφαλές περιβάλλον.

 
Το λογισμικό προσομοίωσης της εταιρείας rFpro είχε χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν σχεδόν στα πάντα, από τα μονοθέσια της F1 μέχρι και σε επαγγελματικά οχήματα. Αλλά σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της εταιρείας Chris Hoyle, η εφαρμογή του στην μοτοσυκλέτα έχει θέσει νέες προκλήσεις, αφού η ακριβής προσομοίωση μιας μοτοσυκλέτας είναι εξαιρετικά δύσκολη λόγω της κινητικότητας του αναβάτη και των μοναδικών χαρακτηριστικών διεύθυνσης του οχήματος.
 
Η rFpro συνεργάστηκε με έναν κατασκευαστή μοτοσυκλετών για να δημιουργήσει την τεχνολογία αυτή και με αυτόν τον τρόπο είχε την ευκαιρία να αναπτύξει και να αξιολογήσει λύσεις στα εμπόδια που δημιουργήθηκαν για να μειωθούν ο χρόνος και το κόστος για τον προσομοιωτή DIL.

Οι σημαντικότερες διαφορές που προκύπτουν στις εφαρμογές ανάμεσα στη μοτοσυκλέτα και άλλων οχημάτων, είναι λόγω του συστήματος διεύθυνσης του οχήματος και της ελευθερίας κίνησης του αναβάτη πάνω στη μοτοσυκλέτα. Στο αυτοκίνητο ο οδηγός στρίβει το τιμόνι και έτσι το όχημα υπολογίζει την κατάλληλη γωνία διεύθυνσης για τον εμπρόσθιο τροχό. Αντίθετα, στη μοτοσυκλέτα ο αναβάτης εφαρμόζει μια ροπή διεύθυνσης στο τιμόνι και έτσι υπολογίζεται η γωνία διεύθυνσης για τον εμπρόσθιο τροχό.

Ο Hoyle εξήγησε πως το μεγαλύτερο οπτικό πεδίο του μοτοσικλετιστή επηρεάζει την απόδοση που απαιτείται από το σύστημα γραφικών. Ενώ ένας οδηγός αυτοκινήτου έχει περιορισμένο οπτικόπεδίο λόγω των παραθύρων και της οροφή, μπορεί να κοιτάξει ελεύθερα γύρω του.  Αλλά προς τα πάνω και προς τα κάτω έχει όπτικό πεδίο μόνο 20- 30 μοιρών. Εν αντιθέσει, ο αναβάτης μοτοσυκλέτας μπορεί να κοιτάξει παντού, ακόμα και κάτω στον δρόμο. Μόλις η μοτοσυκλέτα πλαγιάσει για να μπει σε στροφή, επειδή ο αναβάτης είναι ακόμα όρθιος πάνω στην πλατφόρμα κίνησης, ο ορίζοντας θα πρέπει να εμφανίζεται σαν να έχει κλίση, ώστε να παρέχονται οι σωστές οπτικές ενδείξεις.

Παρά τις σημαντικές διαφορές συμπεριφοράς μεταξύ αυτοκινήτου, μοτοσυκλέτας και φορτηγού, τα οφέλη που προσφέρει ο DIL είναι ακριβώς τα ίδια, αφού γίνεται προσομοίωση της συμπεριφοράς του οχήματος. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν την ασφαλή και επαναλαμβανόμενη εξερεύνηση των ορίων στις οδηγικές ικανότητες, την ελεγχόμενη αξιολόγηση εναλλακτικών διαμορφώσεων στο πλαίσιο για αναβάτες με διαφορετικά οδηγικά στυλ και επίπεδα ικανότητας και την ευκολία σύγκρισης συμπεριφοράς της μηχανής για τις υπάρχουσες πίστες χωρίς μεταφορά προσωπικού σε διάφορες τοποθεσίες. Τέλος, οι δοκιμές μπορούν να γίνονται όλον τον χρόνο χωρίς διακοπή και  ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών.

Αυτή η εφαρμογή αναπτύσσεται για έναν πελάτη της Ansible Motion και επιπλέον του λογισμικού προσομοίωσης η rFpro κάνει την προμήθεια μιας σειράς ψηφιακών μοντέλων δοκιμής ώστε να είναι δυνατή η άμεση σύγκριση με τα δεδομένα του πραγματικού κόσμου.
 

 

COOL NEWS - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ