net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Η μέτρηση γίνεται ακριβώς στο κέντρο με φουσκωμένο ελαστικό

Πως επηρεάζουν την γεωμετρία

Τα ελαστικά παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην επαφή μας με το δρόμο, καθώς και στον τρόπο χειρισμού της μοτοσυκλέτας. Παρακάτω θα παρουσιάσουμε κάποιες λεπτομέρειες, που πολλοί δεν γνωρίζουν, που πρέπει να προσέξουμε κατά την αλλαγή, ώστε να μην μεταβληθεί η συνολική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας μας.

 
Πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας, ότι τα καινούργια ελαστικά, ακόμα και αυτά που έχουν ίδιες διαστάσεις αλλά είναι διαφορετικής εταιρίας, μεταβάλλουν την συνολική εξωτερική διάμετρο του τροχού. Στην περίπτωση που έχουμε ρυθμίσει τις αναρτήσεις μας έχοντας αλλάξει και το συνολικό ύψος, μπορεί να έχουμε καταφέρει να φέρουμε την μοτοσυκλέτα στα μέτρα μας, όμως αυτό συμβαίνει όσο φοράμε τα παλιά μας ελαστικά. Είναι απαραίτητος ο υπολογισμός της αλλαγής στη διάμετρο των ελαστικών, αν θέλουμε να διατηρήσουμε τα ίδια χαρακτηριστικά.
Όταν αυξάνεται η  περιφέρεια του κύκλου, αυξάνεται και η ακτίνα του και στην περίπτωσή μας, ως ακτίνα υπολογίζουμε την απόσταση από τον άξονα έως το έδαφος. Για παράδειγμα, μια αύξηση της ακτίνας του μπροστινού τροχού και μια ταυτόχρονη μείωση στην ακτίνα του πίσω τροχού, είναι ικανή να μετατρέψει τη στριφτερή μας μοτοσυκλέτα, σε αργοκίνητο καράβι.

Μετράμε την περιφέρεια του παλιού μας ελαστικού, πλήρως φουσκωμένο, έχοντας την μοτοσυκλέτα μας ανασηκωμένη σε κάποιο σταντ. Επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία και στο νέο μας ελαστικό προτού το τοποθετήσουμε, ώστε να γνωρίζουμε την διαφορά. 

Ο κύκλος ισούται με την ακτίνα του πολλαπλασιαζόμενη επί 2 φορές την παγκόσμια σταθερά π, δηλαδή Κύκλος=Ακτίνα επί 2π.  Η συνολική εξίσωση Κύκλος παλιός μείον Κύκλος νέος διαιρεμένος με 2 φορές το π, θα μας δώσει την απάντηση για την αλλαγή που πρέπει να γίνει στο συνολικό ύψος της μοτοσυκλέτας, ώστε να διατηρήσουμε τις υπάρχουσες ρυθμίσεις μας. Έτσι αν το πηλίκο μας είναι θετικό, ( ο κύκλος του παλιού ελαστικού είναι μεγαλύτερος ), το συνολικό ύψος πρέπει να αυξηθεί κατά τον αριθμό αυτό.

Στις μοτοσυκλέτες με δυνατότητα ρυθμίσεων, απλά αυξομειώνουμε το ύψος της τιμονόπλακας και αντίστοιχα το ύψος του πίσω αμορτισέρ.
 Αν απουσιάζει η δυνατότητα αυτή, τότε ρυθμίζουμε μόνο το ύψος του μπροστινού τμήματος μεταλλάσσοντας τον τύπο ως εξής: ( Μ παλιό – Μ νέο ) + ( Π νέο – Π παλιό ) / 2π, όπου Μ είναι η περιφέρεια κύκλου του μπροστινού και Π η περιφέρεια κύκλου του πίσω. Θετικό πηλίκο σημαίνει αύξηση του ύψους από την τιμονόπλακα. Δεν μπορούμε σε αυτή την περίπτωση, να μεταβάλλουμε το συνολικό ύψος, επειδή το πίσω παραμένει σταθερό, οπότε θα έχουμε μικρές διαφορές στην συμπεριφορά. 

 

??????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ