Αν ψάχνετε για μια ελαφριά διασκεδαστική μοτοσικλέτα και έχετε περιορισμένο budget, το Husqvarna TR 650 Strada με τη... σφαγμένη τιμή του είναι αυτή τη στιγμή ό,τι πιο hot κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης. Και όχι μόνο.
Τα Husqvarna TR650 Strada και Terra είναι δύο από τα μοντέλα που ξεπήδησαν από το εργοστάσιο της εταιρείας με τις σκανδιναβικές ρίζες όσο καιρό αυτή βρισκόταν υπό τη σκέπη της BMW. Μαζί με το Nuda αποτελούσαν μέρος του προγράμματος της γερμανίδας μαμάς που θα μεταμόρφωνε τη Husqvarna από έναν σκληροπυρηνικό κατασκευαστή μονοκύλινδρων μοτοσικλετών για το χώμα και την άσφαλτο -supermotard- σε μια εταιρεία που θα ερχόταν ξανά σε επαφή με το ασφάλτινο παρελθόν της -ναι, έχει και τέτοιο- έχοντας παράλληλα στη γκάμα της και μοντέλα με περισσότερο ήπιο και καθημερινό χαρακτήρα. Τα πράγματα ήρθαν όμως έτσι που δεν θα μάθουμε ποτέ αν αυτό το σχέδιο θα μπορούσε να στεφθεί με επιτυχία. Ως γνωστό η Husqvarna άλλαξε ξανά χέρια και πέρασε στον πρόεδρο της KTM, Stefan Pierer, που έχει ήδη δώσει την υπόσχεσή του για «επιστροφή στις μονοκύλινδρες ρίζες» και νέες επιτυχίες στο χωμάτινο τερέν. Όπως και να έχει, βάσει του παραπάνω σχεδίου, το Strada δείχνει να βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Απευθύνεται σε όλους εκείνους που θέλουν να έχουν στην κατοχή τους μια μοτοσικλέτα με το κύρος της Husqvarna χωρίς όμως τον απόλυτο χαρακτήρα των μοντέλων του παρελθόντος. Και με τιμή στην οποία βρίσκει κανείς μόνο…μικρές μοτοσικλέτες και μεσαία scooter, απλά δεν σε αφήνει να ησυχάσεις!
Σχεδίαση/Ποιότητα: Σύγχρονο και διαφορετικό
Χωρίς αμφιβολία, το Strada ξεχωρίζει εύκολα και μάλιστα από μακριά, λόγω του μεγάλου ύψους και της λεπτής αθλητικής σιλουέτας του. Η σχεδίασή του είναι εύπεπτη συνδυάζοντας μοντέρνα στοιχεία στο εμπρόσθιο μέρος και κλασικά στο πίσω -οι δύο εξατμίσεις κάτω από τη σέλα αν μη τι άλλο είναι- διαθέτοντας παράλληλα τις σωστές δόσεις αγριάδας. Παράλληλα, τα λιγοστά σοβαρά γραφικά και η διχρωμία ουσιαστικά των πλαστικών του προδίδουν και διαχρονικότητα που μετρά πολύ στις μέρες μας. Στον τομέα της ποιότητας, η μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα στέκεται επίσης στο ύψος των περιστάσεων. Η μόνη ένσταση αφορά στα λιγοστά αυτοκόλλητα που είναι αβερνίκωτα, με αποτέλεσμα η αντοχή τους στο χρόνο να αμφισβητείται. Κατά τα άλλα, όλα πάνω στο Strada δείχνουν και είναι καλοφτιαγμένα και οι τριγμοί απουσιάζουν δίνοντας στον αναβάτη την απαραίτητη αίσθηση στιβαρότητας και αντοχής στη μακροχρόνια χρήση.
Εργονομία/¶νεση/Χώροι: Επιθετικά καθημερινή
Αυτή είναι μια ψηλή μοτοσικλέτα! Το καταλαβαίνεις αμέσως και οπτικά άλλωστε. Είναι ωστόσο λεπτή και με το μικρό βύθισμα που κάνουν οι αναρτήσεις με το που καθίσεις στη σέλα, φτάνεις στο έδαφος με ευκολία. Όσοι είναι κάτω από 1,80 μ. ίσως πρέπει να περάσουν μια μικρή περίοδο εξοικείωσης, με σύμμαχό τους την πολύ ελαφριά αίσθηση που αφήνει το Strada ακόμη και στατικό. Η σέλα είναι πολύ σκληρή αλλά φαρδιά στο πίσω μέρος της και αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι, δεν σε πετάει «μπροστά» στο δυνατό φρενάρισμα, την κάνει πολύ πιο άνετη από όσο αρχικά προδιαθέτει. Τα πόδια κουμπώνουν σωστά στο “ρεζερβουάρ”-το πραγματικό βρίσκεται κάτω από τη σέλα όπως στα BMW-τα χέρια ανοίγουν ευχάριστα για να πιάσουν το φαρδύ τιμόνι και ο αναβάτης βρίσκει τον εαυτό του να κάθεται σε μια αρχοντική και ελαφρώς επιθετική στάση που του δίνει παράλληλα πλήρη αναφορά για την κατάσταση του δρόμου μπροστά. Είπαμε το Strada είναι ψηλό, κάτι που το καταλαβαίνουν ακόμη και οι φορτηγατζήδες, αφού οι καθρέπτες του είναι πιθανότερο να βρουν στους δικούς τους, παρά σε κάποιου αυτοκινήτου.
Κινητήρας: Ο γνωστός…αγνώριστος!
Για τον κινητήρα του Strada οι άνθρωποι της Husqvarna στράφηκαν στη BMW και συγκεκριμένα στο υγρόψυκτο 4βάλβιδο μονοκύλινδρο μοτέρ με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής του G650GS. Ωστόσο, δεν το χρησιμοποίησαν αυτούσιο. Προχώρησαν σε μια σειρά από αλλαγές με στόχο να αυξήσουν την απόδοσή του στα επίπεδα που περιμένει κανείς από ένα Husqvarna.
Η ονομαστική ισχύς αυξήθηκε κατά 10 ίππους και ανέρχεται πλέον τους 58 στις 7.250 σ.α.λ.-από 48 στις 6.500-με τη ροπή του να παραμένει στα 6,1 kgm αλλά να αποδίδεται 750 στροφές υψηλότερα, στις 5.750.
Η κόκκινη πλέον κυλινδροκεφαλή είναι ολοκαίνουργια με τους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής να έχουν ανασχεδιαστεί για ταχύτερη πλήρωση/κένωση του θαλάμου καύσης, ενώ πιο αποδοτική είναι και η διαχείριση της θερμότητας που αναπτύσσεται στην περιοχή. Οι νέοι «αγριότεροι» εκκεντροφόροι βυθίζουν και κρατούν ανοιχτές τις νέες βαλβίδες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτές έχουν μεγαλώσει σε διάμετρο κατά 2,5 και 3 χλστ. για την εισαγωγή και την εξαγωγή αντίστοιχα φτάνοντας πλέον τα 38,5 και 34 χλστ. από 36 και 31. Η νέα κεφαλή επέτρεψε και την αύξηση της συμπίεσης στο 12,3 από 11,5 με τις αλλαγές να μην σταματούν εκεί.
Νέο και πιο ανθεκτικό είναι και το σφυρήλατο πλέον πιστόνι που είναι και σημαντικά ελαφρύτερο, με το βάρος του να πέφτει από τα 544 γραμμάρια στα 432. Αυτό οδήγησε σε αλλαγές, τόσο στον στρόφαλο, όσο και στον αντικραδασμικό άξονα που έγιναν επίσης ελαφρύτεροι. Όπως φαίνεται, διαφορετική είναι και η διπλή εξάτμιση που φέρει τριοδικό καταλύτη και αισθητήρα λάμδα. Τέλος, από τις αλλαγές δεν…ξέφυγε ούτε ο ψεκασμός που είναι επίσης νέος, προέρχεται από την Magneti Marelli και αντικαθιστά εκείνον της BMW που χρησιμοποιούνταν στο G 650 GS.
Πλαίσιο/Αναρτήσεις: Αγαστή συνεργασία
Το πλαίσιο του Strada κινείται σε παραδοσιακά μονοπάτια. Είναι σωληνωτό διπλής ραχοκοκαλιάς, έχει κατασκευαστεί από ατσάλι με τη μπροστινή δοκό του να δένει απευθείας στον κινητήρα κάνοντάς τον έτσι ενεργό μέρος του. Το υποπλαίσιο είναι επίσης ατσάλινο και αφαιρούμενο, ενώ από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένο και το πενταγωνικής διατομής ψαλίδι. Αυτο φέρει μοχλικό στο κάτω μέρος του για τη στήριξη του αμορτισέρ της Sachs και την προοδευτική λειτουργία του τελευταίου που φέρει ρυθμίσεις για την προφόρτιση του ελατηρίου αλλά και την επαναφορά. Για τον εμπρόσθιο τροχό έχει επιλεγεί ένα ανεστραμμένο πιρούνι σεβαστών διαστάσεων με τη διάμετρο των καλαμιών του να ανέρχεται στα 46 χλστ. Το Strada αποτελεί την έκδοση που προορίζεται για χρήση και φέρει χυτές ζάντες αλουμινίου 19 και 17 ιντσών μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Ωστόσο, η ύπαρξη του 19άρη εμπρόσθιου τροχού, σε συνδυασμό με τα 190 χλστ. που αντιστοιχούν στη διαδρομή, τόσο της μπροστινής, όσο και της πίσω ανάρτησης αλλά και το γενικότερο μαλακό τους set up, του δίνουν τη δυνατότητα να κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια και στο χωμάτινο τερέν. Ούτως ή άλλως, η μόνη ουσιαστική του διαφορά σε σχέση με το Terra εντοπίζεται στους ελαφρύτερους και ακτινωτούς τροχούς του τελευταίου, 21 και 18 ιντσών μπροστά και πίσω αντίστοιχα.
Φρένα: Στο ύψος των περιστάσεων
Για τις ανάγκες επιβράδυνσης του Strada, η Husqvarna τοποθέτησε στον εμπρόσθιο τροχό έναν δίσκο διαμέτρου 300 χλστ. που συνδυάζεται με πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων της ίδιας εταιρείας. Για τον πίσω τροχό η διάμετρος της δισκόπλακας ανέρχεται στα 240 χλστ. και η δαγκάνα είναι μονοπίστονη. Τα φρένα συνεργάζονται με σύστημα ABS που απενεργοποιείται πολύ εύκολα από δικό του μπουτόν στο αριστερό γκριπ. Για τα χιλιόμετρα που αναπτύσσει το Husqvarna τα φρένα ανταποκρίνονται πολύ καλά παρέχοντας την ισχύ τους με γραμμικό τρόπο δίνοντας παράλληλα την αίσθηση ότι έχουν και το χώμα κατά νου. Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος λειτουργεί επίσης πολύ καλά στις περισσότερες των περιπτώσεων επεμβαίνοντας τη σωστή στιγμή. Εκεί που θα αφήσει τη μοτοσικλέτα να διανύσει μερικά μέτρα παραπάνω είναι στο κατσαρωμένο και γυαλισμένο οδόστρωμα και αυτό λόγω του μαλακού set up των αναρτήσεων. Καλύτερα βέβαια λίγα μέτρα παραπάνω, παρά μπλοκάρισμα και πτώση, δε νομίζετε;
Στο δρόμο
Το μονοκύλινδρο Husqvarna είναι μια μοτοσικλέτα που μπορεί να οδηγηθεί με δύο τρόπους ανάλογα με τις ορέξεις του αναβάτη. Κύριος υπεύθυνος για αυτό είναι ο κινητήρας με τα δύο πρόσωπα. Είναι ελαστικότατος και εύστροφος, μέχρι τις 5.000 σ.α.λ. παρουσιάζεται ζωηρός αλλά σχετικά ήπιος και επιτρέπει στον αναβάτη να κινείται χαλαρά με την πέμπτη και τελευταία ταχύτητα του κιβωτίου ήδη από τις 2.000 περίπου σ.α.λ. Αν αποφασίσετε να ξεπεράσετε το παραπάνω όριο και να κρατήσετε το γκάζι στο στοπ του θα ανακαλύψετε ένα άλλο μοτέρ και ταυτόχρονα το αποτέλεσμα των αλλαγών που αναφέραμε πιο πάνω. Εκεί που το G 650 GS θα συνέχιζε να αποδίδει γραμμικά -με πιο αργό τρόπο- μέχρι το κορύφωμα της δύναμής του, το Strada δίνει μια μικρή κλωτσιά, επιταχύνει τις διαδικασίες και φτάνει με φούρια μέχρι τον κόφτη. Φίνα! Αυτό σίγουρα θα ξυπνήσει τον αναβάτη που θα θέλει να το κάνει ξανά και ξανά αδιαφορώντας για αυτοκίνητα και μποτιλιάρισμα. Το Strada, εκτός από δυνατό, είναι και λεπτό και με το τιμόνι του να βρίσκεται δύο καθρέπτες…πάνω από τους καθρέπτες των τετράτροχων, μπορεί να κινηθεί “αεροπορία” σε αυτές τις συνθήκες με την ανάλαφρη αίσθηση και το καλό κόψιμο του τιμονιού να αποτελούν τους καλύτερους συμμάχους του. Ακόμη και τα παπιά, δύσκολα θα σας ακολουθήσουν και καλό είναι να έχετε το νου σας στην ταχύτητα με την οποία κινείστε για να μη βρεθείτε προ απρόοπτου. Απλά προσέχετε τα άλλα δίκυκλα. Αν τα πλησιάζετε ή τα αφήνετε πίσω σα σταματημένα, τότε πρέπει να κόψετε λίγο και να αφήσετε τη λογική να επικρατήσει. Το Strada μπορεί και άλλο, αλλά καλό είναι εσείς να μη θέλετε…Το μόνο που μας προβλημάτισε κατά τις ταρζανιές μέσα στην πόλη είναι η λειτουργία του κιβωτίου που βγάζει νεκρές μεταξύ πρώτης και δευτέρας, όταν ζεσταθεί πολύ. Κατά τα άλλα, λειτουργεί μια χαρά με τις διαδρομές να είναι μικρές και το κούμπωμα της ταχύτητας πάντα θετικό. Σχεδόν το ίδιο απαρατήρητες με την κίνηση περνούν και οι λακκούβες, με τις αναρτήσεις να κάνουν πολύ καλά το καθήκον τους σε αυτές τις συνθήκες.
Στον αυτοκινητόδρομο το Strada θα κινηθεί όπως τα περισσότερα μονοκύλινδρα on-off. Παρά την έλλειψη προστασίας, ο αναβάτης νιώθει άνετα σε ταχύτητες κοντά στα 130 χλμ./ώρα, λόγω της θέσης οδήγησης που τον τοποθετεί σωστά στη μάχη με τον αέρα. Πάνω από τα 140 χλμ./ώρα θα ξεκινήσουν κάποιες ταλαντώσεις που αν και δε γίνονται ανησυχητικές θα σας κάνουν να κλείσετε το γκάζι. Με αυτές τις ταχύτητες, θα πάτε πολύ μακριά. Η κούραση αργεί να εμφανιστεί και η κατανάλωση βρίσκεται εξαιρετικά χαμηλά παρά την αυξημένη ιπποδύναμη. Μόλις 4,2 λίτρα αρκούν για κάθε 100 χλμ., μια τιμή στα ίδια επίπεδα με τις μικρές μοτοσικλέτες και τα μεσαία scooter.
Στον επαρχιακό, το Strada θα καταφέρει να κινηθεί επίσης με αξιώσεις. Μπορεί να του λείπει η ακρίβεια των supermotard της Husqvarna, αλλά έχει ελαφριά αίσθηση, αλλάζει γρήγορα και εύκολα κατεύθυνση και ακολουθεί την τροχιά που επιλέγει ο αναβάτης χωρίς αντιρρήσεις.
Με τους τροχούς να είναι η μόνη ουσιαστική διαφορά από το Terra, η ασφάλτινη έκδοση της μοτοσικλέτας θα κινηθεί με αξιώσεις και στο χώμα. ¶λλωστε ο εμπρόσθιος τροχός είναι 19 ιντσών και οι αναρτήσεις τα καταφέρνουν μια χαρά στη γρήγορη διάσχιση χωματόδρομων. Εδώ θα βοηθήσει πολύ και η θέση οδήγησης του Strada, αλλά και η λεπτή του σιλουέτα που θα σας επιτρέψουν να σταθείτε με άνεση όρθιος και να μεταφέρετε το βάρος σας μπρος-πίσω χωρίς εμπόδια.
Το συζητάτε ακόμη;
Στα 5.490 ευρώ που κοστίζει το «τα-κάνω-όλα» Strada είναι αστείο να κουβεντιάζουμε για το αν αξίζει. Αν σας αρέσει το παίρνετε, αν δεν σας αρέσει δεν το παίρνετε! Στην προκειμένη περίπτωση, είναι ειλικρινά τόσο απλό. Μπορείτε μάλιστα να το οδηγήσετε πριν αποφασίσετε καθώς είναι διαθέσιμο και για test ride, οπότε έτσι θα ξέρετε σίγουρα αν σας αρέσει ή όχι! Και πέρα από την τιμή του, οι λόγοι για να σας αρέσει είναι πολλοί. Όπως και να ΅χει, τα γεγονότα έχουν ως εξής· άλλη καινούργια μοτοσικλέτα σε αυτά τα κυβικά, με αυτή την ισχύ και αυτά τα χαρακτηριστικά δεν υπάρχει. Σε αυτή την τιμή. ¶λλη ανάλογη μοτοσικλέτα με ανάλογα “βαρύ” όνομα στα πλαστικά της σε αυτή την τιμή πάλι δεν υπάρχει. Καινούργια έτσι; Γενικά, δεν υπάρχει αυτή η μοτοσικλέτα ούτε η τιμή της! Οι εναλλακτικές σας είναι είτε μεσαίο scooter 250-350 κ.εκ., ένα δύο mega στα 400 κ.εκ. και μοτοσικλέτες με τα μισά και λιγότερα κυβικά και αντίστοιχη ισχύ. Αν ψάχνετε για μοτοσικλέτα περάστε τουλάχιστον να τη δείτε από κοντά. Αξίζει!