• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η οδηγική αμέλεια κοστίζει

Θανάσιμη απειλή

Οι μοτοσυκλέτες, εκτός από ένα ευχάριστο και πρακτικό μέσο μεταφοράς, είναι ικανές να προσφέρουν και μια αίσθηση ελευθερίας στους αναβάτες, πάντα ,βέβαια, με το ανάλογο κόστος, καθώς οι κίνδυνοι είναι πολλαπλάσιοι, από αυτούς που έχει να αντιμετωπίσει, ένας οδηγός αυτοκινήτου.

 
Οι οδηγοί μοτοσυκλετών, ακόμα και οι πιο έμπειροι, βρίσκονται συνεχώς εκτεθειμένοι, στην αμελή συμπεριφορά των άλλων οδηγών. Δυστυχώς, οι οδηγοί αυτοκινήτου, πολλές φορές δεν δίνουν τη δέουσα προσοχή στους μοτοσικλετιστές, με αποτέλεσμα να δημιουργούν δυσάρεστες καταστάσεις.

Αλλάζουν ξαφνικά πορεία, χωρίς προειδοποίηση, φράζουν την πορεία των μοτοσυκλετών, κάνουν παράνομες αναστροφές, παραβιάζουν ερυθρούς σηματοδότες και προειδοποιητικά σήματα προτεραιότητας και γενικότερα, οδηγούν αμελώς, με αποτέλεσμα, σε ορισμένες περιπτώσεις, τον τραυματισμό μοτοσικλετιστών.   

Όλα τα παραπάνω, έχουν ως συνέπεια, οι αναβάτες να είναι εκτεθειμένοι σε μεγαλύτερο κίνδυνο, καθώς, πολλές φορές, η σύγκρουση με αυτοκίνητο ή η πτώση στην άσφαλτο, μπορεί να επιφέρει σοβαρούς τραυματισμούς.

Σύμφωνα με έρευνες, οι αναβάτες, είναι έως και 26 φορές πιο πιθανό να χάσουν τη ζωή τους, σε σχέση με επιβάτες, άλλων οχημάτων. Εξαιτίας του μικρού όγκου των δικύκλων, πιθανόν, να μην γίνονται άμεσα αντιληπτοί, από τους άλλους οδηγούς. Στατιστικά, στο 65% των ατυχημάτων, μοτοσυκλετών με άλλα οχήματα, παραβιάστηκε κάποιο οδηγικό δικαίωμα του μοτοσικλετιστή. 

Οι πιο συχνές αιτίες ατυχημάτων, μεταξύ μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων, προέρχονται από χρηση ναρκωτικών ουσιών και οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, ξαφνικές απότομες στάσεις, ανοίγματα πόρτας, ενασχόληση με το κινητό τηλέφωνο την ώρα της οδήγησης, απροειδοποίητη αλλαγή λωρίδων κυκλοφορίας. Αυτές οι καταστάσεις, δείχνουν έλλειψη οδηγικής παιδείας και αλληλεγγύης. 

Οι χειρότερες καταστάσεις, αφορούν την εγκατάλειψη του θύματος από το θύτη, ο οποίος τρέπεται σε φυγή, αδιαφορώντας αν έχει προκαλέσει τον τραυματισμό ή ακόμα και το θάνατο ενός αναβάτη. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι τραυματισμένοι ξεψύχησαν στην άσφαλτο, καθώς δεν δέχτηκαν έγκαιρα, ιατρική βοήθεια.
 
Σε τέτοιες περιπτώσεις, η αδιαφορία ισοδυναμεί με εγκληματική αμέλεια. Ο νόμος είναι αυστηρός, όμως δεκάδες περιπτώσεις, κατέληξαν σε κάποιο συρτάρι αρχείου, είτε γιατί ο ένοχος δεν βρέθηκε, είτε γιατί κάποιοι μάρτυρες σιώπησαν.  
     
Έχοντας να αντιμετωπίσουν, όλο αυτό τον κυκεώνα αδιαφορίας, οι μοτοσικλετιστές πρέπει να είναι περισσότερο προσεκτικοί, καθώς μια άτσαλη ενέργεια κάποιου οδηγού, μπορεί να τους θέσει σε κίνδυνο και να τους τραυματίσει. Ο τρόπος οδήγησης, πρέπει να διαμορφώνεται, ανάλογα με τις συνθήκες και οι αναβάτες, να προσπαθούν να προβλέψουν, κάθε τι απίθανο, που μπορεί να επιχειρήσει κάποιος οδηγός αυτοκινήτου. Η ταχύτητα, σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι κακός σύμβουλος.

Εάν κάποιος οδηγός αυτοκινήτου, προκαλέσει ατύχημα, θα πρέπει να ακινητοποιήσει το όχημά του και να επωμισθεί τις ευθύνες του, αν έχει υποπέσει σε ενδεχόμενη παράβαση. Αγαπητοί οδηγοί, στη θέση του εκάστοτε αναβάτη, μπορεί να ήταν κάποιο συγγενικό σας πρόσωπο και σίγουρα δεν θα θέλατε να το εγκαταλείψουν. Με τον ίδιο τρόπο, πρέπει να σκέπτονται και οι τυχόν μάρτυρες σε παρόμοια περιστατικά. Τεράστιες είναι οι ευθύνες της πολιτείας, καθώς πρέπει να λάβει τα απαραίτητα μέτρα, απέναντι σε τέτοιες συμπεριφορές, ώστε να μην εκμηδενίζεται η αξίας της ανθρώπινης ζωής.

Εσείς τι πιστεύετε; Έχετε αντιμετωπίσει αμελείς συμπεριφορές των άλλων οδηγών, απέναντι σας; Τι γνώμη έχετε για την εγκατάλειψη των θυμάτων τροχαίων; Συμπαρίσταται η πολιτεία στην αδιαφορία των οδηγών;

 
  • Γιαννης

    Aμαν πια με την καραμελα οτι οι οδηγοι αυτοκινητων δεν προσεχουν τους μοτο/τες..... Οταν ο μοτοσυκλετιστης κανει σφηνα σε δυο κινουμενα αυτοκινητα με τους αγκωνες του να γλυφουν τους καθρεπτες απαιτει απο τους οδηγους να μην παρεκλινουν το αυτοκινητο ουτε εκατοστο..... Βγαζεις δεξι φλας να στριψεις δεξια σε στενο,ανοιγεσαι για να μην καβαλησει η πισω ροδα κρασπεδο και το μηχανακι χωνεται δεξια και σου λεει οτι τον εκλεισες!!!! Δυστυχως ιδιαιτερα στα μηχανακια η αγνοια του ΚΟΚ ειναι εμφανεστερη. Στα Μεγαρα στα track day μαθαινεις οτι ο μπροστα μπορει να κανει οτι θελει και εσυ που ακολουθεις εχεις την ευθυνη πως θα τον περασεις ή πως δεν θα τον κλεισεις κ.α. Αν αυτο το ακολουθουσαν τα μηχανακια στον δρομο θα ειχαμε γλιτωσει πολλα ατυχηματα. Αντ αυτου μολις δουμε το μπροστινο αυτοκινητο να παρεκλινει πορεια παταμε κορνα και μουτζωνουμε.... Οι μοτοσυκλετιστες πρεπει να μαθουν οι ιδιοι να σεβοντε τον εαυτο τους και μετα ολα τ αλλα!

      15
  • ΑΝΔΡΕΑΣ

    Στο ΣΩΣΤΟ αυτό άρθρο αναφέρεται ότι <<...Στατιστικά, στο 65% των ατυχημάτων, μοτοσυκλετών με άλλα οχήματα, παραβιάστηκε κάποιο οδηγικό δικαίωμα του μοτοσικλετιστή...>> Δηλαδή στο υπόλοιπο 35% ευθύνεται ο μοτοσυκλετιστής για το ατύχημα του?...Μήπως θα πρέπει να γίνονται πολύ συχνά αναφορές ΚΑΙ σε αυτό το τεράστιο ποσοστό, αφού αφορά την ίδια τους την ζωή και λογικά θα έπρεπε να είναι στο 0%? ...Διευκρινίζω ότι συμφωνώ με το άρθρο και είναι καλοπροαίρετο το σχόλιό μου..ελπίζω να μην βιαστεί κάποιος μοτοσυκλετιστής να με "πυροβολήσει" επειδή εστιάζω και στα λάθη των μοτοσυκλετιστών,γιατί θα είναι σίγουρα από αυτούς που χώνονται με μεγάλες ταχύτητες ανάμεσα σε 2 κινούμενα αυτοκίνητα,πατώντας πάνω στις διαχωριστικες γραμμές λωριδας, αλλάζουν 3 λωρίδες το δευτερόλεπτο κάνοντας σφήνες,χωρίς φλας εννοείται και άλλα πολλά τραγικά λάθη που βλέπουμε καθημερινά στους δρόμους...

      3
  • Στέλιος-Αχιλλέας

    Πρέπει να αποκτήσουν οι Έλληνες οδηγική παιδεία, στις σχολές οδηγών πρέπει να μην λαδώνονται οι εκαιδευτές και σχετικά με την πολιτεία οι πολιτικοί είνε Έλληνες πολίτες οπότε δεν πρέπει να κατηγοράμε μόνο τους πολιτικούς επειδή η πολιτική είνε μικρογραφία της κοινωνίας.Αυτό που θα πω παρακάτω έχει σχέση,εάν θέλανε οι πολίτες το καλό της χώρας θα ψηφίζανε με σκοπό το καλό της χώρας όχι το συμφέρον το προσωπικό.

      3
  • Basilis78

    Γενικότερα οι οδηγοί αυτοκινήτου δεν μπορούν να καταλάβουν τον κίνδυνο που διατρέχει ο αναβάτης μία μοτοσυκλέτας, αν ήξερε απο πρώτο χέρι τότε σίγουρα θα ήταν πολύ πιο προσεκτικός στην οδήγηση του. Εμείς που οδηγάμε και τα 2 δεν είμαστε καλύτεροι οδηγοί απλά ξέρουμε που να κοιτάξουμε τι να προσέξουμε. Το θέμα όμως εγκατάλειψης είναι τραγικό, χτυπάς και δεν σταματάς ? γιατί ? δεν δέχομαι την δικαιολογία του σοκ όπως δεν θα την δεχόντουσαν και οι ίδιοι αν στην θέση αυτο΄τ που χτύπησαν ήταν το παιδιί τους. Οι τιμωρίες σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να είναι εξαντλητικές, αρκετός κόσμος έχει ξεψυχήσει στην άσφαλτο επειδή δεν του δόθηκε έγκαιρα ιατρική βοήθεια

      16
  • Κος Γιάννης

    Είμαι 64 χρονών, οδηγώ μοτο και αυτοκίνητο από 18 και έχω βρεθεί σε κίνδυνο από εγκληματική αμέλεια άλλου οδηγού πολλές φορές. Το συμπέρασμά μου είναι ότι κακοί οδηγοί υπάρχουν και από τις δύο πλευρές. Οι κακοί οδηγοί αυτοκινήτων θα δείξουν εγκληματική αμέλεια και αδιαφορία, είτε έχουν να κάνουν με οδηγό μοτοσυκλέτας είτε με οδηγό άλλου αυτοκινήτου. Το κακό με μας τους μοτοσυκλετιστές είναι ότι την πληρώνουμε εμείς, ενώ στους οδηγούς αυτοκινήτων οι λαμαρίνες. Για αυτό η πολιτεία θα έπρεπε να εφαρμόζει αυστηρά τους νόμους και να τιμωρεί παραδειγματικά τους εγκληματικά ανόητους και αδιάφορους. Δυστυχώς και στον κύκλο μας υπάρχουν ανόητοι και αδιάφοροι, αλλά σε μικρό ποσοστό ευτυχώς.

      7

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ