net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Πιο πολυτελές το Piaggio στο δρόμο, με την ανάλογη ποιότητα κύλισης. Το Honda από την άλλη παρουσιάζει λίγο πιο "σπιρτόζικο" χαρακτήρα.

Οδηγώντας

Έφτασε λοιπόν η στιγμή να ξεκαθαρίσει το τοπίο, έχει που έχει σημασία και που μετράει πραγματικά, στον δρόμο. Πόσο διαφορετικά μπορεί να είναι δύο scooter που έχουν -εκπληκτικές κατά περιπτώσεις- ομοιότητες στα τεχνικά τους χαρακτηριστικά; Πάμε να το δούμε λοιπόν αναλυτικά. Τα 5 κιλά διαφοράς σε βάρος (το SH στα 135, το Medey 140), δεν έχουν καμία επίπτωση σε πραγματικές συνθήκες και τα δύο είναι πολύ ελαφριά σε αίσθηση  ενώ η ευελιξία τους είναι απλά μνημειώδης και άμεσα συγκρίσιμη με αυτή των παπιών! Δεν υπάρχει κυκλοφοριακή συνθήκη που θα τα δυσκολέψει ή θα τα εμποδίσει να φτάσουν στον στόχο – προορισμό τους ταχύτατα, ξεγλιστρώντας με χαρακτηριστική άνεση μέσα από την κίνηση. 

Honda ή Piaggio σε αυτό το πεδίο λοιπόν; Απόλυτη ισοπαλία, άριστα 10 και στα δύο. Για να κινηθούν βέβαια τα δίτροχα χρειάζονται και γκάζι (...σώπα!!!), οπότε αξιολογώντας συνολικά την απόδοση των κινητήρων, για άλλη μια φορά δεν θα μπορέσουμε να αναδείξουμε ξεκάθαρο νικητή, Η απόδοση τους είναι γραμμική, πολιτισμένη και... ασφαλής, με την έννοια του ότι για το εύρος των ταχυτήτων που αναπτύσσονται στην πόλη, δεν μένεις ποτέ από γκάζι, οι επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει μέχρι τα 110 χλμ./ώρα είναι σβέλτες. Ωστόσο το SH, δίνει γενικά μια πιο σπιρτόζικη αίσθηση η οποία είναι ελάχιστα διακριτή στις χαμηλές ταχύτητες αλλά κάνει την διαφορά ψηλά, όπου εμφανίζεται πιο δυναμικό από το Medley, καταφέρνοντας να επιτύχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα από αυτό. 

Το θέμα δεν είναι τα 5-10 χλμ./ώρα + τελικής του Honda αλλά το ότι φτάνει πιο άνετα σε αυτά, όταν το Piaggio χρειάζεται καλές συνθήκες και επιμονή στο γκάζι για να “τελικιάσει”. Σε αυτές τις ταχύτητες και τα δύο scooter εμφανίζονται πολύ σταθερά και ικανά να αντιμετωπίσουν περιαστικούς δρόμους και λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας με άνεση. Η γενικότερη αίσθηση, αυτό που αδόκιμα ονομάζεται πολλές φορές ως “ποιότητα κύλισης”, είναι ο τομέας που το Piaggio παίρνει το αίμα του πίσω. Έχει έναν πιο “λιμουζινάτο” αέρα (αυτό και αν είναι αδόκιμο!) με την έννοια του ότι μεταφέρει μια συμπαγή αίσθηση στον αναβάτη του, ενώ οι αναρτήσεις του φιλτράρουν τα πάντα. Όχι ότι τo SH ξαφνικά έγινε κακό, ούτε και ότι υπολείπεται του αντιπάλου του σε μεγάλο βαθμό, απλά το Medley, για να το συνοψίσουμε και να μην μακρηγορούμε ασκόπως, είναι αρκετά... 2016, ενώ το Honda, 2013. 

Αυτό δεν είναι κάτι που έχει αντίκρυσμα στην οδηγική συμπεριφορά, αμφότερα τα scooter αντιδρούν καλά στην πίεση, φρενάρουν εξαιρετικά, με τα ABS τους να δουλεύουν άψογα και δεν θα προβληματίσουν με ασάφειες και αστάθειες, όσο η οδήγηση του παραμένει στα λοιγικά όρια της κατηγορίας. Όμοια εικόνα και στην λειτουργία του start/stop συστήματος. Στο Honda ήταν γνωστό το ποσο καλά δουλεύει, στο Piaggio, που για πρώτη φορά συναντάμε τέτοιο σύστημα, δουλεύει επίσης άψογα, με την επανεκκίνηση του κινητήρα να γίνεται άμεσα στο άνοιγμα του γκαζιού. Φυσικά αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα οφέλη από το start/stop δεν θα τα διαπιστώσει κανείς άμεσα, σε καθημερινή βάση με μείωση της κατανάλωσης αλλά μακροπρόθεσμα. Και σε αυτό το πεδίο τα μοντέλα βρίσκονται πολύ κοντά με το Ηοnda να καταναλώνει 100ml λιγότερης βενζίνης στα 100 χιλιόμετρα (2,9 λίτρα /100 χιλιόμετρα έναντι 3,0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα). 

 

?????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ