Παρ΄ όλο που στο διάστημα των τελευταίων χρόνων η κατηγορία των on-off πλησίασε περισσότερο προς την άσφαλτο, σιγά-σιγά η κατάσταση αλλάζει με την παρουσίαση μοντέλων που επαναπροσδιορίζουν την κατηγορία στο ιδανικό 50-50 μεταξύ ασφάλτου και χώματος.
Tο Yamaha Tenere XT660Z και το BMW F800GS, αποτελούν τους εκπροσώπους μιας νέας πιο «χωμάτινης» τάσης στα on-off, υπενθυμίζοντας σε κατασκευαστές και αναβάτες τον πραγματικό λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκαν αυτές οι μοτοσικλέτες.
Από την άλλη, μοντέλα όπως τα Ducati Multistrada 1100 & 620, Triumph Tiger 1050 και Kawasaki Versys 650, αποποιούνται κάθε εκτός δρόμου προσανατολισμό, καθιστώντας ξεκάθαρο πως το πεδίο δράσης τους είναι η άσφαλτος και μόνο.
Ποιο πιστεύετε ότι θα είναι το μέλλον της κατηγορίας των on-off;
Η κατηγορια θα παραμεινει,οχι τιποταλλο,απλα αγοραζουμε on-οff υποσυνειδητα.Με τετοιους δρομους που παραπεμπουν σε δασικο μονοπατιτης παρνηθας οσον αφορα την ομαλοτητα-χαραξη-κρατημα,μονο ενα τετοιου τυπου μηχανακι μπορει καπως να ανταπεξελθει.
Τα τελευταια 6 χρονια περιμενω το ιδιο πραγμα. Ενα ON-OFF 1000 κυβικων για να μπορεις ανετα να κανεις ταξιδια φορτωμενος, με κινητηρα που να εχει την αξιοπιστια του Varadero, το νευρο του Caponord,με ΣΟΒΑΡΕΣ αναρτησεις, με ακτινωτες ζαντες αλλα Tubeless λαστιχα (GS-Capo) Με ABS kai CBS (VARA), 200 κιλα, 100-110 αλογα, μεγαλη αυτονομια. Τα τελευταια ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ON-OFF ηταν το παλιο Transalp, To Africa και το παλιο Tenere. Τα υπολοιπα ειναι για cafe στο Κολωνακι εκτος και αν εχεις 16.000+ για να πας Ευρωπη αλλα και οταν πας σε χωματοδρομους στα Βαρδουσια να μην σε απασχολει αν θα το "ξαπλωσεις". Συνοπτικα:
ΚΤΜ :Αναξιοπιστο, Αγωνιστικο μηχανακι που απαιτει αγωνιστικη συντηρηση, σελα που αν κανεις 500κμ σε μια μερα μετα θες αναρρωτικη για τα οπισθια, και αν οχι εσυ τοτε σιγουρα ο συνεπιβατης σου,ακτινωτες ζαντες αλλα οχι tubeless λαστιχο (νυχτα , σε ξενη χωρα και το fast δεν πιανει-επισησ η πατουρα απο το Scorpio ειναι τοση που δεν ξεζανταρει χωρις μηχανημα). Εν τελει 15.000 για 990 κυβικα ποθ κανουν κατι που το απολαμβανεις πολυ περισοτερο με 450 κυβικα κ τα μισα λεφτα.
GS - Γιαπι machine.Ολοι οι πρωην varaderistes με το κουστουμι και την βαλιτσα σε σχημα χαρτοφυλακα και βεβαια χωρις κρανος. το μηχανακι αρκετα καλο αλλα τσιμπημενο σε λεφτα. Πολλα θεματααξιπιστιας με τον αξονα κ τα ηλεκτρικα που ομως δεν τα συζηταει κανεις γιατι ειναι BMW.Μετρια προστασια απο τον αερα και κακα φωτα.
GS Adventure - 19-21.000 ..χωρις σχολιο.
Caponord - Πολυ καλο, φοβερη σελα, θεση οδηγησης, νευρικος κινητηρας αλλα ΤΕΡΑΣΤΙΑ προβληματα με τα ηλεκτρικα. Κατα τα αλλα πολυ καλη λυση....γιαυτο σταματησε η παραγωγη!
Varadero - Απαρχαιωμενος κινητηρας αλλα αξιοπιστος, μετριο πλαισιο, χαλια αναρτησεις, καλη θεση οδηγησης, πολυ ανετο για ταξιδι.Σχεδιαστικα στασιμο με τασεις κακογουστιας οπως το νεο πανελ του. Αυτα..... Εμεις τα λεμε ..ποιος τα ακουει ομως...
Τελικά όλοι οι χρήστες συμφωνούμε. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή πραγματικό ON-OFF παρά μόνο "οτι δηλώσεις είσαι". Οι αντιπροσωπείες δεν έχουν πιάσει ακόμα τον σφυγμό της πελατείας τους? Θα θέλαμε κάτι σε ΧΤ με 2 κυλίνδρους φέρινγκ για τον αέρα και να μην λασπώνει.
Τα σημερινά ON-OFF πιστεύω ότι πουλάνε διότι προσφέρουν άνετη όρθια θέση οδήγησης, δυνατότητα για μπαγκαζιέρα και κυρίως ανάρτηση με χαρακτηριστικά τέτοια ώστε να νοιώθει κανείς ασφαλείς στους απαράδεκτους επαρχιακούς δρόμους, ειδικά αν μας είναι άγνωστοι. Αν υπήρχαν πάντως 250 & 400 οι πωλήσεις των 650 θα ήταν κατά πολύ χαμηλότερες, μιας και χρησιμοποιούνται κυρίως εντός πόλης.Σίγουρα,σε αυτή την περίπτωση, το VSTROM 650 ABS δε θα το αγοράζαμε με μόλις 6.900€.
πιστευω πως οι εταιριες θα στραφουν σε ποιο χωματινα μοντελα η θα εχουν ενα μοντελο ποιο χωματερο και ενα ποιο ασφαλτινο.π.χ bmw 1200gs -bmw 1200gs adventure ,ktm 1150 adv-ktm1150 adv s με αρχηγο το gs στην ασφαλτο και το κτμ στο χωμα
Οσο υπαρχουν ατομα που αγοραζουν μηχανες τετοιου ειδους για αποστασεις πατησια-συνταγμα...δεν προκειται να σταματησει η παραγωγη τους.
Λιγοι ειναι αυτοι που κανουν σωστη χρηση της μοτοσυκλετας,οι περισσοτεροι χρειζονται απλα τη μεγαλυτερη σε ογκο..(!)
Αν θες χωμα παιρνεις ενα καθαρο με λιγα χρηματα και κανεις τη βολτα στο βουνο,χωρις να σκεφτεσαι τα 15000 που κανει το αντιστοιχο on-off..που δεν ειναι και off...και θα ταλαιπωριηθει
Εγώ έχω ένα Dominator 650 φτιαγμένο στα 104mm και με άλλες βελτιώσεις και στο χώμα είναι μάνα... έχω πάει και σε δρόμο γεμάτο κοτρώνες, νεροφαγώματα κ.λ.π. Δεν χαμπαριάζει. Στην άσφαλτο δε είναι ένα κλασσικότατο μηχανάκι με παιχνιδιάρικι συμπεριφορά...
πιστευω οτι ειναι καθαρα θεμα αναγκων του καθε αναβατη.Προσωπικα το f650 country της BMW εξυπηρετει εξισου καλα διαδρομες εντος πολης ,επαρχιακες σφικτες διαδρομες και χωματινες.
Πιστεύω οτι μεχρι 10.000€ ο καλλίτερος συνδιασμός ειναι μία μοτοσυκλέτα που θα μπορεις να κάνεις αξιοπρεπώς ταξίδια αλλα και να μπορείς να περπατήσεις λίγο γρήγορα στο χώμα χωρίς το χέρι στην καρδιά.
Πρόην κάτοχος F-650 (αποψή μου ακατάλληλη για πόλη-πάνω κάτω πρώτη-δευτέρα) μετά κάτοχος transalp 600 (ο καλλίτερος συνδιασμός πόλης 70% χώμα 30%) και σήμερα κάτοχος V STROM 650(μηχανή μόνο για άσφαλτο-πολύ κακή στο χώμα)
Ετσι νομίζω οτι μηχανές για όλες τισ χρήσεις που να ικανοποιούν το αναβάτη τους σε όλες του τις επιθυμίες ειναι της φιλοσοφίας 70-30
και τέετοιεσ μηχανές σιγά σιγά σταματάνε να υπάρχουν
D.L.
to gs einai xvmatino mono sta logia...
ektos an eiste bodybylder kai shkvnetai kamia 300 kila ston pagko kai goystareis 17000 eyrw mhxanaki na to xvneis stia laspes kai sta katsbraxa..
kai gia mena opoios uelei xvmatino ua pairnei enduro ...
ta on-off tha einai 80% on kai 20off ekei odhgoymaste
To μέλλον θα το καθορήσει το marketing που απορρέει από τις καταγεγραμμένες ανάγκες των αγοραστών.
Τα ποσοστά θα παίζουν στο 55-45 ά 60-40 άσφαλτος –χώμα όσο και η χρήση του κάθε αναβάτη.
Τη χρυσή τομή την έχει το V-STROM το οποίο και έχω που παρά τα 5 χρόνια του ακόμη πουλάει σαν τρελό γιατί έχει την τέλεια ισορροπία και ταξίδι και λίγο χωματόδρομος και ταχύτητα και σταθερότητα και οικονομία στην κατανάλωση .
Ιδανικό για μένα:
βάρος έως 180 κιλά - ιπποδύναμη 70-75 Ps – υψος σέλλας 80-82 cm –πλούσιο fairing – κατανομή 60% άσφαλτος - 40% χώμα και το θέμα μοτοσικλέτα έκλεισε .
Εδώ και πέντε χρόνια έχω ένα Varadero , ποτέ δεν είχα πρόβλημα γιατί ήξερα τι αγόρασα , δεν το αγόρασα για να τρέχω στα όρη και στα άγρια βουνά , το αγόρασα γιατί κάνω ξεκούραστα ταξίδια.
Δεν πιστεύω ότι κάποιος θα δώσει από 12.000 ευρώ μέχρι και 18.000 ευρώ για να πάει να κάνει εξερεύνηση των ελληνικών βουνών , ίσως υπάρχουν κάποιοι που κάνουν αλλά πιστεύω ότι είναι ελάχιστοι .
Η επιλογή σχετίζεται με τις ανάγκες πραγματικές ή φανταστικές, Πρώην κάτοχος dt125, nx650, f650gs, έφθασα μέχρι το ds1000 και Κ100, και πάλι πίσω με ένα νέο klr650. Παιδιά οδηγάω και γελάω, είχα ξεχάσει πόσο εύκολο και ξεκούραστο είναι να οδηγάς κάτι που είναι ελαφρύ και απλό. Και ας κουνάει μετά τα 130 στα λίγα ταξίδια που απομείνε. Για όσους ξεκινάνε τα ταξίδια τώρα, την γνωστή ευχή "άγρια γκάζια και κακά χορτάρια".
Δυστυχώς η αγορά όπως προανέφερε κάποιος φίλος, δεν καθαρίζεται απο τις επιθυμίες των Ελλήνων καταναλωτών.
Σίγουρα δε πρόκειται να δούμε μοτοσικλέτες , τύπου Africa, ακόμα και το παλιό καλό ΤΑ. Αυτό που θα μπορούσαν να κάνουν, είναι modular μοτοσικλέτες που θα τις επιλέγεις με το επιθυμητό setup μέσω internet. Θα το βλέπεις έτοιμο και σε ενα μήνα θα το έχεις στα μέτρα σου απο το εργοστάσιο.
Εγώ προσωπικά ξεκίνησα με ένα KLE500, μοντέλο που έχει δυνατότητες και στο χώμα, έστω περιορισμένες. Με τον καιρό όμως αντιλήφθηκα πως μέσα στην πόλη αλλά και στις υπεραστικές διαδρομές ένα ελαφρύ on-off υστερεί. Ετσι αναζήτησα κάτι πιο ασφάλτινο, δεν ήθελα όμως να φύγω από την κατηγορία αυτή. Γιαυτό πήρα μία TIGER 955i, είναι εξ΄ολοκλήρου ασφάλτινη μηχανή, αν και η όψη της εξαπατεί. Προσφέρει στον αναβάτη μέγιστη απόλαυση τόσο στις σε διαδρομές με στροφές όσο και στους αυτοκινητόδρομους.Σου δίνει ψηλες ταχύτητες, δύναμη και άνεση, ακόμα και με συνεπιβάτη. Πιστεύω, αν και παρουσιάστηκαν κάποιες αναλαμπές πρόσφατα, τα περισσότερο ασφάλτινα θα επικρατήσουν, τουλάχιστον για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Τα ασφαλτινα on-off δεν ειναι κατι καινουργιο. Πρωτη η Yamaha ειχε παρουσιασει το TDM που ηταν εντελως ασφαλτινο μοντελο. Μετα υπηρξαν και αλλα μοντελα οπως τo Cagiva Navigator ας πουμε.
Απλα τωρα πλεον παρουσιαστηκαν πολυ περισσοτερα, αφου οι περισσοτεροι που τα οδηγανε δεν πανε στοι χωμα ειναι η αληθεια.
Όλα πλέον ακολουθούν πιο ασφάλτινα μονοπάτια. Δεν είναι μόνο αυτά που λέτε. Το Transalp που ήταν ένα από τα ιστορικότερα on-off άλλαξε τον μπροστινο τροχό σε 19. Απο μονοκύλινδρα έχει μείνει μόνο το Aprilia Trail και τώρα βγήκε και το Tenere. Κάποτε γινόταν χαμός με τα μονοκύλινδρα on-off, τώρα έχουν απομείνει μόνο δύο. (Το ΚΤΜ Adventure 640 είναι στην δική του ξεχωριστή κατηγορία πιστεύω και άλλωστε σύντομα θα παρουσιαστεί το νέο 690). Και εγώ νομίζω πως όλα θα γίνουν πιο ασφάλτινα και όπoιος θέλει χώμα πλέον θα έχει επιλογές μόνο σε enduro μοτοσικλέτες.
Η αγορά της Ελλάδας έιναι πολύ μικρή για να επηρεάσει τις μοτοβιομηχανίες. Στην Ευρωπη που τα on-off σημειώνουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις, απογορεύετει η διάσχιση χωματόδρομων και τα πραγματικά ανεξερέυνητα μέρη έιναι ελάχιστα.
Στην ελλάδα μπορεί να να μην αντιμετωπίζουμε τέτοια προβλήμτα και μια On-off με χωμάτινες δυνατότητες να είναι ιδανική μηχανή, αλλά όπως είπα, δεν διαμορφώμνουμε έμεις τις τάσεις στην παγκόσμια αγορά. Απο τη στιγμή που ελάχιστοι έιναι οι Ευρωπαίοι που τολμούν ή έχουν την δυνατότητα να ταξιδεψουν με μοτοσικλέτα στην Αφρική, στην Ασία κτλ-κτλ. βλέπω οτι τα on-off θα γίνουν ακόμα πιο ασφάλτινα και θα συγχωνευτούν με τα street σε λίγο καιρό. Η κατηγορία θα εξαφανιστεί και μάλλον το Tenere και το GS αποτελούν τους τελευταίους των μοϊκανών!
Όντως έχουν διαμορφωθεί δυο τάσεις στην κατηγορία. Τα on-off που στην ουσία είναι ψηλά street (Tiger, Multi, Versys) και τα καινούργια πραγματικά on-off όπως το Tenere, το BMW 800GS, αλλά και τα KTM Adventure 990 & 640.
Δεν νομίζω να προυσιαστεί κάτι διαφορετικό στο μέλλον, αυτές οι κατηγορίες θα παραμείνουν, αφού διαμορφώθηκαν απο τις αναγκές και τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού.
Το μέλλον της κατηγορίας θα είναι μία στροφή προς το χώμα, αλλά και με τέτοιο σχεδιασμό που θα φαντασιώνει την περιπέτεια. Θα προσφέρονται και με τον ανάλογο εξοπλισμό.
Η κατηγορια θα παραμεινει,οχι τιποταλλο,απλα αγοραζουμε on-οff υποσυνειδητα.Με τετοιους δρομους που παραπεμπουν σε δασικο μονοπατιτης παρνηθας οσον αφορα την ομαλοτητα-χαραξη-κρατημα,μονο ενα τετοιου τυπου μηχανακι μπορει καπως να ανταπεξελθει.
Τα τελευταια 6 χρονια περιμενω το ιδιο πραγμα. Ενα ON-OFF 1000 κυβικων για να μπορεις ανετα να κανεις ταξιδια φορτωμενος, με κινητηρα που να εχει την αξιοπιστια του Varadero, το νευρο του Caponord,με ΣΟΒΑΡΕΣ αναρτησεις, με ακτινωτες ζαντες αλλα Tubeless λαστιχα (GS-Capo) Με ABS kai CBS (VARA), 200 κιλα, 100-110 αλογα, μεγαλη αυτονομια. Τα τελευταια ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ON-OFF ηταν το παλιο Transalp, To Africa και το παλιο Tenere. Τα υπολοιπα ειναι για cafe στο Κολωνακι εκτος και αν εχεις 16.000+ για να πας Ευρωπη αλλα και οταν πας σε χωματοδρομους στα Βαρδουσια να μην σε απασχολει αν θα το "ξαπλωσεις". Συνοπτικα: ΚΤΜ :Αναξιοπιστο, Αγωνιστικο μηχανακι που απαιτει αγωνιστικη συντηρηση, σελα που αν κανεις 500κμ σε μια μερα μετα θες αναρρωτικη για τα οπισθια, και αν οχι εσυ τοτε σιγουρα ο συνεπιβατης σου,ακτινωτες ζαντες αλλα οχι tubeless λαστιχο (νυχτα , σε ξενη χωρα και το fast δεν πιανει-επισησ η πατουρα απο το Scorpio ειναι τοση που δεν ξεζανταρει χωρις μηχανημα). Εν τελει 15.000 για 990 κυβικα ποθ κανουν κατι που το απολαμβανεις πολυ περισοτερο με 450 κυβικα κ τα μισα λεφτα. GS - Γιαπι machine.Ολοι οι πρωην varaderistes με το κουστουμι και την βαλιτσα σε σχημα χαρτοφυλακα και βεβαια χωρις κρανος. το μηχανακι αρκετα καλο αλλα τσιμπημενο σε λεφτα. Πολλα θεματααξιπιστιας με τον αξονα κ τα ηλεκτρικα που ομως δεν τα συζηταει κανεις γιατι ειναι BMW.Μετρια προστασια απο τον αερα και κακα φωτα. GS Adventure - 19-21.000 ..χωρις σχολιο. Caponord - Πολυ καλο, φοβερη σελα, θεση οδηγησης, νευρικος κινητηρας αλλα ΤΕΡΑΣΤΙΑ προβληματα με τα ηλεκτρικα. Κατα τα αλλα πολυ καλη λυση....γιαυτο σταματησε η παραγωγη! Varadero - Απαρχαιωμενος κινητηρας αλλα αξιοπιστος, μετριο πλαισιο, χαλια αναρτησεις, καλη θεση οδηγησης, πολυ ανετο για ταξιδι.Σχεδιαστικα στασιμο με τασεις κακογουστιας οπως το νεο πανελ του. Αυτα..... Εμεις τα λεμε ..ποιος τα ακουει ομως...
Τελικά όλοι οι χρήστες συμφωνούμε. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή πραγματικό ON-OFF παρά μόνο "οτι δηλώσεις είσαι". Οι αντιπροσωπείες δεν έχουν πιάσει ακόμα τον σφυγμό της πελατείας τους? Θα θέλαμε κάτι σε ΧΤ με 2 κυλίνδρους φέρινγκ για τον αέρα και να μην λασπώνει.
Τα σημερινά ON-OFF πιστεύω ότι πουλάνε διότι προσφέρουν άνετη όρθια θέση οδήγησης, δυνατότητα για μπαγκαζιέρα και κυρίως ανάρτηση με χαρακτηριστικά τέτοια ώστε να νοιώθει κανείς ασφαλείς στους απαράδεκτους επαρχιακούς δρόμους, ειδικά αν μας είναι άγνωστοι. Αν υπήρχαν πάντως 250 & 400 οι πωλήσεις των 650 θα ήταν κατά πολύ χαμηλότερες, μιας και χρησιμοποιούνται κυρίως εντός πόλης.Σίγουρα,σε αυτή την περίπτωση, το VSTROM 650 ABS δε θα το αγοράζαμε με μόλις 6.900€.
πιστευω πως οι εταιριες θα στραφουν σε ποιο χωματινα μοντελα η θα εχουν ενα μοντελο ποιο χωματερο και ενα ποιο ασφαλτινο.π.χ bmw 1200gs -bmw 1200gs adventure ,ktm 1150 adv-ktm1150 adv s με αρχηγο το gs στην ασφαλτο και το κτμ στο χωμα
Οσο υπαρχουν ατομα που αγοραζουν μηχανες τετοιου ειδους για αποστασεις πατησια-συνταγμα...δεν προκειται να σταματησει η παραγωγη τους. Λιγοι ειναι αυτοι που κανουν σωστη χρηση της μοτοσυκλετας,οι περισσοτεροι χρειζονται απλα τη μεγαλυτερη σε ογκο..(!) Αν θες χωμα παιρνεις ενα καθαρο με λιγα χρηματα και κανεις τη βολτα στο βουνο,χωρις να σκεφτεσαι τα 15000 που κανει το αντιστοιχο on-off..που δεν ειναι και off...και θα ταλαιπωριηθει
Εγώ έχω ένα Dominator 650 φτιαγμένο στα 104mm και με άλλες βελτιώσεις και στο χώμα είναι μάνα... έχω πάει και σε δρόμο γεμάτο κοτρώνες, νεροφαγώματα κ.λ.π. Δεν χαμπαριάζει. Στην άσφαλτο δε είναι ένα κλασσικότατο μηχανάκι με παιχνιδιάρικι συμπεριφορά...
πιστευω οτι ειναι καθαρα θεμα αναγκων του καθε αναβατη.Προσωπικα το f650 country της BMW εξυπηρετει εξισου καλα διαδρομες εντος πολης ,επαρχιακες σφικτες διαδρομες και χωματινες.
Πιστεύω οτι μεχρι 10.000€ ο καλλίτερος συνδιασμός ειναι μία μοτοσυκλέτα που θα μπορεις να κάνεις αξιοπρεπώς ταξίδια αλλα και να μπορείς να περπατήσεις λίγο γρήγορα στο χώμα χωρίς το χέρι στην καρδιά. Πρόην κάτοχος F-650 (αποψή μου ακατάλληλη για πόλη-πάνω κάτω πρώτη-δευτέρα) μετά κάτοχος transalp 600 (ο καλλίτερος συνδιασμός πόλης 70% χώμα 30%) και σήμερα κάτοχος V STROM 650(μηχανή μόνο για άσφαλτο-πολύ κακή στο χώμα) Ετσι νομίζω οτι μηχανές για όλες τισ χρήσεις που να ικανοποιούν το αναβάτη τους σε όλες του τις επιθυμίες ειναι της φιλοσοφίας 70-30 και τέετοιεσ μηχανές σιγά σιγά σταματάνε να υπάρχουν D.L.
to gs einai xvmatino mono sta logia... ektos an eiste bodybylder kai shkvnetai kamia 300 kila ston pagko kai goystareis 17000 eyrw mhxanaki na to xvneis stia laspes kai sta katsbraxa.. kai gia mena opoios uelei xvmatino ua pairnei enduro ... ta on-off tha einai 80% on kai 20off ekei odhgoymaste
To μέλλον θα το καθορήσει το marketing που απορρέει από τις καταγεγραμμένες ανάγκες των αγοραστών. Τα ποσοστά θα παίζουν στο 55-45 ά 60-40 άσφαλτος –χώμα όσο και η χρήση του κάθε αναβάτη. Τη χρυσή τομή την έχει το V-STROM το οποίο και έχω που παρά τα 5 χρόνια του ακόμη πουλάει σαν τρελό γιατί έχει την τέλεια ισορροπία και ταξίδι και λίγο χωματόδρομος και ταχύτητα και σταθερότητα και οικονομία στην κατανάλωση . Ιδανικό για μένα: βάρος έως 180 κιλά - ιπποδύναμη 70-75 Ps – υψος σέλλας 80-82 cm –πλούσιο fairing – κατανομή 60% άσφαλτος - 40% χώμα και το θέμα μοτοσικλέτα έκλεισε .
Εδώ και πέντε χρόνια έχω ένα Varadero , ποτέ δεν είχα πρόβλημα γιατί ήξερα τι αγόρασα , δεν το αγόρασα για να τρέχω στα όρη και στα άγρια βουνά , το αγόρασα γιατί κάνω ξεκούραστα ταξίδια. Δεν πιστεύω ότι κάποιος θα δώσει από 12.000 ευρώ μέχρι και 18.000 ευρώ για να πάει να κάνει εξερεύνηση των ελληνικών βουνών , ίσως υπάρχουν κάποιοι που κάνουν αλλά πιστεύω ότι είναι ελάχιστοι .
Η επιλογή σχετίζεται με τις ανάγκες πραγματικές ή φανταστικές, Πρώην κάτοχος dt125, nx650, f650gs, έφθασα μέχρι το ds1000 και Κ100, και πάλι πίσω με ένα νέο klr650. Παιδιά οδηγάω και γελάω, είχα ξεχάσει πόσο εύκολο και ξεκούραστο είναι να οδηγάς κάτι που είναι ελαφρύ και απλό. Και ας κουνάει μετά τα 130 στα λίγα ταξίδια που απομείνε. Για όσους ξεκινάνε τα ταξίδια τώρα, την γνωστή ευχή "άγρια γκάζια και κακά χορτάρια".
Δυστυχώς η αγορά όπως προανέφερε κάποιος φίλος, δεν καθαρίζεται απο τις επιθυμίες των Ελλήνων καταναλωτών. Σίγουρα δε πρόκειται να δούμε μοτοσικλέτες , τύπου Africa, ακόμα και το παλιό καλό ΤΑ. Αυτό που θα μπορούσαν να κάνουν, είναι modular μοτοσικλέτες που θα τις επιλέγεις με το επιθυμητό setup μέσω internet. Θα το βλέπεις έτοιμο και σε ενα μήνα θα το έχεις στα μέτρα σου απο το εργοστάσιο.
Εγώ προσωπικά ξεκίνησα με ένα KLE500, μοντέλο που έχει δυνατότητες και στο χώμα, έστω περιορισμένες. Με τον καιρό όμως αντιλήφθηκα πως μέσα στην πόλη αλλά και στις υπεραστικές διαδρομές ένα ελαφρύ on-off υστερεί. Ετσι αναζήτησα κάτι πιο ασφάλτινο, δεν ήθελα όμως να φύγω από την κατηγορία αυτή. Γιαυτό πήρα μία TIGER 955i, είναι εξ΄ολοκλήρου ασφάλτινη μηχανή, αν και η όψη της εξαπατεί. Προσφέρει στον αναβάτη μέγιστη απόλαυση τόσο στις σε διαδρομές με στροφές όσο και στους αυτοκινητόδρομους.Σου δίνει ψηλες ταχύτητες, δύναμη και άνεση, ακόμα και με συνεπιβάτη. Πιστεύω, αν και παρουσιάστηκαν κάποιες αναλαμπές πρόσφατα, τα περισσότερο ασφάλτινα θα επικρατήσουν, τουλάχιστον για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Τα ασφαλτινα on-off δεν ειναι κατι καινουργιο. Πρωτη η Yamaha ειχε παρουσιασει το TDM που ηταν εντελως ασφαλτινο μοντελο. Μετα υπηρξαν και αλλα μοντελα οπως τo Cagiva Navigator ας πουμε. Απλα τωρα πλεον παρουσιαστηκαν πολυ περισσοτερα, αφου οι περισσοτεροι που τα οδηγανε δεν πανε στοι χωμα ειναι η αληθεια.
Όλα πλέον ακολουθούν πιο ασφάλτινα μονοπάτια. Δεν είναι μόνο αυτά που λέτε. Το Transalp που ήταν ένα από τα ιστορικότερα on-off άλλαξε τον μπροστινο τροχό σε 19. Απο μονοκύλινδρα έχει μείνει μόνο το Aprilia Trail και τώρα βγήκε και το Tenere. Κάποτε γινόταν χαμός με τα μονοκύλινδρα on-off, τώρα έχουν απομείνει μόνο δύο. (Το ΚΤΜ Adventure 640 είναι στην δική του ξεχωριστή κατηγορία πιστεύω και άλλωστε σύντομα θα παρουσιαστεί το νέο 690). Και εγώ νομίζω πως όλα θα γίνουν πιο ασφάλτινα και όπoιος θέλει χώμα πλέον θα έχει επιλογές μόνο σε enduro μοτοσικλέτες.
Η αγορά της Ελλάδας έιναι πολύ μικρή για να επηρεάσει τις μοτοβιομηχανίες. Στην Ευρωπη που τα on-off σημειώνουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις, απογορεύετει η διάσχιση χωματόδρομων και τα πραγματικά ανεξερέυνητα μέρη έιναι ελάχιστα. Στην ελλάδα μπορεί να να μην αντιμετωπίζουμε τέτοια προβλήμτα και μια On-off με χωμάτινες δυνατότητες να είναι ιδανική μηχανή, αλλά όπως είπα, δεν διαμορφώμνουμε έμεις τις τάσεις στην παγκόσμια αγορά. Απο τη στιγμή που ελάχιστοι έιναι οι Ευρωπαίοι που τολμούν ή έχουν την δυνατότητα να ταξιδεψουν με μοτοσικλέτα στην Αφρική, στην Ασία κτλ-κτλ. βλέπω οτι τα on-off θα γίνουν ακόμα πιο ασφάλτινα και θα συγχωνευτούν με τα street σε λίγο καιρό. Η κατηγορία θα εξαφανιστεί και μάλλον το Tenere και το GS αποτελούν τους τελευταίους των μοϊκανών!
Όντως έχουν διαμορφωθεί δυο τάσεις στην κατηγορία. Τα on-off που στην ουσία είναι ψηλά street (Tiger, Multi, Versys) και τα καινούργια πραγματικά on-off όπως το Tenere, το BMW 800GS, αλλά και τα KTM Adventure 990 & 640. Δεν νομίζω να προυσιαστεί κάτι διαφορετικό στο μέλλον, αυτές οι κατηγορίες θα παραμείνουν, αφού διαμορφώθηκαν απο τις αναγκές και τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού.
Το μέλλον της κατηγορίας θα είναι μία στροφή προς το χώμα, αλλά και με τέτοιο σχεδιασμό που θα φαντασιώνει την περιπέτεια. Θα προσφέρονται και με τον ανάλογο εξοπλισμό.