Ήταν γνωστό πως ερχόταν και μόλις η BMW έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες για το νέο της μοντέλο G 310 R. Αυτή είναι η πρώτη μικρού κυβισμού BMW εδώ και δεκαετίες.
Πάνε πολλά χρόνια από τότε που η BMW διέθετε στη γκάμα της τα θρυλικά μονοκύλινδρα R25, R26 και R27. Έκτοτε η Γερμανική εταιρεία έχτισε τον σύγχρονο θρύλο της πάνω σε μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού, παραστρατώντας μόνο όταν αποφάσισε να επενδύσει στον κινητήρα της Rotax για τη γενιά των μονοκύλινδρων Funduro, αυτά που σήμερα έχουν μετεξελιχθεί σε G650. Μικρή μοτοσυκλέτα όμως δεν είχε ξαναβγάλει, με μόνο μια σύντομη παράκαμψη για το κλειστό scooter C1. Ώσπου ήρθε η ώρα της Ινδίας.
Το G 310 R κινείται από έναν υγρόψυκτο μονοκύλινδρο 313 κ.εκ., με εξατάχυτο κιβώτιο και απόδοση 34 ίππων στις 9.500 σ.α.λ.και ροπή 2,85 χιλιογραμμόμετρων στις 7.500 σ.α.λ. Με βάρος 158 κιλών, το G 310 R μιμείται την εμφάνιση του μεγάλου S 1000 R σε ένα πακέτο που έχει σχεδιαστεί στο Μόναχο, αλλά κατασκευάζεται στη Μπάνγκαλορ της Ινδίας από τη συνεργάτιδα των Βαυαρών, TVS.
Το μικρό BMW εξοπλίζεται με ανεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. και μονό αμορτισέρ χωρίς μοχλικό, μια ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα μπροστά με δίσκο 300 χλστ. και ABS στον βασικό εξοπλισμό. Τα λάστιχά του έχουν διαστάσεις 110/70-17 μπροστά και 150/60-17 πίσω. Ο αναβάτης έχει μπροστά του μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, με πληροφορίες που περιλαμβάνουν τα πάντα, από ταχύμετρο, στροφόμετρο και ένδειξη σχέσης στο κιβώτιο ως έναν υπολογιστή ταξιδίου με καταναλώσεις και αυτονομίες.
Η BMW με το G 310 R μπαίνει σε μια δύσκολη κατηγορία απέναντι σε έμπειρο και πληθωρικό ανταγωνισμό. Στους αρκετούς δικύλινδρους κινητήρες που θα έχει να αντιμετωπίσει (Yamaha R3, Kawasaki Ninja 300) προσθέστε και αξιόλογους μονοκύλινδρους αντιπάλους (Honda CB300R, KTM 390 Duke, Kawasaki Ninja 250) και έχετε μια ένδειξη της μάχης που ανάβει σε αυτήν την κατηγορία.