net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Πως η κρίση έχει επηρεάσει την πιο βασική εργασία συντήρησης που κάνουμε στη μοτοσυκλέτα μας, την αλλαγή λαδιών;

Μόνοι μας ή συνεργείο;

Πόσο αφήνετε την κρίση να αγγίξει την συντήρηση της μοτοσυκλέτας σας; Μήπως κάνετε οικονομία σε πράγματα που δεν θα έπρεπε, όπως τα λάδια; Που αλλάζετε λάδια λοιπόν; Στο συνεργείο ή στο σπίτι; Και κάθε πότε το κάνετε;

 
Αν θες εγγυημένο τρόπο να μειώσεις τη ζωή του κινητήρα σου, δεν υπάρχει τίποτε πιο σίγουρο από το να σταματήσεις να αλλάζεις τα λάδια στην ώρα τους. Ναι, υπάρχουν ανέκδοτες ιστορίες για μοτοσυκλέτες που έκαναν 100.000 χλμ. με τα ίδια λάδια, όπως υπάρχουν και ιστορίες για τον παππού του φίλου σου που κάπνιζε 4 πακέτα τσιγάρα από τα δώδεκα και πέθανε στα 98. Κάποιοι αντέχουν. Οι περισσότεροι όχι.

Μπορεί οι μοτοσυκλέτες τα τελευταία χρόνια να επιτρέπουν αλλαγές λαδιού μέχρι και κάθε 15.000 χλμ. ή και παραπάνω, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργούν με το ίδιο λάδι για πάντα. Το λάδι μηχανής, είναι αλήθεια πως έχει εξελιχθεί πάρα πολύ τα τελευταία 10-15 χρόνια και έτσι δεν χρειάζεται να κάνεις αλλαγή κάθε 5.000 χλμ. όπως παλιά, ένας αστικός μύθος που ακόμα κυριαρχεί στις συζητήσεις της καφετέριας. Αυτό που ισχύει πάντα είναι απλό. Τα λάδια στην ώρα τους, όπως προβλέπει ο κατασκευαστής, ο τύπος λαδιού ο σωστός, αυτός που προβλέπει ο κατασκευαστής, το φίλτρο να αλλάζεται με κάθε αλλαγή, και καλό θα είναι ακόμη και η μάρκα λαδιού να είναι γενικά σταθερή. 

Το καλό με τα λάδια, επίσης, είναι ότι αλλάζονται εύκολα. Μία τρύπα από πάνω να τα βάλεις τα καινούργια, μία τρύπα από κάτω να βγάλεις τα παλιά. Ακούγεται απλό, και είναι, με μόνη εμπλοκή την αλλαγή φίλτρου, που θέλει εργαλείο και χέρι να φτάνει, αλλά και το μάζεμα και πέταμα των παλιών λαδιών που πρέπει οπωσδήποτε να επιστρέφονται για ανακύκλωση.
Πολλοί λοιπόν έχουν βρει τρόπο και κάνουν την αλλαγή στο σπίτι. Μία ροδέλα για το μπουλόνι του κάρτερ από το βενζινάδικο, λάδι και φίλτρο αγορασμένα από οπουδήποτε και λίγη περιπέτεια (και μαυρίλα) την Κυριακή μπορεί να γλιτώσουν αρκετά ευρώ. Γλιτώνουμε όμως;

Πόσο σίγουροι είμαστε ότι γνωρίζουμε να κάνουμε μια αλλαγή λαδιών, όσο απλή και να είναι; Ξέρουμε με βεβαιότητα να σφίξουμε σωστά το φίλτρο, χωρίς να μας χάνει λάδι μετά, ή να μην...κλωτσήσουμε το σπείρωμα της βίδας αποστράγγισης και μετά...να τρέχουμε και να μη φτάνουμε; Και τι κάνουμε αν έχουμε μοτοσυκλέτα με ξηρό κάρτερ, που μπορεί να απαιτεί μια πολύπλοκη διαδικασία εξαέρωσης; 

Για αυτό το λόγο υπάρχει το συνεργείο. Είτε στο πλαίσιο του σέρβις, είτε μόνα τους, αν το ζητήσεις. Το κόστος θα είναι φυσικά λίγο αυξημένο, αφού χρεώνεσαι τις υπηρεσίες ενός ολόκληρου συνεργείου, όμως εδώ υπάρχουν και κάποια σημαντικά οφέλη. Πρώτον το λάδι και το φίλτρο θα είναι σίγουρα το σωστό. Αν είσαι γνώστης μπορείς να πας τα δικά σου λάδια και να γλιτώσεις κόστος. Δεν είναι πρόβλημα. Εκτός αυτού, ένας τεχνικός έχει την σημαντική εμπειρία, ώστε να γνωρίζει πως και πόσο πρέπει να πραγματοποιήσει της συσφίξεις και την εξαέρωση του κυκλώματος.

Το σημαντικότερο όμως είναι πως ακόμη κι αν δεν γίνει η αλλαγή στα πλαίσια σέρβις, μία επίσκεψη στο συνεργείο σημαίνει πως έμπειρα μάτια θα δουν τη μοτοσυκλέτα σου από μέσα κι από κάτω. Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, κάποιος θα το δει. Δεν θα φύγεις χωρίς να το ξέρεις ή και να το φτιάξεις. Και αυτό έχει την αξία του.

Εσείς όμως τι κάνετε για να αλλάξετε λάδι; Πηγαίνετε σε συνεργείο; Τα αλλάζετε μόνος σας; Ακολουθείτε το βιβλιαράκι πιστά ή βασίζεστε σε «εμπειρικά» χιλιόμετρα; 

 
  • Δημήτρης

    Τα αλλάζω μόνος και σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο εγχειρίδιο χρήστη και χρησιμοποιώντας και την συλλογή εργαλείων που παρέχονται από τον κατασκευαστή. Η μηχανή μου είναι vstrom και τις πρώτες φορές που που χρειάστηκε να βγάλω τα πλαστικά έκανα κανα δυο γρατζουνιές αλλά τώρα έμαθα ☺

      1
  • Παναγιωτης

    εννοειται σε μηχανικο ακομη και παπι να εχεις , και μονος σου να κανεις την αλλαγη καποια στιγμη την μαλακια θα την κανεις,εκει που νομιζεις οτι εκανες τελεια δουλεια ο μηχανικος θα σε κραξει απλα,γυφτια ειναι να τσιγγουνευτεις τα 5 ευρω εργασια,εξαιρουνται καποια ομαδα ανθρωπων που λυνουμε κινητηρα για πλακα χωρις να εχουν σπουδασει κατι

     
  • tolis

    καθε ειδικοτητα θελει μεγαλη εμπειρια για να την εφαρμοσεις (περαν του πτυχιου φυσικα) καθε σερβις μια μοτοσικλετας ειναι επιστημη γιατι ο μηχανικος ξερει και "διαβαζει" την κατασταση της μοτοσικλετας ενω ο χειριστης απλα κοιταει. Οι επισκευες σε μοτοσικλετες δεν ειναι "τσελεμεντες μαγειρικης" οπου αγοραζεις τα υλικα και αν πετυχει θα το καταναλωσεις και αν δεν πετυχει θα το πεταξεις.... μια μικρη αμελεια σαν ερασιτεχνης μηχανικος που θελεις να λεγεσαι μπορει και να κοστισει ζωες / ατυχηματα.

     
  • Αρενιος

    Oσο ποιό απλό το μηχανάκι, τόσο ποιό εύκολη είναι η αλλαγή λαδιών. Σε ένα ΧΤ-350 που έχω, τα αλλάζω μόνος μου και μια στο τόσο και το φίλτρο λαδιού. Σιγά το πράμα...

     
  • ΠΕΤΡΟΣ

    οτι λεει ο κατασκευαστης.αλλαγη φιλτρου σε καθε αλλαγη.εκει δεν κανω τσιγκουνιες.

     
  • manolis

    Στα κινεζικα και γενικά στις μούφες που κυκλοφορούν τα αλλάζεις μόνος σου. Τώρα στα Ιαπωνικά & Ευρωπαικά δεν το διακινδυνεύεις καθώς μπορεί να κάνεις ζημιά. άσε που δεν αξίζει τον κόπο, πόσο να σε κλέψουν στα λάδια? το πρόβλημα είναι στα μεγάλα service όχι στα λιπαντικά

     
  • η μεγαλη πλειοψηφια εχοντων Ευρωπαικα

    (εκτος Triumph)σπανια αλλαζουν λιπαντικο μονοι τους,στα Ιαπωνικα το ποσοστο ειναι σημαντικα μεγαλυτερο.

     
  • Πανος

    Η αλλαγη λαδιου δεν ειναι θεμα στο κοστος πιστευω,τα πραγματα ξεφευγουν με τις βαλβιδες ασε που οι περισσοτεροι δεν παιρνουν κατι για τα λαδια.επισης αν ειναι καινουργια η μηχανη παιζει ρολο οπως επισης αλλη μια παραμετρος ειναι ποσο πιανουν τα χερια του καθενος.

     
  • Γιωργος

    Φυσικα και οποιος δεν ξερει τι κανει πρεπει να παει σε καποιο συνεργειο αλλα εαν ξερει τι κανει παει συμφωνα με το service manual και τα σωστα εργαλεια ολα θα γινουν πολυ σωστοτερα απο το συνεργειο που ποτε δεν χρησιμοποιησει service manual για τις ροπες των βιδων( μου εχω κλωτσησει σπειρωμα σε συνεργειο και μαλιστα εξουσιωδωτημενο) γιατι παντα θα βαλουν το μαθητευομενο μαστορι να το κανει αφουν ειναι πολυ απλη διαδικασια. Ασε που παντα θα σου βαλουν λαδι απο αλλο πλανητη γιατι αυτοι ξερουν ενώ τα δικα σου ειναι ή αυτα που θα προτεινεις απλα δεν κανουν αραδιαζοντας σου 1.002 κουσουρια που υποτίθεται ότι εχουν. Εγω ευτυχως επαψα να πηγαινω σε συνεργειο τα τελευταια χρονια και απο τοτε εχω μεινει στο δρομο μονο απο λαστιχο. Τα παντα γινονται απο εμενα και ειμαι σιγουρος οτι δεν θα μου διαλυθεί στο δρομο χωρις να το καταλαβω. Ασε που πολλες φορες αν δεν εισαι απο πανω του δεν αλλαζουν καν λαδια και μολις παρεις τις μπιελες και τα ρουλεμαν στα χερια σου λενε οτι το πάθαινε αυτο το μοντελο. Αυτα απο εμενα. Με τα καταλληλα εργαλεια τα service manual και κάμποσο διαβασμα γενικα μηχανολογιας ο καθενας γινετε πολυ καλυτερος απο το 80% των μασυορων που δεν ξερουν τι σημαινει ροποκλειδο.

      18
  • tolis

    πολλοι εχουν την εντυπωση οτι η αλλαγη λαδιων ειναι μια απλη διαδικασια... αλλα απλως νομιζουν διοτι εαν ηταν τοσο ευκολα τα πραγματα τοτε ολοι θα δουλευαν μηχανικοι.

      2
  • stefanos

    Σιγά μην πάω σε συνεργείο να αλλάξω λάδια! Κατ'αρχήν είναι μύθος ότι αν πας με δικά σου λάδια θα σου τα βάλουν. Όχι μόνο αρνούνται οι περισσότεροι, σε στραβοκοιτάνε κιόλας. Εκτός αυτού δεν ψήνομαι να πληρώσω καπέλο για την προμήθεια του τεχνικού για κάτι τόσο απλό. Προσωπικά, το κάνω στο γκαράζ μου με δοχείο και τα κατάλληλα εργαλεία. Αν δεν είσαι αρούγκανος δεν θα κλωτσήσεις καμία τάπα. Και όσον αφορά τα παλιά μου λάδια, τα μαζεύω και τα δίνω σε κάποιο συνεργείο να τα ανακυκλώσουν. τόσο απλά.

      19
  • Χρήστος

    Θέλει μεγάλη προσοχή παιδιά, κατααρχήν αν δεν ξέρετε μην περαματίζεστε καθώς ένα στραβοκούμπωμα μπορεί να σας κάψει τον κινητήρα. Εγω παρόλο που ξέρω το πάω συνεργείο πρέπει να υπάρχει ασφάλεια σε αυτό που γίνεται.

      1

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ