net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Μπορεί να τιμολογηθεί μια ανθρώπινη ζωή, σε μία αγορά κράνους; Φυσικά όχι.

Κοστολογείται το...κεφάλι σας;

Απλή ερώτηση. Πόσο κοστίζει για εσάς η προστασία του κεφαλιού σας, πόσα είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε για να το κρατήσετε ανέπαφο το υπερπολύτιμο περιεχόμενο του;

 
Περί κράνους ο λόγος λοιπόν ή μάλλον, περί της μη χρήσης αυτού. Δεν ξέρουμε κατά πόσο η ερώτηση μας φέρνει σε δύσκολη θέση όσους επιμένουν (και δυστυχώς είναι ακόμη πάρα πολλοί) να μην φοράνε κράνος ή να προστατεύουν το ζωτικό σημείο του… αγκώνα με αυτό. Υποθέτουμε πάντως ότι για όλους αυτούς, η εκτίμηση της αξίας του κεφαλιού τους είναι 0 ευρώ… δεν μπορούμε να φανταστούμε κάτι άλλο, δεν δικαιολογείται με οποιοδήποτε επιχείρημα η ηλίθια (ναι, ηλίθια) πρακτική του να μην φορά κανείς κράνος οδηγώντας δίτροχο, ακόμη και αν πρόκειται για μοτοποδήλατο.

Τα περί «μόστρας», «χαλάει το μαλλί», «σε κάνει καραφλό» δεν τα συζητάμε καν. Το «θέλω την απόλυτη αίσθηση ελευθερίας και τον άνεμο στο πρόσωπο» είναι τόσο στερεοτυπικά βλακώδες και ξεπερασμένο, σαν να έχει ξεπηδήσει από βιντεοκασέτα των 80s με θέμα τους «καμικάζι της ασφάλτου»! Πάμε σε ένα άλλο επιχείρημα που –θεωρητικά- έχει μια βάση: «Δεν έχω χρήματα, τα κράνη κοστίζουν». Σύμφωνοι (στο δεν έχω χρήματα) αλλά ας μην το παρουσιάζουμε τόσο δραματικό. Ένα Jet κράνος κοστίζει 50 ευρώ και για τα full face απαιτούνται 20-30 ευρώ περισσότερα, μιλάμε δηλαδή ότι με κάτω από 100 ευρώ και στις δύο περιπτώσεις, για κάτι βασικό και αξιοπρεπές, που να πληροί φυσικά τις προδιαγραφές ασφαλείας. Πρέπει απαραιτήτως να συνειδητοποιήσει ο καθένας, ότι αγορά δίτροχου και προστατευτικός εξοπλισμός πάνε μαζί. Ταυτόχρονα.  Ας καθυστερήσει ένα μήνα η απόκτηση προκειμένου να εξοικονομηθούν τα απαραίτητα χρήματα, ας αναβληθεί για αργότερα η προσθήκη άσχετων με την ασφάλεια αξεσουάρ στην μοτοσικλέτα μας. Με το που μας παραδοθεί, στο ένα χέρι θα κρατάμε το κλειδί και στο άλλο το κράνος. ΠΑΝΤΑ! 

Μιλάμε λοιπόν για κόστος εώς 100 ευρώ, για scooter και παπιά μικρού κυβισμού, με αποκλειστική χρήση στην πόλη. Φυσικά όσα περισσότερα μπορεί να επενδύσει κανείς, τόσο το καλύτερο! Αν η μοτοσικλέτα μας είναι μεγαλύτερου κυβισμού θα πρέπει απαραιτήτως να επενδυθούν και αναλογικά περισσότερα χρήματα στην αγορά κράνους. Θα πρέπει αυτό να έχει αεροδυναμική σχεδίαση, αποτελεσματικό εξαερισμό, αντιθαμβωτική ζελατίνα και ανατομική εφαρμογή. Εμμέσως πλην σαφώς και αυτά θέματα ασφάλειας είναι, όσο πιο απερίσπαστος από ενοχλήσεις παραμένεις ενώ οδηγάς, τόσο περισσότερο η προσοχή σου είναι στραμμένη στο δρόμο. 

Φυσικά θα θέλαμε η φορολογία στα κράνη να ήταν μικρότερη, ένα μέτρο που θα πρέπει να θεσπιστεί άμεσα, όμως ούτε αυτό μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία, καθότι το αναπάντεχο και ο παράγοντας κινδύνου στο δρόμο, δεν περιμένουν το πότε οι κοιμισμένοι και αποκομμένοι από την πραγματικότητα πολιτικοί και νομοθέτες, θα αποφασίσουν κάτι τέτοιο.
Δεν υπάρχουν δικαιολογίες λοιπόν! Τίποτα δεν μπορεί να καταρρίψει το θεμελιώδες ζήτημα της ασφάλειας, ο μόνος λόγος για να μην φορά κανείς κράνος είναι… να μην οδηγεί μοτοσικλέτα.

Ξαναρωτάμε λοιπόν: Εσείς πόσο κοστολογείτε το κεφάλι σας; 
 

 
  • ioannis.v

    Aπο τη στιγμη που ανεβαινουμε σε δικυκλο οδηγοι συνοδηγοι παντα κρανος ακομη και μεχρι το περιπτερο. Ο δευτερος χρυσος κανονας ειναι παω αργα γιατι βιαζομαι.

      3
  • nikko

    Εσύ που το έγραψες κάτσε σπίτι καλύτερα να σε προστατεύει το ντουβάρι

     
    • Mototriti

      Απάντηση: Για ποιο λόγο το λες αυτό αγαπητέ αναγνώστη;

        2
  • ΠΕΤΡΟΣ

    ενα ξερω .κεφαλι και σπονδυλικη στηλη δεν επισκευαζονται απο τους καλυτερους γιατρους του πλανητη.φοραω κρανος και τουλαχιστον μπουφαν με προστασιες ακομα και για να παω στην τουαλετα που λεει ο λογος.

      4
  • Νικήτας

    λοιπον το τι ειναι ακριβό και τι φθηνό έχει σχέση με το την δική μας νοοτροποία. Πχ δεν θεωρούμε ακριβό ένα κινητο των 800 ευρώ και το παίρνουμε, απο την άλλη το κράνος που θα μας σώσει την ζωή -στην κυριολέξια- τα 300-400 ευρώ τα θεωρούμε πολλά. Είμαστε ωραίος λαός...

      12
  • Λουκάς Τζιάρας

    Πετάχτηκα με το παπί για ψώνια και στα 600 μέτρα από το σπίτι γλύστρησα σε νερά και έφυγα με τα μάτια. Αν δεν φορούσα κράνος, το λιγότερο που θα είχα πάθει θα ήταν να μην έχω σαγόνι. Το χτυπημένο κράνος το κρατάω δίπλα στο καινούριο για να μου θυμίζει να το φοράω πάντα.

      10
  • επαμ. δημτ.

    Όλα αυτά περι ΦΠΑ και ρίξτε μας το ΦΠΑ για να πάρουμε κράνος είναι απλά ΑΗΔΙΕΣ ΟΛΚΗΣ. Τι πάει να πει ρίξε μου το ΦΠΑ για να πάρω κράνος; Δλδ ένα κράνος φερ ειπειν 800 ευρώ, χωρίς το ΦΠΑ θα ερχόταν στα 616 ευρώ. Ε πάρε ένα κράνος με 616 ευρώ αδερφε! Πιστεύεις ότι δε θα σε προστατέψει; Γιατί για τα κινητά των 1000 ευρώ δεν λέει κανένας τίποτα για ΦΠΑ; Απλά επειδή δε γουστάρει ο Έλλην να βάλει το κράνος στο κεφάλι του, του φταίνε όλα και πάνω από όλα το κράτος. Καμία δικαιολογία. Ας αναλάβει η φυσική επιλογή.

      11
  • Νίκος

    Το πόσο κοστολογείται το κεφάλι το γράφετε για φόβητρο. οποιος φοβάται στο κρεβάτι του. ναι φοραμε κράνος γιατι υπάρχουν και λαμακες ... αλλά για τα υπέρογκα ποσά που πρέπει να δαπανήσεις δεν λέτε τίποτα ένα καλό κράνος κοστίζει πάνω απο ένα μηνιάτικο.

      1
  • Λαζαρος triumph

    Τα κρανη θα μπορουσαν να ειναι με ενα χαμηλοτερο φ.π.α και θα ημασταν ακομα καλύτερα .Πολλοι βεβαια και να τους το χαρισεις δεν το φορανε.Απαραίτητο το κρανος,τουλαχιστον.Ενα καλο κρανος στοιχιζει οσο το κινητο σου φιλε μου που το πηρες με 12 ή 24 δοσεις..δεν το λεω ακριβο. Π.χ 400e για 5 χρονια ειναι πολλα;Δεν νομιζω..κριμα καμμια παιδεια..

      5
  • Chris

    Κράνη δεν φορούν κάτι μυρωδιάδες που έχουν τα R1, τα GSX-R και τα Adventure για μόστρα στην καφετέρια με την μεγαλύτερη διαδρομή που έχουν κάνει να είναι 5 χιλιόμετρα. Το κακό είναι ότι και σε αυτά τα 5 χιλιόμετρα μπορούν να την πατήσουν, απλά πιστεύουν ότι έλα μωρέ; τι να πάθω; εδώ πιο κάτω θα πάω. Οι πραγματικοί αναβάτες και όχι αυτοί που αγόρασαν μια πανάκριβη μοτοσικλέτα για επίδειξη, φοράνε πάντα κράνος. Και πολλούς σκουτεράκηδες και παπάκηδες βλέπω χωρίς κράνος πάντως. Ε ναι, αλλιώς είναι τα 100 χιλιόμετρα την ώρα με scooter και αλλιώς με μεγάλη μοτοσικλέτα, πιο επικίνδυνα! Κούνια που τους κούναγε και αυτούς!!! Ο άλλος σου λέει είναι ακριβά τα κράνη και έχει scooter που κάνει δέκα χιλιάρικα!! Έλεος, τόση βλακεία!!!

      8
  • Γιαννης Ματσακοπουλος

    Χωρίς κράνος απλά δεν μπορώ να οδηγήσω και απορώ πως μπορούνε όλοι αυτοί που δεν φοράνε. Νοιώθω σαν ξεβράκ*τος (συγνώμη για την έκφραση) αλλά έτσι είναι! Δεν είναι μόνο το ότι θα πάθει κανείς μεγάλη ζημιά αν πέσει ακόμα και με μικρές ταχύτητες, είναι ότι υπάρχουν πόσοι παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα αν δεν φοράει κανείς κράνος. Μου έχει σκάσει μπάμπουρας στην ζελατίνα και ήταν σαν να έπεσε πέτρα! Αν δεν φόραγα κράνος μπορεί να είχα πάθει ζημιά σε ένα μάτι ή να έχανα τον έλεγχο. Από την άλλη το καλοκαίρι παθαίνεις ηλίαση και το χειμώνα έχεις στο τσεπάκι την ιγμορίτιδα, χώρια το ότι δεν βλέπεις τίποτα στις υψηλές ταχύτητες. Κράνος πάντα λοιπόν, όχι γιατί θα φάω κλίση αλλά γιατί δεν γίνεται αλλιώς. Συγνώμη που θα το γράψω αλλά όποιος δεν φοράει κράνος, δεν έχει ιδέα από μοτοσικλέτα!

      30

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ