Δανείζεται από το Mille τα περισσότερα μηχανικά του μέρη και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό στο δρόμο. Η αφαίρεση όμως του φέρινγκ και η διαφορετική θέση οδήγησης, του δίνουν το δικό του χαρακτήρα και το καθιστούν έναν άξιο εκπρόσωπο της σχολής streetfighter.
+: Συμπεριφορά, δύναμη κινητήρα, φρένα
-: Άνεση συνεπιβάτη
Εργονομία
Η θέση οδήγησης είναι σε γενικές γραμμές επιθετική, αλλά σαφώς πιο άνετη από αυτή του Mille, εξαιτίας κυρίως του ψηλά τοποθετημένου fat bar τιμονιού που αποφορτίζει αρκετά τους καρπούς του αναβάτη, προσφέροντας παράλληλα αρκετά καλό control μέσα στην πόλη. Πρόβλημα με τα χειριστήρια δεν θα αντιμετωπίσετε, αφού όλα βρίσκονται εκεί ακριβώς που περιμένετε, με τον πίνακα οργάνων να διαθέτει όλες τις απαραίτητες και μη ενδείξεις. Ο συνεπιβάτης, βέβαια, μετά από μία έστω μικρή βόλτα στο ξεχωριστό σελάκι, δεν θα έχει την ίδια άποψη, αφού κάθεται αρκετά ψηλότερα, δεν έχει από πού να πιαστεί και τα γόνατά του σχηματίζουν αρκετά μικρές γωνίες. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με την Aprilia να έχει δώσει μεγάλη σημασία στις λεπτομέρειες και αυτό γίνεται αντιληπτό σε αρκετά σημεία της μοτοσικλέτας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσετε κατά τη συμβίωσή σας με την ιταλική δημιουργία είναι, φυσικά, η σχεδόν πλήρης έκθεση του άνω μέρους του σώματος στον αέρα και όπως καταλάβατε, αν θελήσετε να ταξιδέψετε για αρκετή ώρα με το Tuono, οι ταχύτητες θα πρέπει να περιοριστούν στα 130-140 χλμ./ώρα, ειδάλλως ο σβέρκος σας θα αρχίσει να παραπονιέται αρκετά σύντομα.
Μοτέρ
Ο 8βάλβιδος V-2 κινητήρας των σχεδόν 1000 κ.εκ. παράγει αρκετή δύναμη για γυμνή μοτοσικλέτα και σε αυτόν τον τομέα μπορεί να ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό της κατηγορίας. Η ισχύς έρχεται από χαμηλά, αλλά η καλύτερη περιοχή του βρίσκεται από τις 5.000 σ.α.λ. και ύστερα, καθώς με μεγάλη σχέση στο σαφές στη λειτουργία του κιβώτιο θα σκορτσάρει αισθητά, προτρέποντάς σας να κατεβάσετε μία ταχύτητα. Από αυτές τις στροφές και πάνω, όμως, η λειτουργία του «καθαρίζει», η παροχή της ισχύος είναι αδιάκοπη και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με γοργό ρυθμό στο ψηφιακό ταχύμετρο.
Στο δρόμο
Όπως είπαμε και στην αρχή, η προέλευση των μηχανικών μερών του Tuono από το superbike της ιταλικής εταιρείας δεν μπορεί να κρυφτεί στο δρόμο. Η ακαμψία του συνόλου είναι το στοιχείο που κυριαρχεί ως αίσθηση όταν κυλούν οι τροχοί του, όπως επίσης και τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης της μοτοσικλέτας σε δρόμο με στροφές. Τα φρένα κάνουν πολύ καλή δουλειά παρέχοντας σωστή αίσθηση στη μανέτα, με τις σφιχτές αλλά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις να πληροφορούν με ακρίβεια τον αναβάτη για την πρόσφυση των τροχών και την κατάσταση του οδοστρώματος. Όλα αυτά βέβαια με ταχύτητα, γιατί σε αργότερους ρυθμούς το σφιχτό set up θα ταλαιπωρήσει ελαφρώς τα μαλακά μόρια. Όλα τα παραπάνω πάντως δεν σημαίνουν ότι το ιταλικό streetfighter έχει μονοδιάστατο χαρακτήρα που μπορεί να εκμεταλλευτεί μόνο ο έμπειρος αναβάτης. Η φιλικότητα δίνει δυνατά το «παρών», λόγω και της όρθιας θέσης οδήγησης, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο ακόμη και τον σχετικά άπειρο αναβάτη να πιάσει ένα γρήγορο ρυθμό και να εξελιχθεί. Αρκεί βέβαια ο τελευταίος να ξέρει τι έχει κάτω από τα πόδια του…
Συμπέρασμα
Το Tuono δεν θα μπορούσε παρά να είναι μια μοτοσικλέτα όπου το ιταλικό ταμπεραμέντο κυλά στις φλέβες του με τους κουβάδες! To ισχυρό μοτέρ, τα δυνατά φρένα, αλλά και οι ποιοτικές αναρτήσεις, σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο, δημιουργούν ένα σύνολο που μπορεί να… τιμωρήσει πολλές μοτοσικλέτες σε δρόμο με στροφές. Από την άλλη, η όρθια θέση οδήγησης προσθέτει αρκετούς πόντους στην καθημερινότητα και το μόνο που θα σας προβληματίσει μέσα στην κίνηση είναι το μικρό κόψιμο του τιμονιού. Αν ψάχνετε για το επόμενο streetfighter, το Tuono είναι μία μοτοσικλέτα που πρέπει να εξετάσετε σοβαρά.
Μίνι ιστορικό
Η Aprilia πέρασε το Tuono στην παραγωγή, για πρώτη φορά, το 2003. Βασισμένο στο RSV Mille του 2002, το πρώτο Tuono έφερε μπικίνι φέρινγκ και αυτό του έδινε την ικανότητα να ταξιδεύει γρήγορα και με άνεση. Σε αυτή τη μορφή έμεινε στην παραγωγή μέχρι και το 2005, όταν και παρουσιάστηκε το μοντέλο που ξέρουμε μέχρι και σήμερα, το οποίο, όπως και ο πρόγονός του, βγήκε και σε έκδοση Factory.
Τι να προσέξετε
Αν ο προηγούμενος κάτοχός του το φρόντιζε σωστά, τότε δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα με το Tuono. Δώστε προσοχή στο κιβώτιο και το συμπλέκτη, αλλά και στα όργανα γιατί είναι ευπαθή στην υγρασία. Τέλος, μέρος των ιδιοκτητών αφαιρούσαν το βάρος του βολάν για καλύτερη ευστροφία και απόκριση. Πολλά μοτέρ όπου έγινε η μετατροπή, βάρεσαν μπιέλα…
Τι να αλλάξετε
Τα ποιοτικά περιφερειακά του Tuono θα σας δυσκολέψουν αρκετά σε περίπτωση που θελήσετε να βάλετε κάτι άλλο στη θέση τους, για τον εξής απλό λόγο: δουλεύουν ήδη πολύ καλά. Ωστόσο, μία αλλαγή στην οποία σίγουρα θα πρέπει να προχωρήσετε, αν θέλετε να ταξιδέψετε στη σέλα του Aprilia, είναι η αντικατάσταση της ζελατίνας με μία ψηλότερη.