Το μοτέρ είναι από τα δυνατότερα και πιο ελαστικά της κατηγορίας, αλλά μας τα "χαλάει" λίγο στη ρύθμιση του ψεκασμού.
Το μοτέρ του νέου Pegaso Strada προέρχεται από τη Yamaha, και δεν είναι άλλο από αυτό που κινεί το νέο ΧΤ660. Είναι τετράχρονο, μονοκύλινδρο, υδρόψυκτο και τετραβάλβιδο, με ειδική επίστρωση στην εσωτερική επιφάνεια του κυλίνδρου και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο. Το ένα και μοναδικό έμβολο έχει διάμετρο 100 χιλ., ενώ η διαδρομή του στροφάλου βρίσκεται στα 84 χιλ. Διαθέτει αντικραδασμικό άξονα, ενώ το σύστημα ψεκασμού είναι και αυτό της Yamaha, με σώμα 44 χιλ. Παρά το γεγονός ότι και τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα του νέου Strada είναι όμοια με εκείνα του ΧΤ, οι δύο κατασκευαστές δηλώνουν διαφορετικά στοιχεία ιπποδύναμης και ροπής για τους δύο κινητήρες. Σύμφωνα με την Aprilia, ο νέος "Πήγασος" αποδίδει 50 ίππους στις 6.250 σ.α.λ., καθώς και 6,25 kgm ροπής στις 5.200 σ.α.λ. Αντίθετα, το ΧΤ φτάνει τους 48 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., καθώς και τα 5,95 kgm στις 5.250 σ.α.λ. Ωστόσο το Strada παρουσιάζει ορισμένους κραδασμούς, καθώς και κάποιους δισταγμούς του ψεκασμού στις χαμηλές στροφές, οι οποίοι αν και δεν εμφανίζονται συνέχεια, μας κάνουν επιφυλακτικούς. Πέρα από αυτό, θα βρείτε στο Strada ένα πολύ δυνατό αλλά και ελαστικό μοτέρ, το οποίο μάλιστα με τη βοήθεια του πολύ καλού συμπλέκτη με την "όσο χρειάζεται" μαλακή λειτουργία, καθιστά την κίνηση μέσα στην πόλη, πραγματικό… παιχνιδάκι. Αν πάλι αποφασίσετε να πιέσετε περισσότερο το μοτέρ, θα βρείτε ανταπόκριση και μάλιστα μεγάλη καθώς η μικρή αυτή διαφορά της ιπποδύναμης μεταξύ των δύο μοντέλων γίνεται αισθητή στο δρόμο. Το κιβώτιο κινείται και αυτό στα πρότυπα της μοτοσικλέτας, με μία μικρή υποψία σκληρότητας, ενώ η σαφήνειά του στιγματίζεται μόνο από την προσπάθεια… εύρεσης της νεκράς.