Πριν λίγο καιρό, σας είχαμε παρουσιάσει μία λίστα με 10 λάθη που μπορεί να κάνει ένας αναβάτης, προκειμένου να τα αναγνωρίσετε και να τα αποφύγετε! Σήμερα λοιπόν, έρχεται το δεύτερο μέρος του αφιερώματος, με ακόμη 10 λάθη που κάνουν πολλοί αναβάτες αλλά και πως να τα αποφύγουν! Ας τα δούμε...
Δεν προστατεύουμε επαρκώς την μοτοσυκλέτα μας από τυχόν κλοπή. Το θίξαμε το θέμα και προ δύο ημερών. Πόσο καλά προστατεύουμε την μοτοσυκλέτα μας; Δεν πρέπει να αμελούμε την ασφάλισή της όταν θα παραμείνει σταθμευμένη, ούτε και να την ασφαλίζουμε ανεπαρκώς. Διαφορετικά, μπορεί… και να την κλάψουμε!
Δεν χρησιμοποιούμε ειδικό κορδόνι υπενθύμισης, στην κλειδαριά δισκοφρένου. Πόσοι από εμάς άραγε έχουμε πέσει, κάνοντας να ξεκινήσουμε, επειδή ξεχάσαμε την κλειδαριά δισκοφρένου; Για αυτό το λόγο, χρησιμοποιούμε το απαραίτητο «κορδονάκι», το οποίο μπορεί να μας γλιτώσει ακόμη και από πολλές εκατοντάδες ευρώ ζημιάς στα φρένα!
Δεν πρέπει να ακολουθούμε ποτέ τον ρυθμό άλλου αναβάτη! Η αλήθεια είναι σκληρή: Επειδή κάποιος αναβάτης μπορεί, δεν σημαίνει ότι μπορούμε όλοι. Είναι λάθος που γίνεται αρκετές φορές, ένας αναβάτης να ακολουθεί κάποιον πιο γρήγορο από αυτόν, σε μια διαδρομή. Αυτό όμως ενέχει σοβαρό κίνδυνο, καθώς κατά αυτόν τον τρόπο ο μπροστά αναβάτης οδηγεί και όχι εμείς- με κάθε συνεπακόλουθο….
Δεν αφήνουμε τον πανικό να επικρατήσει, στο φρενάρισμα! Η σωστή πέδηση μιας μοτοσυκλέτας είναι τεράστιο κεφάλαιο και ο πανικός είναι πάντα κακός σύμβουλος. Δεν πρέπει να αφήνουμε λοιπόν τον εαυτό μας να φρενάρει «με τα τσαρούχια», αλλά πρέπει να εκπαιδεύσουμε τις ικανότητές μας, ειδικά μέσα στις στροφές. Πολλοί αναβάτες την έχουν πατήσει άσχημα, πατώντας το εμπρός φρένο μέσα στη στροφή επειδή φοβήθηκαν!
Δεν πρέπει να αφήσουμε στο σώμα μας να κρυώσει! Και εννοούμε, στην κυριολεξία. Ειδικά τώρα που οι θερμοκρασίες πέφτουν διαρκώς, έχουμε πλέον άπειρες επιλογές εξοπλισμού αναβάτη για να προστατευθούμε από το κρύο. Όταν κρυώνουμε, η συγκέντρωσή μας μειώνεται, η φυσική μας κατάσταση επιδεινώνεται και φυσικά…αρρωσταίνουμε!
ΠΟΤΕ δεν πρέπει να εκτιμούμε ότι μας έχουν δει! Είναι ατράνταχτο το γεγονός, ότι εμάς τους μοτοσυκλετιστές, δεν μας βλέπουν. Συνεπώς, πρέπει να είμαστε διπλά και τριπλά προσεκτικοί, όπου και να βρεθούμε. Δεν πρέπει ποτέ να θεωρήσουμε γεγονός, ότι έχουμε γίνει ατιληπτοί!
Δεν οδηγούμε όταν δεν είμαστε καλά στην ψυχολογία μας: Ο θυμός, η στενοχώρια, το άγχος και οποιαδήποτε κακή ψυχολογική κατάσταση επηρεάζει έντονα την οδήγηση μοτοσυκλέτας. Συνεπώς, δεν πρέπει να ξεχνάμε αυτό τον βασικό κανόνα!
Δεν τσακωνόμαστε με άλλους χρήστες του δρόμου! Ειδικά εμείς οι Έλληνες, είμαστε αρκετά… θερμοκέφαλοι έτσι ώστε να «τακτοποιήσουμε» έναν τσακωμό μας στο δρόμο, επιτόπου. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, πέρα από το προφανές ψυχολογικό αντίκτυπο, υπάρχει και η πιθανότητα να υποστούμε σοβαρές ζημιές, αν κάποιος αυτοκινητιστής αποφασίσει απλά να… μας εμβολίσει στον θυμό του. Και αυτό είναι κάτι που έχει συμβεί πολλάκις!
Δεν πρέπει να κολλάμε σε μία λωρίδα που πάει πολύ αργά: Ως αναβάτες δικύκλου, έχουμε την δυνατότητα να παρακάμψουμε μια διαρκώς επιβραδυνόμενη ουρά οχημάτων, γρήγορα και εύκολα. Έχει συμβεί πολλές φορές, αφηρημένος οδηγός αυτοκινήτου να πέσει πάνω σε προπορευόμενη μοτοσυκλέτα, με τραγικές συνέπειες.
Ας μην το παίζουμε «ξερόλες»! Ναι, μπορεί να είστε οι καλύτεροι, οι πιο γρήγοροι, οι πιο τεχνικά καταρτισμένοι, οτιδήποτε. Αλλά τον «ξερολισμό», δεν τον αγάπησε κανείς. Εκτός του ότι θα γίνετε… μισητοί από τον περίγυρό σας, ποτέ η διαδικασία μάθησης δεν σταματά, όσο έμπειρος και γνώστης και αν είναι κάποιος σε οποιοδήποτε θέμα.
Το εν λόγω άρθρο είναι αναδημοσίευση από το Visordown, γιατί δεν το αναφέρετε πουθενά;
Για όποιον ενδιαφέρεται το άρθρο υπάρχει και στο Visordown στα αγγλικά...