Πόσο "καινούργια" μπορεί να είναι μια μοτοσυκλέτα του 2002, στη σημερινή εποχή;

15ετίας και καινούργιο…γίνεται;

Αγόρασες την μοτοσυκλέτα σου το 2002 και πιστεύεις ότι έχεις ακόμα… καινούργιο μοντέλο; Δες γιατί η μηχανή σου δεν είναι πια όσο καινούργια νομίζεις ότι είναι.

Έχεις ένα μοντέλο 15ετίας και προσπαθείς να το κρατάς… μπιμπελό. Το προσέχεις, δεν αμελείς την συντήρησή του και μπορείς να το χαζεύεις για ώρες. Πόσο καινούργιο είναι όμως, τώρα που η δεκαετία του 2000 πάει σχεδόν…20 χρόνια πίσω;

Τα τεχνολογικά δεδομένα έχουν αλλάξει ριζικά

Στην αυγή της δεκαετίας του 2000, ήσουν το επίκεντρο της προσοχής αν είχες μοτοσυκλέτα με ψεκασμό καυσίμου και ψηφιακά όργανα με οθόνη LCD. Σήμερα, τα χαρακτηριστικά αυτά τα βρίσκεις στάνταρ ακόμα και στα παπιά μικρού κόστους, στις δε μοτοσυκλέτες ο πήχης έχει ανέβει δραματικά πλέον. Μιλάμε για ABS, traction control, συστήματα ηλεκτρονικού γκαζιού, ηλεκτρονικών αναρτήσεων και πόσα άλλα. Η οικονομία καυσίμου έχει σήμερα κυρίαρχο λόγο και στις μοτοσυκλέτες και πλέον τα σημερινά μοντέλα έχουν εξελιχθεί τρομερά και σε αυτό το κομμάτι, όντας πολύ πιο ισχυρά και πολύ πιο οικονομικά από τις παλιότερες μοτοσυκλέτες. Συνεπώς το «αστεράκι» που αγόρασες πριν 15 χρόνια είναι πλέον πολύ πίσω!

Στήσιμο και περιφερειακά είναι πολύ καλύτερα

Πολλοί είναι οι αναβάτες οι οποίοι αναπολούν τις «οδηγοκεντρικές» μοτοσυκλέτες του παρελθόντος, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα σύγχρονα μοντέλα είναι πολύ καλύτερα από τα παλιότερα, ειδικά σε αυτό τον τομέα. Για παράδειγμα, οι αναρτήσεις πλέον είναι ηλεκτρονικές, αυτορυθμιζόμενες και δεν πρέπει να είσαι… γκουρού, για να τις φέρεις να λειτουργούν σωστά και πάντα. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά μιας μοτοσυκλέτας, όπως το πλαίσιο και ο συνδυασμός αμορτισέρ-πηρουνιού μελετώνται με κορυφαία λογισμικά και δοκιμές. Η τεχνολογία υλικών έχει φέρει στη μαζική παραγωγή, κατασκευές που στο παρελθόν ήταν απόλυτα εξωτικές και πανάκριβες, όπως τμήματα μοτοσυκλετών από μαγνήσιο και ανθρακονήματα. Τέλος, τα φρένα έχουν εξελιχθεί και αυτά, όπως είναι φυσικό και πλέον είναι πανίσχυρα και πιο ελαφριά από ποτέ. 

Καλύτερο στήσιμο και ηλεκτρονικά, ίσον μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια

Τέρμα πια ο μύθος «οι μοτοσυκλέτες είναι σκοτώστρες»! Τα σημερινά μοντέλα έχουν εξελιχθεί τόσο, που είναι αδύνατον να τα χαρακτηρίσεις εκ προοιμίου επικίνδυνα, χωρίς να κάνει λάθος ο αναβάτης. Το ανώτερο επίπεδο κατασκευής και στησίματος, μαζί  με τα ηλεκτρονικά σώζουν πολλές καταστάσεις που στο παρελθόν μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα. Ας ξεκινήσουμε από το ABS: Πόσοι αναβάτες έχουν στο ενεργητικό τους πτώση από «χαζομπλοκάρισμα μπροστινού» σε λευκή διαγράμμιση ή νερά στο δρόμο; Το ABS έχει δώσει τέλος σε αυτά. Έχουμε και το traction control, που προλαμβάνει γλιστρήματα του πίσω τροχού σε παρόμοιες με τις παραπάνω συνθήκες –ακόμα μια αιτία για ατυχήματα που αποφεύγονται εύκολα. Χρειάζεται να αναφερθεί επίσης  ότι η ακαμψία σε σημεία όπως το πλαίσιο και οι αναρτήσεις, σημαίνει ότι η μοτοσυκλέτα συμπεριφέρεται πιο άμεσα και με μεγαλύτερη ακρίβεια στους χειρισμούς του αναβάτης της. Το λοιπόν, η μοτό δεν κάνει «τα δικά της» στο δρόμο αλλά παραμένει σε πλήρη έλεγχο, σε βαθμό σαφώς ανώτερα από τα περισσότερα μοντέλα του… 2002.

Το παλιό πολλές φορές κοστίζει ακριβά

Η συντήρηση ενός παλιότερου οχήματος δεν είναι πάντα μια εύκολη υπόθεση. Τα πράγματα συνήθως δυσκολεύουν αρκετά, όταν αναζητάς κάποιο ανταλλακτικό. 15 με 17 χρόνια ζωής για ένα όχημα δεν είναι καθόλου λίγα, σε σχέση με το σήμερα και οι εταιρείες σταματούν την υποστήριξη σε ανταλλακτικά κάποια στιγμή. Αυτό σημαίνει ότι είτε θα… ευχηθείς να υπάρχει στοκ στο ανταλλακτικό που ψάχνεις, είτε θα καταλήξεις σε ημιτασιόν με αποτέλεσμα να αποκλίνεις από το γνήσιο. Ακόμα, όσο το όχημα γερνάει, οι πιθανότητες να σου βγάζει τα προβλήματα –μικρά είτε μεγάλα- απανωτά το ένα μετά το άλλο, αυξάνονται. Πολλοί αναβάτες έχουν έρθει έτσι στο σημείο να «καταριούνται» την πάλαι ποτέ… ευκαιρία μεταχειρισμένου ή το «σαραβαλάκι» που χαλάει συνέχεια. Ρωτήστε αρκετούς αναβάτες με παλαιότερα οχήματα για να σας μιλήσουν για τις περιπέτειες τους στην συντήρηση, στη διατήρηση ή στην αναπαλαίωση…

Εσείς λοιπόν τι λέτε; Ισχύουν όλα αυτά ή το δικό σας 15χρονο «δεν σπάει, δεν χαλάει» και είναι καλύτερο από τις σημερινές μοτοσυκλέτες;
 

  • Φώτης GS 1100

    Χαίρομαι γιατί οι περισσότεροι συμφωνούμε ότι καλή η τεχνολογία άλλα κάπου ....το χάσαμε!τι να το κάνω το traction control όταν εγώ ο ίδιος δεν ξέρω να χειρίζομαι το γκάζι το φρένο κ γενικά τη μηχανή μου?τι να κάνω την τεχνολογία όταν βλέπεις την ποιότητα να έχει πάει κατά διαόλου?παίρνεις παπί honda και είναι σαν κινέζικο????κ βλέπεις glx ακόμα να γυαλίζει???Ευχαριστώ άλλα προτιμώ να καίω λίγο παραπάνω να στρώσω τον απαφτουλι μου να γίνω εγώ καλύτερος οδηγός κ άνθρωπος κ τους τα χαρίζω τα απροσωπα ψεύτικα Όλα ίδια χωρίς αίσθηση κινεζοειδη παράγωγα τους... η μηχανή είναι αγάπη μαραθώνιος σχέση γαμος κ Όχι κατοσταρι κ ξεπετα ...καλή συνέχεια στα 15χρόνα.άλλωστε σε αυτή την ηλικία γίνονται όλα!!!

      2
  • Νίκος

    Ηλεκτρονικές αυτορυθμιζόμενες αναρτήσεις, traction control, ηλεκτρονικό γκάζι και ένα σωρό άλλα ηλεκτρονικά. Οι περισσότεροι δε θέλουμε να δώσουμε 15.000 ευρώ για μοτοσυκλέτα φίλε μου. Αν οι "παλιά" μηχανή μου έχει ψεκασμό πόσο περισσότερο καίει σε πραγματικές συνθήκες;Οπότε στα ίδια με πριν 15 χρόνια είμαστε.

      6
  • Antonis

    Aυτή η καραμέλα με τα ηλεκτρονικά... Σαφώς και χρειάζονται. Σώζουν ζωές! Ναι, δυστυχώς ένας μικροεπεξεργαστής είναι 10.000 φορές καλύτερος στο φρενάρισμα από τον οποιονδήποτε τυπικό (ή μη) αναβάτη. Το ίδιο και στο antispin, cornering κλπ. Ωραία τα παλιά μηχανάκια. Υπάρχουν πραγματικά διαμάντια. Όπως και τα παλιά αυτοκίνητα. Και όλα τα παλιά. Αλλά είναι παλιά. Ο κόσμος προχωράει, αλλιώς ας πάμε πίσω στα άλογα :)

      3
  • Θοδωρής

    Σε πόσες περιπτώσεις παλαιότερα μοντέλα δεν ηταν καλύτερα απο αυτα που ακολούθησαν ; πχ το FZS 600 της YAMAHA σε σχεση με το επόμενο FZ6.Ποσα 600αρια σήμερα βγαζουν 100 άλογα έχουν αγωνιστική γεωμετρία αλλα κάνουν υπερανετα τουρισμό και εχουν αυτονομία 400 χλμ;

      7
  • Lefteris

    Όλη αυτή η τεχνολογία δεν είναι πάντα καλύτερη .Με λίγα λόγια εαν δεν μάθεις να σταματάς την μηχανή σου χωρίς abs δεν θα μάθεις ποτέ .Σε αλλες περίπτωσης βλέπουμε μία BMW gs μέση αξίας 20.000 να κανει ανακλήσεις κάθε τρεις και λίγο και να της κάνουν μήνυσεις οι ίδιοι οι πελάτες της ..Η τεχνολογία είναι μόνο για την ασφάλεια αλλά και για το μάρκετινγκ τιποτα άλλο δεν χρειάζονται όλοι τρακξιον κοντρόλ ούτε κόρνερ abs είναι απλά μάρκετινγκ για να βγάζουν καινούργια μοντέλα απλα όλα τα άλλα είναι ίδια .

      8
  • Νεος

    To FZR1000 εβγαζε 145 ιππους το 1992,ειχε αναποδο μπροστινο και καπακι κεφαλης απο μαγνησιο!Τα καρμπυρατερ του επιναν ποιο πολυ βενζινη απο τα σημερινα αλλα ειχαν πολυ ποιο γλυκια λειτουργια στο ανοιξε κλεισε του γκαζιου. Ενα ΖΧΡ750 του 1992-94 ειναι πιο αργο απο τα σημερινα οχι ομως λιγοτερο ασφαλες αφου τα 100 αλογα του μαζι με το απιστευτο μπροστινο εκαναν θαυματα. Τα τελευταια χρονια οι εταιριες βασιζοντε στα ηλεκτρονικα για να κανουν τα μηχανακια να πατανε και εχει μεινει πισω η εξελιξη των πλαισιων. Τα ηλεκτρονικα μπορει να σε προδωσουν απροειδοποιητα αφου ενα λαμπακι που βγαζει το traction εκτος οταν το μηχανακι ειναι ηδη διπλωμενο ειναι καταστροφικο. Οσοι παρακολουθησαν την πτωση του Παρασκευοπουλου απο λαθος ρυθμιση χαρτη καταλαβαινουν. Σιγουρα καποια μηχανακια σημερα ειναι πολυ καλυτερα απο παλια,υπαρχουν ομως και αρκετα σημερινα που ειναι χειροτερα οπως η νεα ( ο θεος να την κανει κατηγορια 250-400) Οποιος εχει οδηγησει CBR-VFR-gsx-fzr 400 την δεκαετια του 90 γελαει με το σημερινο cbr 250-300 για να μη μιλησω για τα ψευδοεντουρο οπου το klr250 του 1989 ειναι απελπιστικα ποιο γρηγορο απο το crf 250l του 2017!!!

      23
  • kostas

    ειδαμε και τα καινουργια που ειναι συνεχως στις ανακλησεις. Ποιος τα εμπιστευεται για πολυ μακρινα ταξιδια? να βρασω τεχνολογια.

      10
  • Γιαννης

    Επειδή ο αρθρογράφος είναι πολύ νέος θέλω απλά να του θυμίσω το στήσιμο του rgv250 banana για να αναθεώρηση την αποψη ότι τα σημερινά είναι ποιο ασφαλή από τα παλιά.Ακομα και το 320 mm δισκοφρενο με την 4εμβολη δαγκανα του tdr με τα 137 κιλά του εινα δυσεύρετο σε σημερινή μτο

      34
  • THS

    Αν είμασταν στην εποχή του ιπτάμενου ηλεκτρικού το άρθρο θα μπορούσε να έχει μια βάση. Αυτά...

      7
  • Μάκης

    Δεν κατάλαβα το άρθρο να ανταποκρίνεται στον τίτλο του. Το θέμα είναι αν το "δε σπάει δε χαλάει" είναι καινούργιο ή αν είναι καλύτερο από ένα καινούργιο; Σίγουρα καινούργιο δεν είναι, αλλά μπορεί να είναι εξίσου καλό, ίσως και καλύτερο και οικονομικότερο (αφού αποδεδειγμένα δε σπάει δε χαλάει) από ένα καινούργιο. Ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζεται, τις ρυθμίσεις που του έχουν γίνει (αν δεν είσαι γκουρού πηγαίνεις στον ειδικό) και ανάλογα με την εμπειρία του αναβάτη, μπορεί να στέκεται δίπλα και γιατί όχι να ρίχνει και το γάντι σε πολλά νέα μοντέλα.

      10
  • Γρηγόρης

    Τα παλιά είναι παλιά, έχουν άλλη χάρη και για να έχεις ένα παλιό μηχανάκι μπιμπελό όπως λέει ο αρθρογράφος έχεις ένα που το κυκλοφορείς και ένα ίδιο σε κούτες, κανόνας!

      4
  • Γιαννης

    Τα νεα μοντέλλα οντως εχουν καλυτερα οργανα και ασφαλεια ,αλλα εχουν κατασκευασθει στο να ζητανε συνεχεια με επισκευες .Ενω τα παλαιοτερα ειχαν ενα προορισμο : να αντεξουν χωρις επισκευη οσο πιο πολυ μπορουσαν και ετσι θα διαφημιζοτανε το ονομα τους στην αγορα!

      31
  • γρηγορης

    ναι το δεκαετιας εχει λιγοτερο ηλεκρονικα αρα λιγοτερο προβληματα επισης και γενικα η αξιοποιστια ειναι καλυτερη γτ πλεον οι εταιριες θελουν να πουλανε ανταλακτικα

      69