Ακόμα και σε μια σύντομη βόλτα, να φοράτε πάντα κράνος, γάντια και τα σωστά παπούτσια.

5 Βασικοί κανόνες για την ασφάλειά σας

Όλοι γνωρίζουμε πως οι μοτοσυκλετιστές εκτίθενται περισσότερο σε κίνδυνο κι αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να βασιστούμε στη συμπεριφορά των άλλων οδηγών για να παραμείνουμε ασφαλείς. Παραθέτουμε 5 βασικούς κανόνες για την προστασία της ακεραιότητάς σας.

Η οδήγηση μηχανής είναι μια πιο συνειδητή πράξη από την οδήγηση αυτοκινήτου. Το να είστε παρών και να γνωρίζετε το περιβάλλον γύρω σας, σας κάνει αυτόματα λίγο πιο ασφαλείς. Δεδομένου ότι τα ατυχήματα είναι οι συνέπειες της δικής μας οδήγησης ή των άλλων, όλα έχουν αιτίες.

Μόνο η επιτάχυνση αποτελεί αμάρτημα; Μια στατιστική έρευνα αποκαλύπτει ότι μόνο το 3,5% των ατυχημάτων προκαλείται από την υψηλή ταχύτητα. Έτσι πρέπει να εστιάσουμε και σε άλλους λόγους πρόκλησης ατυχημάτων. Τα περισσότερα ατυχήματα μοτοσυκλετών προκαλούνται από αυτοκίνητα, οπότε για να μη τα προσέχουμε από την αρχή;

5 βασικοί κανόνες για τη βελτίωση της ασφάλειας των μοτοσυκλετιστών
 
# 1 Παρατηρείστε το δρόμο μπροστά σας

Στην πραγματικότητα αυτό είναι το πρώτο που κάνουμε όταν οδηγούμε. Δείτε τι συμβαίνει στο δρόμο και προσπαθήστε να αντιληφθείτε την κατεύθυνση των άλλων οχημάτων, αλλά και να προβλέψετε τις προθέσεις των οδηγών. Αν η οδήγηση γίνεται στα πλαίσια μιας ομαδικής εξόρμησης, η διαφορά στο δρόμο θα είναι αισθητή.

Πρακτική συμβουλή: Εάν μπορείτε, να ελέγχετε αν οι άλλοι οδηγοί σας έχουν εντοπίσει κι αν όχι, καλύτερα να επιβραδύνετε.

# 2 Μην εμπιστεύεστε ό,τι δεν μπορείτε να δείτε

Οι νεκρές γωνίες πάντα να κρύβουν κάτι. Τι θα συμβεί, αν δεν μπορείτε να δείτε ένα αυτοκίνητο που έρχεται σε ένα σταυροδρόμι;

Πρακτική συμβουλή: Μια μέτρια ταχύτητα θα σας προσφέρει το απαιτούμενο χρόνο αντίδρασης. Προσαρμόστε, λοιπόν, την ταχύτητά σας ανάλογα με την ορατό σας πεδίο.

# 3 Μην αγοράζετε μοτοσυκλέτες, που δε μπορείτε να χειριστείτε
 
Η συμβουλή δεν απευθύνεται μόνο σε αρχάριους. Υπάρχουν αναβάτες που μένουν πιστοί στα 300 κκ, γιατί είναι ένα μέγεθος δικύκλου που μπορούν να χειριστούν καλά. Δεν είναι για όλους μια 1000 κκ. Δε θα μάθετε ή τουλάχιστον δε θα εξελιχθείτε σαν αναβάτης με μια μοτοσυκλέτα 100 ίππων και. Όσο περισσότερη δύναμη έχει η μηχανή, τόσο μικρότερα περιθώρια για λάθη έχετε.
  
Πρακτική συμβουλή: Ξεκινήστε σταδιακά με μια μοτοσυκλέτα που μπορείτε να χειριστείτε και κολλήστε με αυτή τουλάχιστον για  το πρώτο χρόνο.
 
# 4 Γνωρίστε τον εαυτό σας
 
Αυτό δεν σημαίνει απλά να ξέρετε τα όριά σας, αυτό σημαίνει να καταλάβετε πόσο η διάθεσή σας επηρεάζει την οδήγηση. Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας, γιατί αυτό μπορεί να σώσει τη ζωή σας. Αν διασκεδάζετε προσπαθώντας να συγκρίνεται τον εαυτό σας με τους φίλους σας και μοτοσυκλετιστές είναι λάθος. Το να επιταχύνετε ή να αγωνιάτε αν θα φτάσετε έγκαιρα στο σημείο συνάντησης σίγουρα σας αποσυντονίζει την αυτοσυγκέντρωσή σας. Η οδήγηση δεν είναι αγώνας Moto GP.

Πρακτική συμβουλή: Αν μαλώσατε με τον/την σύντροφός σας και είστε θυμωμένος/η, καλύτερα να αφήσετε την μοτοσυκλέτα στο γκαράζ. Δε θα έχετε τη ψυχραιμία που απαιτείται σε μια δύσκολη στιγμή.
 
# 5 Να φοράτε τον κατάλληλο εξοπλισμό

Τελευταίο, αλλά καθόλου ασήμαντο είναι το θέμα του εξοπλισμού. Είναι απαραίτητος και κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε μώλωπες και σπασμένα κόκαλα. Σήμερα έχουμε πιο μοντέρνες λύσεις από ό, τι στο παρελθόν, ώστε να μην χρειάζεται να αλλάξετε το στυλ σας.

Πρακτική συμβουλή: Αν έχει πολλή ζέστη, μπορείτε να αγοράσετε ένα ανοιχτό κράνος. Αλλά, ακόμα και σε μια σύντομη βόλτα, να φοράτε πάντα κράνος, γάντια και τα σωστά παπούτσια.