Είσαι σίγουρος ότι κοίταξες και αυτά τα 5 σημεία, στη μοτοσυκλέτα σου;

5 σημεία της μοτό σου που (πάλι) δεν συντήρησες

Η συνήθεια έχει μεγάλη δύναμη και, όσον αφορά την συντήρηση της μοτοσυκλέτας μας, πολλοί αναβάτες έχουμε «μάθει» να παραβλέπουμε κάποια πολύ σημαντικά σημεία για αυτή. Ποια είναι αυτά;

Σαφώς, μια μοτοσυκλέτα χρειάζεται τακτική συντήρηση, η οποία δεν είναι αποκλειστικά η επίσκεψη στο συνεργείο «μόλις μαζευτούν τα χιλιόμετρα» ή μόλις παρέλθει ο χρόνος, αλλά και η προσεκτική εξέταση όσων σημείων της μοτοσυκλέτας μπορούμε, από εμάς τους ίδιους.
Πολλοί λοιπόν αναβάτες, μπαίνουν σε μια διαφορετική «συνήθεια» και ξεκινούν να ελέγχουν τη μοτοσυκλέτα τους λίγο παραπάνω. Ποια όμως είναι 5 σημεία που ξεφεύγουν ακόμη και από αναβάτες-τσακάλια; Δες και θα καταλάβεις!
  1. Γενική λίπανση στα κινούμενα μέρη: Εκτός από τον κινητήρα και την αλυσίδα, λίπανση με γράσο ή ότι συστήνει ο κατασκευαστής, χρειάζονται πάρα πολλά σημεία στη μοτοσυκλέτα. Για παράδειγμα, οι αρθρώσεις των μανετών, ο επιλογέας ταχυτήτων, τα μαρσπιέ αλλά και το ψαλίδι! Αν παραμεληθεί η λίπανση τους, τα σημεία αυτά παρουσιάζουν τροβές, θόρυβο, σκουριά και εν γένει φθορά. Και όμως, είναι πάρα πολλοί οι αναβάτες που…δεν τα έχουν λαδώσει ούτε μια φορά, τα σημεία αυτά.
  2. Αλλαγή παραφλού: Και το παραφλού είναι ένα αναλώσιμο υγρό του κινητήρα μας, το οποίο δεν πρέπει να παραβλέπουμε να το αλλάζουμε, καθότι φθείρεται και καταστρέφεται. Οι κατασκευαστές πάντα ορίζουν ένα διάστημα, μετά το οποίο πρέπει το παραφλού να αλλάζεται. Δεν φαντάζεστε τι βλέπουν οι μηχανικοί, αδειάζοντας το παραφλού από μοτοσυκλέτες που…δεν το άλλαξαν ποτέ! Δεν πρέπει να το ξεχνάμε.
  3. Αλλαγή υγρών φρένων: ΟΚ, οι περισσότεροι αναβάτες καταλαβαίνουν την σημασία των φρένων και φροντίζουν να αντικαθιστούν τα τακάκια όποτε χρειάζεται. Πόσοι όμως παρακολουθούμε και αλλάζουμε, όταν χρειαστεί, το υγρό φρένων; Είναι πολλοί οι αναβάτες που δεν έχουν ασχοληθεί με αυτό το σημείο. Και αυτό είναι επικίνδυνο, καθώς το υγρό φρένων φθείρεται και αποσυντίθεται, χάνοντας τις ιδιότητές του και μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε αστοχία του φρένου σε περίπτωση ανάγκης! Τις συνέπειες, τις φαντάζεστε…
  4. Ρουλεμάν τιμονιού: Ένα ακόμη από τα σημεία στη  μοτοσυκλέτα, που παραβλέπεται συχνά. Πόσο σημαντικά είναι τα ρουλεμάν τιμονιού; Πάρα πολύ! Πρόκειται για το σημείο που στηρίζει το εμπρός βάρος της μοτοσυκλέτας και δρα ως μέσον μετάδοσης των δυνάμεων από τον εμπρός τροχό στην μοτοσυκλέτα και αντίστροφα. Καθώς λοιπόν –προφανώς- τα ρουλεμάν αυτά καταπονούνται ιδιαίτερα, η φθορά τους θα γίνει σταδιακά αισθητή, ως «κλικαρίσματα» στο τιμόνι. Δεν πρέπει να παραβλέψουμε να τα αλλάξουμε, αν μας παρουσιάσουν συμπτώματα «τελειώματος», καθώς κινδυνεύει η οδηγική συμπεριφορά του δίκυκλού μας.
  5. Ελαστικά: Και όχι, δεν μιλάμε απαραίτητα για την αλλαγή τους, αλλά για την πίεσή τους. Το να έχουν τα ελαστικά την σωστή πίεση λειτουργίας, είναι ζωτικό στοιχείο για την ασφάλειά μας. Πολλές φορές, αρκετοί αναβάτες παραμελούν τον απλούστατο αυτό έλεγχο, ενώ το ελαστικό μπορεί δυνητικά να έχει χάσει αρκετό αέρα για οποιονδήποτε λόγο και να μας βάλει σε μεγάλο κίνδυνο, ή ακόμη και να μας ακινητοποιήσει. Για αυτό, να είστε βέβαιοι ότι τα ελάστικά σας είναι πάντα σε καλή κατάσταση και στη σωστή πίεση!