Μερικές πληροφορίες για το κλασικό μοντέλο της BMW, το οποίο επαναπροσδιόρισε την μοτοσυκλέτα τουρισμού και χτύπησε σθεναρά τον ανταγωνισμό της εποχής παρά την τιμή της!
Κατά την δεκαετία του 1970, η BMW αντιμετώπιζε δυσκολίες με την αγορά της Αμερικής. Παρά το γεγονός ότι οι μοτοσυκλέτες της ήταν εξαιρετικά ποιοτικές, οι πωλήσεις της εταιρείας στην άλλη άκρη του Ατλαντικού είχαν πέσει σημαντικά. Για αυτό τον λόγο, η εταιρεία υπέστη ανασχηματισμό και η διοίκησή της άλλαξε εξολοκλήρου. Μαζί με την νέα διοίκηση λοιπόν, ήρθαν και νέες ιδέες.
Βασισμένοι στο πολύ επιτυχημένο για τότε R100RS, οι Γερμανοί μηχανικοί δημιούργησαν την R100RT το 1978, που επαναπροσδιόρισε την μοτοσυκλέτα τουρισμού και ανταγωνίστηκε επιτυχώς τις Harley-Davidson! Τι την έκανε τόσο πετυχημένη; Ας δούμε μια λίστα με facts για το μοντέλο!
1) Από πού προήθλε; Την εποχή εκείνη, η BMW διέθετε το πολύ επιτυχημένο σπορ μοντέλο R100RS. Βασισμένοι σε αυτό, οι Γερμανοί μηχανικοί δημιούργησαν την R100RT,την πρώτη τουριστική μοτοσυκλέτα της εποχής με φέρινγκ στον βασικό εξοπλισμό της! Η μοτοσυκλέτα ήταν η ακριβότερη της αγοράς όταν κυκλοφόρησε, αλλά αυτό δεν την εμπόδισε να τα πάει εξαιρετικά καλά στις πωλήσεις.
2) Τι άλλαξε πάνω της; Το μοντέλο είδε ελάχιστες αλλαγές, από την κυκλοφορία του μέχρι και το τέλος του, το 1994. Το 1981 τοποθετήθηκαν νέοι κύλινδροι και συμπλέκτης, ενώ το 1987 το μοντέλο απέκτησε ανάρτηση Monolever πίσω. Η επιτυχία του ήταν τέτοια, που τα K75 και Κ100 που εμφανίστηκαν αργότερα δεν κατάφεραν να προσελκύσουν τόσο τους αναβάτες!
3) Γιατί έγινε πολύ αγαπητό; Διότι έφερε έναν αξιόπιστο κινητήρα, δοκιμασμένο ήδη στην αγορά, σε συνδυασμό με τις τουριστικές ανέσεις που περιελάμβαναν ρυθμιζόμενη ζελατίνα, όρθια θέση οδήγησης και φυσικά το fairing. Στον προαιρετικό της εξοπλισμό, μπορούσε κανείς να βρεί ακόμη και… θερμαινόμενα γκριπ! Ένα ακόμα στοιχείο που κέρδισε τους αναβάτες εκείνη την εποχή, ήταν οι τύπου αυτοκινήτου αεραγωγοί για τον αναβάτη, στο κόκπιτ, χαρακτηριστικά αδιανόητα για την δεκαετία του 1970.
4) Τι αποδοχή είχε; Γενικά ήταν ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο, αλλά σε πολλούς αναβάτες δεν άρεσε καθόλου! Πολλοί δοκιμαστές της εποχής το θεώρησαν «απαίσιο», κανένας όμως δεν διαμαρτυρήθηκε για το επίπεδο άνεσης που προσέφερε…
5) Πως συγκρίνεται με το σήμερα; Φυσικά, με τα σημερινά στάνταρ, η μοτοσυκλέτα χρειάζεται… άλλο fairing, ενώ είναι σαφώς αδύναμη και βαριά. Παρά τα γεγονότα αυτά, υπάρχουν ακόμη πολλοί ενθουσιώδεις χρήστες αλλά και ιδιοκτήτες της.
6) Τι θα κάναμε χωρίς την R100RT;Πολύ πιθανόν…να μην είχαμε την επιλογή να αγοράσουμε τουριστική μοτοσυκλέτα με φέρινγκ από το εργοστάσιο! Μέχρι εκείνη την εποχή, όσοι αναβάτες ήθελαν να ταξιδέψουν με προστασία από τον αέρα, έπρεπε να τοποθετήσουν aftermarket πλαστικά στις μοτοσυκλέτες τους. Με την R100RT, η BMW προσέφερε ένα μοντέλο, έτοιμο να καταπιεί χιλιάδες χιλιομέτρων, κατευθείαν από το εργοστάσιο. Από τότε, το παράδειγμα αυτό ακολούθησαν όλες οι τουριστικές μοτοσυκλέτες.