7 σημεία για να επέμβεις και να την κάνεις καλύτερη.

Παλιότερα μπορεί μια τροποποίηση στη μοτοσυκλέτα, να συνοδευόταν από μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα, σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Οι γνώσεις των μηχανικών έχουν περάσει σε άλλο επίπεδο, ενώ και τα εξαρτήματα που υπάρχουν στην αγορά, καλύπτουν μέχρι και την πιο απαιτητική εφαρμογή.

Τι είναι αυτό που σπρώχνει τους αναβάτες να προσπαθούν να τροποποιήσουν τη μοτοσυκλέτα τους αμέσως μόλις την αποκτήσουν; Μερικοί δεν προλαβαίνουν να την στρώσουν και έχουν ήδη τοποθετήσει εξαρτήματα με την αγορά .  Δείτε 7 σημεία στα οποία μπορείτε να επέμβετε και να την βελτιώσετε προς το καλύτερο.
 
1.  Βελτίωση κινητήρα
Οι βελτιωτές που έχουν ασχοληθεί εκτεταμένα με τα σωθικά του κινητήρα,  γνωρίζουν  ότι μπορούν να αντλήσουν αρκετή δύναμη μεταβάλλοντας τα εσωτερικά μέρη. Ωστόσο, έχουν γνώση των συμβιβασμών που χρειάζονται να γίνουν σε κάθε στάδιο των τροποποιήσεων. Για να αποκτήσεις περισσότερη απόδοση χωρίς να χαλάσεις την ομοιογένεια, απαιτείται εξισορρόπηση των ιδιοτροπιών που επιφέρει κάθε αλλαγή που κάνεις. Αν δεν είσαι πολύ σίγουρος και δεν ξέρεις περί τίνος πρόκειται, καλύτερα να αποφύγεις αυτή τη διαδικασία.

2. Γρανάζωμα
Το καλό με  την διαφοροποίηση στο γρανάζωμα, είναι ότι μπορεί εύκολα να έρθει στα μέτρα του αναβάτη. Αν το κοντύνεις, αυξάνονται οι στροφές που ο κινητήρας περιστρέφεται σε οποιαδήποτε δεδομένη ταχύτητα. Είναι χρήσιμο σε όσους θέλουν να κάνουν ντριφτ, σούζες και διάφορα άλλα ακροβατικά, αλλά και σε όσους θέλουν να έχουν τη μέγιστη ισχύ μέσα στην πίστα ή σε διαδρομή με στροφές. Μειώνει όμως τη τελική ταχύτητα και αυξάνει την κατανάλωση στην εθνική. Αν το μακρύνεις, οι στροφές σε δεδομένο όριο ταχύτητας θα πέσουν. Είναι κατάλληλο για όσους ταξιδεύουν συχνά και χρειάζονται άνετη μετακίνηση.

3. Εξάτμιση
 Μια aftermarket εξάτμιση είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να αφαιρέσετε το περιττό βάρος που έχει το εργοστασιακό σύστημα εξαγωγής καυσαερίων και να δώσετε πνοή στον κινητήρα σας απελευθερώνοντας μερικά κρυμμένα άλογα. Έπειτα είναι και το αισθητικό κομμάτι, αφού τις περισσότερες φορές τα εργοστασιακά τελικά είναι χοντροκομμένα και δεν ταιριάζουν με τα γούστα του αναβάτη. Μαζί με το μάτι των περαστικών λοιπόν, θα τραβήξετε την προσοχή και από τον ήχο που βγάζει μια εξάτμιση φορεμένη στη μοτοσυκλέτα σας.

4. Προγραμματισμός εγκεφάλου
Εφόσον θέλετε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις δυνατότητες της εξάτμισης, επόμενη κίνηση είναι ο προγραμματισμός του εγκεφάλου.  Ένας προσαρμοσμένος χάρτης τροφοδοσίας στις ανάγκες της μοτοσυκλέτας θα αποδώσει τα μέγιστα. Αύξηση της απόδοσης με ελαχιστοποίηση των ανεπιθύμητων καμπυλών στο διάγραμμα ιπποδύναμης.
 
 5. Ανάρτηση
Εκτός από την ιπποδύναμη μπορείτε να βελτιστοποιήσετε και τον χειρισμό της μοτοσυκλέτας.  Εάν έχετε απλό πιρούνι αλλάξτε τα ελατήρια ή αντικαταστήστε το με άλλο, που δέχεται ρυθμίσεις για την προφόρτιση και την επαναφορά. Στο πίσω μέρος, μπορείτε να τοποθετήσετε και εδώ ένα πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ. Προτού προχωρήσετε σε οποιαδήποτε αντικατάσταση, εάν έχετε ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, δοκιμάστε διάφορα set up, αρχίζοντας από τη ρύθμιση του sag. Μην ξεχάσετε να καταγράψετε κάθε αλλαγή, ώστε να μπορείτε να επιστρέψετε στις προηγούμενες ρυθμίσεις αν χρειαστεί.

6. Ελαστικά
Πολλοί αναβάτες πιστεύουν ότι όταν πρόκειται για ελαστικά, όσο πιο πολύ γαντζώνει τόσο το καλύτερο. Ενώ θέλετε να έχετε πρόσφυση, θέλετε και ελαστικά που θα αποδώσουν τις καλύτερα ανάλογα με την οδήγηση που κάνετε. Στην πίστα θέλουμε ελαστικά που ζεσταίνονται γρήγορα και μπορούν να διαχειριστούν τις υψηλές θερμοκρασίες τριβής. Έχουν όμως μικρή διάρκεια ζωής. Στο δρόμο ψάχνουμε τον σωστό συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και διάρκειας ζωής. Τα καλά νέα είναι ότι η τεχνολογία των ελαστικών έχει προχωρήσει σημαντικά σε αυτόν τον τομέα με την πάροδο των ετών, προσφέροντας επαρκή πρόσφυση χωρίς να αλλοιώνεται άμεση η ζωή του ελαστικού.

7. Φρένα
Τα  φρένα είναι από τα πιο σημαντικά μέρη, καθώς καλούνται να επιβραδύνουν την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας σε μια ορισμένη απόσταση. Ο αναβάτης χρειάζεται μέγιστη αίσθηση και σταθερό μοχλό κατά τη διάρκεια της πέδησης. Τα μεταλλικά σωληνάκια είναι ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχετε. Πολλές εταιρείες aftermarket πωλούν κιτ με τις κατάλληλες διαστάσεις για το κάθε μοντέλο. Μπορείτε να ξοδέψετε χρήματα σε μεγαλύτερες δισκόπλακες ή δαγκάνες ή ακόμα και για τρόμπα φρένου, όμως η πιο εύκολη λύση είναι να αλλάξετε τακάκια. Θα βελτιώσουν την εικόνα της πέδησης αρκεί να χρησιμοποιήσετε τα κατάλληλα σύμφωνα με τον τρόπο που οδηγείτε.